hallow!!! wanneer en hoe hebben jullie het mooie nieuws verteld aan jullie ouders en familieleden??? en wat waren de reacties?? liefs marijke
Wij hebben het verteld na de echo. Op 7w. Wij hadden voor de oma's en opa's een boekje van nijntje... 'Opa en oma pluis' *zwijmel, t is al twee jaar geleden...* Wij kregen heel positieve reacties! Maar sommige mensen (vooral kennissen en geen familie) vonden dat we het al te vroeg vertelden!! Dat kon me eigenlijk niets schelen!! Als het misgelopen zou zijn, zien mensen ook dat er wat scheelt en komen ze het ook te weten dus so what! Gewoon doen waar jij je goed bij voelt!! Bij een volgende zwangerschap zou ik trouwens net hetzelfde doen! Veel succes!
bij ons was het met 8 wkn misgegaan...en toen wist alleen onze ouders het....vandaar dat we met deze zwangerschap sowieso hadden gewacht t/m 12 weken...dmv mooie foto van de echo
Bij de eerste direct tegen ouders/schoonouders,de rest na de 12 weken echo en dit keer proberen we weer vol te houden na de echo..Vind dit x wel moeilijker omdat ik me zo zwanger voel en lijk.krijg al wat reacties.Reacties beide keren erg leuk.
ik kan het bijna niet voor me houden! heb zo'n zin om het aan mijn familie te vertellen! aangezien ze volgende week ook voor 3 week met vakantie gaan!! dus zit beetje in twijfel. ben zo bang voor de reacties van "wat vroeg zeg" maar ja... misschien moet ik me daar gewoon overheen zetten idd.
Wij hebben het onze ouders en zusjes meteen verteld en mijn opa na de eerste echo met bijna 10 weken. De vrienden en kennissen vertellen we het nu ook. Morgen viert mijn man zijn verjaardag, dus na morgen weten de meesten het wel.
Wij hebben het onze onders dezelfde dag nog verteld. Ik had voor zowel mijn als zijn ouders een cadeautje gehaald (romper en een speen). Mijn vriend gag het cadeau aan mijn vader om open te maken... Ze waren echt super blij! Mijn vader is 59 en heeft Alzheimer... gelukkig is het snel gelukt bij ons en kan hij onze kleine meid nog enigzins bewust meemaken maar dat zal niet lang meer duren! Dit was dus een erg emotioneel moment! Daarna zijn we naar mijn schoonouders gegaan waar ik het pakje aan mijn schoonvader overhandigde... Die pakte het zo rustig uit dat ik bijna zelf het papier er van af had willen scheuren. Ook zij waren door het dolle heen!
mooi hoor dat je vader het idd nog "bewust"mee mag maken. (ik werk namelijk in met dementerende ouderen,erg leuk). mijn man is zeeman(2week op,2week af) hij komt volgende week thuis, en daarna gaan mijn ouders dus op vakantie, dus wanneer mijn man dan weer weg is moet ik weer een week wachten, nou ja.. dat wil ik niet hoor!! dat duurt mij ook veeeeeeeeeeeeeeeeel te lang!!! ik heb voor mijn schoonouders en mijn ouders 2 mokjes gekocht, met pake en beppe erop(fries voor opa en oma). haha. dus moeten ze volgende week maar ff uitpakken!! hihi
Wij wisten het zaterdags voor pasen. We waren al bijna een jaar bezig geweest. Zaterdag avond hebben we het gelijk aan de broer van mijn man verteld (incl vrouw). Heel blij allebei, zelf lopen ze met hun zwangerschap 3 maanden voor ons. We wisten van elkaar dat we gelijk gestopt waren met de pil. Ze waren dus heel blij voor ons. Mijn schoonzusje had het al gedacht te zien aan mij, die week ervoor. Zondag hebben we het aan mijn ouders, broertje en zusje verteld met een kadootje (ooievaarsknuffel) en een kaartje met opa en oma erop. Superblij, huilen, geweldig! Ze wisten sinds 1 a 2 maandjes dat we er al een tijd mee bezig waren. Dus ze waren heel blij! En maandags aan onze vriendengroep. We zouden al bij elkaar komen voor een paasbrunch. We moesten allemaal wat meenemen en wij hebben als extraatje lange vingers met muisjes op tafel gezet. Na even had de eerste het door en iedereen was blij voor ons! Ook hier wist iedereen dat we ermee bezig waren. De ouders van mijn man en zijn zusje en vriend hebben we het een week later verteld. Op zich wel blij, maar geen super enthousiaste reacties. Maar gezien ons contact was dat niet verrassend. Op ons werk hebben we het 2 a 3 weken later verteld en zo langzaam aan de rest van de wereld. We waren dus erg snel met alles en we vonden het heerlijk!!
Ik zit nu in mn derde zwangerschap. De eerste twee zwangerschappen zijn uitgelopen op een miskraam. Bij alle drie de keren hebben we (vooral ik) het al aan veel mensen verteld. We houden het niet geheim. Iedereen mag het weten. Ik vond het zo ontzettend fijn dat veel mensen van mijn miskramen wisten. Ik kon er gewoon heel open met veel mensen over praten, dat droeg echt bij aan de verwerking! Nu bij mijn derde zwangerschap vertel ik het als ik zin heb. Alleen onze ouders hebben we er bewust voor opgebeld. Bij de rest van de familie en vrienden zeggen we het gewoon als we ze zien! Nu weet bijna heel de familie het al. Ik vind het leuk want iedereen leeft mee!
dus jullie vinden het niet erg snel!?? ja,ik geniet er gewoon nu al van, ik zie van die kleine dingetjes aan mezelf. af en toe beetje misselijk(niet heel erg hoor), tepels, buik die wat opzet. ik geniet daar gewoon zo van, haha, gek he? ik kan het gewoon niet voor mezelf houden, en aangezien mijn man dus ook vaak weg is, kan ik me gewoon bijna niet stil houden, ik moet erover praten, het maakt me zo gelukkig. dus jullie snappen dat wel? liefs marijke
Ik snap het heel goed. Waarom moet je zo iets prachtigs voor jezelf houden. Ik zou dan niet kunnen en ook niet willen. Gaat het mis dan is het ook fijn als de mensen het weten. Als je ziek bent weten mensen het toch ook? Een miskraam is geestelijk veel zwaarder en dan heb je juist ook die mensen nodig, mijns inziens.
tis ook gewoon zo moeilijk, om me stil te houden. lief van je, hoe je het zegt, ik hoop dat het bij jou dit keer ook goed gaat, lijkt me zo verschrikkelijk vervelend!!!
Ik deed de test toen ik alleen thuis was met mijn zoontje, dus eerst gewacht tot manlief uit zijn werk was en nadat hij het wist heb ik meteen m'n ouders gebeld. Na m'n eerdere miskramen was ik niet door het dolle heen hoor, eerder terughoudend van 'nou, we zien wel hoe het dit keer verloopt.....'. Mijn man heeft zijn ouders ingelicht en daarna hebben we het heel lang stilgehouden voor de rest, puur omdat ik bang was wéér slecht nieuws te moeten gaan vertellen achteraf. Gelukkig zijn we die moeilijke, eerste periode doorgekomen en kunnen we het nu van de daken schreeuwen! Tuurlijk heb ik het in die eerste weken al wel tegen m'n zussen, vriendinnen en een paar familieleden verteld, maar iedereen reageerde vooral terughoudend en met een 'eerst zien dan geloven' reactie. Kwam vooral omdat ik zelf op die manier het nieuws bracht. Pas sinds afgelopen dinsdag, na wéér een mooie, goede echo, durf ik ècht te genieten van deze zwangerschap en zit ik eindelijk op die mooie, grote, roze wolk! Nu komen ook de cadeautjes en de leuke reacties en eindelijk durven we echt blij te zijn!
Bij onze dochter hebben we het meteen verteld zodra we het wisten (4/5wk) aan familie en hele goede vrienden. Zij is via een inseminatie verwekt en deze mensen wisten dat we een behandeling hadden gehad. We wilden niet liegen tegen de mensen die ons al 2 jaar zo goed steunden. Nu, bij deze spontane zwangerschap, hebben we het vandaag aan de familie van mijn vriend verteld! Onze dochter had een t-shirt aan met daarop "Ik word grote zus!!" Vanaf 12 weken, als we terug zijn van vakantie, gaan we ons wondertje aan de rest van de wereld voorstellen!
Bekijk t eens anders. Zou je het met jou ouders delen als het een miskraam wordt, terwijl ze niet eens weten dat je zwanger bent? zo ja...dan kan je t gewoon nu al vertellen. Ik denk zo, de mensen met wie ik graag mijn verdriet deel als t mis gaat...mogen ook deel uit maken van de eerste vreugde. Suc6
Matsje... En... wat ga je doen? Ga je het vertellen? Ik ben benieuwd wat je doet. Je moet vooral je gevoel volgen. Ik ben gewoon in alles heel open. Dus ook hierin. Hou je het liever voor jezelf voorlopig, dan moet je dat doen! Probeer lekker te gaan genieten! Ik wens je een goede en onbezorgde zwangerschap!
lief van je tulli,zo denk ik er ook over namelijk!en liedjepiedje erg bedankt,hoop hetzelfde voor jou en de anderen natuutlijk ook!!!! maar ja...laat me gauw meeslepen door anderen!ik ben zelf ook erg open en wil geen geheimen,vind het leuk om erover te praten,en dit geluk te delen! mijn man komt waarschijnlijk dinsdag thuis,dus gaan we dan of woensdag naar mijn ouders,volgende dag maar naar schoonouders!!!hahah. dus we gaan het vertellen!!!!!!!! liefs van mij!!
we hebben de eerste echo afgewacht en het met 9 weken verteld. Voor mijn zoontje een tshirt gekocht met "grote broer" erop en zo het nieuws gebracht. Helaas snapte beide opa's en oma's de hint niet... wel grappig, maar iedereen was superblij en positief