@Miss Appletree , wat moeilijk zeg. Sterkte in het nemen van een beslissing! @liza1991, ja ik snap wel wat je bedoelt. Ik ben er tot nu toe eigenlijk nog vooral niet blij mee. Heb ook niet het gevoel dat er een kindje in me groeit. Voel me alleen ziek doordat ik steeds moet overgeven. Ik hoop dat het na de echo beter gaat. Haha en hoe het allemaal moet met 3 kinderen dat weet ik ook nog niet echt
Ja klopt. Zou je denken. Maar als je je eisprong eerder hebt gehad en nu een korte cyclus hebt gehad zou t kunnen?? Was t een knal test dan?
@MirW ohh wat leuk zeg!! Ik ben er ook nog niet helemaal zeker van.. volgens de berekingen met de eerste dag van laatste menstruatie en mijn cyclus van 27 dagen kwam ik uit op de 26ste.. helaas moet ik tot maandag wachten tot ik eindelijk een datum kan laten prikken voor de eerste echo!! Ik moet van mijn internist volledig onder controle van een gynaecoloog lopen (gbp en aandoening aan gewrichten) en laat zij nou net op vakantie zijn als ik er achter kom dat ik zwanger ben.. huisarts kan ik ook niet bellen want ook hij is er even een weekje tussenuit gekropen!! En wat duren de dagen dan lang zeg!! Vanaf dinsdag schreeuwt dit zinnetje dus de hele dag door mijn hoofd: LAAT HET AUB EEN MAANDAG ZIJN NOU!! Hahaha..
@Chaneln05 Haha, waarom gaan die mensen dan ook op vakantie??? Het is al vrijdag, dus maandag duurt niet heel lang meer. Heb je al klachtjes? @liza1991 Dat is dan wel vroeg ja. Had je een vroege test? Was je cyclus altijd regelmatig en weet je ong. wanneer je eisprong was? @Wenda Jammer, dat je nog niet blij bent met je zwangerschap. Maak je je echt druk om 1 erbij? Ik ga er vooral vanuit dat wat met 2 kan, met 3 ook wel zal lukken. Hopelijk voel je je er beter over als je de echo gehad hebt!
@Miss Appletree sterkte gewenst ♡ @MirW ik wil het ook steeds zeggen tegen iemand. Ik ben blij dat ik het hier kan delen met jullie. Mijn vriend wil graag tot de 11/12 weken wachten met vertellen. En ik wil zelf ook eerst de echo afwachten
@MirW erg he!! Vind ik nou ook!! Hahaha..maar ja wat je zegt het is al vrijdag dus alleen zaterdag en zondag nog.. ja heb redelijk wat klachtjes maar verder voel ik me gewoon goed.. het is meer zeurende klachtjes.. krampjes in onderbuik, af en toe hoofdpijn, winderigheid (sorry), pijnlijke/gevoelige borsten, obstipatie en ochtend misselijkheid.. maar het ergste klacht die ik nou ondervind is dat ik mijn lekkerste spijkerbroek bijna niet meer aankan door mijn opgezette buik!! En aangezien ik pas na de eerste echo aan de (groot)ouders wil gaan vertellen moet ik dus uitkijken wat ik aantrek als ik ze zie.. en jij?? Ook ongemakjes?? En had ik het nou goed dat dit je 2de is??
@MirW , nee ik ga ervan uit dat het me met 3 kinderen ook wel gaat lukken. Maar ik wou gewoon nog niet alweer zwanger zijn. Ik ben al 3,5 jaar aan 1 stuk zwanger of aan het ontzwangeren. Heb voor de oudste 2 miskramen gehad. En ik begon net weer een beetje mezelf te worden. En dat vond ik heerlijk en nu moet ik er gewoon aan wennen dat mn lichaam weer niet van mezelf is zeg maar. En mn bevallingen waren erg zwaar, vooral de 2e dus daar zie ik ook erg tegenop. Ik hoop dat ik na de echo weer ga beseffen dat er gewoon een klein mensje in me groeit en dat ik het dan allemaal kan loslaten. @Chaneln05, haha lastig is dat om het dan te verstoppen hѐ. Ik ben zo blij dat we het volgende week kunnen vertellen want ik heb al een flinke buik. Nog meer dames die al een buik hebben?
@Wenda ja echt lastig hoor!! Had zelf een heel klein buikje.. maar nou natuurlijk vol en opgeblazen.. mijn vriend zei gister omdat mijn spijkerbroek zo niet lekker zat en in me buik aan het porren was van gaat dat dan zo snel?? Hoe moet ik dat nou weten was mijn antwoord.. Hahaha.. ben nieuw hier in en ik zie dat me lichaam verandert en voel de ongemakjes meer kan ik ook niet zeggen.. dus hij lachen want hij vind het zo spannend en hij zit met mij ook op die roze/blauwe wolk.. hij heeft een heleboel werk liggen dat af moet deze week (eigen bedrijf) maar door het goede nieuws loopt hij een beetje achter.. Zal straks even kijken of ik een foto kan maken van mijn opgeblazen buik.. want dan doe ik me met de buikenparade
@MirW hiervoor altijd regelmatig 30 dagen en eisprong altijd 14 dagen maar na mij spiraal die ik laatst heb moeten laten verwijderen. Heb ik het helemaal niet meer bij gehouden. Ik heb pas 2 juni een echo dat is wel heel lang wachten nog dus ik ga maar zn pretecho doen over 2 weken dan weet ik tenminste hoelang ik zwanger ben . Ik heb torretje , wenda en pan ekoekenmix toegevoegd voor de app groep .
@Chaneln05, nee, het is onze 4e al! Ik heb 2 jongens (8 en 1 jaar) en tussen hen in hadden wij een dochter, die nu 4,5 zou zijn, maar overleed na de geboorte. Ik voel me ook wel best, maar bij vlagen erg hongerig/misselijk, lage rugpijn. Verder valt het nog mee en wacht ik af, bij de laatste 2 erg misselijk geweest vanaf ruim 5 weken tot 16 weken. @Wenda Ja, de bevalling kijk ik ook tegen op...Jammer dat dat er bij hoort. Ik kan me er iets bij indenken dat het heerlijk was om na zo`n heftige tijd weer jezelf te kunnen zijn/voelen in je eigen lijf. Ik merk het goed aan mijn kleding, dat het gewoon niet meer lekker zit. Bij de jongste heb ik al vroeg de positiekleding uit de kast gehaald omdat rokken etc. niet meer dichtgingen of te strak zaten. Een jurkje vind ik nu ook het fijnst dragen. Net de vk gebeld om de afspraak voor de echo te verzetten, nu kan het een dag later, dan moet ML maar even kijken hoe hij dat doet, want ze hadden alleen om 17.45 nog een mogelijkheid.
@Wenda wauw wat een mooi buikje al! lastig om dan idd het verborgen te houden . Ik wil zelf echt pas iets zeggen bij 20 weken maar dat is vast onmogelijk
@MirW Gelukkig dat het 1 dag later kan dat valt nog mee hihi. Hebben jullie allemaal natuurlijke bevallingen gehad ?
@MirW ohh okee wat leuk 2 jongens!! En 1 nog in de pampers.. en wat erg dat je je kleine meisje heb verloren na de geboorte.. dat moet een hele harde klap geweest zijn.. Die misselijkheid en eetbuien zijn wel vervelend hoor vind.. op dit moment misselijk maar dan kan over 5 minuten anders zijn.. en overal trek in.. en ja kleding!! Is nou al een verschrikking aan het worden.. heb gelukkig wel wat broeken liggen waar bijv. Elastiek in zit of leggings.. en gelukkig wijde shirtjes etc.. maar me vriend zei ook al gister van dat wordt denk ik binnenkort dan maar positiekleding halen als ik echt geen broek meer aan kan.. kan moeilijk elke week dezelfde broek dragen.. Hahaha.. heb ook wel jurkjes liggen maar zijn vooral richting de strakke kant dus daar jammer genoeg niet heel veel keus in.. dus ik denk dat ik binnenkort er toch aan moet geloven en positie kleding kopen.. dit buikje is aardig bezig om te groeien..
@Chaneln05 Jij ook zn enorme eetbuien ik ook overal trek in . Terwijl ik normaal nergens zin in in heb en me tot eten moet zetten. Hihi Ik droeg trouwen veel leggings Enzo . Zit makkelijk met je buikje. Pf ik mag hopen dat de oudste hier dadelijk zindelijk is anders heb ik 3 kinderen in de luiers . Pff haha.
@liza1991 ohh hou op schei uit.. echt erg aan het worden.. heb precies hetzelfde.. nooit ergens trek in en tot het eten moest ik me regelmatig ook aan toe zetten.. maar nou!! Me vriend word nou al gek van me!! En qua kleding betreft.. ik heb gelukkig wel wat dingen liggen zodat ik het nog even kan uitzingen.. had toevallig net voordat ik positief testte nog wat kleding gekocht wat lekker los zit en een soort van pak (soort joggings stof) met een iets wijder shirtje.. dus heerlijk om die nou aan te hebben zeg.. ga zo dadelijk maar even de kast in duiken want vanmiddag gaan we richting mijn ouders dus moet wel iets aanhebben wat los en lekker zit (de rest zit in de wasmachine) Hahaha.. denk dus een legging en een wijd tuniek/shirtje.. Nou ik hoop ook heel eeg voor je dat je oudste heel snel uit de luiers is.. anders wordt je daar niet vrolijk van 3 kinderen in de luiers.. denk ik.. Hahaha..
@Chaneln05 Ook toevallig dat je wat losse kleding had gekocht net voordat je positie testen. Zo We hebben net maar even een nieuwe auto gekocht . Want 3 zitjes achterin gaat niet passen in de auto's die we hadden. Nu al onhandig 3 kinderen haha
@liza1991 Hahaha echt heel apart.. zei gister nog tegen mijn vriend van ook best toevallig zeg dat we kleding hebben gekocht die ik ook nog kan aantrekken tijdens de zwangerschap.. of we het al aanvoelde dat ik zwanger was.. Ohh en het probleem met de auto hebben wij hier ook hoor.. mijn vriend is zzper (bouwvakker) en heb een 2 zitter.. dus ook erg handig vind je niet.. wij gaan dus ook kijken voor een 2de waar we dan met zijn alle in kunnen.. Ik zelf weet ook hoe het is om met zijn 3en achterin te zitten in een auto die niet heel breed is.. ik heb namelijk nog 2 zusjes dus dat probleem weet ik al te goed..
@Chaneln05 hebben maar meteen een auto genomen waar achterin nog 2 extra stoelen kunnen worden geplaatst . Mocht het een 2 ling zijn haha nee maar we wilde sowieso makkelijker ook op vakantie met de auto kunnen want we hebben een kia Rio en tayota yaris alle 2 niet zo groot. Wil er nog iemand in de app groep ?
@Chaneln05 wel super leuk 2 zussen heb ik altijd gewild haha @anniko wat een goed nieuws !! Mooi hè zn echo en dan een kloppend hartje zien oeh ik wil ook . !