Laatste-loodjes-clubje

Discussie in 'De bevalling' gestart door w03z3l, 16 aug 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MoniekJ

MoniekJ Fanatiek lid

12 mei 2015
    1.719
    0
    0
    HBO-B biomedisch laboratoriumonderzoek.
    Tilburg
    Spannend! Zal niet lang meer duren dan?
    Je werkt wel tot lang door dan.

2. Kel1989

Kel1989 Actief lid

19 jan 2015
    191
    0
    16
    NULL
    NULL
    Spannend!!!

3. BabyNijn

BabyNijn Bekend lid

15 mei 2011
    947
    0
    0
    NULL
    NULL
    Spannend! Was er een reden dat ze de ontsluiting checkte?

4. fruitvliegje

fruitvliegje Bekend lid

16 apr 2013
    773
    0
    16
    mama zijn, heerlijk!
    ♡In ons huisje
    Oe!! Spannend! Hou je ons op de hoogte? 😊

5. tazzy180

tazzy180 Bekend lid

23 mrt 2009
    578
    0
    0
    west brabant
    Ejtnelle: spannend!

Vandaag heb ik moeten boeten voor mijn schoonmaak woede van gister. Alles deed pijn in mijn lijf en hardebuiken bij t leven. Dus tussen t verzorgen van de kids door lekker op de bank gelegen.
    Met onze brokkenpiloot gaat t goed. Hij loopt lekker weg op zijn loopgips. Dus dat is voor mij ook handiger.
    Is dat bij jullie ook?.. Sinds mijn verlof heb ik t alleen maar drukker met bezigheden en afspraken... Iedereen geeft zijn feestje in mijn verlof weken ligt t wel. (Zal aan de zomervakantie liggen denk ik) dus heb ik komende week al 3 bbq feestjes staan. En een lunch voor mijn ma d'r verjaardag.(waar we helemaal geen zin in hebben.....lang verhaal.)
    Komende 2 weken ook nog eens extra zwemlessen voor dochterlief d'r a-diploma. Nog voordat t zwemseizoen buiten stopt.
    Wat heb ik zin in de kraamweek! Lekker de hele week niks doen dan genieten van mijn babietje en kids.ik weet wel dat ik t er lekker van ga nemen! Haha. Daarna heb ik t nog druk zat.

6. ejtnelle

ejtnelle Lid

14 jan 2014
    88
    12
    8
    Ja inderdaad heel soannend mar het wachten nu duurt echt lang! Hihi
    Ik ging normaal tot 39 weken werken dus moest nog 3 dagen werken.
    Ik hou jullie zeker op de hoogte!
    Groetjes

7. Lentekriebel

Lentekriebel Fanatiek lid

11 sep 2011
    1.384
    0
    0
    Ejtnelle, je werkt dan wel heel lang door. En waarom controleert jouw gyn/vk de ontsluiting al? Die van mij wil er voor 40 wkn niet aankomen hoor.
    Maar wel heel spannend, lijkt alsof het niet lang meer zal gaan duren.

Tazzy, bbq-feestjes betekent: veel zitten en je hoeft niet te koken. Alleen het gezellig doen is dan even iets wat je op zou moeten brengen.
    Fijn dat je zoontje zich wat beter kan redden met z'n loopgips.
    En jammer dat je nu moet boeten voor je schoonmaakwoede van gister. Hopelijk gaat het morgen iets beter.

Na de nesteldrang van vanochtend, kwam manlief vandaag wat eerder thuis omdat hij een mooie caravan had gezien en ik even mee moest om te kijken. Ok, prima...ik ga wel EVEN mee.
    Impulsaankopers dat we er zijn, hebben we dat ding gekocht en we mochten hem ook meteen meenemen. Maar afgesproken met die verkoper dat we één dezer dagen onze oude caravan zouden inleveren. Dus manlief heeft z'n oom opgebeld om te vragen of hij kon helpen om EVEN de airco over te zetten naar de nieuwe caravan. Tegelijkertijd heeft ie de complete caravan uitgepakt met het idee dat dat ook wel EVEN weer in die nieuwe gepakt kon worden. Maar dat ding moest natuurlijk eerst helemaal schoon...
    Je raadt het al: ik heb samen met de halve schoonfamilie tot een half uur geleden de hele caravan uit staan soppen, de spullen in staan pakken etc. En de dingen die ik vandaag had willen doen (voor de baby), moet ik nu morgen doen terwijl ik voor morgen een rustdagje had ingepland :(
    Ik ben bang dat ik morgen/het weekend heel hard moet boeten voor dit alles.

8. AnneLisa87

AnneLisa87 Bekend lid

28 okt 2014
    577
    70
    28
    Haha lentekriebel, wat kun je dat mooi vertellen.
    Maar handig is anders, wel fijn dat je
    zoveel hulp kreeg.

9. tazzy180

tazzy180 Bekend lid

23 mrt 2009
    578
    0
    0
    west brabant
    Lentekriebel, gefeliciteerd met je nieuwe 2e huis op wielen. haha wij zijn ook zo van die impuls kopers. (Wel verantwoord natuurlijk)
    Meestal als wij alleen voor iets gaan kijken komen we er ook mee thuis. :)

Na een nacht met menstruatie achtige krampen voel ik me toch beter dan gister. Vanmiddag dan ook maar met dochterlief oefenen voor haar diploma zwemmen. Lekker gewichtloos door t water dobberen.

10. Lentekriebel

11 sep 2011
    1.384
    0
    0
    Annelisa, thanks! En handig is het nu idd niet, maar dit was wel een kans die we niet voorbij konden laten gaan. Alleen manlief denkt altijd zo makkelijk over dingen die EVEN moeten gebeuren.
    Ik mocht van hem ook niet helpen, maar als de halve schoonfam voor je aan het werk is, ga ik zelf niet op de bank zitten...

Tazzy, bij ons is de aankoop ook meestal verantwoord en hebben we er goed over nagedacht. We hebben volgend jaar met de tweede erbij gewoon een andere caravan nodig (stapelbed) en dit was een kans die we niet konden laten lopen.

Lekker dat je vandaag gaat zwemmen, dat is altijd wel fijn dat gewichtloze. Ga je lekker buiten met dit warme weer of wordt het een binnenbad?

Hier een rustig dagje met alsnog de geplande dingetjes die ik gister wilde doen, maar dan in een megatraag tempo en veel pauzes..:D

11. MoniekJ

MoniekJ Fanatiek lid

12 mei 2015
    1.719
    0
    0
    Tilburg
    Die dikke buik is wel handig :)
    Mn boek bleef mooi droog in bad ^^

12. Eddie

Eddie Lid

15 okt 2014
    36
    0
    0
    NULL
    NULL
    #112 Eddie, 21 aug 2015
    Laatst bewerkt: 21 aug 2015
    Ha meiden, ik heb sinds gisteravond zo'n pijn in mijn buik. Met name boven en aan de zijkanten van mijn buik begon het en vanochtend meer onderin en troknaar mijn benen. Het was echt zo heftig, ik heb niet geslapen, alleen maar liggen woelen en elke 10 seconden een nieuwe houding aangenomen. Het waren geen weeën want er zat geen enkele regelmaat in. Nu is het minder, alleen nog een zwaar en zeurderig gevoel.
    denken jullie dat dit voorweeen zijn? Hier hoef ik de vk niet voor te bellen toch? Baby'tje voel ik nu weer goed bewegen, vannacht was het zo hard dat ik ook de baby niet meer voelde, dat vond ik best eng eigenlijk!

Die verdraaide laatste loodjes!

13. MoniekJ

MoniekJ Fanatiek lid

12 mei 2015
    1.719
    0
    0
    Tilburg
    Dat kunnen al voorweeën zijn ja!
    Maar dat wil niets zeggen over het echte werk.

Je kunt altijd je vk (of de assistente) bellen als je even geruststelling nodig hebt.

14. Lentekriebel

11 sep 2011
    1.384
    0
    0
    Moniek, die grote buik is soms nog wel ergens handig voor. Alleen jammer dat de buik boven het water zo koud wordt. Ik ben geen badmens. Af en toe lig in erin en dan bedenk ik me alweer wat ik allemaal had kunnen doen ipv in bad liggen, dus dan ga ik er maar weer uit. Daarbij vind ik het zo irritant dat ik me daarna alsnog moet douchen om m'n haren te wassen etc. (Of ben ik de enige die dat doet?)

Eddie, dat klinkt inderdaad als voorweeën. Alleen die pijn in je bovenkant buik en zijkanten niet echt. Is je bloeddruk bij elke controle nog ok? En houd je toevallig ineens meer vocht vast?
    Bij mijn vorige zwangerschap hield ik ineens heel veel (serieus 6 kg) vocht vast en bleek dat mijn bloeddruk ineens omhoog schoot. Ik heb weleens gehoord dat pijn bovenin de buik daar ook een symptoom van is. Je zou voor de geruststelling altijd even kunnen bellen met je vk.

15. MoniekJ

MoniekJ Fanatiek lid

12 mei 2015
    1.719
    0
    0
    Tilburg
    Mn vk vertelde dat de pijn bij zwangers japsvergiftiging aanvoelde alsof iemand een strakke vand trok rond de ribben, ter hoogte van de maag.
    Maar aangezien daar nu ook de bovenkant van de baarmoeder zit.

Dacht dat weeën ook van boven naar beneden konden lopen.
    Maar inderdaad. Even kijken of je vocht vasthoud en hoeveel (weegschaal weet dat wel ;) ).

Ga ook alleen in bad als ik mn haar niet hoef te wassen. Zeker heel vervelend om daarna nog de douche in te stappen. Toen ik klein was, moestenwe langs de douche naar de handdoeken kast/gang, dus dat was even een tussenstop. Nu moet ik 3 meter lopen naar de andere badkamer. Oke dit klinkt luxe. Komt meer omdat er een kamertje vrij was, formaatje 1,5 x 2 waar een bad in is gezet bij gebrek aan betere ideeën.

16. priscil

priscil Bekend lid

22 aug 2011
    713
    1
    18
    Zoo nu ik zwanger ben lig ik echt degelijk minimaal anderhalf uur in bad! Heerlijk ! Alhoewel sinds gister kan ik zelfs in bad niet meer lekker liggen ! Heb het gevoel dat ik bont en blauw ben ! Tijd om te bevallen dan heb ik m'n lichaam weer terug .
    Wat wordt hier een hoop bij geschreven zeg ik kan het haast niet bij houden !

17. MoniekJ

MoniekJ Fanatiek lid

12 mei 2015
    1.719
    0
    0
    Tilburg
    Haha. Sorry :D.
    Heb niets beters te doen dan slapen, spelletjes spelen en hier zitten.

18. Lentekriebel

11 sep 2011
    1.384
    0
    0
    Klopt Moniek, die 'band' die je zou kunnen voelen, die bedoelde ik.
    Daar had ik weleens van gehoord.
    En mijn weeën zaten alleen onderin (gevoel alsof je heupen uit elkaar gereten worden, anders kan ik het niet verwoorden). Maar nu had ik de vorige bevalling een ingeleide bevalling met weeënstorm en ik heb geen idee of een natuurlijke bevalling andere weeën geeft.

Doe maar luxe met 2 badkamers.. ;)
    Had je daar niet liever een wc (als je die niet boven hebt) of opslaghok van gemaakt? Een bad is natuurlijk ook heerlijk en zeker met kindjes ideaal.

Priscil, het zou zoooooooo fijn zijn om m'n eigen lichaam weer terug te hebben. Even lekker in foetushouding liggen of op de buik liggen. Hoe fijn is dat?!
    Het bont en blauwe gevoel ken ik dan niet, maar wel overal 'pijntjes' en ongemakken.
    Buiten eten kan ik al niet meer. We hebben alleen een paar loungebanken buiten staan en om dan wat te eten als je zo laag zit dat is echt drama. Dan maar gewoon binnen aan de hoge tafel.

19. leentje86

leentje86 Actief lid

24 jan 2011
    410
    649
    93
    Ik zou ook heel graag mn eigen lichaam terug willen. Afgelopen nacht en vanmorgen veel krampen. Ben er helemaal klaar mee en heb zin om mn meisje te zien.
    Zometeen naar de verloskundige... nu 39, 3 weken. Hoop echt dat ik nu geen 12 dagen overtijd ga...

Pfff sorry even ego maar heb het echt gehad vandaag!
    Jongste dochter ook nog ziek... ben blij dat mn man thuis is gebleven vandaag

20. priscil

priscil Bekend lid

22 aug 2011
    713
    1
    18
    Ja die laatste weken zijn echt zwaar ...
    Had ik bij m'n eerste echt totaal geen last van ik had helemaal geen kwaaltjes tot de 41.4 weken
    En nu .... Ik kan haast niet meer lopen
    Waggel als ik weet niet wat .
    En kan me ook bijna niet omdraaien in bed .
    Maar ja ! Kan nooit lang meer duren

Deel Deze Pagina