Hoeveel geven jullie uit aan een vakantie?

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door Juli2009, 17 dec 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Juli2009

Juli2009 Niet meer actief

Wel ja.... we zijn de zomervakantie alweer aan het plannen :) Laatste keer dat we (officieel) buiten de schoolvakantie om kunnen, dus plan was om lekker 2 weken in het voorseizoen met het vliegtuig weg te gaan. Maar wat is het duur! :$ Vorig jaar vloog onze dochter nog voor de helft en zoon was gratis, maar dat is nu dus niet meer het geval..... 2500,- ben je zo kwijt en dan geef je lokaal natuurlijk ook nog het nodige uit ;)

Ben wel benieuwd wat jullie aan een vakantie (willen) uitgeven.... Wat vinden jullie redelijk/normaal? Of gaan jullie misschien helemaal niet ivm de crisis?

2. Marieke4mei

Marieke4mei Niet meer actief

500 a 600 is voor mij al de max. Dannog 300 a 400 voor leuke dingen en eten.

3. zustertje

zustertje Niet meer actief

Wij hebben flink wat dure vliegvakanties achter de rug... Maar de laatste jaren gaan we heerlijk met de auto naar een warm land en bevalt ons veel beter en zo goedkoop!

Wij hebben nog geen plannen voor de zomervakantie hebben ook nog niets met de schoolvakanties te maken vandaar dat we makkelijk laat kunnen boeken.

4. Froggie

Froggie Actief lid

22 jul 2009
    284
    0
    16
    Stad van de Zon
    Schrikken he ;)...
    Wij gaan volgend jaar voor het eerst in de zomervakantie, is ook "maar" 1 weekje naar de sprookjescamping geworden.
    Vonden wij duur zat ;).
    Wij gingen altijd buiten het seizoen, dus meestal ook leuker betaalbaar, maar ja, schoolgaande kindjes en dan hoort het erbij.

Aangezien wij ook nog steeds ons oude huis te koop hebben staan en al in ons nieuwe stekkie wonen mogen we is ons handjes knijpen dat we nog kunnen.

Maar idd, het is schreeuwend duur!

5. koala28

koala28 Niet meer actief

Alleen de vakantie zelf proberen we rond de 1500 tot 1700 euro uit te komen. Dit is in het voor- of naseizoen en dan een vliegvakantie excl. wat we op de vakantie zelf nog uitgeven.

6. jada08

jada08 VIP lid

14 jan 2009
    7.567
    332
    83
    Vorig jaar zijn we naar Spanje geweest in een villa. Voor de huur, vlucht, en huurauto waren wij rond de 1600 euro kwijt

En dan daar nog uitgaves, denk dat we zo rond de 2300 euro kwijt waren in totaal.

Moet zeggen we hadden een hele grote villa voor 8 personen. Echt een geweldig huis, met prive zwembad en mega tuin etc. Mijn schoonouders hebben het grootste gedeelte betaald.

7. Agter

Agter Fanatiek lid

3 mei 2012
    2.266
    0
    0
    In een huis
    Wij zijn ongeveer 100 euro per volwassene per dag kwijt.

8. Vosjejemi

Vosjejemi Bekend lid

24 jun 2011
    760
    1
    0
    #8 Vosjejemi, 17 dec 2012
    Laatst bewerkt: 17 dec 2012
    wij zijn nu 2 jaar niet geweest. wij gaan volgend jaar juli wel 15 dagen naar ali bey resorts in side. wij zijn met 2 kids waar van 1tje dan 2 is en de andere dan 8 en betAlen 6 en half duizend euro. wij gaan samen met me schoonvader en zijn vriendin en totaal was 10 en half duizend euro. en ja dit is heel veel geld maa wel met alle luxe. omdat het het veels geld is doen we helft helft met me schoonvader.. en als je in de zomer vakantie moet gaan. slaan zowie zo de prijzen de pan uit. wij gaan wel maar om het jaar normaal op vlieg vakantie. dan kan de vakantie ook wat meer koste ojah dit is wel met heen en terug taxië veroer naar.vliegveld en all in eten en drinken.

9. jada08

jada08 VIP lid

14 jan 2009
    7.567
    332
    83
    We zijn daarna ook nog in augustus naar Kreta geweest met mijn ouders. Mijn ouders hebben voor onze zoontjes betaald en wij voor ons zelf. Wij waren toen 1300 euro kwijt voor 1 week, wel all inclusive.

Eigenlijk vind ik dit wel een mega bedrag ten opzichte van onze vakantie in Spanje

10. gebakje

gebakje VIP lid

15 dec 2010
    5.130
    0
    0
    Heerle (NB)
    Wij gaan meestal net voor of net na het hoogseizoen met de auto naar italie/zuid frankrijk.

Huren op een mooie camping een luxe sta caravan voor 2 weken.

Gaan dan lekker met de auto ook dagjes weg, naar pretpark, aquapark, lokale markt bezoeken etc.

Zijn dan al bij al max 1500 euro kwijt.

Maar we gaan niet elke dag uit eten, gaan ook wel eens lekker bbq-en, of gourmetten. Of eten gewoon eens lekker makkelijk soep en brood of zo. Net waar we zin in hebben.

11. Juli2009

Juli2009 Niet meer actief

Zeker schrikken! ;) Als het al zo duur is buiten het seizoen om, dan wil ik helemaal niet weten hoe duur het is midden in de zomervakantie :$ Vind het eigenlijk wel een beetje te gek ook....

Moeten nog maar eens overleggen en toch misschien maar een autovakantie overwegen..... Maar ja ze zijn dan pas bijna 4 en net 2 dan en om dan uuuuuren in de auto te zitten is ook weer zoiets ;) En daarnaast wil manlief wil het woord kamperen niet eens uitspreken....

(natuurlijk is het een luxe-"probleem", veel mensen kunnen helemaal niet op vakantie....)

12. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.804
    4.191
    113
    Het is inderdaad slikken als je ineens voor de kids moet meebetalen en als je dan ook aan de schoolvakantie vastzit is het helemaal drama. Buiten de schoolvakantie zijn we meestal rond 3000 euro kwijt, dit jaar voor het eerst in de schoolvakantie. We hebben nog niet geboekt maar alles wat ik zie komen we op zo een 4500 euro uit.

13. Froggie

Froggie Actief lid

22 jul 2009
    284
    0
    16
    Stad van de Zon
    @juli2009, ik hou ook niet van kamperen.
    Zal het ook nooit leuk gaan vinden, mijn man wel.
    Tussenoplossing: een glamphome :D
    In een "huisje" met eigen keuken en sanitair, boxsprings en dergelijke maar op de camping. Fantastisch voor de kids. Voor de kids hebben wij veel gereisd en luxe overnacht. Maar ja, willen we weg dan is het concessies doen, althans voor ons ;)

14. brenda1976

brenda1976 Niet meer actief

wij gaan 2 weken naar de sprookjescamping, net voor de drukke periode! we zijn iets van 600 of zo kwijt.

15. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Vorige zomer betaalde we in juni 1600 euro all inclusieve voor 10 dagen op Kreta (érg goed trouwens!) onze kinderen waren toen 3,5 en 1,5. Ik denk dat er toen ter plekke nog zo'n 200 euro bijkwam aan extra's (auto + snackje onderweg).
    Maar als ik nu zoek kan ik niets vergelijkbaars vinden helaas.

We gaan sowieso 1 weekje kamperen dit jaar met familie (in het hoogseizoen) maar mogelijk blijft het daar wel bij of nog een weekje kamperen in het voorseizoen.

Ik had heel graag nog 1 keertje willen vliegen, maar ik denk dat we het niet kunnen betalen. Vorige week een weekje Disney was eigenlijk al te veel- maar door de omstandigheden vorig jaar, zouden we sowieso gaan dit jaar.

16. zustertje

Wij zijn al 2 jaar met dezelfde vrienden op vakantie geweest dat scheelt ook veel geld en super gezellig! Afgelopen september zijn we naar zuid frankrijk geweest zaten in een super groot huis.
    Per stel waren we nog net geen 300 euro kwijt voor 2 weken (verblijf in het huis) nog een bevriend stel is een dag of 6 geweest en die betaalden ook gewoon mee.

Elke keer doen we per stel 100 euro in de pot en daar wordt alles van betaald als het op is vullen we het weer aan. Werkt echt goed.

Wij rijden diesel dus dat is ook goed te doen en de tolwegen vinden wij ook niet heel duur voor de heen en terug reis 96 euro

17. Vosjejemi

Vosjejemi Bekend lid

24 jun 2011
    760
    1
    0
    is kamperen echt leuk. wij zijn normaal altijd luxevakanties gewend. wil dit ook wel eens proberen maar ben zo bang dat het tegen valt.

18. debster2009

debster2009 Fanatiek lid

9 nov 2009
    2.144
    0
    0
    NULL
    Normaal gesproken zo'n 3000 euro voor twee weken totaal. En das dan op een luxe camping, in stacaravan in Italië of zuid Frankrijk. Met benzine en leergeld zit je daar zo aan... Dit jaar gaan we wat goedkoper op vakantie. In Ieder geval dichterbij huis zodat de benzine wat minder is. We hebben pas geleden een nieuwe auto gekocht, dus we moeën keuzes maken. Hoop dit jaar voor 1500 euro klaar te zijn, maar ben benieuwd of dit haalbaar is...

19. zustertje

Dan zou ik eerder een luxe sta caravan proberen... bevalt ons erg goed zeker omdat je eigenlijk alleen maar buiten leeft door het heerlijke weer.

20. twinkle star

twinkle star Niet meer actief

Wij zijn met zijn vijven (kids van 10,7 en 4 jaar) helaas gebonden aan het hoogseizoen en het zijn idd belachelijke bedragen. Vorig jaar hebben we het helaas laat moetenboeken waardoor we nog extra geld kwijt waren. De reis die we vorig jaar geboekt hebben is nu net zo duur maar dan heb je wel 4 dagen extra. Maar schrik niet, voor 5 personen all in 8 dagen waren we vorig jaar 4500 euro kwijt. Het is een hoop geld, ik weet het. Maar doordat we het de rest van het jaar gigantisch druk hebben en een vakantie voor ons echt even verstand op nul, niks doen en even bijkomen/opladen voor het komende jaar is, leggen we hier gewoon elke maand wat voor apart.

Ik heb overwogen naar een camping te gaan, hebben we ook gedaan maar gingen niet zuiderlijk genoeg waardoor we veel regen hadden en dat is met 3 kindjes ook niet alles. Heel veel zuiderlijker reizen is met 3 kindjes op de achterbank geen optie. We hebben toen nog bekeken om op de heen en terugreis een hotel te boeken om het in 2 delen te reizen maar omdat we 3 kinderen hebben zijn we aan 2 kamers gebonden, dus extra duur. Dit in combinatie met de boodschappen, benzine en tol zouden we net zo veel kwijt zijn als nu 2 weken turkije all in boeken. Vreselijk dat het zo veel geld moet kosten maar doordat mijn man een drukke baan heeft en de 3 kindjes naast mijn werk veelal op mijn schouders komt en mijn mijn man's ADHD ook een flinke stempel drukt op het gezin hebben we dat moment in het jaar echt nodig om ontspannen van elkaar te genieten en heb ik het er wel voor over.

Deel Deze Pagina