Beurs gevoel in schaamstreek

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door lh84, 11 jun 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lh84

lh84 Lid

12 dec 2011
    8
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben nu 29 weken en 3 dagen zwanger en heb sinds vorige week vrijdag een heel erg beurs gevoel in mijn schaamstreek. Het gevoel alsof je er ontzettende blauwe plekken hebt zitten. Ook mijn stuitje doet vaak pijn bij het omhoog komen vanuit een zittende positie.
    Weet iemand wat dit is en wat ik hier eventueel aan kan doen?

2. Ilsepils

Ilsepils Nieuw lid

5 feb 2012
    4
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb er ook sinds week 30 last van, zit nu op 36 weken. Ik heb het niet constant, af en toe een paar dagen en dan zwakt het weer af. De VK zegt dat het komt omdat het bekken weker wordt en het schaambeen bestaat uit twee delen, die los gaan bewegen van elkaar. Ik heb gevraagd om fysio maar dat is niet direct nodig. Slapen met een dik kussen tussen de dijbenen, bij erge last de trap met twee benen per trede op lopen en niet onderuitgezakt gaan zitten, proberen je bekken rechtop te houden zeg maar. Erg vervelend maar ik merk dus echt verschil als ik een beetje op mijn houding let.

3. heleentje80

heleentje80 Fanatiek lid

30 dec 2006
    2.296
    28
    48
    Gent
    Heb het nu ook al (gevoel alsof je op de buis van een mannenfiets bent gevallen). Bij de vorige ook.
    Niets aan te doen, is inderdaad de verwekking van je botten waardoor de baby straks er beter uit komt. Enige tip die ik heb: blijf wel in beweging, in de zetel gaan zitten lijkt makkelijker, maar eens je een beetje gewandeld hebt, is de pijn al beter

4. lh84

lh84 Lid

12 dec 2011
    8
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dankjewel voor jullie reacties!
    Ik zal de tip voor mijn houding zeker gaan opvolgen!
    Heel veel succes nog meiden met jullie zwangerschap!

Deel Deze Pagina