Ik heb/had ook een angelsound, mijn nicht had hem geleend en een week of 3 terug gebracht, heb hem ergens neergelegt en kan hem dus gewoon neeergens meer vinden! Hele huis op zn kop gezet. Denk dat hij op een of andere manier in een tasje terecht is gekomen en de vuilnisbak in is gegaan, ben nogal opruimerig haha. Baal er zo van, laatste controle is alweer een tijd geleden en ik voel het kleintje nog niet, dat was bij mijn dochtertje ook pas met 21 weken, dus best even onzeker nu. Ga er meteen weer even eentje scoren nu!
Oh zonde dat het weg is @wendy9 ,jammer dat je nog geen beweging voelt. Dat is altijd een geruststelling. Vanmiddag heb ik een afspraak. Dan gaan we voor het eerst naar het hartje luisteren.
Gisteravond gewerkt, was best druk en toen ik even de rapportages zat bij te werken voelde ik het kleintje heel duidelijk! Wat een heerlijk gevoel weer. Vandaag voel ik me echt gewoon lekker. Wel steeds dat hongergevoel, maar een bak meer energie dan afgelopen weken. @wendy9 wat zonde dat je de angelsound niet meer kan vinden! Zoiets zou mij ook gerust overkomen. Niet zozeer omdat ik graag opruim, maar omdat ik juist een beetje bewaarderig ben... Balen dat je nog geen beweging voelt, zit je placenta aan de voorkant? @Torretjeee succes bij de vk vanmiddag, fijn om het hartje te kunnen horen! Morgen mag L. afzwemmen voor zijn A-diploma. Wat een mijlpaal. Hij vindt zwemmen heerlijk maar ook erg moeilijk omdat hij motorisch niet zo sterk is. Toch in 9 maanden gehaald met maar een halfuurtje zwemles per week (via school) Na de zomervakantie gaat hij op dezelfde manier door voor zijn B-diploma. Ik hoop dat C. morgen wel wat opgeknapt is, want hij zal toch mee moeten om te kijken bij het afzwemmen. Hij was niet fit vanmorgen. Straks nog even een leuk zomerjurkje bestellen...
Ik voel de kleine nu sinds een week ook echt dat ik denk van jaa kan nie missen maar niet de hele dag door op rustige momenten als ik lig of zit! Placenta zit aan de achterkant! Van t weekend veel ondernomen met mn zoontje manlief was weekend weg ivm werk. Nu moet ik er voor boeten erg moee en mn lighaam wilt niet dus net maar even een uurtje geslapen ! Merk zoieso dat alles zwaarder wordt en ik rustiger aan moet gaan doen...
Ik schrijf hier erg weinig mee. Ik ben ook lid van een paar fb groepen en zit in een WA groep dus heb het er maar druk mee haha Ik voel de baby sinds 12/13 weken. Echt bijzonder weer! Woensdag horen we het geslacht, ben erg benieuwd
Vanmiddag het hartje gehoord . Alles was goed. Vandaag ook maar 2 zwangerschapsbroeken gekocht, had nog maar 1 broek die ik dicht kreeg. Goed te lezen dat het met iedereen goed gaat. Op tijd rust nemen is echter wel belangrijk... achteraf voel je pas dat het te veel was. Moeilijk inschatten altijd.
Spannend, @Monet ! Fijn dat de controle goed was, @Torretjeee . Ik draag al een heel poosje zwangerschapskleding, kreeg mijn eigen kleding ook echt niet meer dicht. Gister echt een lekkere dag gehad, niet misselijk, best wat energie. Lag wel om 20 uur uitgeteld op bed maar was tot dan echt goed te doen. Vanmorgen ook goed opgestaan. Ben zelfs nuchter bloed ween prikken, had nog steeds die brief liggen van de vk maar had het nog niet echt zien zitten. ML was nog thuis, dus C. bij hem gelaten en even heen en weer. Ging ook best, had brood in mijn tas gestoken voor t geval ik toch niet lekker zou worden, maar was niet eens nodig. Op mijn werk trouwens ook de uniformbroeken laten omzetten in zwangerschapsbroeken, zo vervelend om steeds de knoop met een elastiekje vast te zetten.
@MirW, fijn dat het steeds beter gaat! Sorry ik ben de rest alweer vergeten mn hoofd is een vergiet. Hier eigenlijk geen bijzonderheden. Alles gaat zn gangetje. Loop elke week bij de fysio voor mn heupen en heb nu wel het idee dat het wat helpt. Heeft wel even geduurd. Moet wel goed opletten dat ik niet al te veel doe want dan moet ik het daarna bezuren.
Hoi ladies, wat fijn dat sommige van jullie de baby al voelen. Ik heb helaas nog niets gevoeld Ik dacht een tijdje geleden dat ik het voelde, maar ik denk dat het mijn darmen zijn geweest die aan het pruttelen waren. Ik hoop dat ik de kleine ook ga voelen binnenkort, want ik maak me soms wel ongerust of het goed gaat daarbinnen. Gisteren had ik een strak jurkje aan en mijn buik was echt goed te zien, haha. Ik krijg er al opmerkingen over van andere mensen. Leuk hoor! @MirW Wat fijn dat je zoon mag afzwemmen! Mijn dochter is momenteel bezig met zwemles. Ik zou het een geruststelling vinden als ze zelfstandig kan zwemmen, scheelt toch weer. Wie heeft er binnenkort een echo voor de geslachtsbepaling? Of doen jullie dat met de 20k echo? Wij hebben besloten het weer een verrassing te laten zijn. We twijfelden nog even, maar laten ons toch verrassen op het moment supreme
@Elisabetta Het is voor mij ook een hele geruststelling. Zoonlief belandt nogal eens in een sloot (echt per ongeluk, hoor mam!) Hij is natuurlijk al 8, dus ook niet de jongste als het om afzwemmen gaat, maar motorisch was hij er echt nog niet klaar voor. Wij doen geen aparte geslachtsbepaling. Ik krijg met 16 weken nog een GUO en dan kunnen ze wel zien wat het wordt. Wij willen het, denk ik, wel weten.
Hier voel ik de baby ook nog niet. Dacht het indderdaad ook een tijd geleden te voelen maar denk dat het mijn darmen waren. We willen het geslacht niet weten net als bij onze zoon. We krijgen de 20w GUO in het ziekenhuis, even afwachten op de afspraakbrief.
@MirW Ja klopt, placenta ligt aan de voorkant net als bij de zwangerschap van de eerste. Dus zal het binnen nu en 3 weken ongeveer pas gaan voelen..
@geslacht, wij wachten tot de 20 weken echo. Nog 3 weken, ik word wel steeds nieuwsgieriger @baby voelen, ik voel de baby al vanaf week 10. Maar niet heel duidelijk hoor. Ik moet er wel rustig voor zitten. En daar heb ik niet heel veel tijd voor dus voel het niet heel erg vaak. Maar vind het wel fijn dat ik het al voel. Vandaag tegen mn schoonmoeder vertelt dat we dit keer willen weten wat het word. Kwam ze aan met alle nadelen daarvandat ze het verkeerd kunnen zien, en wat als het weer een jongen is, enzovoort. Beetje jammer maar ja. Het verbaast me ook niet erg van haar
Wat een stomme reactie @Wenda! Wij willen ook weten wat het wordt. Eigenlijk zouden we geen pretecho doen en gewoon kijken wat ze bij de 20-weken echo zeggen. Nou las ik dat ze er dan ook weleens naast zitten, dus wil ik graag een pretecho voor de zekerheid. Vandaag heb ik de 20-weken echo alvast gepland, 24 juli zo uit mijn hoofd. Wel een beetje spannend maar ik verwacht geen gekke dingen. Leuk dat er zoveel vrouwen zijn die de baby voelen! Ik voel nog niks, meestal zijn mijn darmen te onrustig denk ik.
@Monet Wat leuk dat jullie een zoontje krijgen!! @Wenda Vreemde reactie van je schoonmoeder....vooral 'wat als het weer een jongen is'. Alsof je dan teleurgesteld zou zijn...pff! Zijn jullie ook nog zo moe? Gisteren hadden we het kinderfeestje van onze dochter, zwemles, oudergesprek...en ik was 's avonds helemaal kapot. Ik lag om 20:15 uur al op bed. Wel heerlijk om dan een nacht goed te kunnen slapen (al werd dochterlief vannacht wakker om half 5...gaaap!)
@Monet wat leuk, een jongen! @Wenda Hmmm, niet echt een leuke reactie... Lekker belangrijk, als het "weer" een jongen is. Alsof je hem dan niet zou hoeven, ofzo... @Elisabetta Ik ben idd nog steeds wel heel moe. Lig nog altijd rond de klok van 20 uur uitgeteld op bed. Maar overdag gaat het best redelijk! Vanmorgen melk gedronken bij het ontbijt, was alweer een poosje geleden en nu geen maagzuur ervan. Kan ik eindelijk die appelsap een beetje afwisselen, want van al die suiker word ik ook niet echt gelukkig. Ik drink ruim een liter appelsap per dag en ik eet me ongans aan tomaten... Ik ga zo eens een kop koffie proberen, mijn ouders komen zo een bakkie doen. Morgen moet ik werken en zaterdag zouden we een middagje naar Plaswijckpark gaan met vrienden. Helaas geven ze nogal regenachtig en koud weer op, dus even een regenproof plan-B bedenken.
@MirW Fijn dat je wat meer kunt drinken! Hier lust ik inmiddels bijna alles weer, behalve koffie. Appelsap kun je ook aanlengen met water en er is eventueel ook appelsap zonder suiker te koop Maar ik hoop dat je straks weer fijn aan de koffie kunt
@Monet leuk een jongen Hier gelukkig niet echt moe meer gelukkig. Ik moet deze hele week tot middernacht werken, en dan wel om 6 uur op. Dus als mijn zoontje zo gaat slapen ga ik ook nog even liggen . Hij slaapt maar een uurtje dus dat is niet zo heel lang.