Welke behandeling geholpen?

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door flower78, 9 jul 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. flower78

flower78 Bekend lid

12 feb 2014
    540
    9
    18
    Beste allen,

Ik ben op zoek naar dames die de volgende willen/kunnen beantwoorden:
    1. Welke behandeling heeft jou geholpen? (IUI, IVF, ICSI,etc)
    2. Hoe oud was je toen je met de behandelingen was begonnen?
    3. Hoe oud was je toen je zwanger werd?
    4. Hoe lang had je het kinderwens toen je met de behandelingen begon?
    5. Hoe lang duurde het voordat je zwanger werd?
    6. Was er een reden bij jou en/of je partner gevonden waarom het niet lukte?
    7. Ging het om je wens voor je eerste, tweede,..kindje?

Waarom ik deze allemaal vraag: ik ben 36 en sinds vorige jaar 6x IUI zonder resultaat gehad..En binnenkort ga ik met het IVF bij het VUMC beginnen. Ik heb laatst gesprek met mijn gyn gehad en ik zei tegen haar: IUI heeft voor vrouwen boven 35 bijna geen zin!! ze was het met mij eens maar zei ook dat het wetenschappelijk nog niet bewezen is..Nu wil ik voor mezelf dat even achterhalen..

Ik hoop dat onder ons er dames zijn die hierop kunnen reageren..

Groetjes,
    flower78

2. schorpioen79

schorpioen79 Fanatiek lid

16 feb 2013
    1.740
    292
    83
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Ik ben dankzij icsi zwanger geworden. Ik was 33 jaar toen we de icsi behandeling deden en ik was ook 33 toen ik zwanger werd. Geen bewuste keuze om op latere leeftijd een gezin te starten, maar ik kwam mijn grote liefde tegen toen ik 29 was.
    Ik wilde heel graag kinderen en toen we 2 jaar samen waren gingen we ervoor. Het heeft wel 3 jaar geduurd voordat ik zwanger werd. Onze eerste icsi poging was raak.
    Ivm slecht zaad kwamen we in aanmerking voor icsi. Bij mij is er nooit wat gevonden.

We gaan nu voor een tweede kindje. Afgelopen maandag een tp gehad van een cryo die we nog over hadden van de eerste poging.

3. Holadiee

Holadiee Bekend lid

4 jun 2012
    551
    141
    43
    Nederland
    1. Welke behandeling heeft jou geholpen? (IUI, IVF, ICSI,etc). IUI
    2. Hoe oud was je toen je met de behandelingen was begonnen? 29
    3. Hoe oud was je toen je zwanger werd? 29
    4. Hoe lang had je het kinderwens toen je met de behandelingen begon?2 jaar en 2 maanden
    5. Hoe lang duurde het voordat je zwanger werd?2 maanden (2 pogingen IUI)
    6. Was er een reden bij jou en/of je partner gevonden waarom het niet lukte?Nee
    7. Ging het om je wens voor je eerste, tweede,..kindje? 1e kindje

Wat raar dat ze dat zegt... Nog nooit gehoord, er zijn hier volgens mij veel meiden van 35+ die via IUI zwanger zijn geraakt. Heel veel succes in ieder geval!

4. flower78

flower78 Bekend lid

12 feb 2014
    540
    9
    18
    Dank voor jullie antwoorden dames😃

Schorpioen: ooooo spannend meid...hopelijk is het deze keer ook raak😉

Hola: wat fijn dat je met IUI zwanger bent geworden. Ik ben zelf van mening dat behandelingen zoals ivf meer succes hebben bij 35+ dan wat 'lichtere' vormen zoals IUI. Er zijn zeker ook 40ers die met een IUI zwanger worden maar het gaat Om de meerderheid..daarom ben ik benieuwd of mijn theorie klopt of niet😉😃...

5. zuuske

zuuske Fanatiek lid

9 okt 2010
    1.317
    0
    36
    Tilburg
    1. Welke behandeling heeft jou geholpen? (IUI, IVF, ICSI,etc)
    ICSI
    2. Hoe oud was je toen je met de behandelingen was begonnen?
    34
    3. Hoe oud was je toen je zwanger werd?
    37
    4. Hoe lang had je het kinderwens toen je met de behandelingen begon?
    1.5 jaar bezig voor 1e IUI
    5. Hoe lang duurde het voordat je zwanger werd?
    meer dan 3 jaar
    6. Was er een reden bij jou en/of je partner gevonden waarom het niet lukte?
    Bij IVF bleek het een bevruchtingsprobleem te zijn
    7. Ging het om je wens voor je eerste, tweede,..kindje?
    1e

Zelf denk ik dat het veel ligt aan wat de oorzaak is van het uitblijven van een zwangerschap of IUI kan helpen of niet. Maar in sommige gevallen is die oorzaak niet te vinden/vast te stellen.
    Ik vind de ivf/icsi behandelingen vele malen heftiger (fysiek en psychisch) dan IUI en met de kans dat IUI mogelijk zou kunnen lukken, het de moeite waard om te proberen. Zelfs al is het bij ons achteraf verspilde moeite geweest.

Deel Deze Pagina