@wendy9 Heel veel sterkte vandaag en de komende tijd! Hoop dat jullie veeel steun uit jullie omgeving mogen krijgen.
Ha @Monet Spannend hoor, nerveus? Succes in elk geval voor vanmiddag! Hier gaat het z`n gangetje. Ik moet erg m`n best doen om het kleintje te voelen. Daar maak ik me soms wel een beetje bezorgd over. Maar ik weet dat de placenta aan de voorkant zit, dus dat het goed kan dat ik minder duidelijk leven voel. Het hoeft natuurlijk ook nog niet met bijna 18 weken, maar toch. Sinds gisteravond hebben we een naam voor dit mannetje! Leuk, een naam die ons allebei in een keer aansprak en die goed bij L. en C. past. Nu nog kijken hoe we er 2 doopnamen bij gaan verzinnen. Gisteren kwam de zwangerschapsverklaring per post (was ik vergeten te vragen bij vorige vk-controle) dus ingescand en mijn verlof aangevraagd. Daar was ik al eerder voor naar P&O gelopen, maar moest ik dus zelf digitaal aanvragen. Ook weer geregeld. Mijn verlof zou dan 17/11 ingaan, 6 weken van tevoren. Ik heb het nog niet 1 keer helemaal gered tot die 6 weken, dus ik zie wel. De laatste weken had ik teveel bekkenpijn om mijn werk te kunnen blijven doen (ben verpleegkundige). Nu nog niet echt last, gelukkig! Hier is inmiddels de 3e vakantieweek bezig en L. heeft eindelijk z`n draai gevonden. Hij is nu bij een vriendje helpen inpakken, die gaan donderdag- op vrijdagnacht met vakantie met de tent, dus heel wat in te pakken. Sinds vorige week ligt mijn moeder in het ziekenhuis, was behoorlijk ziek, had een grote darmontsteking en een abces van ruim 9 cm in de buik. Gelukkig gaat het nu een stuk beter, is het abces gehalveerd en de ontstekingen op hun retour. Ze verwacht aan het eind van de week weer naar huis te mogen. Wel balen dat mijn zus en ik precies dezelfde weken met vakantie gaan. We zijn allebei volgende week nog thuis en zijn dan 2 weken weg. Maar goed, mijn vader redt zich wel. Het worden nu toch echt wel oude mensen, allebei 70+ inmiddels en gaan steeds meer mankeren.
@Monet succes straks spannend.. maar ook leuk om de baby weer even te zien. @MirW naar van je moeder hopen dat ze snel opknapt. Mijn opa en oma hebben de leeftijd van jou ouders . Daar merk ik ook dat ze wel echt op leeftijd zijn nu. Ook al zijn ze net 6 weken met de caravan op vakantie geweest.. Lekker dat jullie al bijna op vakantie gaan. Wij helaas niet dit jaar, met mijn werk (horeca) is in het hoogseizoen niet mogelijk om vakantie op te nemen. Ik zou pas in oktober kunnen en dan is dichtbij huis niet echt nog lekker weer om weg te gaan. Vorige keer heb ik mijn verlof niet gered en dat ga ik nu ook niet redden. Ik denk halverwege oktober dat ik stop met werken. Ik vind het nu al wel erg zwaar worden. Lange dagen non stop lopen, tillen en lopen. Als ik geluk heb kan ik over de hele dag een kwartier zitten. Ik weet dat ik recht heb op meer pauze maar daar is gewoon geen tijd voor. En thuis draait ook gewoon door. Nu moet ik veder leren, morgen heb ik een examen. Vanavond tot vanacht nog werken en dan hopen dat ik morgen het haal in een keer. Maandag nog controle gehad en alles was goed. Ik voel de baby ook nog niet echt duidelijk.
@Torretjeee , haha, ja, maar mijn ouders hebben ook al oudere kinderen... Mijn oudste broer is inmiddels bijna 50 en die is zelf ook al 2x opa. Mijn ouders gaan ook minimaal 2x per jaar met vakantie, wel grappig want toen ik thuis woonde gingen we nooit met vakantie, te duur met 7 kinderen thuis. Nu genieten ze gewoon van de rust met z`n tweetjes. Heftig hoor, je werk. Nooit zo bij stil gestaan maar de horeca is natuurlijk ook zwaar lichamelijk werk. Succes met je examen morgen, hopelijk kun je het goed afronden!
Ben jij ook zo op van de zenuwen? Pff ik heb morgen mijn 20 weken echo maar ben zo zenuwachtig man trek het bijna niet meer. Hoe is de echo gegaan?
Zijn er hier meiden van 20 weken waar je ook nog bijna niks aan ziet? Ik had al een buikje maar behalve dan dat zie je gewoon bijna niks! Ik zie zoveel dames van 20 weken met prachtige ronde buikjes al.
@Monet , hoe was je 20-wekenecho? @Irisje24 , hier nu geen ervaring mee, maar is mijn 4e zwangerschap, dat scheelt behoorlijk. Bij mijn eerste ben ik pas met 17 weken zwangerschapskleding gaan dragen, eerder was het echt niet nodig en zag je ook pas laat iets. Maar geen idee meer wanneer dat ongeveer was.
Dit is mijn derde kindje en je ziet erg goed dat ik zwanger ben Bij mijn eerste zag je rond de 20 weken een heeeel klein bolletje.
Alles helemaal goedgekeurd vanmiddag bij de echo! Niks geks, alles oke! Lange beentjes zei ze.. En nog steeds een jongetje Enige puntje is dat de placenta nu dichtbij de uitgang ligt dus met 30 weken nog een echo om te kijken of dat goed meegegroeid is..
Fijn @Monet dat alles goed is. @Irisje24 ik ben nu van de tweede zwanger. Nu al wel duidelijk zichtbaar, maar bij de eerste kon ik tot 20 weken gewoon mijn broeken aan. En tot het einde gewoon mijn eigen bovenkleding aan gehad.
@Monet super !! Hier wel duidelijk zicht baar en nu ook 1 kilo aangekomen vroeg me al af waar de kilos bleven!!... bij mn zoontje 15 kilo aangekomen dat gaat hem dit keer niet worden haha
Ik weet dat we nog lang genoeg de tijd hebben maar krijg er toch al een beetje de zenuwen van dat we nog geen naam hebben... hebben jullie wel al een naam?
Nee geen naam. Nog niet eens echt mee bezig geweest. Namen die ik hoor of lees schrijf ik wel op maar heb nog niks echt besproken met mijn vriend. We moeten twee namen bedenken, we willen niet weten wat het wordt. Vorige keer kon ik alleen maar jongensnamen bedenken en geen meisjesnaam. We hadden op het laatst wel een naam maar daar stond ik niet achter eigenlijk. Ik was zo blij dat het een jongen bleek te zijn . Nu weer zo laat met namen.
Wij hebben al heel lang de meisjesnaam en twijfelen tussen 2 jongensnamen die veel op elkaar lijken. Lang niks van mij laten horen hier, excuus. Zit vooral in ons Facebook-groepje. Maar wij hadden vandaag het hele goede nieuws om met vlag en wimpel door de 20-weken echo te zijn gekomen een hele fijne dag!
Fijn zulk goed nieuws @Livaz Wat snel dat de meeste al een naam hebben. Ik vind het echt moeilijk om iets te kiezen. Helemaal samen met mijn vriend.