Ik heb het ook meegemaakt. Ik heb een vrij slanke taille en ben met name onder mijn borsten erg slank, maar ik heb wel echt een buikje. Ik gaf een presentatie (in wat ik dacht dat een flatterend jurkje was) Een dag later kreeg ik een mailtje van een collega: denk dat ik het goed zag, je bent weer zwanger he? Gefeliciteerd! Tja, dat was niet zo. En voor mij pijnlijk omdat we wel probeerden maar het nooit meer succesvol is geweest. Jurkje heb ik weggesmeten natuurlijk
Ja... 2x meegemaakt dat het me gevraagd is Ik ben lang een niet dik, maar heb (door medicijnen) wel een bolle buik Ik probeer ook zoveel mogelijk wat wijdere bovenkleding aan te doen. Maar toch was er een ouder op het kdv die het nodig vond om te vragen of ik zwanger was! Behoorlijk domme vraag, zeker omdat zij wist dat de eerste ook niet vanzelf is gegaan! Ik zou heel graag willen afvallen maar ben ook echt gek op zoet! Daarbij.... als ik afval krijg ik een ingevallen gezicht (heb al best een smal gezicht). Die buik lijkt toch niet minder te worden.
Ik heb daar inderdaad ook snel last van, van zo'n smal koppie. Dan nemen we die dikke pens maar voor lief he
Oei! Snap niet dat mensen dat zomaar gaan roepen. Ik denk het af en toe van iemand, maar dan blijkt het meestal ook zo te zijn.
Ik zie zelf dat soort dingen echt altijd als laatste . Andersom kunje trouwens ook de plank misslaan. Een nieuwe directeur (vrouw) die tegen me zei: "wat ben jij lekker slank zeg! Oh, of heb je soms een aandoening?" Uhm.... pardon???
Het is mij helaas al erg vaak overkomen. Overgewicht in voornamelijk mijn buik. Toen ons meisje net een jaar was ging ik gezellig met kind en schoonmoeder winkelen in Duitsland. Willen we tussen de middag een broodje eten, vraagt de man naast mij, nou jij hoeft ook niet lang meer he?! WTF... Heb de meneer verteld vol trots, dat dat toch echt helemaal eigen kweek was! Hij schaamde zich kapot en ik kon wel janken want ik wou zou graag weer...
Ik heb het ook meegemaakt, van 2 kanten. Vroeger toen ik nét voor de eerste keer getrouwd was kreeg ik in een klein winkeltje in het dorp de vraag "hoe ver ik al was" Ik denk dat het meer een vraag was omdat ik net getrouwd was en het in een "ons kent ons" dorp verwacht wordt dat je gelijk aan de koters gaat, dan dat het mijn buik was ofzo. Afgelopen week kreeg ik nog de opmerking "Oh, ben je zwanger Joh? Dat had ik niet eens gezien! Ik overwoog om haar een blindengeleidestok aan te bieden. Maar ik dacht "Ach laat maar" De opmerking van mijn schoonmoeder afgelopen zaterdag vond ik erger, en ronduit onbeschoft ook. Ben ik niet van haar gewend want we hebben een goede band doorgaans. Ze zei dat ze vond dat ik er "vadsig" uitzag :x :x Ik ben er nog steeds pissig over....
1 keer meegemaakt. Was toen ik ging schoonmaken bij een oudere vrouw. Ze vroeg toen niet eens of ik zwanger was, nee ze ging ervan uit dat ik zwanger was en gaf mij direct een preek dat ongetrouwd zwanger zijn echt een schande was (was op dat moment nog ongehuwd). Toen ik meldde dat ik niet zwanger was, zei ze dat ik dan maar dringend moest afvallen. Geen greintje schaamte dus. Heb mijn uren daar uitgewerkt en daarna laten weten aan mijn baas dat ik daar nooit meer terug naartoe ging.
Ja echt enorm. Het is ondertussen bijna 3 jaar geleden gebeurt en nog voel ik me rot als ik eraan terug denk.
3Lab: Neem je zwemspullen mee kijk je op npo.nl Kijk dit fragment maar eens vanaf 24.50. Herkenbaar en het zorgt voor hele ongemakkelijke situaties!
Ik heb ooit eens iets soortgelijks meegemaakt toen ik nog als alphahulp werkte. De verzorging kwam om deze vrouw te wassen en verbinden etc. en toen mevrouw aan de verzorgende welk geloof ze had. Zij gaf aan belijdend katholiek te zijn, waarop ze dus uitvoerig te horen kreeg wat er allemaal niet goed was aan het katholicisme. En dat ging niet op een vriendelijke manier. Mevrouw was zelf baptist.... Asociaal wat sommige mensen maar denken dat ze mogen zeggen....
Niet tegen mij persoonlijk, maar ik stond een keer in een lange rij bij de kassa van een supermarkt. Hoorden we ineens een klant tegen de caissière zeggen: " zo, tijd geleden. Wat heb jij ( met nadruk op jij) een dikke kop gekregen. Je was al nooit de slankste maar nu ben je overAL erg dik". Echt vreselijk, het was gelijk doodstil en je zag aan mensen dat ze zich geen houding wisten te geven, iedereen te verbaasd/ geschokt hoe en of te reageren. Caissière ging " gewoon" door en bleef zeer vriendelijk, maar je zag wel aan haar dat het huilen nader dan het lachen stond:x. Hoe kun je iemand zo de grond in willen stampen:x
ongelofelijk wat lomp Ik begrijp eerlijk gezegd mensen niet die een opmerking maken of iemand feliciteren zonder dat ze zeker weten dat iemand wel echt zwanger is.