Laatste loodjes... bah?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door mobielfreak, 19 aug 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Grassprietje

    Grassprietje Fanatiek lid

    3 dec 2006
    2.328
    0
    0
    tukkerland
    louloutje dat kan ik me helemaal voorstellen meid!
     
  2. mobielfreak

    mobielfreak Fanatiek lid

    28 jul 2006
    2.471
    0
    0
    Thuisblijfmama!
    Schiedam
    Pfff ja dat maagzuur, bah bah.. Ik eet me soms suf aan de Rennies, zodat die me ondertussen ook me strot uit komen...
     
  3. Saskia78

    Saskia78 Niet meer actief

    hmm hier stronteigenwijs geenn rennies

    enige is dus dat ik ook daar vaak snachts wakker van ben :(
    altahns.. het valt wat moeilijk in slaap dan.

    nu wel een extra kussen onder mn gewone kussen
    en op je rug.. op zo'n extra kussen helpt behoorlijk gelukkig :)

    en overdag helpt een klein hapje eten vaak ook.
     
  4. PrisEnKids

    PrisEnKids Actief lid

    11 jul 2007
    393
    0
    0
    Thuismama
    Roosendaal
    Hier nog een met de laatste loodjes...pfff was vergeten hoe k*t die waren :(

    Maagzuur ja ken het, lust geen rennies dus heb graviscon...maar ja die kun je ook niet eten bij het leven,...al moet ik afkloppen heb de laatste 3 dagen nergens last van gehad!

    Verders voorweeen die niks doen...vanacht zaten ze weer in me rug :(
    Morgen weer een ctg en bloed en urine onderzoek..eens kijken hoe ons meissie het nog doet!
     
  5. Saskia78

    Saskia78 Niet meer actief

    @prisenkids: tja... ik had antagal
    maar als je daar dan de bijwerkingen van leest..
    en dat je het bovendien niet langer dan 1 maand mag gebruiken... dat maakt me iets terughoudender toch :)

    alhoewel je het maar 1 maand mocht gebruiken als je het bij elke maaltijd nam
    en ik structureel het enkel nam als het maagzuur echt niet meer te doen was
    totdat we ineens geen koelkast meer hadden.. en je het gekoeld moet bewaren.. daarna niet meer gekocht :/
     
  6. louloutje

    louloutje Actief lid

    23 mei 2007
    190
    0
    0
    Heb al hele zwangerschap last van maagzuur... Rennies helpen niet meer, Regla PH ook niet, Antagel niet en Maalox maar een heeeeeeel klein beetje.
    Grootverpakkingen Maalox met daarna een paar lepels vanillevla gaan er doorheen... En slaap zowat zittend.
    Hier verder ook voorweeen maar die zijn er al weken. Gisterenavond en vannacht weer, maar in ochtend gaat het weer over...
    Meisje, wanneer kom je nou?
     
  7. Saskia78

    Saskia78 Niet meer actief

    je bent er bijna louloutje :)
    nog eventjes paar daagjes volhouden he
     
  8. louloutje

    louloutje Actief lid

    23 mei 2007
    190
    0
    0
    Ik doe mijn best Saskia78! En dat gaat lukken ook hoor! Zal wel moeten toch? :-D
    Nog max 2.5 weken denk ik dan maar en kan ook nog wel een paar positieve dingen verzinnen hoor...
    Zo mis ik de menstruatie totaal niet! Heb ook al 9 maanden geen last van migraine aanvallen!
    Maar ben altijd zo druk bezig en nu wordt ik beperkt, en daar baal ik zo enorm van.
    Voelt niet alsof ik mezelf kan zijn zeg maar...
     
  9. Saskia78

    Saskia78 Niet meer actief

    hehe tja.. ik snap wel wat je bedoelt hoor

    ik baal soms snachts weleens.. als ik weer voor de zoveelste nacht naar het plafond lig te staren
    of als ik zoals gister hele dag druk ben geweest en dan savonds ook echt total loss ben
    inclusief een zeer bekken.
    zoals ik gister opmerkte "goh het voelt nu echt of een bekken uit 2 delen bestaat"
    waarbij ik terug kreeg "dat is toch ook zo?"
    eh.. ja dat is inderdaad zo.. maar kan inmiddels melden dat wanneer het voelt alsof het 2 gescheiden delen zijn.. je toch niet zo lekker mee rloopt :)

    verder mag ik eigenlijk ook heel niet klagen hoorr
    merk dat ik stuk actiever ben dan meeste andere septembermamma's bijvoorbeeld
    en minder last heb van rare kwaaltjes
    maar soms... :)

    maar je bent er bijna :)
    en straks heb je een leuk ukje :)
    daar doen we het uiteindelijk voor he

    en ik vermoed dat we het uiteindelijk ngo wel gaan missen ook :)
    moet nu al niet denken aan het missen van het getrappel in mn buik
    (ondanks dat het soms behoorlijk pijn doet.. )
    :)

    maarja.. weinig keuze uiteindelijk
    kind komt als het wil komen.. en wij mogen braaf wachten.
     
  10. louloutje

    louloutje Actief lid

    23 mei 2007
    190
    0
    0
    Ik mag ook echt niet klagen hoor, heb zwangerschap uit een boekje met alle "normale" kleine klachten erbij. Maar zwanger zijn is niet geheel mijn ding... Was er ook niet mee bezig, kwam totaal onverwacht. Het is verder wel gewenst hoor! Ze is van harte welkom! Kan nu ook niet wachten om haar te zien en vast te houden. Klinkt heel egoistisch maar zo bedoel ik het niet. Ik weet dat er veel mensen graag zwanger zouden willen worden en waarbij het niet lukt. En bij mij wordt het zomaar onvraagd letterlijk en figuurlijk in mijn schoot geworpen. Maar nogmaals; zwanger zijn is niet mijn ding en zeker niet zo onverwacht. Ik ben ik niet meer, en kan de dingen niet meer doen die ik zo graag wil doen..... en daar baal ik zo van!
    Maar inderdaad, het is nu bijna zover! En ik kan niet wachten!
    Ben ook nog enorm actief, soms zelfs te... (zo kan ik het niet laten om nog te werken)
     
  11. Saskia78

    Saskia78 Niet meer actief

    hmm tja mijn contract werd niet verlengd omdat ik spontaan mn werk niet goed zou doen
    dus ik had daarna weinig neiging nog om te werken :)

    verder vermaak ik me in huis wel prima

    is dit je eerste kindje?
    hier wel namelijk
    ben heel benieuwd hoe mijn leven er straks uit zal zien :)

    de eerste discussie over oppas op verjaardagen is al geweest in ieder geval :)
    gelukkig waren manlief en ik het allebei met elkaar eens dat er niemand op hoeft te passen en dat we dat zelf wel doen asl het nodig is :)

    kind is dan net een maand oud waarschijnlijk
    en tja.. zowel wij als alle familie zal er maar aan moeten wennen dat er een ukje bij is
    (het is namelijk het eerste klein-ukje... )
    en als het wat ouder is is het niet zo erg als er een avondje iemand oppast op een verjaardag
    maar vind het nu wel wat erg vroeg hoor :)
     
  12. louloutje

    louloutje Actief lid

    23 mei 2007
    190
    0
    0
    Voor ons ook ons eerste kindje. En ook voor de opa's en de oma's het eerste kleinkindje. Waren ook enorm blij verrast (net als wij).
    Veel vriendinnen en vrienden hebben geen kinderen en vinden het geweldig. Ze willen allemaal oom en tante zijn! En allemaal willen ze ook graag oppassen.
    Ook Opa en Oma willen graag oppassen, ons meisje heeft nu al 3 babykamertjes!
    Ben er van overtuigd dat het leven totaal anders zal gaan worden. Voorheen was ik alleen maandag avond thuis om bij te komen van alle dagen uit eten/stappen/vergaderen etc. Nu zal ik toch echt veel meer avonden thuis zijn.
    Maar met oppas heb ik totaal geen probleem zoals ik er nu over denk....
     
  13. Saskia78

    Saskia78 Niet meer actief

    mja nouja.. ik vind oppas ook niet zo heel erg
    sowieso gaan opa en oma 1 dag in de week oppassen.

    maar om nou als het kind amper een maand oud is het meteen op een camping waar je nooit geweest bent aan iemand mee te geven die je daarvoor nooit gezien hebt.. tja dat vind ik een wat raar idee toch:)

    vooral omdat we toch ook blijven slapen.. moet het best mogelijk zijn om zelf op het kindje te passen.
    i mean.. een rustig hoekje met reiswieg komt al een heel eind lijkt me.
    kind slaapt wel door uiteindelijk
    en anders zal er 1 van beiden maar even richting bed moeten gaan.. en dan elkaar even afwisselen ofzo

    hier is het al tijden wat rustiger
    ik was ook nooit thuis eigenlijk.. tot ik job tegenkwam
    die houd net als ik best wel van stappen
    alleen.. hij van discotheken.. en ik van kroegen.
    dus tja.. samen stappen schiet in ons geval niet zo heel erg op :)
    gingen weleens samen naar de kroeg omd e hoek
    en ik heb een paar keer kaartjes geregeld voor wat avondjes in rotterdam.
    dat vind ie dan wel erg leuk.. maarja ik ben niet zo'n discoganger.. en vermoed dat het toch leuker is met iemand die WEL helemaal uit zn dak gaat in een discotheek :)
    dus per saldo blijven we toch wel vaak thuis
    of gaan bij vrienden op bezoek (of die komen bij ons)
    en ik zie niet precies waarom we dat nu niet meer zouden kunnen doen toch :)

    ook zonder oppas moet dat best kunnen toch :)
     
  14. louloutje

    louloutje Actief lid

    23 mei 2007
    190
    0
    0
    Ben ook van mening dat je je kindje bij veel gelegenheden mee kan nemen. Vroeger sliep ik ook vaak op verjaardagsfeesten van familie/vrienden van mijn ouders boven. En als ze naar huis gingen werd ik slapend weer mee genomen en in mijn eigen bedje gelegd. Heb er nooit wat aan overgehouden.
    Ons meisje gaat straks 3 dagen naar kinderdag verblijf, een dag wordt mama dag en een dag wordt papa dag en de zaterdag gaat het mee naar kantoor (komt ook een box te staan).
    Qua stappen; kunnen we ook om beurten doen, en als we samen gaan passen de omas wel op ;). Maar minder zal het wel worden. Dat is nu al aangezien ik natuurlijk zwanger. En moet eerlijk zeggen; die rust bevalt me ook wel weer op een of andere manier.
    En inderdaad, er wordt nu veel meer geborreld bij vrienden of bij ons thuis! Ook gezellig!
    Maar wil wel weer eens een keer flink uit mijn bol gaan met vriendinnen! Een avond weer eens flink doorzakken! Ik mis dat en zij missen mij daarbij gelukkig ook ;).
    Wij houden allebei enorm van stappen, en blijven dat doen hoor. Maar hoe je het ook wendt of keert, 6 dagen per week in de avond weg zit er niet meer in. Geen zin om te koken en hapje gaan eten gaat dan ook niet meer zomaar. onverwacht Slaapmutsje na het eten in de kroeg ook niet meer zomaar...
    Ach, heb de voorraad slaapmutsjes en wijnen al aangevuld voor voor thuis ;).
    We zullen zien als kleintje er is. Het blijft vooralsnog allemaal gissen hoe en wat, is zo moeilijk voor te stellen als je nog geen kindje hebt toch?
     
  15. Saskia78

    Saskia78 Niet meer actief

    ik kan me er inderdaad niet alles bij voorstellen

    maar ik kan me ook niet vorstellen dat je verplicht elke avond aan huis gekluisterd zit :)

    wel lekker dat er een box op kantoor kan staan.
    jullie hebben een eigen bedrijfje?

    hier word het ook 1 dag mamadag, 1 dag papadag
    en 1 dag opa/oma dag
    blijft er 2 dagen opvang over.

    in het weekend zijn we er allebei namelijk
    en gezien opa/oma dag op vrijdag is... is daar ook nog vast wel af en toe wat te regelen met dat kindlief blijft slapen ipv savonds naar huis komt :)

    ik ben nu 9 maanden al bijna niet wezen stappen
    dat kon ik me een jaar geleden echt niet voorstellen.. maar nu gaat het redelijk vanzelf
    job vindt het niet zo leuk omdat er in kroegen altijd veel gerookt word zegmaar
    en ikzelf tja.. ik heb 1x gehad dat ik er van baalde.. maar verder vermaak ik me thuis toch ook wel

    en als er vrienden langskomen is het ook gewoon gezellig dus wat dat betreft lukt het alemaal wel.

    zie nog geen grote problemen :)
    al zal de prakijk vaak vast net anders zijn als wat je je er bij voorstelt

    misschien slaapt het kind de eerste maanden wel amper.. en ben ik zelf te brak om wat nuttigs en sociaals te doen
    you never know :)
    maar vooralsnog maken we hooguit afspraken onder voorbehoud.. en zeggen we niets "preventief" af :)

    mocht dat nodig zijn.. dan zien we het tegen die tijd wel weer :)
     
  16. PrisEnKids

    PrisEnKids Actief lid

    11 jul 2007
    393
    0
    0
    Thuismama
    Roosendaal
    Wij hadden ook de voornemen bij de eerste om alles gewoon te blijven doen zoals ervoor...hellaas weinig van waargemaakt haha!

    Ik ben bewust niet gaan werken, mijn kinders gaan alleen naar een oppas als we bv uit eten willen met zijn tweeen of als de opa's en oma's erom vragen.

    Naar verjaardagen gaan ze gewoon mee, hup daar naar bed en als we naar huis gaan uit bed halen en ze slapen in de auto wel weer verder!

    En kunnen me kinders er niet slapen, jammer dan komen we maar even...




    Vrienden zijn we een hoop kwijt geraakt...puur omdat die allemaal nog kinderloos waren en dachten dat wij alles nog maar onbezonnen kunnen doen... :(

    Ik ben blij als het savonds half 8 is, de kids op bed en mama lekker uitgezakt op de bank....en stappen feesten enzo...nee mis het helemaal niet :oops:
     
  17. Saskia78

    Saskia78 Niet meer actief

    hehe ik heb een ex met 2 kids

    die waren er dan wel enkel in het weekend..
    en waren alweer 2 en 3 jaar oud

    maar moet toegeven dat ik sinds die tijd weet waarom ouders altidj met een kop koffie op de bank het 8 uur nieuws kijken :)

    en ik weet ook wel.. niet alles zal hetzelfde blijven
    van onze vriendenkring die we regelmatig zien zijn we de eersten met kinderen.
    en van een deel verwacht ik dat ze het absoluut alleen maar leuker zullen vinden
    en van een aantal verwacht ik dat ze er 300% geen rekening mee gaan houden
    nahja.. dat moeten ze op zich zelf weten.

    maar als iets niet kan.. tja dan kan het gewoon niet :)
    en dan kan je moeilijk zeggen "oh dan slaapt het maar een nachtje niet" dus is het gewoon op tijd naar huis ipv lang blijven hangen.

    daar zullen zowel wij als de omgeving wel aan moeten wennen vrees ik :)

    maar het hoeft niet altijd zo te gaan lijkt me
    zeker als hetnog heel klein is heb je weinig nodig om een uk te laten slapen in een kamertje achteraf.
    of desnoods wat wij vroeger altijd deden bij oma en opa.. gewoon achter in de kamer in de reiswieg.
     
  18. louloutje

    louloutje Actief lid

    23 mei 2007
    190
    0
    0
    Ja, ik heb een reisburo en ben daarnaast samen met mijn man ook nog een evenementen bedrijf gestart afgelopen november. Al met al erg druk dus...
    Ook wij zeggen helemaal niets af preventief! Maken juist alleen maar veel afspraken! zo is bijvoorbeeld de oppas al geregeld voor carnaval! haha! Begin december heb ik al feestreisje geboekt zonder kleintje... Man gaat in november paar dagen new york onveilig maken, januari winstersport staat al vast, en ga zo maar door! Kijk er enorm naar uit want dat bedoel ik; voel me daar op dit moment zo in beperkt... Kan niet wachten wachten totdat ze er is!
    En dan inderdaad maar hopen dat het een "makkelijk" kind is... Het zal enorm veel veranderen in ons leven dat is een ding dat ik wel weet...
     
  19. PrisEnKids

    PrisEnKids Actief lid

    11 jul 2007
    393
    0
    0
    Thuismama
    Roosendaal
    Is ook zo, maar niet ieder kindje slaapt overal ;)
    Mijn oudste 2 sliepen in een discotheek nog wel(bij wijze van spreken)
    Maar de jongste...nee hoor die moest in een campingbed op een stille kamer...anders kweekte die heel de avond door.. :(

    Ach alles went vanzelf.... ;)
     
  20. beertje1985

    beertje1985 Bekend lid

    4 dec 2006
    733
    1
    0
    Haha inderdaad. Dat had met die van mij echt niet gekunt! Volgens mij heb jij écht een druk leventje! Ik hoop dat je kleine makkelijk is, anders zul je je echt aanje kind aan moeten passen vrees ik..
     

Deel Deze Pagina