Laatste loodjes!

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door carry, 18 feb 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Angel79

    Angel79 VIP lid

    14 jan 2006
    5.090
    0
    0
    Lekker mama zijn
    Limburg
    Ook ik wil jullie nog veel succes wensen, t komt er nu echt steeds dichterbij!!!! Heel veel sterkte!!!

    Liefs Angela.
     
  2. carry

    carry Fanatiek lid

    30 jul 2005
    1.397
    0
    0
    pedagogisch medewerkster
    Met Mike gaat het weer een stukje beter. Vannacht voor het eerst heeft hij weer door geslapen, dus hij zal het een aanzienlijk stuk minder benauwd hebben gehad en vanmorgen stond hij weer zijn normale tijd op ipv dat hij aldoor zoo laat wakker was. Gelijk even zijn koorts gemeten en hij had 37.8graden. Dus dat viel ook mee! Hopen dat we erdoor zijn, maar ik houd hem nog goed in de gaten.
    Vannacht zelf ook maar 2 keer opgestaan, en ben daar door ook een stuk uitgeruster, begin er dus weer wat aan te wennen dat je er ,s nachts uit moet!! Wel heb ik aldoor last van harde buiken ook in rust, dus dacht zelf dat het misschien toch een samentrekking van de baarmoeder is en wie weet of dat wat gaat doen. Misschien hoop ik er ook wel op ;) dat het gaat beginnen!!
    @Maryloes; Heb je nog niet het idee dat er iets gaat door zetten dan met aldoor kramp in je buik?? En hoe gaat het met de kleine? Bij mij begint het voor mijn gevoel wel wat rustiger te worden en is het voor mijn idee ook nog weer wat dieper gaan liggen! Wie weet bevallen we rond dezelfde periode, zou wel leuk zijn!!!
    Gr Carry
     
  3. Maryloes

    Maryloes Niet meer actief

    @Carry, hoewel 's avonds en 's nachts de krampen toch met enige regelmaat komen en ik telkens denk zou het dan..............heb ik 's ochtends met opstaan nergens meer last van.

    Het wordt nu echt een stuk rustiger in m'n buik. Maak ik me daar weer zorgen over :( Maar zolang ik de kleine nog een paar keer per dag voel, zal het wel goed zijn.

    Fijn dat het met Mike beter lijkt te gaan!
     
  4. carry

    carry Fanatiek lid

    30 jul 2005
    1.397
    0
    0
    pedagogisch medewerkster
    Hallo Maryloes; Ik las net je bericht bij de verloskundige vraag staan, wat vervelend zeg!! Kan me voorstellen dat je je zorgen maakt. Mijn meisje wordt ook rustiger, ik denk ook aldoor zou het niet zijn omdat ze gewoon bijna geboren gaan worden??? Bij mij voel ik al een hele tijd geen schopjes meer, maar puur afzettingen in mijn buik. En dan staat het zooo strak dat ik echt mega bulten heb op mijn buik. Daarom maak ik me nog geen zorgen, maar ik las dat jij echt een heeeeel ander gevoel voelde met eerst. En ik zou gewoon even bellen naar de vk hoor, zo je weekend door in zorgen zou ik zeker niet doen!!! Het zou me niet verbazen als jij eerder gaat bevallen dan ik!! Laat je nog wel weten hoe het verder met je gaat!! Ik wens je heel veel succes vandaag en echt niet in de stress gaan zitten hoor, gewoon bellen!!!!!!
    Liefs Carry
     
  5. Maryloes

    Maryloes Niet meer actief

    Bedankt voor je berichtje! Ik voel het zeker nog een paar keer per dag, dus dat stemt me enigzins gerust, maar toch maak ik me een beetje zorgen, omdat het normaal gesproken zo actief is 's nachts. Die afzettingen heb ik op zich ook wel sinds afgelopen week, dan staat je buik inderdaad strak en voel je echt heel goed een kontje. Ik heb al een paar keer op het punt gestaan te bellen met m'n vk, maar net als ik wil bellen word ik weer getrakteerd op wat getrappel. Ik bedacht me net dat het lijkt of het ritme een beetje anders wordt, dat ik nu overdag meer voel en juist 's nachts rustiger.

    Maandag moet ik sowieso weer naar de vk, maar als ik me echt zorgen blijf maken ga ik toch maar even bellen!

    Met jou en Mike alles ok?
     
  6. djara

    djara Fanatiek lid

    12 apr 2005
    2.675
    0
    36
    begeleidster
    makkum (fr)
    jeetje, ik ben een paar dagen niet online geweest en dan heb je gelijk heel wat bij te lezen....

    carry: blij dat alles goed gaat met mike,....
    succes met de laatste loodjes

    maryloes: alsje het niet vertrouwd, direct de vk bellen, je kan beter een keer voor niks komen dan dat er wel wat aan de hand is....
     
  7. carry

    carry Fanatiek lid

    30 jul 2005
    1.397
    0
    0
    pedagogisch medewerkster
    Volgens mij gaat Mike weer een heel stuk beter, geen koorts meer en dat was het belangrijkst even, want dan hoeft die niet aan zijn 5e antibioticakuur te beginnen dit jaar!! De benauwdheid is er nog wel, maar als ze het nu echt astma noemen zal dit toch wel ook komen omdat hij nog steeds erg verkouden er bij is. Gelukkig hebben we voor de benauwdheid altijd medicijnen, dus op zich gaat het heel goed wel weer met hem!
    Wat jij zegt Maryloes over de nachten dat het anders wordt dat heb ik ook wel. Het is alsof de kleine zelf nu ook vaster gaat slapen ,s nachts en als ik ,s morgens wakker wordt is mijn buik ook heel anders van vorm, tot ze volgens mijn eigen idee zelf weer wakker wordt dan wordt mijn buik opeens weer ronder van vorm.
    Maar ik heb nog wel zoiets van: Als jij het niet vertrouwd zou ik toch bellen hoor, ook al voel je het nog wel, als jij denkt dat het ook minder hard trappelt dan anders zou ik me niet die zorgen willen maken. Ik ben een paar week geleden ook gegaan toen ik een paar uur niets voelde toen ik op stond. En eenmaal in de wachtkamer bij de vk begon het helemaal actief te worden en voelde ik me wat stom, maar ik was wel helemaal gerust gesteld doordat ik het hartje even weer hoorde en de vk het ook goed vond voelen. En je zit nu wel in het weekend dat je nog moet overbruggen anders. Dat is dan wel 2 dagen spanning die mss niet nodig is. Het is natuurlijk je eigen beslissing, maar ik heb het idee dat je de vk niet onnodig wil lastig vallen, maar dat doe je natuurlijk nooit! Ik zou gewoon voor de zekerheid bellen!! En anders leg je onzekerheid alleen eerst telefonisch voor en kijk wat ze zegt!!
    @Agnes: Hoe gaat het met jou en jullie kleine?? ben je weer helemaal hersteld na de bevalling van jullie kleine meid? Gr Carry
     
  8. Maryloes

    Maryloes Niet meer actief

    Heb toch maar gebeld naar de vk en ze was in de buurt dus ze is even langs geweest. Het voelde allemaal goed en ook de harttonen waren met de doptone te horen, alleen kon ze het kindje niet in beweging krijgen. Om die reden heeft ze ons doorgestuurd naar het ziekenhuis voor een ctg-scan. Net weer terug en alles was prima, mooie variatie en ook op de echo zag alles er goed uit. Toen ik op dat bed lag, werd er weer volop bewogen in m'n buik, dus voelde me wel een beetje stom, maar ben in ieder geval weer helemaal gerustgesteld :D En net wat iedereen zegt, beter 1 keer teveel bellen, dan niet!
     
  9. sweetangel100

    sweetangel100 Niet meer actief

    Ja zeker! En nu ben je tenminste gerustgesteld, anders maak je je toch alleen maar zorgen!!
    Gelukkig dat alles ok is!!
     
  10. Miekie

    Miekie Fanatiek lid

    30 aug 2005
    3.163
    0
    0
    Friesland
    Fijn Maryloes dat alles in orde is.
    Ondertussen maak je je toch zorgen dus nu weer een beetje rust. Geniet er nog even van!!
     
  11. KeeJBie

    KeeJBie Fanatiek lid

    25 jan 2006
    2.322
    0
    0
    Apeldoorn
    idd en nu heb je je kindje ook weer ff kunnen zien ;) Dat is al helemaal geruststellend ;)
     
  12. Kathy

    Kathy VIP lid

    22 mei 2005
    5.535
    0
    0
    Draagdoekconsulent
    Lichtervelde, België
    Leuk te horen dat alles in orde is met je klein wondertje.
     
  13. carry

    carry Fanatiek lid

    30 jul 2005
    1.397
    0
    0
    pedagogisch medewerkster
    @Maryloes: Lees net even weer bij, goed dat je toch gebeld hebt. Fijn om te horen dat alles goed gaat met de kleine en natuurlijk met jou. De stress zal er vandaag wel even in hebben gezeten!! Nog niets waar te nemen van een eventuele aankondiging van jullie kleine??
    Fijn dat ze ook even extra aandacht er aan hebben besteed en een ctg en een echo hebben gemaakt, dat geeft toch pas weer echt rust als je even een blik in je buik mag waarnemen.
    Doe lekker rustig aan dit weekend!! Gr Carry
     
  14. carry

    carry Fanatiek lid

    30 jul 2005
    1.397
    0
    0
    pedagogisch medewerkster
    @poester: Voor jou is het ook nog maar een kleine maand!!! Hoe gaat het met jou en je zwangerschap??? Ik zat opeens te kijken, en dacht van heeeee dat is ook al bijna zover. En zie je op tegen een keizersnede, of ben je al wat aan het idee gewend? Ik heb met 31 week nog een echo gehad ivm met mijn erg laag liggende placenta, maar met de echo op dat moment lag het hoofdje een heeeeeeel klein stukje lager dan de placenta en aangezien het kindje nog niet was ingedaald zou het hoofdje alleen maar lager komen dus kon ik wel gewoon bevallen, maar ik had er dus al wel over lopen dubben of het nu wel of niet zou kunnen. Jij ook succes met de laatste loodjes!!!
    Gr Carry
     
  15. djara

    djara Fanatiek lid

    12 apr 2005
    2.675
    0
    36
    begeleidster
    makkum (fr)

    Iris doet het perfect!!! ze huilt alleen wanneer ze zin in eten heeft...voor de rest heb ik haar nog niet horen huilen :D :confused: dus echt een voorbeeld baby. lichamelijk ben ik er weer helemaal, nu komt het mentale gedeelte...alles op een rijtje krijgen en alles verwerken....maar dat heeft gewoon tijd nodig en ook dat gaat vast helemaal goed komen!
     
  16. Kathy

    Kathy VIP lid

    22 mei 2005
    5.535
    0
    0
    Draagdoekconsulent
    Lichtervelde, België
    Het is voor mij idd ook niet zo lang meer. Maar ik moet toegeven dat ik blijf opzien tegen die keizersnede hoor. Telkens wanneer ik denk, ik heb het aanvaard, kom ik tot het besef dat het werkelijk niet zo is. Blijf het er wat moeilijk mee hebben.
    Maar het is nu éénmaal zo dat er niets meer aan veranderd kan worden hé.
    Morgen mag ik terug op controle. Zal wel zien wat de gyn dan zegt. Hopelijk blijft onze meid nog een tijdje lekker in m'n buikje zitten. Al wordt het verlangen naar de geboorte steeds groter. Maar dat is wel normaal, hé.
     
  17. ppa

    ppa Bekend lid

    24 nov 2005
    867
    0
    0
    het hartstikke normaal om die dubbele gevoelens te hebben.
    blijf je zeker volgen
    suc6
     
  18. carry

    carry Fanatiek lid

    30 jul 2005
    1.397
    0
    0
    pedagogisch medewerkster
    @Agnes; Fijn dat het allemaal zo goed gaat met jullie en de kleine Iris!! Toen Mike geboren werd had ik ook altijd het gevoel van: Ik heb een voorbeeldig kind!! Wat een zaligheid is dat toch he?? En ja je leven staat even op zijn kop met zo,n kleintje, maar ik geloof dat dat idd wel goed komt als ik hoor hoe goed Iris het doet!!! Had jij voor de geboorte van Iris een ander beeld van het moeder zijn? Was wel benieuwd hoe je het precies bedoelt dat je het allemaal nog wat moet verwerken. Hoop dat je je snel wat beter in je vel dan voelt zitten en alles wat beter op een rijtje kan zetten!! Geef een dikke knuffel aan jullie dochter!!

    @poester; Lijkt mij ook best moeilijk als je weet dat het een keizersnede gaat worden, het enige voordeel hieraan is(lijkt mij), is dat je je al heel lang hebt kunnen voor bereiden. Het ergste scenario wat ik mij in m,n hoofd kan halen is dat je begint met een gewone bevalling en dat je dan opeens een spoedkeizersnede zou moeten. Dat is nog steeds mijn angst voor nu! Het lijkt mij ook een gek idee dat je precies weet wanneer je kindje geboren gaat worden, maar ook wel heeeeel erg lekker, want zoals je schrijft: Het verlangen wordt nu ook zoooo groot om je kindje te mogen vast houden.

    @Maryloes: Hoe gaat het nu met jou en je kleine, nog verandering in bewegen met zoals het gisteren was?? Hoop dat je een rustig dagje hebt gehad en weer lekker aan het genieten bent van je laatste loodjes! Of.......... Hebben natuurlijk vandaag nog niets van je gehoord ;)

    Wat betret mijzelf gaat alles wel rustig, elke avond heb ik wel wat steken in mijn buik, wat lichte krampjes, maar niet echt noemenswaardig. Wel heb ik het idee dat ik aldoor heeeele kleine beetjes vruchtwater verlies, tijdens het plassen zie ik soms wat troebel, wittig water met hele kleine witte stukjes erin. En tijdens het douchen merk ik het ook als ik mij van beneden was dat er wat wittigs vochtigs komt, en het is geen afscheiding oid! Verder voel ik ons kleine meisje nog goed en is ze nog steeds erg actief. Morgen weer naar de vk!! Wie weet de laatste keer???? Ik hoop het wel, want ik wil liever volgende week onze kleine al in handen hebben, maar we zullen zien. Wij blijven rustig wachten maar wel met smart!!!! Liefs Carry
     
  19. KeeJBie

    KeeJBie Fanatiek lid

    25 jan 2006
    2.322
    0
    0
    Apeldoorn
    Nou Carry we horen het wel morgen als je weer bij de vk bent geweest ;)
     
  20. djara

    djara Fanatiek lid

    12 apr 2005
    2.675
    0
    36
    begeleidster
    makkum (fr)
    met het verwerken bedoel ik de keizersnee, dat was geen pretje, (heel zacht uitgedrukt) en het feit dat ik helemaal geen weeen heb gehad, dat Iris dus eigenlijk van mij afgepakt is... zo ga je naar het ziekenhuis voor een ctg, en zo lig je op de O.K. het ging allemaal heel snel. vooral de eerste dagen had ik niet het idee dat ik moeder was, en had ik iris op de arm van, goh, lieve baby maar dat ze nu mijn dochter is.... daar heb ik mij erg schuldig over gevoeld. ik heb nu pas het gevoel dat ik moeder ben en dat iris dus wel echt mijn dochter is..... maar het is dus vooral de keizersnee...het feit dat ik alles gevoeld heb, moet ik allemaal een plekje zien te geven...
     

Deel Deze Pagina