leuk peutermoment

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door happyglow, 7 sep 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. happyglow

happyglow Fanatiek lid

18 okt 2012
    2.101
    0
    0
    Accountmanager Binnendienst
    Maarssen
    Als mijn man of ik een windje laten roepen we altijd heel verbaasd naar de kinderen "nou, er zit een kikker in de bank/stoel etc, hoor je dat?"

En net zat mijn zoontje heel rustig op de grond te spelen, laat hij ineens een hele harde wind. Zo hard dat hij er zelf van schrok en mij aankijkt of ik het ook gehoord had. Ik keek hem ook aan want die kon je echt niet missen :D zegt hij snel "Hoor je de kikker mamma?!"

Mij kon je even opvegen hoor :D Even aanleren dat je dan "pardon" hoort te zeggen en niet pappa en mamma hoort te kopieren.

Hebben jullie ook van die hilarische momenten waarin je achteraf denkt, "hmm had dat soort dingen iets anders moeten aanpakken" omdat peuterlief het gewoon kopieert alsof het iets normaals is.

2. Balou

Balou Fanatiek lid

27 mrt 2007
    2.320
    4
    0
    verzorgende IG
    prov Groningen
    Een windje is toch iets normaals :)?

Ik vind die opmerking wel grappig.
    Maar jullie kinderen "moeten" pardon zeggen en jullie zeggen dat er een kikker in de bank/stoel zit?

3. happyglow

happyglow Fanatiek lid

18 okt 2012
    2.101
    0
    0
    Maarssen
    Ik vind het netjes als mijn kinderen pardon zeggen na een boer of een windje, jazeker! "Moeten" is een groot woord want ik word niet boos, het moet er gewoon uit dus het hoort erbij, zeker op die leeftijd maar leer wel aan dat het netjes is om pardon te zeggen.

Zelf doen we dat met boertjes wel maar met windjes begon het eigenlijk als een grapje en nu merken we dat we een keiharde spiegel voor krijgen en realiseer ik me dat wij dat zelf dus niet meer doen en wel zouden moeten doen om het goede voorbeeld te geven uiteraard. Anders kan ik dat van hun ook niet verwachten. Dus ik moest wel even lachen om dit voorval ja. Zeker aangezien hij pas 2 is, wijsneus dat het is!

4. Mamabram

Mamabram Niet meer actief

Haha mijn zoontje zegt dat altijd.. Mama wat doe je nou?! Bedenk daarbij een hoog heel verbaasd stemmetje.

5. Balou

Balou Fanatiek lid

27 mrt 2007
    2.320
    4
    0
    verzorgende IG
    prov Groningen
    Denk nou niet dat mijn kids de hele dag lopen te boeren en windjes laten hoor :).
    Soms vind onze zoon het zo leuk om steeds windjes te laten, dan gaat hij maar door. Dan zeggen we ook dat dat niet zo netjes is hoor.
    Maar kids doen alles na ;).

6. Romy1979

Romy1979 Niet meer actief

haha als mijn zoontje een boertje laat zeg ik wel eens: hey een kikker in je keel!

Maar mijn zoon weet het verschil nog niet tussen een scheet of een boer. Zegt ie wel eens als hij een boer laat: oh een scheet.
    Of hij geeft pappa of mamma de schuld, ook zoiets.

7. Micchan

Micchan VIP lid

24 jan 2012
    22.458
    2.258
    113
    Vrouw
    Wenen
    Aaaah wat lief :)

8. happyglow

happyglow Fanatiek lid

18 okt 2012
    2.101
    0
    0
    Maarssen
    haha ja dat doet de oudste ook hier maar meer als grapje want wij zeggen ook wel eens tegen elkaar "pappa wat zeg je dan?!" en dan zegt hij bijv: "neee dat was ik niet dat was *naam kind*" en dan roept die heel hard NIEEETTTT!!! DAT WAS JIJ!!!

;);)

Allemaal zo leuk tot je kids het na doen en je beseft dat je je eigen opvoeding in de soep gooit haha

9. jerami

jerami Fanatiek lid

16 aug 2009
    2.007
    0
    0
    Zuid Holland
    Als we hier poep ruiken dan roepen we de oudste altijd en moet hij even voor ons komen staan zodat wij in zijn luier kunnen kijken of hij wat gedaan heeft aangezien hij altijd nee zegt als we het hem vragen. Als hij dan wat gedaan heeft zegt mn man altijd 'bah, Mikey heeft een stinkie gedaan!'
    Laatst liet papa een scheet en zoonlief rent naar hem toe en wilt papa zijn broek van achter naar beneden trekken. Vraagt papa waarom hij dat doet 'kijken papa, jij stinkie!' We lagen helemaal dubbel op dat moment, tot dat we zagen dat hij het dus ook opeens bij oma deed!

10. nana33

nana33 VIP lid

17 nov 2008
    5.536
    3
    0
    Hier ook een genant peutermoment...

M'n dochter had een tijd dat ze erg schrok als ik de wc doortrok, dus daarom kondigde ik het altijd aan door te zeggen dat ze niet moest schrikken. Als ik nu naar de wc moet, denkt ze hier gelijk aan en roept ze bij voorbaat al 'niet schrikken'. Laatst ging ze echter nog een stapje verder toen we in de rij stonden bij een openbaar toilet in een winkel. Ze bleef toen maar zeggen 'mama moet naar de wc, *naam* moet niet schrikken'. Die mensen zullen zich wel afgevraagd hebben wat ik in hemelsnaam op de wc doe, dat dochterlief erbij moet vermelden dat je niet moet schrikken ;)...

11. happyglow

happyglow Fanatiek lid

18 okt 2012
    2.101
    0
    0
    Maarssen
    hahaha ik had idd ook wel raar gekeken en me afgevraagd wat voor verassingen je zou hebben bij het uittrekken van je onderbroek. :D

Deel Deze Pagina