Vanmorgen weer bij de vlos geweest. Babietje ligt weer wat verder ingedaald. Dus al die steken en krampen niet voor niets geweest. Lentekriebel; hier hetzelfde qua inleiden. Vanaf de ruggeprik ging het perfect. Hoop echter dit keer wel een normale bevalling te hebben. Zo spannend dat je gewoon niet weet wanneer het gaat beginnen. Hier ook vol op bekkenklachten, daardoor ook veel eerder gestopt met werken. Hield het gewoon niet meer vol. Kom ook nog maar weinig buiten de deur. In het weekend een boodschapje en door de weeks eennkeer naar de vlos en de fysio. Ik ga weer proberen borstvoeding te geveb. De vorige keer moest ik stoppen, vergde te veel van mezelf en had door operatie, morfine gebruik en antibiotica geen zin er meer in. Nu een nieuwe poging, hoop dat het dit keer beter gaat. En zo niet, dan heb ik daar ook vrede mee.
Jellybean Ja klopt, we zijn allemaal verhuisd naar fb en inmiddels is de eerste gisteren bevallen Dat erg op mezelf zijn herken ik heb totaal geen behoefte aan visite of iets. Qua voeding ga ik voor fv. Heb veel onstekingen aan mijn borsten die al pijnlijk genoeg zijn dus wil het niet nog erger maken. Gelukkig denkt mijn vriend er hetzelfde over en wilt ie liever dat ik met een goed gevoel fv gaat geven.
Hee dames! Nou ik ben alweer half de kluts kwijt hoor hahahaha. Zit denk ik niet vaak genoeg op het forum om alles echt goed bij te kunnen houden en dan al die namen vind het wel heel gezellig en interessant dus probeer wel mee te komen haha. Wat betreft voeding wil ik wel proberen borstvoeding te geven. Het is de eerste natuurlijk, dus geen idee wat ons te wachten staat, maar heb wel gezegd dat ik geen dagen ga lopen martelen. Wil het heel graag maar niet ten koste van alles.. Gaat het niet dan gaat het niet, klaar... Ik moet zo weer op controle bij de vk. Ben erg benieuwd, of er weer nieuwe dingen zijn. Vorige keer was ie volledig ingedaald en lag vast, dus weet niet of ie nog verder kan zakken..? En ben benieuwd naar de druk en krampen die ik zo nu en dan heb, of dat al voorweeen kunnen zijn enzo... Deze keer was ook de laatste keer om de twee weken, als het goed is ga ik vanaf nu elke week op controle. Weet niet of dat standaard is maar dat doen ze bij ons wel.. Oh en hebben jullie ook allemaal groeiecho's ofzo? Er is me al een paar keer gevraagd hoe zwaar onze beeb word geschat, en zie dat hier op het forum ook regelmatig voorbij komen maar heb daar zelf geen idee van.. Of doen ze dat alleen als er problemen kunnen zijn zoals een moeilijke eerste bevalling of slechte suiker waarden en dat soort dingen..?
Ik weet ook niet hoe zwaar de baby geschat word hoor. Ik moet morgen weer naar de verloskundige en hoop dat de kleine ligt ingedaald en vast ligt. Hier is het ook elke week maar mijn laatste keer was met 35 weken een extra controle ivm verhoogde bloeddruk. Ik kan overigens nog steeds niet geloven dat ik al de 37 weken grens voorbij ben
Haha ja Chocochippie, inderdaad, heb er even gezeten maar is toch niets voor mij; dit omgevinkje vind ik prima zo . Wie is er bevallen? Matonneke? Die was éen van de eerste toch he? Bedankt voor de fijne tips lentekriebel, hier kan ik echt wat mee! En bv of fv, ga voor bv, met inderdaad de genoemnde houding van ;niet ten koste van alles, kijken hoe het loopt. (Of stroomt dan hihi) Net de rondleiding gehad in de kraamsuites, zou bijna zin krijgen om te bevallen zeg! Daar rondlopende kriebelt het ook zo enorm om te zien hoe ons dametje eruit ziet..... Nieuwsgierig...!! En gewicht; mij is verteld door de gyn dat er een 20% marge zit, oftewel in 20% van de gevallen onjuiste schatting. En om me heen hoor ik ook zulke verhalen over geschatte gewichten en de realiteit na bevallen haha; wat ze iig ndig hebben om zo exact mogelijk te schatten is de hoofdomtrek, buikomtrek en beenlengte. Bij mij is het hoofdje al een tijdje ingedaald dus bye bye schatting aldus de gyn ).
Bij mij was alles weer prima op de controle! Beebje ligt al mooi diep in m'n bekken, vandaar de spierpijn in m'n liezen. Ze schat (gewoon met voelen) dat ie straks 6 a 6,5 pond zal wegen. Daar hou ik me maar gewoon aan vast want dat vond ik wel een geruststelling eigenlijk haha. Denk ook wel dat het kan kloppen hoor want ik heb helemaal niet zo'n dikke buik en ben over de hele zwangerschap zo'n 13 kilo aangekomen...
Jellybean Ja matonneke is inderdaad bevallen. Ze zou in principe vandaag ingeleid worden maar had gisteren al ontsluiting dus toen hebben ze doorgepakt. 5e kindje en een prachtig meisje . Met 38+1. woezel heb jij gevraagd aan de vk hoe zwaar ze de beeb schat of vertelde ze dat zelf? Al moet je je er niet teveel op vastpinnen he hoor vaak dat ze er naast zitten.
Hallo allemaal, Kunnen jullie mij misschien helpen? Ben vandaag voor het eerst naar de gyn geweest.. En nu heeft ze zo hard (denk ik) lopen duwen dat ik amper kan lopen en constant harde buiken Als ik stil zit op de bank gaat het goed en voel ik haar af en toe bewegen maar ben best wel een beetje bang nu.. Heb nog 3 dames rondlopen die ik ook naar school moet brengen en dag soort dingen. Echo gehad eens was goed met haar iets boven het gemiddelde en hoogstwaarschijnlijk weer een zware dame, maar alles zag er goed uit. Overigens wilde ze geen schatting maken omdat ze al te diep in mijn bekken ligt Als het morgen nog zo is de gynaecoloog maar even bellen? Of stel ik me aan? Dit is ons 4de kindje maar hiermee ben ik niet bekend, Alvast bedankt voor het meedenken..! Groetjes een bang fruitvliegje
Hier heeft de vk een keertje gezegd dat de kleine wat licht gewicht zou hebben, ongeveer 3200 gram. Dat zei ze toen ze aan het voelen was. geloof dat de toen een beetje aan het voelen was hoe de buikomvang was en de lengte van t ruggetje. Maar goed. Het is en blijft allemaal giswerk. Iedereen om me heen ziet de groeispurt die mn buik aan het nemen is. Zelf mn kwabbetje is gescheurd *sniff*. Maar dan... de vraag hoe lang ik nog moet... Nog 6 weken, nog 5 1/2 week, nog 5 weken, nu nog 4 1/2 week. Vandaag nog precies 1 maand. Het aftellen begint toch wel spannender te worden. We zijn er bijna! Voelde haar eerst alleen nog met liggen of zitten. Maar nu ook terwijl ik loop/fiets/sta. Het wordt toch steeds meer echt. Het abstracte van een mini mensje in mn buik wordt minder.
Fruitvliegje ik heb ook altijd last als ze heb zitten voelen en duwen, maar niet zo erg als jij. Als je het niet vertrouwd gewoon even bellen en je verhaal doen. Beter een x teveel bellen dan te weinig
Dank je wel voor je antwoord! Ik ga zo mijn bedje opzoeken en lekker slapen misschien helpt het en anders bel ik morgen Nogmaals bedankt! Groetjes
Ben benieuwd fruitvliegje... heb het ook wel eens dat het erg pijnlijk is maar dit klinkt wel erg vervelend... Ik ga flesvoeding geven. Bij de vorige drie steeds begonnen met borstvoeding maar nooit met veel succes. Ga het nu niet meer proberen, vind het wel goed zo. Hier nog precies 1 week en hoop ook echt dat ze er dan is. Vind het echt wel zwaar met nog Drie kleintjes en de oudste die naar school gebracht moet worden.
Zoo wat is ee wen hoop bij geschreven zeg. @ fruitvliegje misschien is je kindje wel op een zenuw gaan liggen en doet alles daarom zo'n pijn ...?' Bij m'n eerste had ik dat nl van de een op andere dag , was gelukkig ook ineens over. Voeding ; hier meteen aan de flesvoeding . Ik had vandaag echt een vervelende dag ! Vannacht een paar nachtmerries gehad !verl wakker geweest, toch lekker uitgerust wakker geworden , vanmiddag beetje buikpijn, misselijk en vol gevoel, uur later juist enorme honger, beetje chips gegeten en meteen kotsmisselijk ... Nou zal we wel bij horen ! Donderdag mag ik weer naar de vk . Ergens hoop ik dat ze zegt dat ik deze keer eerder beval ! Maar zal wel niet gebeuren Ik zal eens vragen of ze een schatting kan maken hoe zwaar ze wordt. M'n zoontje was bij 41.5 weken geboren met 3450 gram dus dat is netjes . Weten jullie al wat jullie doen met de oudere kindjes tijdens de bevalling? Ik wil in het zh bevallen en m'n ouders passen dan op de kleine. Maar zal ik hem dan naar het zh laten komen om z'n zusje te bewonderen ? Of thuis later kennis laten maken ? Het is ook niks denk ik om hem snachts uit bed te laten trommelen Bij m'n zoontje mocht ik na een paar uur al naar huis. Nu hopelijk ook als alles goed gaat! Het is natuurlijk ook allemaal niet te plannen Weten jullie al hoe jullie dit gaan doen
@Fruitvliegje: waar doet het zeer, in je buik zelf? De vk heeft bij mij ook erg lopen duwen vandaag met de controle, en ik heb nu nog meer pijn in m'n liezen, kan amper van de bank overeind komen... Heb het idee dat dat door dat geduw komt, maarja ze moest toch gaan voelen hoe de baby lag.... Als je het niet vertrouwd bellen, maar misschien is het na een nacht slaap wel beter, heeft het gewoon even rust nodig.. Succes!
@Fruitvliegje; als je pijn aanhoudt en het je onzeker maakt, gewoon bellen hoor! ( mij is vandaag wederom op het hart gedrukt dat bellen altijd kan, zeker omdat je al via het zkh loopt.)
Hoi meiden, leuk telkens zoveel te lezen. Ik mis mijn vk van toen ik in nl woonde. Woon terug in België alles via gyno. Op 36 weken check up gehad alles was in orde, krijgt dan kom maar over 3 weken terug -.- Ik mis ook de personal touch van vk... Trouwens MEer dames last van draaierig zijn. Voelt vaak onprettig heb ook regelmatig weeën in de nacht wat haat ik wachten
Goedemorgen dames. Bah wat een k**** nacht heb ik gehad zeg.. Vreselijk slecht geslapen en ik had het zooooo koud! Belachelijk, want zo koud was het niet en vl was er ook helemaal verbaasd van, toen ie wakker werd van mijn geril en me vastnam om me warm te laten worden Maar nu... Oh man man man, ik voel me zo beroerd... Koud, slap, rare rillingen, beetje raar gevoel in m'n maag... Zou ik een griepje ofzo te pakken hebben? Ik heb geen koorts ofzo volgens mij.. Ben ook heel blij dat die kleine net even fanatiek begint te draaien en schoppen, blijkbaar ben ik de enige die me beroerd voelt
@woezel rot dat je je niet lekker voelt. Ik heb nog in je topic daarover gereageerd. Ik heb t afgelopen dagen ook gehad. Griepje denk ik zelf. Maar lekker is t niet. @kim ik zal vandaag bij gynaecoloog eens vragen wat hun idee is over overtijd lopen met zwdiabetes. Ik heb een dieet wat super helpt en hoef niet te spuiten, dus misschien dat t daarom niet zo erg is? Ik beval wel 'medium risk' , dus moet wel in t ziekenhuis, maar mag gewoon poliklinisch met verloskundige. Dat is weer omdat ik schijnbaar een stollingsstroonis heb, die nooit eerder opgemerkt is. Ook niet bij de vorige 2 bevallingen. Ik maak me dus ook geen zorgen om t bloed verlies. Nooit iets van gemerkt. Maar STEL dat er wat gebeurd dan staan ze in t zkh paraat iig. Dus dat stelt ook gerust. #voeding ik ga weer beginnen met bv en ik kijk wel hoe t loopt. Bij de eerste een maandje volgehouden. Ik was onzeker en krampachtig. Bij de 2e dacht ik we zien wel hoe de bv loopt anders kan ik altijd nog Fv geven, maar toen ging t juist goed. 9 maanden bv gegeven. Toen vond ik t welletjes. Mijn zoontje heeft nu weer loopgipsje dus is wat mobieler. Dat is voor mij ook wel fijn. Straks even naar de gynaecoloog voor controle en groei echo. Mijn dochter mag vandaag mee met haar papa in de bus bij een kinder-wielren-evenement. Ze is zelf te jong om mee te mogen doen, maar zo kan ze kijken hoe de andere kindjes aan t fietsen zijn. 50km! Dus mijn dagje is weer lekker vol gepland.
pfff, net heen heel verhaal getypt loopt hij vast :'( nouja, hernieuwde poging... @leentje, dat kan ik me helemaal voorstellen dat het zwaar wordt. ga hier voor je duimen dat ze binnen een week geboren is @priscil, he bah wat vervelend dat je je beroerd voelt.. beterschap! hier gaan we het doen net als de vorige keer, als onze dochter geboren is en gewassen laten we onze dochters als eerste kennis maken met hun zusje. voordat we iemand anders kennis laten maken, de meisjes vonden het toen erg leuk en speciaal @killelove, over 3 weken pas???! dat is dan echt heel anders, ik moet hier volgende week terugkomen... kan je niet vragen om een extra consult? @woezel, he bah ook al niet fit? wel lief dat hij je warm wilde houden hoop dat je je snel weer beter voelt! @tazzy, wat fijn dat hij iets mobieler is, hoe is het verder met hem? voor je dochter heel veel plezier vandaag! en voor jou veel succes bij de gyn hier, buik nog steeds onrustig, vannacht een paar keer wakker geweest omdat ik een soort van weeën had, niet zo erg als echte weeën maar wel degelijk aanwezig pfff! mijn hele buik is gevoelig, en nu nog af en toe kramp maar de kleine meid beweegt goed, en ik kan weer een beetje lopen. heb wel eigenwijs onze dochters naar school gebracht vanmorgen, want ja het gewone leven gaat natuurlijk ook door... een ding weet ik wel, ga echt aangeven dat ze niet zo hard op mijn buik moet drukken, hebben ze de vorige keren ook niet gedaan dus waarom nu wel?! :S maandag krijg ik een soort intake over het bevallen in het ziekenhuis, weer wat nieuws (vorige keren alleen een rondleiding gehad) en dinsdag weer naar de gyn, ben benieuwd. wacht het gewoon nog even af hoe mijn lichaam doet vandaag en anders bel ik gewoon.. moest eerlijk gezegd ook wel een beetje lachen om de gyn gisteren.. "tja, jullie kindje is wel aan de stevige kant, maar je hebt bewezen dat je goed kunt bevallen dus raad ik aan omdat het kindje goed ligt dat je vaginaal gaat bevallen".. mmm tja dus.. onze jongste dochter was 4155 gram dus een flinke tante. maar het blijkt dat als je een zwaar kindje heb je ook met een ks mag bevallen, dat wist ik niet eens haha! hey dames, een hele fijne dag allemaal, en niet (echt) ziek worden he! groetjes fruitvliegje