Laatste-loodjes-clubje

Discussie in 'De bevalling' gestart door w03z3l, 16 aug 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MoniekJ

MoniekJ Fanatiek lid

12 mei 2015
    1.719
    0
    0
    HBO-B biomedisch laboratoriumonderzoek.
    Tilburg
    Zit nu even tussen 2 studies in. Had mn propedeuse niet gehaald.

Lastig om je laatste dagen zo in de kreukels door te brengen. Hopelijk dat het nog een beetje beter gaat. Niets kunnen lijkt me ook zo verschrikkelijk.

Waarom niet vasthouden? Als ik erover nadenk dan lijkt het me komen doordat de baby dan bij moeders is. En dus de broer/zus niet bij moeders terecht kan, omdat daar dus het onbekende is. Dit kan wat angst geven. Vooral als ze nog wat jonger zijn en het niet helemaal snappen. Maar het kan wel, dan is papa de veilige haven waar het brusje zich achter kan verstoppen om rustig de nieuwe situatie te verwerken.
    Snappie??? Dat is hoe ik het zie. Ligt ook heel erg aan het kindje zelf hoe die er op zal reageren.

2. Olicha

Olicha Niet meer actief

Ben je wel al begonnen met het nieuwe jaar of neem je even een jaar sabbatical?

Ah ja, ik snap het. Ik ga het ook zo aanpakken als wat hier eerder genoemd is. De baby in wieg of voedingskussen en dan ons meisje vasthoudend en knuffelend voorstellen aan onze nieuw gezinslid.

En idd als je echt niks meer kan doen, pff. denk je alles gehad te hebben. Nee, ik ben wel blij dat ik nu weer langzaam door het huis kan waggelen..

Heb jij nog wat gerommel gehad.. Ik las terug dat je ook hier en daar wat voelde?

3. AnneLisa87

AnneLisa87 Bekend lid

28 okt 2014
    577
    70
    28

Mn banner loopt dus een dag achter, geen zin om die te veranderen.

4. MoniekJ

MoniekJ Fanatiek lid

12 mei 2015
    1.719
    0
    0
    Tilburg
    Olicha. Wilde starten. maar dat is fulltime van 9 tot 5 les, 5 dagen in de week. en ze raadde me dat niet aan met een pasgeborene. Mogelijkheid tot thuiswerken is er niet ivm veel praktijk en project werk. Dus of ik start in februari of ik ga veel werken om centjes te sparen.
    Het is weer rustig in mn buik. Er word af en toe flink geoefend, maar niets bijzonders helaas.

we zijn nog met een flink clubje. Leuk :D

5. priscil

priscil Bekend lid

22 aug 2011
    713
    1
    18
    Ik mag half 11 !!! Maar de kans is groot als ik zeg dat ik me prima voel dat ze me vrijdag of maandag terug laat komen... Dus ik ben benieuwd !
    Hoe laat mag jij !?
    M'n schoonmoeder had morgen jarig geweest dus m'n man heeft denk liever dat ze nog een dagje langer blijft zitten en vanaf de negende komt. Ik vind dat onzin hoor! Nieuw leven op die dag lijkt me juist een mooie gedachte.
    Op m'n man z'n werk wordt het nog hectisch denk ik als ik deze week beval . De vader van ene z'n collega ligt in coma .... En de vriendin van z'n andere collega d'r vliezen zijn gister gebroken dus zij moet zich morgen melden in het zh! Dat wordt nog wat ....
    Ach we zien wel

6. Olicha

Olicha Niet meer actief

MoniekJ, ja dat is natuurlijk vrijwel niet te doen. Ik studeer nu ook weer fulltime, maar momenteel volg ik mijn lessen online en zelfstudie en in Januari pak ik college weer helemaal op. Ik heb het wel onderschat moet ik zeggen. Ik moet best veel lezen en daar ben ik nu te moe/lui voor, laat staan wanneer de baby er is.

Maar jij bent er nog niet uit of je het in februari al oppakt of gaat werken.. In elk geval heel fijn dat je eerst heerlijk van de kleine kan genieten!

Ik heb nu een hele lichte buikpijn, zal wel niks zijn. Alles ligt nu ook onder een vergrootglas.. Ik ben wel nu bitterlemon aan het drinken.. haha. Wellicht jezelf gek maken.

een vriendin van me is masseuse en vertelde over een spot onder bij je voeten die eventueel ook de bevalling kan opwekken. Helaas is ze zelf net bevallen anders had ik haar wel even gevraagd hoe, of ze het even kon uitproberen bij mij..

7. Scorpio99

Scorpio99 Actief lid

11 jan 2013
    464
    18
    18
    Haha Olicha wat klinkt er fijn aan? :p ik heb deze bevalling gewoon heel erg geconcentreerd op de weeën wegpuffen maar de pijn was er zeker. Maar het puffen helpt wel. Ik wou zo laat mogelijk mijn man en ouders 'lastig vallen' dus daarom heb ik zo lang gewacht.
    Het persen deed wel verschrikkelijk pijn :$ zoontje bleek ook geen kleintje te zijn, 3880 gram en 53 cm.
    Ben ook tweedegraads uitgescheurd en nadien hebben ze een half uur zitten te drukken op mijn buik om de placenta er uit te krijgen en vervolgens dus nog een curretage onder narcose.

8. Joli86

Joli86 Fanatiek lid

13 feb 2013
    2.070
    97
    48
    Ik weet niet wie het vroeg over het vasthouden van de baby terwijl grote broer of zus voor het eerst komt kennis maken....

Dit zou beter zijn zodat de grote broer of zus zich niet 'ingeruild' voelt voor de nieuwe baby. Om de kans op jaloezie naar de nieuwe baby zo klein mogelijk te maken.

9. MoniekJ

MoniekJ Fanatiek lid

12 mei 2015
    1.719
    0
    0
    Tilburg
    Priscil. Zal zn baas niet zo blij mee zijn nee ;). Maar je kunt er weinig over zeggen. Beebje komt wanneer ie wil.
    Snap jpuw kant wel. Heel speciaal dat de kleine op de zelfde dag als oma jarig os. Maar snap je man ook wel. Nu is het nog de speciale dag van zn moeder. Straks word dat minder omdat het ook de dag van jullie kindje is.

olicha. Heb ook ernstig zwangerschapsdementie. Dus had het echt niet aangekund om me te concentreren op school. Vond de laatste weken van afgelopen schooljaar al heel zwaar. Teksten die ik net had gelezen, was ik al kwijt voordat ik het eerste woordje van de samenvatting kon gaan schrijven.

10. BabyNijn

BabyNijn Bekend lid

15 mei 2011
    947
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik hou kind gewoon vast hoor. Is het niet de eerste keer dan is het wel een andere eerste keer dat ze het ziet. Ze overleven het wel :)

Maar we zullen zien hoe het loopt! Ik heb 2 armen. Dus mijn dochter past nog makkelijk in de andere arm ;)

11. aappie20

aappie20 Fanatiek lid

19 feb 2012
    3.229
    525
    113
    Hier houd ik baby ook vast.. Vooral omdat na onze zoon de opa's en oma's komen en van de een weet ik dat die niet zal schromen om de baby it bedje of waar ze dan ook ligt te pakken.

Bitterlemon heb ik ook geprobeerd!! En idd hoe je omschreef lichtte krampen, hier heeft het niks gedaan maat wie weet!!

12. BabyNijn

BabyNijn Bekend lid

15 mei 2011
    947
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oja ik tepelstimulatie! Lekker voor de tv haha. Manlief vond me maar raar. Kreeg erge krampen. Maar ze zakten weer...

13. aappie20

aappie20 Fanatiek lid

19 feb 2012
    3.229
    525
    113
    Als ik maar naar me tepels kijk spuit de melk er al uit... Vraag me af hoe dat zit met voorkolven. Heb bij mijn zoontje nooit BV gegeven door een prenatale depressie. Wil het nu wel proberen. Wie heeft er ervaring mee?

14. Olicha

Olicha Niet meer actief

Scorpio, ik krijg nu wel een ander beeld. Heb ik over het stukje heen gelezen dat je uitgescheurd was?!! Dat is 1 van mijn grootste angsten!
    Ik dacht juist aan het stukje dat je met 9 cm aankwam in het ziekenhuis.. dan is het nog maar even voor je mag persen. Maar inderdaad laten we niet vergeten dat het persen, niet 1 van de leukste stukjes is uit het bevalling proces. Vervolgens ook nog op je buik duwen/drukken.. pfff
    Ben je wel al een beetje bijgekomen? En wauw! hij is idd groot.. zeiden ze dat ook al bij de meting?

Joli: Ik vroeg dat.. ik had het er zojuist nog met mijn vriend over. Ja lijkt me ook een spannend ( leuk spannend) momentje voor de peuter/kinderen.. Ja en wat is goed, wanneer doe je het goed. Ik denk ook wel dat je het zelf aanvoelt. Hier gaan we wel voor dat we de baby in de wieg laten liggen zodat we volop kunnen knuffelen met onze dochter. Ze is een knuffelkont en weet niet of ze het helemaal begrijpt. Alhoewel ik Babynijn ook begrijp. We zullen het zien, dingen lopen wellicht anders dan ik me nu kan bedenken.

MoniekJ: verschrikkelijk he! Ik had nog tentamens de laatste maanden. Ik de docenten nog uitleggen: eh ja, ik hoop dat ik het goed heb gedaan,.. ben een beetje vergeetachtig. Leek wel een smoes.
    Uiteindelijk 8, 8,6 en 7 ( en een 6) gehaald.. dus niet verkeerd. Waar ik het vandaag heb gehaald weet ik echter niet. Nu de volgende uitdaging. Ik ben nu echt een megaZEEF.. pff
    Haha, het is dus fijn dat je even lekker kan genieten van niks hoeven te leren, stampen in je hoofd of onthouden :D

15. Olicha

Olicha Niet meer actief

Aapie, Ik voel idd heel licht buikpijn en af en toe een harde buik. Is dit wat ze noemen gerommel? Ik ga in ieder geval nog een glaasje bitterlemon voor mezelf inschenken en ook proberen mijn tepels te masseren.. haha (baat het niet dan schaadt het niet).

Bij mij zijn de tepels nog kurkdroog.. vrees dat mijn lichaam daarmee een sein geeft; not ready yet.

Ik heb bij dochter bv gegeven. Eerste weken ging het slecht ( 4 borstonstekingen) daarna ging het geweldig! Ik heb ervan genoten. Ik weet dat er een Mama was die ook al voor de bevalling kolfde omdat ze al 'lekte'. Volgens mij is dat ook erg gezonde melk dat er dan al uitkomt. Heb je een kolf?
    Je kan de melk gewoon bewaren in de vriezer. Even kijken wat handig is met hoeveelheden. Omdat de baby in het begin weinig drinkt, en het opwarmen van de melk..

16. Scorpio99

Scorpio99 Actief lid

11 jan 2013
    464
    18
    18
    Haha ja het was wel wat anders dan de 2de waar ik met 3cm al in het ziekenhuis was en daar toen uren moest wachten tot het 10cm werd. Weeën thuis opvangen is toch wat prettiger en meer ontspannen. Had wat meer afleiding en voordat ik het wist zat ik op 3 min.
    Ik had niet echt een uitgebreid verhaal getypt dus de narigheid maar even weggelaten ;) maar dat geneest wel weer hoor. Zal alleen wel iets langer duren dan bij de eerste.
    Hij was inderdaad al groot geschat, een week voor op de groei en uiteindelijk ook met 38+6 geboren, gelukkig ook maar hihi

17. Olicha

Olicha Niet meer actief

Haha kan me voorstellen. Stel dat hij nog een week langer had gezeten, was hij mooi nog groter, zwaarder geweest. :D

Was het wel te doen, de weg naar het ziekenhuis, in de auto?
    Als het 'te doen' is wil ik wel mijn tijd een beetje uitzitten thuis in bad.. hangt er ook vanaf of het in de nacht is of overdag.

Hoop dat je snel mag genezen en tussen goed verzorgd wordt en geniet van de baby en je kraamdagen!

18. Mama2be90

Mama2be90 Actief lid

10 jan 2015
    158
    8
    18
    Oké voetmassage: check! Manlief misbruiken :check! Ananashart in m'n smoothie:check! En nu maar weer wachten..haha.oké ik ben gewoon ongeduldig ..vanavond in bad geweest voor mn bekken en dat leek wel even te werken, ook veel harde buiken gehad, nu weer rustig .. meiden ik hoop,op een goede nacht voor jullie!

19. MoniekJ

MoniekJ Fanatiek lid

12 mei 2015
    1.719
    0
    0
    Tilburg
    Schijnt dat niet alleen het masseren, maar ook het zuigen aan de tepels zorgt voor stimulering vd weeën. Dus als jullie toch je partner misbruiken ;)

Soms wilde ik dat mn buik doorizchtig was ofniets van een raampje had. Dat ik naar beebje kon kijken. Zien wat ze allemaal aan het doen is alsnik weer eens een trap in mn maag krijg of een dikke bult omdatze dr billen via mn navel er uit wil persen.

Oeh nieuw voorteken! Voel nu een druk tussen mn benen en de bewegingen zijn ook weer wat lager. Wie weet...
    Zou me niet verbazen als mn onderrug vol mommystripes staat. Het voelde zo strak aan. Mn buik heb ik echt voelen sxheuren toen de strepen kwamen.

20. Kel1989

Kel1989 Actief lid

19 jan 2015
    191
    0
    16
    NULL
    NULL
    Die druk lager heb ik ook steeds.. Nu ook weer. Echt een soort pijnscheuten richting mn vagina en die voel ik dan ook in mn onderrug

Tepels kan ik echt niet aanraken. Ze doen gewoon pijn. Ik heb 4jaar geleden een borstverkleining gehad, dus nog ff afwachten of ik borstvoeding kan gaan geven. Hoop het wel

Deel Deze Pagina