Fruitvliegje gelukkig gaat alles weer goed. En idd volgende keer gewoon aangeven dat ze wat zachter moet drukken. Woezel beterschap! Ik ben net naar controle geweest. Bloeddruk was helemaal goed ik word extra in de gaten gehouden omdat het vorige keer ineens was verhoogd. Kleine ligt helemaal ingedaald en vast dus dat is wel fijn. Ze denkt wel dat we een wat langer kindje kunnen verwachten, maar we zullen wel zien. Iemand hoeft pas over 3 weken terug te komen (weet even niet meer wie), ik moet nu elke week op controle! 3 weken tussen de controles nu lijkt me wel erg lang zeg
@woezel dat was ik en het is ook indd erg lang. Daarom ik de vk van Nederland zo mis. Ik vol met zenuwe maar moet gewoon afwachten blijkbaar. Denken niet dat ik de 3 weken nog haal maar toch is niet zo fijn dat je zo in het ongewisse blijft. Vroeg ook of ik ontsluiting had of het ingedaald was maar hij zei met dat dit je 2de is ga ik er niet teveel over zeggen gewoon over 3 weken terug komen. Is ondertussen alweer een week geleden maar dan nog
@ controle, Bij een gyn gaat het anders. Bij verloskundige kom je idd nu elke week. Bij mij zitten er nu 2 weken tussen. Ik vind 3 weken ook wel vrij lang. Maar bij gyn krijg je ook altijd een echo (ik in ieder geval wel), dus kunnen ze alles grondiger onderzoeken. Misschien heeft het daarmee te maken. Het ligt aan hoe het gaat, anders moet je echt wel elke week! @ klaar mee, Ondanks dat ik me nog prima voel ben ik echt aan het aftellen. Ik ben er gewoon klaar mee Maar ik ga vast over tijd. Net als vorige keer! Ah ja ik geniet nog wel hoor. Maar hij mag volgende week wel komen! @ voeding, Ik ga weer voor borstvoeding. Ik vond dat zo fijn! En ja, je hebt wat moeilijke momenten maar goed... uiteindelijk was ik degene die binnen 10 minuten klaar was met voeden Maar hoe dan ook: alles is prima. Al valt het me altijd op dat mensen er niet standaard vanuit gaan dat borstvoeding lukt... Ik denk dat het daar ook al mis gaat. Het werkt niet mee als je denkt dat het niet lukt. En tegenwoordig lukt het bij veel niet...
Nu ik bij de gyn loop moet ik ook iedere week 😉 Heb geen idee of dat per regio anders is maar moest bij mijn jongste ook elke week vanaf 36 weken
Hoi meiden! Hier slaat de vermoeidheid echt toe. Gelukkig kan mijn dochter zich goed vermaken op de ipad, zodat ik een beetje kan soezen tussendoor. Drie weken lijkt me ook erg lang hoor. Ik moet nu wekelijks komen. Ben zo benieuwd naar de baby. Hoop ook echt niet dat ik tot 42 weken loop. Wb draaierigheid: weet niet meer wie het schreef, maar zou het niet kunnen dat je ijzer wat laag is? Of is daar al op getest?
Zo, wat is er alweer flink wat bij geschreven... Als ik mensen vergeet te antwoorden: Ik zeg altijd maar dat dat meiske daarbinnen m'n hersencellen langzaam aan het opeten is Daarbij merk ik dat er soms woorden in mijn teksten een beetje raar staan. Ik antwoord meestal via een iPad die z'n beste tijd heeft gehad en die vergeet nig weleens leestekens/letters neer te zetten. (Of het zijn alsnog die ontbrekende hersencellen) Woezel: hoe is het nu met je? Ik hoop niet dat je echt ziek aan het worden bent? Killelove: 3 weken zou ik op het eind ook echt te lang vinden. Chocochippie: Fijn dat je kindje ingedaald is, is alweer een 'zorg' minder. En een lang kindje is prima, als het hoofd maar niet te groot is zodat de bevalling wat soepeler loopt Ik mag morgen weer naar de vk, gewone controle. Ben benieuwd of de kleine dame nu helemaal ingedaald is, vorige keer was ze een beetje ingedaald. Vanochtend vroeg weer veel last van voorweeën gehad, die waren wel echt even pijnlijk. Voor wat betreft de dames die voor de eerste keer voor borstvoeding gaan: Ik begon er de vorige keer ook mee met een instelling van: we zien wel hoe het loopt. Heb geen info opgezocht van tevoren en geen voorlichting gehad. Nou, er is echt heel veel op me afgekomen. Dus als je het wil proberen: zoek echt een beetje informatie op en als het even kan: bezoek een voorlichting of laat een lactatiekundige komen. Er komt echt heel wat bij kijken. Ik wil jullie absoluut niet bang maken, want het is echt heel mooi om te doen en het geeft heel veel voordelen, maar het is niet even iets van: 'dat doe ik even'. En laat het duidelijk zijn dat ik absoluut niet van de 'borstvoedingsmaffia' ben, iedereen moet zelf weten welke voeding ze haar kindje geeft. Ik ben van mening dat elke voeding goed is, fles of borst. Ik vind alleen dat borstvoeding zo mooi is om te doen, dat gun ik een ander graag. Ik las van iemand dat flesvoeding ook veel voordelen met zich meebrengt, dat geloof ik heel graag. Ik heb er helemaal geen ervaring mee, maar wat ik me afvraag: Op een gegeven moment zit je aan de max van wat een kindje mag hebben. Hoe doe je dat dan als ze 's avonds gaan clusteren (huiluurtje)? Of doen flesvoedingskindjes dat niet? Ik ging dan altijd met m'n zoontje op bed liggen en dan was het even een slokje, slapen, slokje, slapen, slokje, slapen etc. Ik vraag me af hoe je dat doet als je kindje al aan of tegen de max zit van de hoeveelheid voeding wat hij mag hebben.
Zo herkenbaar Vriend roept tegen iederen (met een dikke knipoog) dat de kleine op moment slimmer is dan ik, omdat ze al mn hersencellen ingepikt heeft. Telefoons kennen dat probleem ook, regelmatig mn post moeten wijzigen door de tikfouten. Hier ook een beetje ziekjes. Het heerst wel zo te horen! Ik gooi het op de slechte nachten. Ik onthou nu helemaal geen namen meer, dus als je je aangesproken voelt, dan bedoel ik je waarschijnlijk 3 weken pas weer naar de gyn terwijl ze zeggen dat je dat waarschijnlijk niet haalt? Meid, respect voor jou als je niet gillend gek wordt. Ik vind die week er tussen soms al moeilijk *blush*. Is er ookgeen ander persoontje die vergelijkbaar is met een vk zoals in nederland? Of als je dicht bij de grens woont, even stukje verder rijden. Bij mijn vk praktijk zit ook iemand uit Poppel (belgie), ze moet dan 15/20 minuutjes met de auto rijden. Of dat geboortekaartje hijg bij de verloskamers op t zkh, weet even niet. Maar goed, ze woont in Belgie en had dr controles en bevalling in Nederland. Ik heb nog helemaal niets over voeding gelzen of wat dan ook. Of ja wel eens iets gelezen maar t bleef niet echt hangen. Leek allemaal zo vanzelf sprekend. Ga voor borstvoeding, we zien wel hoe het loopt. En anders maar over op de fles.
Clusteren deed mijn fv-baby niet. Wel was ze altijd erg hongerig en zijn we op een gegeven moment over gegaan op forte-melk van Nutricia. Dat hielp goed. Wat mij uiteindelijk deed stoppen met de bv, op de hoeveelheid sores die ik er nog bij had, was dat het aanhappen aan 1 borst heel veel pijn deed. Ik zat op een gegeven moment huilend bv te geven. Zo ver wil ik het nu niet laten komen en op tijd hulp inschakelen.
Wij weten zelfs nog niet eens wie er op de kleine gaat passen tijdens de bevalling . Meerdere mensen hebben zich aangeboden (schoonzus, schoonouders en vriendin), maar als ik ook maar iets over tijd loop dan zijn die eerste 2 op vakantie. Maar voor nu heb ik er 3 op standby staan die ik kan bellen. Als ik 's nachts beval, dan laat ik de kleine gewoon slapen en vraag ik of de oppas wil komen zodra hij wakker is. En als het niet tijdens zijn slaapjes is, dan wil ik hem als eerste erbij hebben. Ik ben wel superbenieuwd hoe hij gaat reageren op z'n zusje. Hij weet nu wel dat er een zusje onderweg is en in mama's buik zit, maar ik denk niet dat hij snapt dat er straks daadwerkelijk een ander kindje is die ook mijn aandacht vraagt. Ik wil ook nog een babypopje kopen met klein badje en bedje en goedkope luiers zodat hij straks alles met het popje mag doen wat mama ook met z'n zusje doet. En ik wil hem zoveel mogelijk laten meehelpen met alles. Hij is nu 21,5 maand en volgens mij zit hij in een soort fase dat hij in de peuterpuberteit terecht komt. Alles is NEE en hij is ons echt gigantisch aan het uitproberen. En ook lijkt het of hij in een soort 'identiteitscrisis' terecht is gekomen. Hij wil ineens vanuit zichzelf naar de wc (terwijl zindelijk worden nu absoluut niet uitkomt volgens de boekjes), maar tegelijkertijd wil hij ook wel graag de luier aan (en dat wisselt dan in 5 minuten, 80x van wel/niet/wel/niet etc). Zo ook met slapen: grote bed/ledikant/grote bed/ledikant etc. En z'n beer is hem ineens heilig. Eerdr mocht deze gewoon in bed blijven liggen, maar dat ding moet nu ineens overal mee naartoe. Geen idee of dit beginnend peutergedrag is of dat hij toch de onrust van de naderende komst van z'n zusje voelt. Iemand hier ervaring mee?
@ clusteren Ik geef bv op tijd dus niet op aanvraag. Brengt veel meer rust! Dus tip voor bv moeders! Zorg dat je kindje genoeg drinkt tijdens de voedingstijd. Dat voorkomt dat ie na een uur weer wil. Het komt dan dus op hetzelfde neer als fv met clusteren. Fv kun je ook heus wel iets meer geven als dat echt nodig is. Zou het iig niet zo nauwkeurig nemen (voor de nieuwe mama's). Ze gaan er niet dood aan en worden heus niet ineens moddervet. Hier wel huiluurtjes in de avond gehad bij dochter maar drinken wilde ze echt niet hoor. Het is vaak dat ze de dag verwerken. Er komt veel op ze af. Een kind heeft niet altijd honger als ie huilt. Overigens kun je op zulke momenten ook wat water geven. Het is meer de zuigbehoefte die rust brengt (vaak).
Ik kan me voorstellen dat bv op tijd veel meer rust geeft dan bv op verzoek. Misschien dat ik dat hier ook in kan ga voeren. In de eerste week/weken ging dat ook prima, maar daarna gooide hij z'n ritme om met alle gevolgen vandien. Ook gaf ik vaak 'troostborstjes', dus ook met clusteren. Misschien dat ik hier dan ook iets anders voor moet gaan vinden.
Het is ook even een ritme vinden en we hadden mazzel dat onze dochter dat vanaf het begin gewoon goed deed. Ik verwacht dan ook maar niet dat onze zoon ditzelfde doet. Het is fijn als je vertrouwen hebt in je borstvoeding, zodat je zeker weet dat je genoeg geeft op de voedingsmomenten. Ik wist dat zeker doordat ik goed oplette wat ze binnen kreeg. Nu was dat makkelijk want ze verslikte zich er bijna in haha. Ook kun je eventueel in het begin best bijvoeden met fv. Als je niet genoeg hebt. Is bij ons ook gebeurd. Vanaf dag 3 kreeg ze pas volledig bv. Ervoor had ik gewoon niet voldoende (keizersnede). Misschien dat dit ook meehielp voor het ritme.
Dat bijvoeden deed het ziekenhuis. Maar ze gaven al mijn gekolfde melk, al was het een druppel haha. Eigenlijk geldt: goede begeleiding krijgen!!
Update: vandaag wer bij de vk geweest en de kleine meid is helemaal ingedaald (eindelijk!). Dus ik hoef niet meteen plat als de vliezen breken. Verder geen bijzonderheden, buiten gigantische last van nesteldrang vandaag. Zoontje is vandaag en morgen naar de gastouder en ik heb het in m'n kop gehaald om dit weekend alles echt klaar te hebben. Dus ik ben alles aan het uitmesten, schoonmaken. Alles wat wasbaar is, wordt gewassen.... Ik ga hier straks zoveel spijt van krijgen wat bekkenpijn betreft.
Super dat ze is ingedaald! Enne succes dit weekend, wel luisteren naar je lichaam he 😉 (Wordt mij ook iedere dag gezegd hihi) Geniet van het weer dames! Groetjes fruitvliegje
Wat fijn dat ze ingedaald is. Ik moet dinsdag weer op controle. Vorige week was ze een beetje ingedaald. Nesteldrang ook last van vandaag. Alle gordijnen gewassen, ramen gezeemd, alles afgedaan, wc gesopt.. Pfff haha
Nesteldrang! Praat me er niet van. Ik kan alles gelukkig nog maar ik krijg wel een mega harde buik daarna. Toch niet helemaal goed haham Lentekriebel, Fijn dat ze is ingedaald! Ik moet morgen naar de gyn. Ik ben benieuwd. Voel wel veel druk op mijn blaas en hij zit naar mijn gevoel erg laag. Maar dat had ik vorige keer ook en nog niet ingedaald hoor haha. Wel menstru krampjes gehad dus ik denk dat dat wel van het indalen was. Het is heerlijk weer, dus ik geniet nu onder de parasol
Beebje blijkt al een weekje bezig met indalen, maar ligt nog niet vast. En ik maar denken dat ze daar nog niet mee bezig was. Voel wel dat ze aan het draaien is, meer naar het midden ipv rechts. Maar dat wisselt per dag. Maar nubik dit weet, zijn de plekken waar ik beweging voel wel logischer. Dacht dat ze veel kopstoten gaf, maar blijken schouders te zijn BabyNijn. hier ook nauwelijks ietd van gemerkt! Wst lichte krampjes en paar stoten tegen mn blaas. De steken en druk waar anderen het over hebben, zijn hier onbekend. Alleen nu zegt mn hoofd dat het niet lang meer zal duren. Terwijl dat helemaal niet hoeft. Nesteldrang in mn agenda, maar dr komt niets van. Bank heeft een sterke relatie met mn billen en kom daar niet zo maar tussen 😂
Hoi Dames, ik ben dinsdag op controle geweest en ook ons kindje is ondertussen bezig met het indalen. gelijk heeft de gyne ook even de ontsluiting nagekeken en die was al 4CM. Ze heeft me direct thuis geschreven omdat ik normaal nog tot vrijdag ging werken maar ze denkt niet dat ik nog een week zal rondlopen. toch echt spannend nu hoor echt benieuwd wanneer ons kleintje zich gaat aanmelden