buikgriep of ziek van zwangerschap?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door liefdevol, 9 mei 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. liefdevol

liefdevol Lid

30 dec 2016
    45
    0
    6
    NULL
    NULL
    Ik ben nu ruim 7 weken zwanger. Vanaf de 6 weken heb ik last van misselijkheid, moeite met eten wegkrijgen en het gevoel dat ik over moet geven.
    Nou afgelopen zaterdag begon ik 's avonds met overgeven en heel de nacht door alles eruit gegooid. Vrijdag had ik al diarree. Allemaal rillen van de kou. Geen koorts. Daarna niet meer hoeven overgeven maar krijg alleen beschuitjes weg.
    Weet gewoon niet of dit nu een buikgriep ofzo is of van de zwangerschap.
    Maak me ook zorgen omdat ik zo weinig binnen krijg nu. Iemand advies?

2. TantePollewop87

3 jan 2017
    28
    14
    3
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Hoi,

Ik had in het begin van mn zwangerschap (week 5, 6, 7) ook écht vloeibare ontlasting, maar dat bleek een virus te zijn. Zolang ik maar wel bleef drinken en wat bleef eten kwam het wel goed volgens de huisarts. Uiteindelijk een week last van gehad en inmiddels 16 weken zwanger!

Ik heb ook al op verschillende plekken gelezen dat je baby wel datgene "neemt" wat hij of zij nodig heeft :).

Hopelijk voel je je snel weer wat beter!

3. Roos32

Roos32 Bekend lid

2 jun 2013
    923
    137
    43
    Vrouw
    Misselijkheid kan natuurlijk goed door de zwangerschap komen, maar diarree is in principe niet direct een zwangerschapssymptoom. Ik denk in combinatie eerder aan een griepje en dat kan geen kwaad. Je bent hier nu eenmaal wat vatbaarder voor en je lichaam herstelt zichzelf wel weer. Zorg er wel voor dat je voldoende drinkt.

Het duurt echt wel even voordat jouw kindje hinder ondervindt van het feit dat jij zo weinig eet.

Beterschap!

4. liefdevol

liefdevol Lid

30 dec 2016
    45
    0
    6
    NULL
    NULL
    Bedankt voor de reacties! Het is ook allemaal zo spannend!

Deel Deze Pagina