Laatste loodjes!

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door carry, 18 feb 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kathy

    Kathy VIP lid

    22 mei 2005
    5.535
    0
    0
    Draagdoekconsulent
    Lichtervelde, België
    Ik ben zopas terug thuis van bij de gyn, alles is nog prima in orde en onze kleine meid doet het goed. De datum van de keizersnede ligt nu ook vast, het wordt dus 28 maart om 8 uur 's morgens.
    De baby is erg actief, dus het was een prachtige echo.

    @Carry: ik hoop voor jou dat je kindje er vlug is hoor. Is best wel spannend nu je al beetjes vruchtwater begint te verliezen. En ik kan best wel begrijpen dat je bang bent voor zo'n spoedkeizersnede. Denk dat dit nog erger is dan het feit dat je je op voorhand al kan voorbereiden op een kz. Maar ik duim dat je op gewone manier kan bevallen hoor.
     
  2. carry

    carry Fanatiek lid

    30 jul 2005
    1.397
    0
    0
    pedagogisch medewerkster
    Vanmiddag naar de vk geweest, er zat al een stelletje in de wachtkamer dat ons waarschuwde dat het allemaal wat uitliep. Toen zagen we opeens dat er 2 vk aanwezig waren. 1 deed de controles, en 1 deed de echo,s. (wij wisten niet eens dat ze eigen echo apparatuur hadden daar, maar zitten aangezien onze verhuizing hier ook nog niet verschrikkelijk lang) Ongeveer een kwartier later werden wij opgeroepen en mochten we mee, maar we liepen naar de echo kamer: Waarom kwam jij vandaag ook al weer is dat om de ligging van het kindje oid, want ik heb mijn agenda zo niet bij de hand zei deze vk!! Ik keek haar eens aan en moest toen wel lachen!! "Nee zei ik, wij komen voor controle, maar een echo is natuurlijk niet weg ;) dat mag altijd hoor!!" Ze moest erg lachen, want er liep dus ws iets mis in haar planning en de verkeerde mensen waren net de controle kamer binnen gelopen, tot mij verbazing zei ze: Ga maar liggen dan gaan we gelijk even kijken, het zal moeilijk te zien zijn met dit aantal weken, maar nu je hier toch bent ;)
    Dus ik heb vanmiddag zo maar nog een echo gehad :D Wat gelijk opviel was dat er nog maar weinig vruchtwater was en dat ze het idee had dat het 1 dezer dagen wel geboren zal gaan worden. Even alles gechecked en alles zag er prima uit, ze heeft zelfs nog een fotootje gemaakt die ik mee mocht nemen!! Vond ik wel heeel lief, want het was eigelijk gewoon een foutje dat ik daar zat. Daarna nog naar de controle. Mijn bloeddruk gaat al weer een stuk beter, ik kom nog weinig aan en het kindje ligt helemaal vast en nu echt voor het geboorte kanaal, dus zij zei hetzelfde na het voelen: 1 dezer dagen zal het wel geboren gaan worden! Spannend dus!
    Als het wat ging rommelen adviseerde ze mij om een vrij warme douche te nemen en dan warme lappen om mijn buik te leggen zodat het goed warm blijft dit schijnt enorm te stimuleren, als je graag wil dat het door gaat zetten, dus dat ga ik wel even proberen natuurlijk!!
    Volgende week maandag moest ik weer komen. Maar wie weet :rolleyes:

    @Agnes: Ja natuurlijk dat is ook zo, ik kan me heel goed voorstellen dat je er niet helemaal klaar voor was om van het 1 op het andere moment een kleine in je armen te hebben zonder ook maar weeen of iets te hebben gehad, dat is idd ook nog het enige waar ik bang voor ben, dat je gewoon denkt te gaan bevallen en dat je dan met spoed een kz moet, dat is natuurlijk een gigantisch omschakeling. En even later ben je dan ineens mama!! Gelukkig gaat het al wel een stuk beter met je!!

    @Poester; Dus de datum is al gepland!!! Zeker wel gek om nu te weten dat je over 4 weekjes je kleine in handen hebt. Hoop dat je in die periode die je nu nog zwanger bent, het allemaal al wat meer een plekje kan gaan geven en dat je dan 28 maart er helemaal klaar voor bent en je verheugt op de grote dag dat jij en je partner jullie kleine in je armen mogen houden!! Ik blijf voorlopig in spanning nog even wanneer het zich echt gaat aankondigen!

    Liefs Carry
     
  3. djara

    djara Fanatiek lid

    12 apr 2005
    2.675
    0
    36
    begeleidster
    makkum (fr)
    carry: wat leuk dat je zomaar een echo had....altijd leuk natuurlijk!!!! hopen dat de warme lappen en de warme douche hun werk gaan doen!!

    poester: nog 4 weekjes en dan mag je je wondertje in je armen sluiten!!! alvast heel veel succes!
     
  4. ppa

    ppa Bekend lid

    24 nov 2005
    867
    0
    0
    geweldig zo tegen het einde, echt spannend voor jullie
     
  5. evy

    evy Lid

    20 jan 2006
    96
    0
    0
    Kledinggroothandel
    Amsterdam
    Hello Carry waar ben je??
     
  6. KeeJBie

    KeeJBie Fanatiek lid

    25 jan 2006
    2.322
    0
    0
    Apeldoorn
    idd Super om je kleine dan alsnog te kunnen zien,

    Ben nu toch wel heel benieuwd hoor wanneer het dan echt gaat beginnen voor je ;)
     
  7. Maryloes

    Maryloes Niet meer actief

    @Carry, wat leuk dat jullie toch nog een echo hebben gehad zo op het eind :D Altijd leuk om weer even naar je kindje te kijken! Spannend dat de vk zei dat het goed elk moment kan gaan gebeuren, ik ben heel benieuwd!

    Ook ik had gisteren weer een controle bij de vk en hoewel wederom een te hoge bloeddruk was alles prima. Gisteren heb ik wel 6 of 7 harde buiken gehad, iets waar ik daarvoor eigenlijk geen last van had en nog steeds last van krampen. Dus het rommelt nog steeds, maar alles nog rustig. VK zei ook al dat het goed elk moment kon gaan gebeuren. Ook hebben ze gisteren een schatting gedaan van de grootte van het kindje en ze kwamen op zo'n 3400-3500 gram. Ben benieuwd of het een beetje klopt!
     
  8. carry

    carry Fanatiek lid

    30 jul 2005
    1.397
    0
    0
    pedagogisch medewerkster
    :D Ben er nog steeds hoor, helaas nog zonder door zetten van...... Vannacht was echt rampzalig. Om 6uur nog eens in slaap gevallen, de hele nacht heeft het gerommeld, maar uiteindelijk in slaap gevallen om dat het allemaal weer wat rustiger werd. Om 7uur weer wakker, maar nog wel blijven liggen, al met al nog een half uurtje mee gepikt, maar dat was het. Mijn ogen branden na zo,n 2e gebroken nacht gewoon in mijn hoofd! Vanmiddag als Mike weer naar school is maar proberen die 2 uurtjes weer mee te pikken. Voel me nu voor t eerst dat ik denk van: Dit zijn echt MIJN laatste loodjes, want dit moet niet te lang aanhouden. Hoop dat ons kleine meisje zich snel laat verleiden om naar buiten te komen. Vannacht zelfs nog een tijd een warmwaterkruik op mijn buik gelegd, in de hoop van... Maar het was vannacht nog niet haar tijd blijkbaar!
    Gr Carry
     
  9. djara

    djara Fanatiek lid

    12 apr 2005
    2.675
    0
    36
    begeleidster
    makkum (fr)
    jeetje, ik hoop idd dat je vanmiddag nog 2 uurtjes kan pakken...anders ben je idd doodop!
     
  10. Kathy

    Kathy VIP lid

    22 mei 2005
    5.535
    0
    0
    Draagdoekconsulent
    Lichtervelde, België
    @carry: leuk meegenomen nog een extra echo.
    Hier in België gaat het er wel helemaal anders aan toe, hier krijgen we maandelijks een echo. En door die placenta praevia krijg ik hier op het laatste bijna alle 14 dagen nog een echo, dus wij zien ons kleintje best wel veel.
    Het zijn spannende dagen voor jou, zo te horen. Ik kijk vol spanning uit naar een bericht, dat je bevallen bent.
    M'n schoonzus moet nu ook één dezer dagen bevallen, dus hier zitten we vol spanning op een telefoontje te wachten.

    Nu die datum van de keizersnede officieel vast ligt, ben ik een stuk rustiger geworden. Heb het gevoel dat ik het allemaal wat beter kan relativeren ook. Stel je voor, binnen 4 weken deze tijd, hebben we onze meid in onze armen.
    Het kan natuurlijk zijn, dat ik plots toch nog vroeger moet bevallen, maar daar ga niet van uit, want anders weer een reden om me druk te maken. Ik ga nu lekker genieten van m'n laatste maandje zwangerschap.
     
  11. mouschy

    mouschy Fanatiek lid

    30 aug 2005
    3.709
    0
    0
    kraamverzorgster, nu ben ik gastouder.
    Noord Holland
    Wel spannend allemaal hoor!
    Lekker even een extra echo, weet je meteen weer dat alles goed zit. En wel spannend dat het in deze dagen geboren gaat worden!
     
  12. Miekie

    Miekie Fanatiek lid

    30 aug 2005
    3.163
    0
    0
    Friesland
    Het zal niet lang meer duren!!!
    Strax hebben jullie je wondertje lekker in je armen!
    Spannend hoor. Ik lees echt geboeid mee en ik hoop voor jullie dat alles voorspoedig gaat lopen!
    Heel veel geluk!!

    Groeten Annemieke.
     
  13. carry

    carry Fanatiek lid

    30 jul 2005
    1.397
    0
    0
    pedagogisch medewerkster
    Vannacht weer een rustig nachtje :( Natuurlijk na 2 dagen bijna niet te hebben geslapen wel heel lekker, maar zit nu echt erop te wachten.
    Het wordt wel rustiger in mijn buik, ik voel ons meisje nog wel goed, maar in veel mindere mate. Gisteren ook nog verkouden geworden en zit veel te hoesten, dat voelt allemaal wel minder. Vanmiddag wordt Mike opgehaald van school door zijn opvang (soort van gastouder) Dus op zich wel lekker, want gisteren 2 keer Mike op halen van school viel me zoooo tegen na zijn vakantie! Dus vanmiddag maar even profiteren en toch weer in bed duiken. En daarna lekker uitgerust Mike weer ophalen. (tenminste dat was mijn planning voor vandaag, maar kijken of dit allemaal zo loopt)
    Verder vind ik het alleen in huis zitten helemaal niet meer leuk, maar ja helaas, niets aan te doen. Het lijkt wel of niemand ook meer langs durft te komen ivm het snel kunnen bevallen nu, terwijl ik het juist wel fijn zou vinden als ze zich allemaal wat meer nu zouden laten zien. Dan maar weer aan de schrijf hier ;) Even mopperen, zeuren en natuurlik updaten om te laten weten dat ik nog geen GROOT nieuws heb! :(
    Gr Carry
     
  14. kwebbeltje

    kwebbeltje VIP lid

    13 jul 2005
    15.340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Hoi Carry

    Pffffffffffffffffffffffff........wachten duurt lang. Hopelijk voel je je snel wat beter en laat de bevalling niet meer lang op zich wachten.

    Ik wacht met je mee.....spannend!!!!!!!!

    Groetjes kwebbel
     
  15. djara

    djara Fanatiek lid

    12 apr 2005
    2.675
    0
    36
    begeleidster
    makkum (fr)
    nog even volhouden!!! ik steun en kreun met je mee.....
     
  16. carry

    carry Fanatiek lid

    30 jul 2005
    1.397
    0
    0
    pedagogisch medewerkster
    Nou en toen... Nee helaas!!! Het lijkt wel rustiger dan het van de week steeds was!! Volgens mij zit ze op het mooie weer te wachten en vind ze het te koud om naar buiten te komen!! Gister even naar een vriendin gereden en boodschappen gedaan en Mike opgehaald. En dan kan ik ,s avonds dus bijna niet meer omhoog komen van de pijn in mijn schaamstreek en heupen ed. Dus vandaag maar weer bijna niets gaan doen, want straks moet ik Mike nog weer van school halen weer weg brengen en om 15.15 nogmaals ophalen. Dit soort kleine dingen waar je anders niet over na denkt is nu bijna niet meer te doen!!
    Zei gisteren ook al tegen mijn vriend, ik voel me momenteel net zo,n oud vrouwtje die bijna niets meer kan!! Maar we hebben nog een week tot de uitgerekende datum, maar zoals het nu voelt denk ik het zal vast de 40 weken over gaan!!
    Ik zat te denken over het vruchtwater, afgelopen maandag was er al niet heel veel meer (er zit nog wel wat maar het was niet veel meer) In hoe verre zou dit aangemaakt blijven worden als je zover bent als ik nu ben. En zou het schadelijk zijn als je over de 40 week dan gaat? Misschien dat iemand een antwoord hierover heeft?
    Gr Carry
     
  17. mouschy

    mouschy Fanatiek lid

    30 aug 2005
    3.709
    0
    0
    kraamverzorgster, nu ben ik gastouder.
    Noord Holland
    Kan me voorstellen dat de baby liever wacht tot het beter weer word. Maar ja niet te lang wachten he ;)
    Ik hoop dat het niet te lang meer voor je duurt!!!
    Over dat vruchtwater kan ik je niets vertellen, ik hoop alleen dat het word aangevult. Wanneer moet je weer naar de Verlos?
    groetjes.
     
  18. Carmen

    Carmen Fanatiek lid

    2 nov 2005
    1.065
    0
    0
    Peuterjuf
    Haarlem
    Goh meid, sterkte. Dit zijnecht zware laatste loodjes hé? Probeer rustig aan te doen hoor!
     
  19. carry

    carry Fanatiek lid

    30 jul 2005
    1.397
    0
    0
    pedagogisch medewerkster
    Aankomende maandag moet ik weer heen! Ik wilde het dan ook sowieso vragen, maar als je zoiets in je hoofd hebt wil je het vaak ook opeens weten, dat zijn weer van die onzekere twijfels waar ik me dan even geen raad mee weet en baal dan ook verschrikkelijk dat ik op dat afgelopen keer niet heb gevraagd!!! Ik voel ons meiske goed bewegen, dus wat dat betreft maak ik me nog geen zorgen, maar ik denk dat als ik het nu minder zou gaan voelen dat ik helemaal in de stress schiet! Ik ben de laatste dagen ook wat meer emotioneel dan anders, alsof ik niet meer helemaal vertrouw op mijn eigen lichaam dat het wel goed komt. Vind thuis bevallen opeens ook weer een enger idee, snap even niet zoveel van mijzelf :(
    Gr Carry
     
  20. neeltje

    neeltje Fanatiek lid

    17 feb 2006
    3.289
    0
    0
    ja het blijft leuk wat hormonen allemaal met je kunnen doen :(

    heel veel suc6 allemaal met de laatste loodjes
     

Deel Deze Pagina