Laatste loodjes en slapen

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Woppi, 8 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tresje

tresje Fanatiek lid

13 jun 2011
    2.414
    0
    36
    ik sliep elke zwangerschap ook heel slecht en ook tijdens de kraam.
    maar toen was ik juist hardstikke hyper en kon ik echt niet slapen. en als ik dan snachts wakker werd, wilde ik wel naar dat kleine wonder blijven kijken, zo mooi!
    meid, nog ff doorzetten en lekker genieten vd kraamtijd.
    laat je lekker verwennen en blijf vooral lekker in je bed.
    bij mn eerste ben ik veels te snel uit bed gegaan, want wilde alles zelf doen.
    daar heb ik van geleerd. bij mn 2e heb ik er heerlijk van genoten en liet me lekker vertroetelen door mn kraamhulp en familie.
    succes!

2. Woppi

Woppi Lid

8 mei 2012
    26
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb die tip van lekker in je bed blijven tijdens de kraamtijd inderdaad vaker gehoord. Ga ik zeker ter harte nemen! Ik weet dat ik nog ff moet doorzetten, maar die lange nachten breken zo op! Wat doen anderen die 's nachts wakker liggen? Ga je eruit? Tv kijken?

3. huggy

huggy Actief lid

10 apr 2012
    345
    0
    0
    Gastouder
    Dordrecht
    Hi Woppi,

Heel naar dat je zo slecht slaapt met nog maar een paar weken te gaan.
    Je zou denken dat je straks die bevalling niet aan kan, maar wees gerust!
    Ik heb de laatste 2 weken van m'n zwangerschap ook amper geslapen (door clusterhoofdpijn) en uitte mijn zorg over genoeg energie tegen de verloskundige. Zij vertelde me dat ik me geen zorgen hoefde te maken, de hormonen die vrijkomen tijdens je bevallig zorgen ervoor dat je het aankunt! Je doet het niet op energie maar hormonen... Probeer zoveel mogelijk te ontspannen zowel fysiek als mentaal, dat zal je echt helpen!

4. Woppi

Woppi Lid

8 mei 2012
    26
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hè huggy,

Heb je dat ook inderdaad zo ervaren met je bevalling? Clusterhoofdpijn klinkt ook niet als een pretje!

Woppi

5. huggy

huggy Actief lid

10 apr 2012
    345
    0
    0
    Gastouder
    Dordrecht
    Hi Woppi,

Clusterhoofdpijn is vreselijk, als migraine patiënt kan ik zeggen, migraine is er niets bij! Ik hoop het dan ook nooit meer mee te maken! (Dus ik hou mijn hart vast voor het einde van deze zwangerschap)

Ik had meer dan genoeg energie voor mijn bevalling! Maar die ging dan ook heel snel, binnen 6 uur vanaf de eerste wee! Ook de 1e week na de bevalling van nog steeds clusterhoofdpijn en nachtvoedingen ook maar heel weinig geslapen en ik voelde me prima. Overdag ook nooit een dutje gedaan, je hormonen brengen zoveel teweeg! Mijn man was wel heel moe van alle indrukken en de mindere uurtjes slaap, de lieverd! Bij mij kwam de vermoeidheid pas toen ons ventje drie en een halve week oud was...

Neem voor nu je rust en doe vooral ontspannende dingen dan vliegt de tijd voorbij, en voor je het weet heb je je kleintje in je armen... Je zal voelen dat het de vermoeidheid waard is geweest!

6. Woppi

Woppi Lid

8 mei 2012
    26
    0
    0
    NULL
    NULL
    Je clusterhoofdpijn was dus zwangerschaps gebonden? Ik hoop voor jou dat het deze zwangerschap wegblijft!
    Stelt me wel gerust dat je blijkbaar weer een nieuwe dosis energie krijgt ma de geboorte. Voel mij nu zo moe dat ik mij er geen voorstelling van kan maken!

7. huggy

huggy Actief lid

10 apr 2012
    345
    0
    0
    Gastouder
    Dordrecht
    Hoi!

De clusterhoofdpijn was inderdaad zwangerschap gerelateerd. Sindsdien nooit meer last van gehad, hoe bizar he?!

Slaap je nu nog steeds zo slecht??
    Misschien al geprobeerd, maar misschien ook niet...
    Eerst een heerlijk warm bad, of warme douche en daarna een ontspannende massage van je man? Dat helpt mij altijd enorm!

Maar echt je leeft tijdens & na je bevalling echt op je hormonen, het komt goed!

8. Woppi

Woppi Lid

8 mei 2012
    26
    0
    0
    NULL
    NULL
    Inderdaad bizar dat het zo zwangerschapsgebonden is!
    Gelukkig maar, want het lijkt me geen pretje.
    Slapen is nog altijd bal hier. Ben alweer vanaf 3.30 op...
    Getver, voel mij soms zo radeloos door de vermoeidheid!

9. huggy

huggy Actief lid

10 apr 2012
    345
    0
    0
    Gastouder
    Dordrecht
    En Woppi, hoe gaat het nu? Inmiddels bevallen?

Deel Deze Pagina