Laatste-loodjes-clubje

Discussie in 'De bevalling' gestart door w03z3l, 16 aug 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. KilleLove2

KilleLove2 Actief lid

14 aug 2015
    130
    2
    18
    Belgie
    Gefeliciteerd groovy Indd niet zoals je wou maar wel gezond en wel daar gaat het om.

2. Krissie84

Krissie84 Actief lid

30 dec 2010
    189
    0
    0
    NULL
    NULL
    Gefeliciteerd met jullie dochter en zusje Groovy!
    Wat een heftige bevalling inderdaad. Nu maar gauw herstellen en genieten met zijn viertjes.

3. BabyNijn

BabyNijn Bekend lid

15 mei 2011
    947
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik wil bevallen! Ben er ineens zo klaar mee haha....
    Maar ik weet vrijwel zeker dat ik overtijd ga maar goed. Overdag gaat het wel aardig hoor maar in avond zit mijn buik mega in de weg en alles in de knel. Maar goed laatste loodjes.....

4. Lentekriebel

Lentekriebel Fanatiek lid

11 sep 2011
    1.384
    0
    0
    Groovy, van harte gefeliciteerd met jullie kleine meid!!
    Wat een heftige bevalling en ik snap dat het frustreert dat je de bevalling zo ver zelf hebt volbracht en dat je dan de daadwerkelijke geboorte niet hebt kunnen meemaken. Maar fijn dat alles goed met jullie gaat en dat jullie meisje het goed doet.

5. Fladderaar

Fladderaar Actief lid

13 jul 2015
    155
    213
    43
    hey, dit laatste-loodjes-clubje had ik nog niet ontdekt op het forum. Ik geloof dat ik me daar ook wel bij mag melden gezien mijn uitgerekende datum nu echt wel heel dichtbij begint te komen :)

ik verveel me eigenlijk best wel! ga maandag de 4e week van mn zwangerschapsverlof in, huis is klaar voor de komst van de baby, veel dingen ondernemen heb ik de energie niet meer voor... hebben jullie dat ook? zwangerschapsverlof zonder baby is best saai haha

6. MoniekJ

MoniekJ Fanatiek lid

12 mei 2015
    1.719
    0
    0
    HBO-B biomedisch laboratoriumonderzoek.
    Tilburg
    Heb al 10 weken verlof ofzo. Dus snap je frustratie!
    Hoef alleen nog alles uit te wassen en de rest is klaar.
    Dutjes doen en tv kijken. S avonds met de vriend mee op pad, maar meer dan op een stoel zitten en wat rondwaggelen, lukt me ook niet meer.

Beebjes. Komt u maar! We zijn er klaar voor met zn allen!

7. Lentekriebel

11 sep 2011
    1.384
    0
    0
    Hoi Fladderaar, welkom!! Gezellig dat je mee gaat kletsen!
    Bij de vorige zwangerschap verveelde ik me ook in m'n verlof voordat de baby er was. Ik ging toen elke dag even naar de supermarkt (pleintje met meerdere winkels), dat was echt het hoogtepunt van de dag. En ik ging maar een beetje knutselen.
    Het vervelen gaat wel over als de kleine er straks is hoor, dan smeek je een keer om tijd voor jezelf :D

Ik zit hier te wachten op de vk, die zou tussen 11.00 en 14.00 komen (lekker ruim genomen). Ben bang dat het toch weer mis is met m'n bloeddruk, en heb me erop ingesteld dat ik vanmiddag door moet naar het zkh en hopelijk wordt het dan geen inleiding.
    Misschien wil de vk me wel strippen als de bloeddruk te hoog blijkt te zijn, dan kunnen we het inleiden voorkomen. Maar weet niet of ze dat zal doen.... Aan de andere kant, woensdag wordt ik toch gestript. Wat is nou die 3 dagen :D

8. Chocochippie

Chocochippie Niet meer actief

Gefeliciteerd Groovy! Geniet ervan 💟
    Klinkt heel heftig.

9. BabyNijn

BabyNijn Bekend lid

15 mei 2011
    947
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik verveelde me vorige zwangerschap echt niet, maar ik ben gek op series! Nu merk ik dat het pittig is met al een dochter. Ze voelt dat het niet lang meer gaat duren en is erg onrustig hierdoor. Het zou voor het hele gezin incl katten (zelfs zij zijn gestresst) goed zijn als het mannetje zich gauw meldt haha!

Lentekriebel,
    Waarom wil je niet ingeleid worden?
    Strippen zou ze best kunnen proberen ja. Je bent ruim over 39 weken zwanger. Alhoewel bij mij het strippen echt geen pretje was hoor! Als je echt 0 cm ontsluiting hebt kan het flink zeer doen. Ik vond het zo naar dat ik het liever nooit meer heb haha. Overigens begon mijn bevalling wel die avond alleen moet het toch toeval zijn geweest. Ze kon nergens bij. Zat nog potdicht (met 40+5 notabene).

10. BabyNijn

BabyNijn Bekend lid

15 mei 2011
    947
    0
    0
    NULL
    NULL
    En welkom fladderaar! Leuk als je meekletst!

11. Lentekriebel

11 sep 2011
    1.384
    0
    0
    Mijn katten zijn ook anders dan anders, vooral de jongste komt ineens heel veel kopjes geven en is heel aanhankelijk..

Waarom ik niet ingeleid wil worden? Ik vond het niet een ideale bevalling de vorige keer. Ze gaan toch iets opwekken waar je lichaam eigenlijk nog niet klaar voor is. Ik kreeg eerst (10.00 uur) een gel omdat ik nog maar op 1cm zat, om 14.00 uur zat ik op 2 cm en hebben ze m'n vliezen gebroken. Maar nig geen weeën, dus aan de weeënopwekkers. Die sloegen maar niet aan, dus hoppa hoger en hoger en hoger tot maximaal. Toen begon ik iets te voelen... En hoe!! Ik kreeg een weeënstorm met rug-, buik-, en beenweeën. Om 19.00 uur kon ik de weeën echt niet meer wegpuffen en heb ik gevraagd of ze wilden kijken hoe ver de ontsluiting was. Eerst de leerling en die zei: 3cm. Dus ik begon te lachen en zei dat ze nog maar even door moest leren. Maar toen de vk zelf ging kijken bleek het idd nog maar 3 cm te zijn.
    Dus gevraagd om pijnstilling omdat ik dit niet nog 7 cm vol ging houden.
    Na de ruggeprik was de bevalling echt een eitje, binnen 2 uur op volledige ontsluiting en met 3 keer persen was ie er. Maar wederom bleek m'n lichaam er nog niet helemaal klaar voor te zijn, want de placenta kwam maar niet. Die hebben ze toen operatief verwijderd.

Daarbij zou ik het heel graag natuurlijk willen doen, en dan eigenlijk vooral om die weeënstorm te voorkomen. Uiteraard is geen enkele bevalling te voorspellen en ik verwacht niet teveel, maar niet inleiden zou toch wel fijn zijn.

De vk is inmiddels geweest en de bloeddruk was gelukkig weer helemaal ok, 110/72. Ook meteen even hartje geluisterd, buik/ligging gevoeld. Alles was ok. Ze was de urinestaafjes kwijt, dus potje plas heeft ze meegenomen. Als hier iets mis mee was dan had ze me nu al wel gebeld.
    Dus alles is goed en we wachten weer (on)geduldig af.

12. BabyNijn

BabyNijn Bekend lid

15 mei 2011
    947
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik snap het hoor. Ik kreeg weeënopwekkers omdat mijn weeën stopten met 4 cm... Ze wilden toch graag doorpakken dus opwekkers. Het was heftig, maar ik kon de weeen gelukkig aan.
    Het verschilt per bevalling en uiteraard per persoon. Gelukkig dat je bloeddruk goed was. Nu weer fijn afwachten ;)

13. tazzy180

tazzy180 Bekend lid

23 mrt 2009
    578
    0
    0
    west brabant
    lentekriebel, fijn dat je bloeddruk weer goed is.
    Morgen mag ik weer naar de verloskundige.
    Ik word helemaal krankjorem van mijzelf, elk pijntje, wc bezoekje ben ik aan' t hopen dat er maar iets gaat gebeuren. Zooo onhandig.
    ook omdat ik van de week soort van 'valse start' had, hoop ik dat elke nieuwe dag DE dag gaat worden. En dan ben ik nog maar 37 weken. Beetje verwend vind ik 't van mijzelf.

Onze kat doet niet anders dan anders. Die is sowieso erg op zichzelf. Daar zou ik niks aan kunnen merken. :)

Verveling heb ik vooral in de avond. Overdag word ik geleefd door de kids. Zeker nu met de zomervakantie. (morgen gaan ze weer naar school) Als de kids op bed liggen, is t gewoon weer tv kijken, internetten. Ik kan best andere dingen verzinnen, maar kan mij er ook niet toe zetten. Momenteel ben ik liever lui dan moe.

14. Lentekriebel

11 sep 2011
    1.384
    0
    0
    Ja, erg fijn dat afwachten... ;)

Hebben jullie ook al dat jullie zoveel appjes etc krijgen over hoe het nu is en of er al wat aan de hand is? Ik wordt er nu al gek van..
    Gistermiddag appte m'n schoonzusje: 'Hoe is het? Is er al wat loos?' En nog geen 10 seconden later gaat mijn mans telefoon over, was ook schoonzusje. Aangezien manlief aan het bellen was, nam ik op. Dus ze zegt: 'Oh, je kan nog praten?' Dus ik begin te lachen en zeg: 'Ja, hoezo?' Ze had dus gezien dat ik vanaf gisterochtend al niet meer online was geweest op whatsapp... :(
    Blijkbaar letten mensen hier dus op.
    Ik verdom het om mijn onlinestatus uit te zetten om dit soort reacties en heb nu juist de neiging om uren niet te reageren als ik dit soort vragen ga krijgen..

15. Lentekriebel

11 sep 2011
    1.384
    0
    0
    Herkenbaar!! Hier is ook elk pijntje/krampje een 'zou het?' gevoel..

Ik kan me juist heel erg verheugen op de avonden. Kleine lekker op bed, ik op de bank met de iPad en tv en vanaf morgen beginnen de leuke series weer: GTST, en vooral Grey's Anatomy begint weer vanaf woensdag!!! Heb manlief al gezegd dat ie de opnamelijst van de tv moet leegmaken voor het geval ik niet kan kijken. Ik wil er nl niets van missen en terugkijken kost geld :D

16. BabyNijn

BabyNijn Bekend lid

15 mei 2011
    947
    0
    0
    NULL
    NULL
    Haha herkenbaar ja. Veel vragen nu is het al zover? Terwijl ze weten dat ik ze da toch niet vertel. Ik probeer mijn telefoon wel wat vaker uit de buurt te leggen want ik reageer meestal vrijwel meteen. Mijn onlinestatus heb ik altijd al uit. Maar mensen vermoeden dan toch iets als ik 2 uur niks zeg haha! Ach ja ze denken ook maar....

Ik verveel me eigenlijk nooit. Ik kan deze weken ook maar moeilijk mijn rust pakken. Altijd aan de poets, opruimen, was doen etc. Ach ja... Het zij zo. Nu lig ik weer lekker op de bank :)

17. tazzy180

tazzy180 Bekend lid

23 mrt 2009
    578
    0
    0
    west brabant
    Ja dat helpt ook lekker mee bij het wachten, wanneer de anderen in je omgeving ook lopen te wachten op nieuws. ;) Ik vind t eigenlijk wel onnodige vragen vanuit hun kant:
    "is het er nog niet?" - nee.... No sh*t sherlock....
    "loop je nu nog rond?" - ben allang bevallen joh... Ben altijd zo rond.
    Ik snap t wel, just making conversation, maar toch heb je zoiets van ; wat verwachten ze nou dat ik antwoord?!
    Hormonen denk.. :)

18. Chocochippie

Chocochippie Niet meer actief

Gelukkig geen appjes. Wel als ik me moeder belt vraagt ze geljk: Ben ik oma? Uh nee mam nog even wachten.

Voel de beeb vandaag minder dan normaal. Voel het wel, maar de bewegingen zijn niet zoals ik gewend ben en minder krachtig.
    Alst vanavond nog zo is ga ik de vk bellen.

19. BabyNijn

BabyNijn Bekend lid

15 mei 2011
    947
    0
    0
    NULL
    NULL
    Chicochippie
    Is op zich wel normaal hoor. Ik voel de baby ook stukken minder. Als je op je buik drukt en hij reageert dan is het goed. Ze hebben gewoon nu weinig ruimte.

Maar je moet zeker bellen als dat je geruststelt!

20. Eefje86

Eefje86 Bekend lid

21 mrt 2012
    856
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier ook minder beweging hoor sinds paar dagen.. Eerder kon ze hele dagen stuiteren nu vaak alleen savonds..
    Ik voel haar overdag door bv een rollende bips of een stevig duwende voet in mn zij of rib..
    MAAR als je het niet vertrouwd Zeker even bellen!

Deel Deze Pagina