stuitbevalling

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door noena, 2 nov 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. noena

noena Fanatiek lid

4 nov 2007
    1.114
    0
    0
    en wie heeft er een stuitbevalling gehad, en wat was jullie ervaring?.

2. mammie in spe

mammie in spe Actief lid

4 jan 2010
    242
    0
    0
    Ik lees mee;)

3. noena

noena Fanatiek lid

4 nov 2007
    1.114
    0
    0
    sta jij ook voor die keuze?

ik las in info boekje van het ziekenhuis dat een stuitbevalling makkelijk is voor de mama.. maar meer risico en complicaties voor de baby..

ik ga voor ene keizersnede kiezen dus.. meer complicaties voor mij, en minder voor de baby.. maar ben toch erg beniewd naar verhaaltjes van mensen die wel een stuitbevalling hebben gedaan

4. an1984

an1984 Actief lid

27 mrt 2010
    158
    0
    0
    ik heb een (onvolkomen)stuitbevalling gedaan en moet zeggen: t was een makkie!
    kleintje was er in 10 min persen uit en mocht gelijk mee naar huis!
    de keuze maken is erg moeilijk maar ben blij dat ik het gedaan heb,je word zo goed begeleid en iedereen staat klaar voor het geval het nodig is!
    je moet natuurlijk altijd doen waar je je het best bij voelt,bij mij was het mijn 2e kindje dus de weg was al gemaakt.
    succes!

5. mama petra

mama petra Actief lid

7 jan 2009
    161
    0
    0
    Een vriendin van mij heeft pas een stuitbevalling gehad.
    Het was haar eerste. Het was goed te doen, maar die knip ....
    Daar heeft ze heel erg lang last van gehad.
    Haar gyn vertelde dat het zijn ervaring was dat het risico niet zo heel veel groter was dan een normale bevalling. Maar was ze langer dan zolang bezig of wou het niet, dan kreeg ze een rits.
    Maar ik wens je heel veel sterkte met een stuit of rits.

6. Puck

Puck Actief lid

23 jun 2010
    236
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn zus haar zoontje lag ook in stuit. Maar zij werkt als kinderverpleegkundige en had al heel vaak gezien dat het mis ging met een stuitbevalling omdat de navelstreng dan om het nekje zat. Dus zij koos gelijk voor een keizersnee. En als het me goed herinner zat bij haar zoontje ook de navelstreng om het nekje. Maar een buurvrouw heeft ook een stuitbevalling gehad en dat ging allemaal prima.. Dus ja.. lastig.. Doen wat je gevoel je zegt!

Deel Deze Pagina