Ik ben vandaag 41+2 en ben het allemaal meer dan zat! Ben in verwachting van ons eerste kindje, een jongen. Afgelopen donderdag (met 41 weken) heeft de VK mij proberen te strippen maar helaas had ik nog geen ontsluiting dus kon het nog niet. Morgen komt de VK weer langs om te kijken of het nu al wel kan. De afspraak in het ZH staat al voor dinsdag as voor intake voor eventuele inleiding op donderdag (42 weken). Hoop zo dat het voor die tijd nog uit zichzelf gaat beginnen! Wil namelijk heel graag thuis bevallen. Heb ook last van voorweeën gehad de afgelopen 3 weken, maar blijkbaar hebben die dus niets gedaan. Mijn buik is nu echt een last, kan elke dag een beetje minder. We wachten het maar weer af, weinig keus hebben we!
He Dames! Heeeeerlijk dat het weer afgekoeld is he Denise!! Fijn dat alles met de ctg goed was. Zal voor je duimen dat ze maandag willen strippen. Ik was gisteren bij de VK, alles goed gelukkig. Ze zag wel aan mij dat ik een beetje op aan het raken ben. Aanstaande donderdag weer een afspraak en ik hoop stiekem dat ze dan bij mij misschien ook willen kijken hoe het er voor staat en als het mogelijk is vast strippen. Bij mijn moeder zijn beide bevallingen ook pas op gang gekomen nadat ze gestript was, dus wie weet werkt het bij mij ook wel zo. Spannend Veerr!!! Ik hoop voor je dat je kleintje gewoon vandaag komt of dat het in ieder geval vandaag begint!!! Hallo Caroooola! Met hoeveel weken en dagen ben je bevallen van je dochtertje dan? En was het een prettige bevalling? Merk je dan nu dat de volgende bevalling minder spannend is of voelt dat gewoon helemaal opnieuw weer net zo spannend? Wow noga en Laulie, jullie zitten er gewoon al een tijdje overheen.... lijkt me echt heftig hoor. En Noga je mag best een beetje zeuren hoor... Wij weten allemaal hier hoe het voelt... het wachten. Ik had een dikke week terug ook een hele dag licht bloedverlies en zelfs 2 bloedpropjes, maar dat hield weer op en hij zit er nog steeds in. Ik hoop voor jou dat het wel doorzet!! En dat omdraaien in bed vind ik echt super herkenbaar!! Ben gewoon bijna buiten adem na het omdraaien :S Laulie, je hebt inderdaad weinig keus dan afwachten, maar leuk is anders als je echt richting de 42 weken loopt. Ben je zenuwachtig voor een eventuele inleiding? Ik hoop echt meeeeega voor je dat je mannetje bedenkt dat ie vandaag of morgen of overmorgen in jouw armen wil liggen! Of in ieder geval voor donderdag!!! Koooooommmm maaaaarrr mannetje van Laulie!!!! Hopelijk helpt het! Dames hou vol!!
Abbey2013; hoop dat het helpt! Ik hoop ook echt dat het voor die tijd nog komt, maar anders is het gewoon zo. Zou het heel jammer vinden om niet thuis te kunnen bevallen, maar ik leg me daar ook wel weer gemakkelijk bij neer. Heb wel gehoord dat de weeën wat heftiger kunnen zijn als het opgewerkt/ingeleid wordt, maar ook dat overleven we wel weer. Natuurlijk, vind het reuze spannend, dat wel! Heb overigens nu wel een hogere bloeddruk (zelf gemeten thuis, 134 over 83)) en ineens enorm opgezette voeten. Heb tijdens gehele zwangerschap vrijwel geen vocht vastgehouden en mn bloeddruk was altijd rond 120 over 60. Ook harde buiken komen wat vaker deze middag. Misschien, toch misschien een teken dat het gaat komen?? Hope so!
Heel herkenbaar, ik zit in dezelfde situatie. Ben alleen wel gestript maar had geen effect. We hebben vrijdag een consult in het zh gehad, maandag weer en als meneer echt niet komt dan word ik woensdag ingeleid. Ook ik hoop op een natuurlijke bevslling (thuis) maar wil niet langer dan 41+6 wachten met inleiden. Vooral emotioneel vind ik het zwaar. Steeds letten op of je genoeg leven voelt en bij elk dingetje in je lijf alert of het een voorteken is.. pff Hoop dat we beiden snel ons mannetje bij ons hebben! sterkte! Volgens mij zijn we btw precies even ver
@littlemissme Voor jou dus eigenlijk hetzelfde verhaal! Ondertussen nog niets gekomen? Als het goed is zijn jullie dus vrijdag voor intake geweest, vandaag weer? Word je woensdag ingeleid? Hier nog steeds geen tekenen. Wel zaterdag nog even naar het ZH geweest omdat ik het vermoeden had dat ik minder beweging voelde. CTG was goed en echo was ook goed. Ook genoeg beweging gemeten. Gerustgesteld dus weer naar huis. Ik ben heel benieuwd hoe het met je gaat! We zijn inderdaad even ver, uitgerekend op 29 augustus. Morgen gaan wij voor intake naar het ZH, en ik denk dat ik dan donderdag word ingeleid.
@laulie: Helaas hier ook nog steeds geen voortekenen dat er iets gebeurt Meneer heeft het enorm naar z'n zin. Vandaag zijn we weer voor controle geweest, alles gaat goed met hem en mij. Had nu 1cm ontsluiting, maar dat is voornamelijk van belang voor het inleiden (wel of geen tabletten > wel dus). We hebben nog heel even om het af te wachten en anders moeten we woensdag om 7 uur het ZH bellen en dan om 8 uur worden we opgenomen om in te leiden. Kijk er wel een beetje tegenop Had zo gehoopt op een natuurlijke bevalling. Wel heel toevallig dat het bij jou zo vergelijkbaar gaat! Zou het aan de datum/stand van de maan ofzo liggen Fijn dat je een goede ctg en echo had, wij hebben ook zo'n dag gehad vorige week, is toch even heftig! Maar wel prettig als je dan gerustgesteld weer naar huis kan. Bij jou ook alles rustig nog? Geen gerommel? Succes morgen bij de intake, spannend hoor!
@littlemissme; Vanmorgen naar het ZH geweest voor de controle + intake. Nu nog steeds totaal geen ontsluiting. Morgen om 08:00 uur word ik opgenomen in het ZH voor de rijping van de baarmoedermond. Zodra er dan 2 cm ontsluiting is (wat 1 tot 3 dagen kan duren) kunnen ze starten met inleiden. Het zou nog wel eens een lang traject kunnen worden en dat ik pas eind deze week ga bevallen.... Hoop toch echt dat de rijping snel gaat maar heb een voorgevoel van niet. Voel het aan m'n water De rijping zal middels een ballon-catheter of medicijnen (orale misoprostol) gaan. Ik moet zelf nog beslissen welke methode, daar ben ik nu nog niet uit. Jij heel veel sterkte/succes! Hoop dat het einde toch nog soepel verloopt!
Vandaag 39 weken en weer op controle geweest. Alles helemaal goed met mij en de baby. Ze heeft hem geschat op 7 a 8 pond! Wel echt een lieve vk, die begreep goed dat ik er een beetje klaar mee ben. Als het echt niet meer gaat moest ik echt bellen, hihi. Maar ik hou het nog wel vol hoor! Tegen de 41 weken zouden ze wel wat dingen gaan proberen om het op te wekken (ik denk strippen?) zei ze. Maar ik hoop gewoon dat ik de controle van volgende week niet haal en ons zoontje al geboren is! @Noga: Zo herkenbaar! Ik voel ook vanalles, komen steeds weer nieuwe dingen bij die ik voel. Slapen/lopen is hier ook lastig, . Maar het schijnt er allemaal bij te horen! @Laulie: Oh, wat spannend zeg! Veel succes morgen, wie weet gaat het wel heel vlot!
Zo'n onrustige avond en nacht gehad gisteren, ik dacht echt dat het zou beginnen! Maar rond een uur of 2 is het toch weer afgezakt. Vind het zo spannend omdat je niet weet je nou precies zal voelen als het echt begint! Valt me trouwens wel op dat de laatste dagen veel mensen op straat zeggen "succes met de laatste loodjes!" en dat ik van veel vrienden berichtjes krijg of het al begonnen is/ of ie er al is. Zou het een teken zijn? Hihi!
He Snokkie! Ja ik herken dat wel ja, dat je denkt.. Zou het zo voelen als het echt begint? en als het dan weer afzakt... nee zo voelt t dus niet! Ik krijg nu ook erg veel berichtjes van mensen met succes en hoe het gaat. Ik denk dat mensen gewoon contact met je zoeken en als je dan gewoon reageert dan weten ze dat de kleine er nog niet is. Iedereen zit met je mee te wachten! Ik zat er gisteren echt helemaal doorheen, een aantal heftige voorwee-nachten gehad en was helemaal op. Was gisteren ook uitgerekend. Ik heb de VK gebeld en morgen tijdens de controle gaan ze kijken hoe gunstig alles is van binnen en als het al vrij gunstig is proberen ze meteen te strippen. De VK is bang dat ik anders te moe ben voor de bevalling als dit nog 2 weken zo doorgaat. Van de ene kant merk ik dat het een houvast is, maar ik vind het ook erg spannend! Je kunt er ook gewoon hele heftige voorweeen van krijgen en geen bevalling... Laten we hopen dat het gewoon heeeeeeeeel snel vanzelf begint bij ons.... bijvoorbeeld.... nu! of vanmiddag of vannacht!
He Abbey! Ja, precies zo! Vind het ook niet erg hoor, dat iedereen zo meeleeft. Alleen maar fijn! Maar het is wel grappig, als je niet direct reageert of een oproep mist krijg je direct berichtjes als "je ligt nu toch niet te puffen he? " haha. Veel succes morgen! Probeer nog een beetje uit te rusten. Desnoods overdag nog even proberen te slapen. Laat je ons weten hoe het is gegaan? Ik duim voor je!
Hee meiden ik ben niet echt actief, ben namelijk gisteren bevallen van een zoon! Hij heet Levi en doet het super!
Vandaag gestript! Had al 2 cm ontsluiting door alle voorweeen en bmm bijna helemaal verstreken, dus is dat iig allemaal niet voor niets geweest! Nu afwachten of t door gaat zetten, mocht dat niet zo zijn en t weekend blijft ook rustig dan strippen ze maandag weer! Hoe gaat t met jou snokkie?
Hopen dan het vanaf nu door gaat zetten Abbey!! Ik heb vandaag echt een lome dag. Heel moe en hoofdpijn enzo. Dus doe heel rustig aan! Beetje bankhangen en vanmiddag nog uurtje op bed gelegen (maar slapen lukt dan ook niet). Vandaag zijn wel de gordijntjes van de babykamer binnen gekomen en daarmee is hij definitief helemaal klaar!!! Zo blij mee .
He Snokkie! Hoe gaat t vandaag? Is de hoofdpijn weg? Bij mij heeft t strippen niet tot de bevalling geleid helaas. Wel veel voorweeen gehad. Werd vannacht wakker met hevige rugpijn. VK wilde graag dat ik vandaag even langs kwam. Rugpijn is waarschijnlijk nierstuwing of de baby ligt op n zenuw of spier te drukken. Ze heeft gevoeld en hij is ook weer iets lager gaan liggen na gisteren, dus t strippen heeft wel weer iets gedaan iig. Nu op de bank met paracetamol en kruik. Hopelijk gaat de rugpijn weer over en hopelijk begint de bevalling snel! Jij bent vandaag 39 + 3 toch?
En wat leuk vd gordijntjes!! Bij ons heeft mijn moeder de gordijntjes gemaakt Dan ziet het kamertje er pas echt af uit hè met de gordijntjes erin!!