ha allemaal, afgelopen 5 maanden heb ik volledige BV gegeven, en dat gaat/ging erg goed. mijn zoon zit nu op het schema: 7:00/11:00/15:00/19:00/23:00 als hij een flesje gekolfde melk krijgt zit daar ongeveer 190cc in, en daar heeft hij wel genoeg aan, soms blijft er een beetje over en hij zeurt niet om meer. maar nu wordt hij de laatste weken standaard 1x per nacht weer wakker met honger, dus zitten we weer op 6 voedingen. ik twijfel nu of we zijn laatste flesje moeten aanvullen met rijstebloem, zodat hij wat meer gevuld zijn bed in gaat - ik vind het alleen dan wel jammer dat ik moet kolven en dat hij een flesje krijgt. maar als dat helpt om 's nachts door te slapen vind ik het dat wel waard. en/of toch al een beetje beginnen met groente, zo rond 18:00 wat groente, daarna BV en dan rond 23:00 dus weer BV (heb ik misschien wat meer melk, omdat hij dan om 19:00 misschien iets minder drinkt). iemand tips/ervaringen?? ze zijn erg welkom, bedankt!
Het is heel normaal dat je kindje 's nachts nog komt hoor. Ik zou niet gaan kolven, maar gewoon lekker aanleggen, daar ben je waarschijnlijk echt minder tijd mee kwijt. Kun jij en de kleine weer verder slapen, makkelijk toch?
Ik zou niet gaan kolven en niet gaan bijvoeden (rijstebloem is ook bijvoeding). Gewoon nog even een maand een nachtvoeding geven en dan beginnen met bijvoeden!
het 's nachts willen drinken is niet persee honger, kan ook 'mamahonger'zijn. Hij wil aandacht, bij je zijn etc. Het kan zijn dat ie met rijstebloem of bijvoeding ook 's nachts blijft komen. Persoonlijk zou ik nog ff wachten ivm allergieen e.d en lekker aan de nachtvoeding toegeven. Heerlijk toch ff knuffelen met je kindje
@xxxxx1974; knuffelen kan ook heerlijk zijn in de ochtend, middag of avond Dat hoeft 's nachts niet extra, slapen is dan toch ook heerlijk.
Wij hadden ook weer een periode dat ie af en toe 's nachts weer wilde drinken en vervolgens was het ook opeens weer over. Gewoon aan toegeven want hij zal het nodig hebben en misschien doe je overdag meer waardoor je melk wat minder vullend is voor 'm? Dit heb ik namelijk wel eens.
Klinkt als gewoon regeldagen, die heb je weer rond deze tijd. Geen bijvoeding geven, maar gewoon op verzoek aanleggen. Anders blijf je modderen.
Maar in de nacht zijn de prolactinespiegels in je bloed hoger, je maakt dan makkelijker meer melk. Daarom zijn nachtvoedingen vaak cruciaal om een productiedip te overwinnen.
Hier drinkt ze meestal rond 04.00, 07.00, 10.30, 14.00, 17.00 en 19.00u, soms wat langer tijd ertussen en dan zitten we op 5 voedingen. Ze heeft net een tijdje gehad dat ze om 2 uur 's nachts kwam en om 5 uur. Ook heeft ze wel eens geslapen tot een uur of 6. GEwoon nemen zoals het komt zou ik zeggen.
Ons zoontje slaapt al een tijdje door tot een uur of 5.00-6.00 of zelfs 7 uur. Vanaf 22 uur 's avonds. Meestal komt ie zo tussen 6 en 7. Vannacht was het echter 4 uur. En ik had al een beetje het idee dat de melk wat achteruit liep dus ik was wel blij dat hij 's nachts weer eens kwam om de productie weer wat omhoog te brengen.
bedankt voor alle reacties. voorlopig blijf ik inderdaad maar gewoon aanleggen 's nachts (is ook wel lekker knuffelmoment, maar inderdaad, slapen is ook fijn!). zo lang zijn ritme overdag er een beetje in blijft zitten (wel handig met flesjes/kolven), ben ik voorlopig tevreden. maar mocht iemand een hele goede tip hebben wat bij haar hielp, nog steeds, altijd welkom!