Laatste-loodjes-clubje

Discussie in 'De bevalling' gestart door w03z3l, 16 aug 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MoniekJ

MoniekJ Fanatiek lid

12 mei 2015
    1.719
    0
    0
    HBO-B biomedisch laboratoriumonderzoek.
    Tilburg
    Heb jullie ook zo moeite met uit bed komen? En dan bedoel ik niet het wakker worden en opstaan. Maar het rondspartelen als een vis totdat je eindelijk eens de rand bereikt en je eigen maar op de grond laat vallen/rollen.

2. Scorpio99

Scorpio99 Actief lid

11 jan 2013
    464
    18
    18
    Haha nee daar heb ik geen last van, ik ben nog redelijk flexibel gelukkig :DD
    Heb het gevoel dat het niet door gaat zetten, ik heb de kramp nu alleen nog wanneer ik opsta en vervolgens weer ga hangen op de bank.

3. Lentekriebel

Lentekriebel Fanatiek lid

11 sep 2011
    1.384
    0
    0
    Heeeeey dames!!

Ik zie dat inmiddels Chocochippie ook is bevallen, gefeliciteerd meid! Klinkt als een pittige bevalling, maar weeënopwekkers zijn ook ruk!

Ik zag ook de vraag voorbij komen over hoe we de andere kids voor gingen stellen aan de nieuwe baby. ik kreeg de tip van de verpleegkundige die bij de bevalling was om de baby niet in de armen te hebben als m'n zoontje thuis zou komen (wij waren eerder thuis dan hij). Dus ik heb Bo op het voedingskussen gelegd en toen Kick kwam vloog hij eerst mij in de armen en toen keek hij een keer raar naar het voedingskussen en toen naar mijn buik en volgens mij begon hem iets te dagen.
    Hij is nu heel wisselend tegenover z'n zusje. De ene keer heel lief en knuffelig en de andere keer interesseert het hem geen reet. We merken wel dat hij een stuk drukker en baldadiger is in z'n doen en laten. Dus we laten hem maar een beetje (mits hij geen dingen doet die niet mogen).

Verder gaat het hier goed. De tweede en derde nacht waren drama wat betreft krampjes (waarschijnlijk). Dus gister was ik echt een lopend lijk en was het ook nog eens de 'babyblues' dag en de dag van de stuwing. Dus de tranen vloeiden rijkelijk en zelfs de kraamverzorgster had medelijden met me..
    Vannacht heeft Bo op 1 voeding na heerlijk geslapen en wij dus ook, de borstvoeding is super op gang gekomen en ze is vandaag zelfs alweer een beetje aangekomen.

Dames, nog heel veel succes met de laatste loodjes. Ik probeer af en toe nog mee te lezen en te reageren.

4. Joli86

Joli86 Fanatiek lid

13 feb 2013
    2.070
    97
    48
    De tip om je baby niet in je armen te hebben wanneer grote broer of zus kennis komt maken met de baby heb ik ook gehoord. Dit gaan wij ook doen.

5. MoniekJ

MoniekJ Fanatiek lid

12 mei 2015
    1.719
    0
    0
    Tilburg
    Vluchttas ingepkt. Moeten daar ook luiers in? En hydrofielen en spuugdoekjes?
    Ga sowieso naar t kraamcentrum.

Als ik bezig ben, merk ik niet echt iets. Tot ik er weer aan denk.

6. Kim31

Kim31 Bekend lid

7 dec 2011
    539
    3
    18
    NULL
    NULL
    Nee, geen luiers etc. Vergeet de lippenbalsem niet :)

7. Eefje86

Eefje86 Bekend lid

21 mrt 2012
    856
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja zo gaan wij het ook doen.. Ik lig in bed , thuis of zh, en baby in bedje er naast.. Zoonlief komt ws lekker bij mij op bes knuffelen en dan gaan we samen naar de baby kijken.. En vertel ik dat de baby nu uit de buik is.. Dan vraag ik of hij haar wil aaien of knuffelen..

Ben heel benieuwd hoe het gaat..
    Als geboortekado voor hem hebben we een houten loopfiets en we vragen bezoek vooral wat voor hem mee te nemen en hem te betrekken bij de eerste ontmoeting.. Dat hij zelf zn kleine Zusje laat zien..

vanavond veel harde buiken en rustige baby.. Verder niks spannends dus hihi..

8. BabyNijn

BabyNijn Bekend lid

15 mei 2011
    947
    0
    0
    NULL
    NULL
    Jaaa mega belangrijk! Vorige keer had ik het niet.... man man man zulke kapotte droge lippen!!

Lentekriebel,
    Fijn dat alles goed gaat! Begindagen zullen ff wennen zijn. Fijn weer die nachten eruit! ;) Geniet! En met zoonlief komt het wel goed. Veranderingen zijn altijd vervelend voor kids...

9. MoniekJ

MoniekJ Fanatiek lid

12 mei 2015
    1.719
    0
    0
    Tilburg
    Lippenbalsem heb ik niet. Maar wel vaseline. Is dit genoeg? :D

Bijgevoegde bestanden:

10. BabyNijn

BabyNijn Bekend lid

15 mei 2011
    947
    0
    0
    NULL
    NULL
    Haha prima ja. Als t maar vet is!

En spuugdoekjes ed hoeft allemaal niet. Alleen kleertjes. En speentje eventueel. Knuffeltje. Check ff de lijst op internet.

Kraamcentrum weet ik niet zeker of ze dan ook alles hebben. Neen aan van wel. Daar blijf je een paar dagen he? Even opzoeken dus! In ziekenhuis hoef je iig niks qua verzorging mee. Wel voor jezelf;)

11. BabyNijn

BabyNijn Bekend lid

15 mei 2011
    947
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oja en als het vaak weer weggaat de pijn dan is het nog niks. Of nou ja niks... Je lichaam maakt zich klaar maar kan ook nog tijden duren.

Als je het gevoel hebt dat je regelmatig pijn hebt en dat een tijd lang.... dan ga je timen. Heb je iedere 5 minuten pijn dan moet je bellen. Dat zijn regelmatige weeën. Maar je kunt ook eerder bellen hoor. Dan stelt de vk je wel gerust. Doe wat jij fijn vindt. Maar bepaalde regelmaat is belangrijk en dan wel met tussenposes van maximaal 10 min. Het komt allemaal goed :)

12. Scorpio99

Scorpio99 Actief lid

11 jan 2013
    464
    18
    18
    Nou slapen lukt hier totaal niet.. Weeën komen onregelmatig maar gemiddeld om de 20 min en tussendoor pijntjes doordat de baby beweegt. De vluchttas staat al een tijdje klaar hier dus daar hoef ik niet aan te denken.
    Zo gaat het bij jou Moniek? Zet het een beetje door?

13. KilleLove2

KilleLove2 Actief lid

14 aug 2015
    130
    2
    18
    Belgie
    Had ik ook telkens ik wandelende, hoesten etc maar 2 maal laten checken is bij mij dan nog steeds geen vliezen die gebroken zijn enkel heel lopend slijm al een week geen slijmprop meer of toch al veel ervan kwijt.

Zo irritant dat je geen 20 minuten met een droog broekje kan.....:(

14. MoniekJ

MoniekJ Fanatiek lid

12 mei 2015
    1.719
    0
    0
    Tilburg
    Nog altijd niet veel spannends. Een hele hoop magzuur. En een beurse buik. Er komt soms welniets opzetten en weer afzwakken. Maar echt iets zinnings is t nog niet.

Auw. Oke. Dat was 1. Slapen lukt me nu ook niet meer, tenzij ik echt uitgeput ben.

Ai. Dat is zwaar vervelend, Killelove. Inlegkuisjes helpen niet?

15. Scorpio99

Scorpio99 Actief lid

11 jan 2013
    464
    18
    18
    De weeën komen en gaan hier zo.. Zit inmiddels op de 10 minuten ongeveer. Ze doen ook dusdanig pijn dat slapen niet gaat. :(
    Ben benieuwd hoe lang het nog gaat duren voordat ik naar het ziekenhuis kan..

16. MoniekJ

MoniekJ Fanatiek lid

12 mei 2015
    1.719
    0
    0
    Tilburg
    Fijn dat het bij jou wel door zet ;)
    Hier is het weer rustig. Dus ga wat slapen.

17. AnneLisa87

AnneLisa87 Bekend lid

28 okt 2014
    577
    70
    28
    Ohh meiden, hoe spannend!

18. BabyNijn

BabyNijn Bekend lid

15 mei 2011
    947
    0
    0
    NULL
    NULL
    Spannend scorpio!! Ik denk dan wel babynieuws vandaag! Hier vroeg wakker.... Rustig nachtje.

19. Eefje86

Eefje86 Bekend lid

21 mrt 2012
    856
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier ook weer wakker geworden zonder baby .. Of weeen uberhaupt whaha.. We wachten maar weer af.. Wel savonds en nu ook overdag aardig wat gerommel dus er gebeurt wel wat ;) wel gek idee dat we ws binnen een week weer papa en mama mogen worden.. Ik heb de 10e in mn hoofd maar hoop eerder hihi..

20. Joli86

Joli86 Fanatiek lid

13 feb 2013
    2.070
    97
    48
    Ik zou wel iets van een spuugdoekjes of iets dergelijks meenemen. Je zult net zien dat je baby onderweg naar huis over zijn of haar mooie pakje spuugt. Toch fijn als je dat meteen weg kan poetsen.

Luiertjes en doekjes konden we inderdaad van het zkh gebruiken.
    Ik had ook voor de zekerheid borstvoedingscompressen mee, bij mijn dochter wel niet nodig gehad.

Lippenbalsem is een hele goeie, zo fijn dat ik die bij had bij onze dochter!

Deel Deze Pagina