he hallo! wie weet er ,euke manieren om het de ouders te gaan vertellen? moet natuurlijk een beetje origineel worden, het moet een verrassingsklap worden.. suggesties graag, gooi je originaliteit erin! xx ikke!
Ik ga met moederdag de oma's en opa's een kadootje geven. Ze krijgen een tasje (papier) waarop staat "Hoera iedereen mag het nu horen, ik wordt in november geboren" En in het tasje zit een leuk slabbetje.
Ik heb het mijn ouders op kerstavond verteld. Bij ons is dat pakjes avond. Ik had een EHBO-doos voor hen gemaakt (eerste hulp bij oppassen), en die ingepakt onder de boom gezet. De doos was fel oranje, en ik had op de deksel dus de letters EHBO gezet. De doos was gevuld met een pyjamaatje, sokjes, een speentje, een voorleesboek, een slabber, etc. De doos zelf had ik ingepakt, toen een gedicht eropgeplakt, daaroverheen de deksel gedaan en toen nogmaals ingepakt. Dus toen mijn moeder het uitpakte, stuitte ze eerste op het gedicht. Dat was in de trant van ('Ik ben nog heel klein en pril, maar als alles goed gaat zullen jullie rond die-en-die datum opa en oma zijn, en ook al ben ik nog zo klein, ik wil toch alvast vragen of ik een keerjte mag komen logeren') Voor mijn broer en vrouw, had ik een kerstbal in de doos gedaan (maar gezien de tijd van het jaar kan je dus ook wat anders kiezen) gevuld met roze en blauwe muisjes. En een kaartje eraan: Proficiat jullie worden oom en tante! Na alle emotie heben we met z'n allen beschuit met roze en blauwe muisjes gegeten... Ik kan wel zeggen dat het insloeg als een bom, en mijn ouders vonden het erg leuk om iets tastbaars te hebben, wat ze aan familie/vrienden/kennissen konden laten zien en lezen!
Hey, Ik weet niet wanneer je je eerste echo hebt, maar die kan je voor hen even kopiƫren. Mijn ouders en choonouders waren in de wolken met een exemplaartje. Ze wisten wel al dat ik zwanger was. Ik kon niet wachten tot 12 weken hoor !! Hopelijk vind je een mooie manier ! Liefs Kitty
Moet je ze als kadootje iets voor het kindje geven en zeggen deze kom ik over 7 maanden, of hoe lang je dan ook zwanger bent, passen.. hihi ik ga, als het ons is gelukt gewoon zeggen, jullie worden opa en oma.. nou dan schrikken ze al genoeg denk ik.. haha want mijn ouders en schoonouders denken dat mijn vriend geen kinderen wil.. voor mij is het ook nog een droom, ik leef echt nu in een soort roes
Hee boogschuttertje! Weet je al wanneer je het gaat vertellen? Wij gaan over 3 weekjes een weekendje weg met mijn ouders, mijn zusje en haar vriend. Hoewel ik dan nog maar 8 weken ben, gaan we het dan vertellen. Ik kan het echt geen heel weekend voor me houden, pfff. Ik zat ook al te denken hoe. Denk dat ik 2 grote kaarten koop met daarop: gefeliciteerd jullie worden opa en oma/oom en tante! Maar de dingen die hier genoemd worden hebben me ook weer op ideeen gebracht, een cadeautje is ook wel erg leuk!
We hadden eerst willen wachten tot moederdag. Toch hebben we het eerder verteld. Nou ja verteld: we hebben ze het blad OOK (voor grootouders) cadeau gedaan.
Wij hebben voor beiden ouders sokjes gekocht en in laten pakken, deze gaven wij toen aan hun. Ze stonden ons eerst vreemd aan te kijken en toen viel het eurocentje! Liefs, misspuma
ik wil het ook in een cadeau vorm doen.. ik wil zo'n boekje ofzo kopen met: allerliefste opa/oma of zijn boekje hoe overleef ik oma worden?! En dan bv een foto van de echo erin of een gedichtje ofzo maar geod ik heb nog heel heel lng de tijd {of niet! hahaha}
Wij hebben verschillende cadeautjes gekocht/ gemaakt. Vrijdag komen mn broers en mn moeder gourmetten, zogenaamd een beetje voor mn verjaardag (9 mei). Voor mn moeder hebben we een doosje met een blauw en rose sokje en geboortehartjes eromheen en een fotolijstje met de echo's. Voor mn broers een chocoladereep met daarop: voor de liefste oom. Zaterdag gaan we langs mn vader en voor hem hebben we een beker met:,,je wordt opa" en geboortehartjes erin. Voor mn schoonouders hebben we 2 kop en schotels. 1 met rose muisjes en 1 met blauwe muisjes erop en daarin geboortemuisjes. Kan niet wachten om het dit weekend te gaan vertellen, maar eerst de echo overmorgen nog ff afwachten natuurlijk
Ik heb een boekje gekocht: iets in de trant van " Handleiding voor grootouders" en dit aan mijn vader gegeven. Mijn moeder wist namelijk als dat we bezig waren en ik vond het wel zo leuk om het dan als eerste aan mijn vader te vertellen. Hij pakte het uit en het duurde nog geen halve seconde en toen zei hij: " Wordt ik opa?" Echt zo leuk!
Bij ons was het sinterklaasavond, m'n moeder had ik de hele week al verteld dat ze nog een sinterklaascadeau kreeg, we hebben haar de echo foto op de kop gegeven (witte kant) en gezegt draai nu maar om. M'n schoonouders hebben we een kaartje door de bus gedaan, jullie worden opa en oma, en toen aangebeld, en achter de deur blijven staan, wat hun reactie was. Ze vonden het allemaal heel leuk.
Als je broers of zussen met kinderen hebt is het leuk om ze een knuffeltje te geven met een kaartje er aan, waarop staat " wil je op me passen totdat ik geboren ben?"
Inderdaad allemaal leuke ideetjes zeg! Wij hebben rond de kersttijd de opa's en oma's een babydoos met allerlei spulletjes erin voor als de kleine een keertje gaat logeren (rompertje, sokjes, slabbertje, spuugdoekje en een boekje voor de aanstaande opa/oma) gemaakt. Dat vonden ze ook echt enorm leuk! Voor mijn moeder had ik een grote knuffel van tijgertje gekocht met in 1 arm een boekje met tips voor de aanstaande oma en in de andere arm de zwangerschapstest.....
Wij hebben mijn ouders en schoonouders koffiebekers gegeven met de tekst 'voor mijn allerliefste opa/oma'. En om het geheel wat kracht bij te zetten hebben we er de echo maar bij laten zien Toen ik het mijn ouders vertelde was het echt een van de mooiste dagen van mijn leven.
Wij hadden aan lijstje gekocht met meerdere vakjes voor foto's. Daar hebben we een aantal kaartjes in gedaan. Gewoon kaartje met een beschuit met roze muisjes, een kaartje met een beschuit met blauwe muisjes, een prent van Anne Geddes en een plaatje van een baby. In het laatste vakje hadden we een gedichtje gedaan: "Lieve opa en oma, Jullie kunnen me nog niet horen, jullie kunnen me nog niet zien, In december word ik geboren, Mag mijn foto in dit lijstje dan misschien?" Reken maar dat ze ontroerd waren. Mijn schoonmoeder heeft het lijstje al aan de hele buurt laten zien en hem dominant in het zicht op tafel gezet, zo trots is ze! Groetjes Suusje
We hadden het eerst pas met moederdag willen wachten. Maar we waren zo blij dat we het maar snel hadden verteld ook omdat mijn moeder het doorhad die riep al eerder dat ik zwanger was dan dat wij het wisten haha. We hebben rommertjes 'ingepakt maar toen we al aankwmaen met de kado's zeiden ze al je bent zwanger. Ze waren allemaal erg blij en de emoties liepen overal hoog op.
Gisteren bij de Pfapp's hadden ze t-shirts laten maken voor de hele familie. "Bij oncle Dave zit ik safe", omdat hij in de autohandel zat; "I want you uncle Sam", omdat hij Sam heette en natuurlijkde Uncle Sam betekenis enz enz Voor iedereen een passende tekst, erg goed gevonden!!