Stoppen 14 maanden.. Bang voor een borstontsteking!

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Carlien, 2 apr 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Carlien

Carlien Fanatiek lid

23 feb 2010
    2.133
    1
    36
    Twente
    Hoe kan ik stoppen op dit moment? Mijn zoon van 14 maanden wil de ene keer veel drinken en de andere keer houdt hij zijn lippen stijf op elkaar en draait zijn hoofd af.. 2 weken geleden zat ik tegen een borstontsteking aan door het slordige voeden en ik ben er zelf ook wel klaar mee.. Hij wordt als het goed gaat nog 2x gevoed. 's morgens en 's avonds.

Mijn dochter ging net voordat ze anderhalf was geleidelijk minder drinken en dat stopte vanzelf. Maar dit kan zo niet doorgaan. Iemand tips?

2. MnnW

MnnW Fanatiek lid

10 jun 2013
    3.244
    2.362
    113
    Vrouw
    Ik begrijp dat je wilt stoppen met voeden en je productie wilt laten minderen/ophouden? Je zou dan salie (thee) kunnen nemen, dat remt de productie. en niet vaker voeden dan je je hebt voorgenomen, zodat je wel afbouwt.

3. Zohra

Zohra Fanatiek lid

20 mei 2015
    2.005
    322
    83
    Is het een idee om wat af te kolven als hij slecht drinkt, puur om de spanning op je borsten eraf te halen? Je kunt dit kolven dan afbouwen, net zoals je zou doen als hij steeds minder zou gaan drinken.
    Je zou ook de borstvoeding kunnen stoppen en een fles geven, hij Is oud genoeg voor gewone melk, dan ben je van het hele gedoe af.

4. Maartt

Maartt Fanatiek lid

30 mrt 2011
    4.843
    725
    113
    Hebben jullie geen spruw?
    Of alleen je zoon?

5. Carlien

Carlien Fanatiek lid

23 feb 2010
    2.133
    1
    36
    Twente
    Had jullie reacties niet gezien. Hij drinkt nu weer redelijk netjes 2x per dag. Ik denk dat hij me heeft gehoord. 😉 Eigenlijk wil ik wel afbouwen, maar eigenlijk ook weer niet.. Dus ga nog even door tot ik zeker ben. Volgens mij was het geen spruw, maar gewoon hetzelfde gedrag als aan tafel gewoon weigeren te eten.

6. Carlien

Carlien Fanatiek lid

23 feb 2010
    2.133
    1
    36
    Twente
    Dat denk ik dus ook steeds meer, hij is oud genoeg voor melk van de koe. Ik wee't alleen niet goed hoe ik moet afbouwen. Ik kan niet kolven, alleen met hele erge stuwing krijg ik dat goed voor elkaar.

7. Carlien

Carlien Fanatiek lid

23 feb 2010
    2.133
    1
    36
    Twente
    Bedankt voor de tip

Deel Deze Pagina