Volgende week woensdag vlokkentest

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Elina, 8 mrt 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Elina

    Elina Actief lid

    2 mrt 2006
    184
    0
    0
    huismama
    Friesland
    Volgende week woensdag krijg ik een vlokkentest.
    Afgelopen maandag ben ik op gesprek geweest en ze heeft een uur lang heel goed uitgelegd wat er allemaal gaat gebeuren. Het is voor mij een moeilijke keuze geweest, maar wel de beste die ik kan hebben gemaakt. (voor mezelf dan) Zit wel een beetje in de zenuwen. Niet voor de test zelf maar voor het wachten op de uitslag. Voor de uitslag zelf heb ik tot nu toe nog geen angst.
     
  2. jacky

    jacky Actief lid

    17 dec 2005
    421
    0
    0
    zuid-holland
    nou veel sterkte eline ik krijg volgende week dinsdag een vruchtwaterpunctie ook erg spannend,en vooral het wachten op de uitslag 3 weken is wel lang ,maar goed die komen ook wel om nou meid sterkte en we gaan voor een goede uitslag.
    groetjes jacky
     
  3. Elina

    Elina Actief lid

    2 mrt 2006
    184
    0
    0
    huismama
    Friesland
    nou ik wens jou ook veel sterkte hoor.

    Ik krijg de uitslag van de vlokkentest na 9 dagen. Pfff nog iets meer dan 2 weken en dan weet ik meer, misschien kan ik dan echt gaan genieten zonder onzekerheid.
     
  4. neeltje

    neeltje Fanatiek lid

    17 feb 2006
    3.289
    0
    0
    ik hoop het voor je Elina!!
     
  5. jacky

    jacky Actief lid

    17 dec 2005
    421
    0
    0
    zuid-holland
    tja elina ik weet wat je bedoelt onbewust ben je er toch mee bezig je wil gewoon zwanger zijn maar denkt toch steeds stel dat....je moet er toch aan denken maar we komen er wel ff doorbijten..
    groetjes jacky
     
  6. PamEnMarcel

    PamEnMarcel Actief lid

    Heel veel sterkte Elina en jacky, hopelijk is alles goed!
     
  7. Elina

    Elina Actief lid

    2 mrt 2006
    184
    0
    0
    huismama
    Friesland
    Ik heb een beetje een dubbel gevoel erbij.

    ALs ik de vlokkentest doe en het gaat alsnog mis terwijl het vruchtje wel goed is. Of ik besluit om een vruchtwaterpunctie te doen en het blijkt fout te zijn dan weet ik dat ik het niet aan kan om van een kindje te moeten bevallen. OF ik doe helemaal niks en loop dan op het risico dat het kindje niet eens een paar uren buiten mijn buik leeft of dat het alleen maar operaties moet ondergaan.

    Dus erg moeilijk allemaal.

    Nog 2 weken dan heb ik de uitslag. Maar eerst die vlokkentest maar goed doorstaan.
     
  8. jacky

    jacky Actief lid

    17 dec 2005
    421
    0
    0
    zuid-holland
    ja ik begrijp wat je bedoelt ,het is ook moeilijk waneer doe je het juiste,maar je hebt er goed over nagedacht wat je wilde,sta daar dan gewoon achter...en ja blijkt het anders uit te pakken dan heeft het zo moeten zijn je moet nu eenmaal een keuze maken,maar met alleen negatief denken maak je jezelf gek,ik snap het wel het bekruipt je steeds, hoe dichter je erbij komt probeer iets leuks te doen zodat je een beetje afgeleid word nou meid houd moed .
    groetjes jacky
     
  9. honey

    honey Lid

    26 feb 2006
    40
    0
    0
    Hoi Elina,

    ik vind het stoer van je, en ik denk dat je de juiste keuze maakt. Het zou voor mij wel eens dezelfde keuze kunnen worden. Het lijkt me supershit als het door de vlokkentest misgaat, maar in principe heb je rond deze tijd sowieso nog de kans dat het misgaat. Wat dat betreft is een vruchtwaterpunctie lastiger, normaal gesproken gaat het dan toch niet meer mis? En dan het lange wachten op de uitslag.......nee dan kun je volgens mij beter snel weten waar je aan toe bent.

    Heel veel sterkte, succes en geluk toegewenst,


    honey
     
  10. Elina

    Elina Actief lid

    2 mrt 2006
    184
    0
    0
    huismama
    Friesland
    Ik denk dat ik dit een beetje verkeerd opvat allemaal hoor, maar dat kan ook door mijn eigen gevoel wezen. Ik heb 7 miskramen gehad omdat het vruchtje niet goed is. Ben dus dankbaar dat mijn lichaam aan heeft gegeven dat het fout zat en daardoor het afstootte. Als ik door een onderzoek weer een miskraam krijg terwijl het vruchtje wel goed is dan zie ik het niet zoals Jacky zegt: het zal zo moeten wezen. Dan is het namelijk de fout van de arts. En niet van de natuur. Die 7 miskramen dat heeft wel zo moeten wezen. Het ligt namelijk bij een vlokkentest aan de arts die het uitvoert of het mis gaat of niet.

    En Honey zei dat het in principe nu ook nog mis kan gaan. Ik heb drie echos gehad en het is allemaal in orde. Als het vruchtje de afwijkingen al had gehad dan was het zoiezo niet zo ver gekomen. Dus eigenlijk is er geen kans meer op een miskraam. Dat heeft de arts mij verteld hoor.


    Ik denk niet alleen maar negatief maar ik kan niet teveel hopen. In 3 jaar tijd heb ik steeds heel veel hoop gehad en steeds dacht ik ja nu gaat het goed. En steeds had ik weer een teleurstelling. Als ik alleen maar positief ga denken dan komt bij mij persoonlijk de klap harder aan. Ik weet namelijk dat de kans 50% is dat het niet goed zit. En ben gewoon bang. Ik ben nog jong en heb al te veel meegemaakt op dit gebied.

    We wilden 7 kinderen en die droom is al in duigen gevallen. Toen werden het er 5. En nu ben ik al blij met mijn dochtertje.
    Het is gewoon moeilijk ook voor mijn vriend. Hij kan er niks aan doen en hij heeft gewoon geen keuze. Mijn lichaam maakt de keuze voor ons. En dat kan ik niet accepteren.

    Misschien is dit een beetje een moeilijk begrijpend verhaal geworden. Maar ik heb gewoon mijn gevoel even neergezet en zo is het er dus uitgekomen.

    Wie hier verder uitleg over wil of gewoon met mij wil praten mag wel een pb sturen hoor.
     
  11. neeltje

    neeltje Fanatiek lid

    17 feb 2006
    3.289
    0
    0
    ik kan me jou instelling erg goed voorstellen Eline,zelfbescherming is nooit verkeerd.
    ik hoop voor je dat alles deze keer goed mag blijven gaan en je straks een gezond kindje in je armen mag houden

    heel veel sterkte in deze moeilijke tijd!!

    liefs,
    Neeltje
     
  12. jacky

    jacky Actief lid

    17 dec 2005
    421
    0
    0
    zuid-holland
    ja eline erg moeilijk zeker in jouw geval,ik probeer nuchter te zijn in die dingen dat maakt het dan voor mijn gevoel makelijker,maar het is niet makelijker,het blijft heel moeilijk,zeker als blijkt dat er iets niet goed is,maar als ik anders ga denken trek ik het niet,ik praat nu ff over mijn gevoel,weet je de keuze vlokkentest of punctie stond voor mij meteen vast heb er veel over gelezen en weet wat de risicos zijn,en mijn man en ik staan hier beide achter,en we weten ook dat als het niet goed gaat het verdomme moeilijk gaat worden,maar dat was onze keuze,maar ik wil toch een beetje genieten van mijn zwangerschap en dat zou ik anders niet kunnen ,en zeker nu ik ons ukkie voel bewegen in mijn buik,dus begrijp me niet verkeerd dit voel ik hierbij en jij hebt jouw verhaal ik probeerde je alleen een beetje op te beuren in de zin van negatief denken is niet altijd goed,maar goed niet iedereen is hetzelfde en ieder doet het op zijn manier,ik heb geprobeerd mijn gevoel hier neer te zetten zodat jij mij daarin begrijpt ,verder veel sterkte het is bijna woensdag en ik mag morgen ik duim voor je voor de goede afloop.
    veel liefs jacky
     

Deel Deze Pagina