Laatste maand van 2017 mama's

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Yasmientje14, 17 mrt 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Number2

Number2 Fanatiek lid

10 okt 2016
    1.647
    495
    83
    Ik weet niet zo goed wat je hiermee bedoeld... uitgedroogd door overgeven etc? wat zegt de huisarts?
    sterkte

2. Samant123

Samant123 Lid

25 apr 2017
    12
    0
    1
    Vrouw
    Hi allemaal! Wat een leuk forum! Ik ben ook een december mama... en jawel op 5 december is de uitgerekende datum. Vast een heel mooi speciaal sinterklaas cadeautje!

Ik heb vanmiddag mijn eerste echo, zijn er al dames die hun eerste echo gehad hebben? Hoe hebben jullie dit ervaren?

Lieve groetjes!

3. Number2

Number2 Fanatiek lid

10 okt 2016
    1.647
    495
    83
    gefeliciteerd! spannend je eerste echo! succes.

4. Samant123

Samant123 Lid

25 apr 2017
    12
    0
    1
    Vrouw
    Dankjewel! Jullie natuurlijk ook van harte Gefeliciteerd.. Spannende tijd breekt aan.

5. Samant123

Samant123 Lid

25 apr 2017
    12
    0
    1
    Vrouw
    Hoi Pannenkoekenmix! Ik heb mij ook aangemeld voor Moeders voor Moeders.. Ik ben erg benieuwd hoe het gaat. Er komt iemand bij je thuis las ik? Moet je in een speciaal bakje plassen en dat overgieten in een fles? Ik ben er nog totaal onbekend mee..

6. Melis0

Melis0 Lid

11 okt 2016
    25
    0
    1
    NULL
    NULL
    Welkom @Samant123 en gefeliciteerd!
    Spannend je eerste echo! Laat je weten hoe het is gegaan? Ik heb maandag mijn eerste echo dus ben ook heel benieuwd! Volgens mijn berekeningen ben ik dan 7 weken en 4 dagen dus spannend wat er dan te zien zal zijn.

Ik heb tot nu toe alleen dat ik wat misselijk word als ik echt trek krijg en moet dan eigenlijk ook zsm wat eten. En heb ook het idee dat ik meer trek heb.

7. Samant123

Samant123 Lid

25 apr 2017
    12
    0
    1
    Vrouw

Dankjewel! Jij natuurlijk ook gefeliciteerd met het kleine wondertje in je buik. Bijzonder hé? ;)

Ik laat vanavond of morgen even weten hoe het gegaan is, ik ben vooral benieuwd hoe het eruit ziet. Best wel een beetje zenuwachtig! Volgens de berekeningen ben ik precies 8 weken zwanger vandaag. Ik ben inderdaad ook snel misselijk op een lege maag, het schijnt juist goed te zijn om iets te eten als je misselijk bent, ook al moet je daar niet aan denken op dat moment. Ik ben wel enorm moe, en erg pijnlijke borsten. Begin jeuk aan de zijkant van mijn buik te krijgen.

Ook heel erg veel succes maandag! Nog eventjes volhouden, dan kun je de kleine uk zien!

8. pannenkoekenmix

11 apr 2017
    36
    2
    8
    Veenendaal
    Wat leuk je eerste echo, ik hoop dat alles goed gaat!

Er komt inderdaad iemand op bezoek, die vertelt je het een en ander en noteert je gegevens. Dan doe je een zwangerschapstestje zodat zeker is dat je voldoende HCG hormoon hebt om mee te kunnen doen, dus je moet al vooraf wat urine opvangen.

Ze laat twee kratten bij je achter met acht flessen en inderdaad een opvangkannetje. In de flessen zit een chemisch goedje om je urine goed te bewaren, die ruikt (vooral de eerste keer) flink. Als je voldoende afstand bewaart tussen neus en fles is het goed te doen. :D Een keer per week worden de flessen opgehaald en krijg je weer nieuwe.

Dat is het wel zo'n beetje, het is goed te doen, behalve wanneer ik haast heb. :p

9. Love2Live

Love2Live Fanatiek lid

18 okt 2013
    1.786
    722
    113
    Zolang ik geen bloedsporen beken maak ik mij geen zorgen.. Heb verder niet veel opmerkelijke symptomen, behalve de moeheid! :rolleyes: Oja, en stemmingswisselingen, tjee.. :confused: Word er gek van!

Zijn er toevallig meer dames die kortgeleden bevallen zijn?

Afspraak met de VK plan ik over 3 weken in. Spannend hoor!

10. Melis0

Melis0 Lid

11 okt 2016
    25
    0
    1
    NULL
    NULL
    De moeheid en stemmingswisselingen ken ik ook :rolleyes: en mijn borsten zijn ook erg pijnlijk. Het lijkt wel of ze steeds gevoeliger worden.

11. Mich92

Mich92 Bekend lid

25 nov 2015
    608
    221
    43
    Gefeliciteerd dames!
    Ik wil mij ook graag melden in dit clubje! Zag er ook al 1 staan bij bevallingslijst..
    Heb een dochter van bijna 9 maanden en zoals het nu lijkt 5 weken en 4 dagen zwanger! Wat onwijs spannend allemaal weer!
    Love2live, ik ben 9 maanden geleden bevallen, lijkt als de dag van gister, haha.

12. MirW

MirW Fanatiek lid

20 apr 2017
    1.748
    555
    113
    @Love2Live Ik ben ook superchagrijnig... arme jongens, die hebben het wel te verduren bij tijd en wijle.
    Hmmm, mijn jongste is ruim 16 mnd...

Hier ook een komen en gaan van kwaaltjes. Misselijk in vlagen, veel honger, mijn borsten beginnen wat gevoeliger te worden.
    Vannacht gewerkt en vandaag niet echt super kunnen slapen. Normaal gebruik ik dan slaaptabletten, maar dat ging nu natuurlijk niet. Ik ben echt heel blij dat ml thuis is deze week.

Ik zou een fb-groep dan juist weer niets vinden, ik ben dagelijks even, soms meerdere keren op het forum, ik zal mijn best doen om elke keer wat te zeggen ;)

Zat ik in spanning op m`n CB-testen te wachten, de zijn er gewoon nog niet eens! :( Baal ik echt wel een beetje van. Als die test ook echt positief is, dan bel ik de vk...

Jullie hebben allemaal al echo`s! Ik = jaloers... Nou ja, er zou toch nog niet veel te zien zijn, maar zou het wel een geruststelling vinden als ik wist dat er ècht iets zat en dat het leefde etc. Jullie kennen het wel.

Moeders voor moeders moet ik nog even over denken, bij mijn oudste wel gedaan, bij de 2 volgende zwangerschappen niet. Ik heb een erg nieuwsgierige buuf, dat houdt me tegen...

Zijn er al dingen, qua eten en drinken, die jullie tegen staan? Ik begin een afschuw te krijgen aan kaas, en van t weekend kreeg ik `s avonds van ml een schaaltje chips waar van di kaasflippies bij zaten en die vond ik me toch stinken![/QUOTE]

13. Wenda

Wenda Fanatiek lid

12 dec 2013
    2.431
    1.398
    113
    Gelderland
    Monet, super fijn dat je een goede echo hebt gehad!

Misselijkheid, hier ook misselijk als ik een lege maag heb. Ben de hele dag door aan het eten om de misselijkheid een beetje te handelen. Dus ik heb eerst maar wat gezonde dingen in huis gehaald voordat ik tonnetje rond ben:D

Verder ben ik geloof ik alles alweer vergeten:rolleyes:

Ik moet nog wachten tot volgende week woensdag voor de echo. Maar ik heb er dit keer helemaal geen moeite mee. Ben ook niet zoveel met de zwangerschap bezig, afgezien van de misselijkheid en het overgeven dan:p

14. Yasmientje14

Yasmientje14 Fanatiek lid

10 jun 2014
    1.442
    263
    83
    Number2, ben idd uitgedroogd door overgeven en niet willen etenen drinken dor misselijkheid... moet straks langskomen en wellicht word ik toch opgenomen, baal enorm want dit had ik in mijn eerste zwangerschap ook.... het is vreselijk om HG te hebben &^^$#@!!!!

Wat word het hier al lekker gezellig druk !! Welkom nieuwe meiden, moeders met al meerdere kinderen thuis rondlopen hoe doen jullie dat als je even niet lekker bent door de zwangerschap ? Vooral als ze nog kleiner zinn vind het zo sneu voor mijn meisje, die werd vandaag opgehaald door oma omdat ik te beroerd ben, toen riep ze huilend nee oma ik bij mama blijven ..... brak mijn hart, ze vind het altijd erg leuk bij oma maar ik merk dat als ik ziek ben dat ze dan enorm aan me gaat hangen e n bij me wilt zijn kusjes knuffels heel lief

15. Yasmientje14

Yasmientje14 Fanatiek lid

10 jun 2014
    1.442
    263
    83
    @echo hier pas 08 mei eerste echo

16. Number2

Number2 Fanatiek lid

10 okt 2016
    1.647
    495
    83
    @Yasmientje14: jeetje heftig zeg.. hopelijk kunnen ze je iets geven waardoor je je toch iets beter gaat voelen. sterkte meis!

17. happymom21

happymom21 Niet meer actief

Hoi meiden,

ik had de verloskundige gebeld vanwege mijn misselijkheid en moet die ophogen naar 3x per dag in plaats van 2x perdag ik gaf ook aan dat ik zo onzeker was betreft de echo pas maandag ze zei dat als ik voor half 1 er kon zijn dat hun wel even wouden kijken pff..... godzijdank!!

dus geweest en alles is goed ook een Kloppend hartje gezien!! ben ook een week vooruit gezet ben 8 weken en 3 dagen ben zo opgelucht hele last van mn schouder pff.....

ben dankbaar!!! ♥

Bijgevoegde bestanden:

18. happymom21

25 november 2017
    Dobbertje26 - 2e kindje - 26 jaar

28 november 2017
    Wendy9 - 2e kindje - 27 jaar

30 November 2017
    MissFluffy - 1e kindje - 25 jaar
    Lamode
    sammieshiba - 2de kindje - 31 jaar

1 December 2017
    Lena67 - 2e kindje - 27 jaar
    Emmen - 2e kindje - 28 jaar
    Happymom21 - 2e kindje - 30 jaar

2 December 2017
    Yasmientje - 2e kindje - 24 jaar

3 December 2017
    Mie84 - 1e kindje - 33 jaar
    Sterree - 1e kindje - 28 jaar

4 December 2017

5 December 2017

6 December 2017
    Marloes84 - 2e kindje - 29 jaar

7 December 2017

8 December 2017
    TantePollewop89 - 1e kindje - 28 jaar
    Wenda - 3e kindje- 23 jaar

9 December 2017
    Punto - 1e kindje - 30 jaar
    Livaz - 1e kindje - 29 jaar

10 December 2017

11 December 2017

12 december 2017
    Dokhtaram - 3e kindje
    Irene1986 - 1e* kindje - 30 jaar
    LilyOlivia - 3e kindje - 36 jaar
    Jairy0811

13 december 2017
    Veela - 2e kindje - 31 jaar

14 December 2017
    Melis0 - 1e kindje - 24 jaar

15 December 2017
    pannenkoekenmix - 1e kindje, 32 jaar
    Monet - 2e kindje - 26 jaar

16 December 2017

17 December 2017

18 December 2017
    Niqi86 - 2e kindje - 30 jaar
    anniko - 1e kindje - 32 jaar

20 December 2017
    Septembermom - 2e kindje - 24 jaar

22 December 2017
    Number2 - 2e kindje - 41 jaar

23 December 2017
    Torretjeee - 2e kindje - jaar

26 december 2017
    MirW - 4e kindje - 38 jaar

27 December 2017
    Love2Live - 3e kindje - 34 jaar

30 December 2017
    Babsvdh - kindje - jaar

Eerste afspraken

April
    25 april echo punto
    25 april 1e echo Monet
    26 april intake VK TantePollewop89
    27 april intake VK en eerste echo Irene1986
    28 april 1e (termijn) echo Dobbertje26
    28 april 1e echo anniko
    28 april 1e echo en intake gesprek {Queenbaby}

Mei
    01 mei echo feriliteitsarts happymom21
    01 mei eerste echo Melis0
    02 mei intake VK happymom21
    02 mei intake verloskundige pannenkoekenmix
    02 mei echo septembermom
    03 mei eerste echo en intake VK Wenda
    04 mei intake VK en eerste echo LilyOlivia
    04 mei echo gyn Marloes
    04 mei controle echo ZH number2
    05 mei intake VAK en eerste echo Niqi86
    05 mei eerste echo Veela
    08 mei intake VK Melis0
    12 mei intake septembermom
    23 mei eerste echo pannenkoekenmix[/QUOTE]

19. Number2

Number2 Fanatiek lid

10 okt 2016
    1.647
    495
    83
    oh wat fijn!! een week vooruit nog wel! jeetje wat een opluchting :)

20. happymom21

jaaa echt een opluchting!!!

Deel Deze Pagina