@Rozebeer, mag ik vragen wat jullie resultaten waren van de voorgaande puncties en TP? En wat is de diagnose? Bij ons is het zaadkwaliteit, endometriose en adenomyose. Wat betreft bruikbare embryos, zijn wij volgens het boekje mbt eicellen, bevruchtingen en overgebleven embryo's. Zanger raken is ook niet perse een probleem. Blijven wel. Wij hebben gister de knoop door gehakt en besloten de laatste TP pas na de zomer te doen. Dit zou onze eerste zorgeloze zomer sinds 10 jaar worden, geen puncties, TP, hormonen spuiten etc. Zit momenteel aan de pil. Wat ook een mindfuck is, want mijn lijf doet toch wel wat het wil. Mocht hem doorslikken om minder of nauwelijks ongesteld te worden nadat ik na de laatste TP afgelopen jaar niet meer ongesteld ben geweest. Zat 2 maanden aan de pil en na 106 dagen werd ik ineens door de pil heen ongesteld. Nu zit ik in mijn stopweek, ben dinsdag gestopt want wilde wel eens kijken wat er zou gebeuren, tot op heden niets te bekennen. Om de laatste TP te laten doen, moet ik dus de pil slikken zoals een ieder, dan stopweek, ongesteld en dan een echo. Maar als mijn lijf zo raar blijft reageren is er geen pijl op te trekken.
Misschien sta je er niet voor open, maar ik wil toch even een tip geven waar je misschien iets aan hebt.. Heb je er wel eens aan gedacht om de receptivitytest te laten doen? Zeker omdat je nog 1 tp te gaan hebt zou ik zelf wel willen weten of je baarmoeder wel klaar is voor een embryo. Geen idee of je hier voor open staat hoor.
Ik heb daar zo veel gesprekken over gehad en heel toevallig word ik volgende week gebeld door de ivf arts van het emc waar onze embryo ligt. Heb gevraagd of ze glue doen. Maar overweeg de test wel. Rotte is bij mij de endo. Heb wel een microbioom test gedaan daar kwam nauwelijks een afwijking uit. Mijn gyn die vind de receptivity test zonde van je geld. Lastig is als je high hebt doen ze hier niet zo veel. In België wel. Dus tja.. heb je een goede test dan is de uitslag 3 maanden geloof ik. Hmmmm vind het lastig.
Is ook lastig. Ik zit er aan te denken om de receptivitytest te herhalen tijdens m'n komende punctie. Er zit toch een kans in dat ik geen verse tp kan/mag/wil en dan weten we iig of de uitslag goed is voor de volgende tp. Maarja.. in september was de uitslag high en daarna hebben ook 4 embryo's het niet gered.
Heb je nu een goede score dan is dat voor 3 maanden geloof ik. Daarna moet die opnieuw. In het geval dat het niet lukt zou je denken dat het aan de embryo kwaliteit ligt en/of het door delen ervan. In theorie zou je "natuurlijk" ook 4 embryo's van 5 dagen kunnen hebben gemaakt, zonder dat je het zou weten en gewoon ongesteld worden natuurlijk. Ik blijf het een kut vergelijking vinden maar hoe lang die je erover voordat je 6 gooit..
Ik heb 1 x embryo glue gebruikt voor een trial in Nederland en in UZ Gent hebben ze er een klinische studie naar.. maar de uitkomsten zijn denk ik volgend jaar pas bekend. https://www.uzgent.be/patient/zoek-een-arts-of-dienst/vrouwenkliniek/klinische-studies/klinische-studies-reproductieve-geneeskunde#embryoglue Waar ik wel veel over hoor is schildklier onderzoek en stollingsonderzoek en ook de vorm van de baarmoeder. Ik heb schildklier en stolling nog extra laten prikken. Wat betreft progesteron ondersteuning heb ik wel een tip: Crinone gel, die hoeft alleen maar in de avond ingebracht te worden en vond ik zelf fijner.