Hardebuiken, zonder pijn?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door pink150, 6 jul 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. pink150

pink150 Actief lid

21 okt 2008
    203
    0
    0
    Lieve meiden,
    Ik zit met een wat vreemde vraag....

Op dit moment ben ik 34, 1 weken zwanger en zit dus in mijn 35e week!
    De kleine uk is al ietsjes ingedaald, dit voel je ook aangezien alles wat lager zit!

Maar nu het volgende je leest overal dat je rond deze periode (ook wel eerder) last kunt krijgen van harde buiken, alleen nu het volgende :

Ik heb nog nooit last gehad van iets wat op pijn leek, en de jonge dame blijft de gehele dag door lekker actief bezig in mijn buik!!
    Nu heb ik wel een aantal momenten per dag dat mijn buik erg gespannen en hard aanvoeld, is dit nou een harde buik? of moet je dan echt iets voelen??
    Hoop dat jullie een antwoord voor me hebben! Alvast super bedankt!

2. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

ja dat is idd een harde buik. ze mogen geen pijn doen dus dat komt goed uit. harde buiken nu zijn normaal, je bm is dan waarschijnlijk al een beetje aan het oefenen zeg maar.

3. Sjanienu1

Sjanienu1 VIP lid

6 sep 2008
    6.495
    1
    0
    Winkelmedewerkster
    's-Heerenberg
    Dat heb ik nou ook. Ik dacht ook altijd dat je een harde buik moest voelen. Ik merk het alleen als ik toevallig aan me buik voel en dan vervolgens hard is. Dan denk ik ook vaak 'Is dit nou een harde buik'?

4. Merel1976

Merel1976 Actief lid

8 dec 2008
    245
    0
    0
    Herken ik ook hoor, soms voel ik dat ie inderdaad heel hard en strak aanvoelt, zonder dat het ineens komt ofzo.

Hoort er op deze manier dus 'gewoon' bij...

5. Naamgebruiker

Naamgebruiker Actief lid

3 jul 2009
    102
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi,

dat komt mij ook heel erg bekend voor. Mijn buik is vaker hard en gespannen dan dat hij ontspannen is hehe. En dat heb ik al geruime tijd nu, denk vanaf 26 weekjes zo. Ze doen ook geen pijn zoals je zegt en kan ook geen kwaad zover ik weet. De ene zwangere heeft dat gewoon meer dan de andere, hoort gewoon bij hoe jou lichaam met de zwangerschap omgaat =D. En zoals Marieke al zegt, je bm is waarschijnlijk alvast aan oefenen =D

6. pink150

pink150 Actief lid

21 okt 2008
    203
    0
    0
    He dames,
    Bedankt voor jullie reactie,..!!
    NU weet ik het tenminste zeker, en idd net wat je zegt als ik er toevallig aan voel dan weet ik dat ik het ben hahaha..

ECht bedankt voor de snelle reactie!!

x pink

7. ccwomen

ccwomen Fanatiek lid

11 okt 2008
    2.005
    0
    0
    Vraag me oook al een tijdje af of ik ook harde buiken heb, mijn buik is over het algemeen vrij hard altijd, en soms als ik teveel gedaan heb is mijn buik echt mega hard en is t soms ook wel pijnlijk....
    Wel trekt t daarna vaak weer weg als ik ga rusten!
    Maar bergijp dat t geen pijn mag doen?
    Hier zijn ze soms wel een beetje pijnlijk hoor....

8. Gentle

Gentle VIP lid

10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    Ik voel harde buiken toch altijd wel duidelijk hoor! Mijn buik is wel de ene keer wat meer gespannen dan de andere keer, maar een harde buik komt echt in een vlaag door je buik heen en dan is mijn buik ook echt kei- en keihard! Het doet op zich geen pijn, maar ik moet er wel even voor stoppen met waar ik mee bezig ben.

Ik weet dus niet of jullie spanning ook harde buiken is, hoor! Zeker niet als je het vaker wel dan niet hebt. Mijn harde buiken voelen echt alsof er een harde leren voetbal in mijn buik zit, zo hard.

9. R1lana

R1lana Fanatiek lid

24 mrt 2009
    4.465
    0
    0
    Huisvrouw
    Venhuizen
    ja het hoort er zeker bij :)
    ik heb ze ook

10. mama suus

mama suus VIP lid

18 aug 2008
    7.510
    188
    63
    somewhere
    heb ze vooral na de sex hahaha. dan is het echt keihard daarbinnen.

bij mijn eerste heb ik ze nooit gehad net als de indalingsweeen omdat ze daar geen zin in had hahaha. dus het was hier gewoon meteen pats boem.

11. Charmed72

Charmed72 Fanatiek lid

8 mrt 2009
    1.354
    271
    83
    Vrouw
    Harde buiken horen eigenlijk niet pijnlijk te zijn heb ik geleerd. Het zijn oefenweeën, je buik spant zich aan en ontspant daarna weer. Juist als je harde buiken erg pijnlijk zijn, is dat een teken van je lichaam dat je bijvoorbeeld teveel gedaan hebt en dat je rustiger aan moet doen.

12. moontje2008

moontje2008 VIP lid

7 aug 2008
    9.366
    87
    48
    Vrouw
    Docente Engels
    Achterhoek
    Heb het aan mijn gyn gevraagt omdat ik hetzelfde een heb,
    Hij zei ook dat veel vrouwen denken dat een harde buik pijn moet doen, maar dat is juist niet de bedoelling, want dan heb je te veel gedaan..

Als ie gewoon hard(er) aanvoelt is dat je harde buik!

13. Kimmeding

Kimmeding VIP lid

13 mrt 2008
    6.167
    1
    38
    begeleidster verstandelijk gehandicapten
    lelystad
    Ik heb pas een keer gevoeld dat hij op kwam zetten omdat hij echt van mijn schaambeen omhoog trok naar mijn ribben.
    Verder heb ik ze wel maar dan voelt mijn buik zo hard als een bal zonder dat het zeer doet.
    kan dan mooi mijn baarmoeder voelen en hoe hoog hij zit.

14. fokje

fokje Fanatiek lid

14 mei 2007
    3.313
    0
    0
    verzorgende
    friesland
    harde buiken zijn normaal als ze maar niet pijnlijk worden.
    ik heb veel harde buiken die pijnlijk zijn dus ben nu gestopt met werken en moet het rustiger aan doen (wat soms moeilijk gaat met een zoontje van anderhalf) s'middags ook maar op bed, en wat vaker liggen op de bank

15. Snoopy82

Snoopy82 Fanatiek lid

23 mrt 2009
    3.755
    0
    36
    IK heb laatste tijd ook wel harde buiken. Ik noem het maar harde buiken, omdat mijn buik dan erg gespannen en hard aanvoelt als je erop druktt.

Wat bij mij helpt ontspannen en buik verzachten is een warme kruik op me buik en dan plat liggen.

Bij mij doet t pijn als ik teveel heb gelopen, gedaan of druk ben geweest..Dan weet ik dat het genoeg is en dat ik echt rust moet nemen!

Harde buiken schijnen wel normaal te zijn idd, maar hoort geen erge pijn te veroorzaken.

16. Geekess

Geekess Actief lid

13 mei 2009
    185
    0
    0
    Den Haag
    Hmmm als dat hard en gespannen aanvoelen van je buik idd harde buiken zijn, dan heb ik die meer dan ontspannen buiken :) Het doet geen pijn, maar het is niet prettig, omdat ik op zo'n moment veel minder zuurstof krijg (astmapatient, slechte longen, adem door mijn buik). Maakt me erg nerveus voor de bevalling, en ik moet nog 3 maanden! Want als dit oefenweeën zijn, hoe krijg ik dan straks bij echte weeën zuurstof genoeg binnen? Dat is nu al moeilijk.

Deel Deze Pagina