Laatste maand van 2017 mama's

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Yasmientje14, 17 mrt 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. happymom21

happymom21 Niet meer actief

Teken dat je t rustiger aan moet doen ;)

Ik werk ook bijna niet werk maar 1 ochtend 2 uur in de week en mn zoontje zit nu op de basischool dus doe nu elke dag wat van mn huishouding en tussendoor even liggen !

Heb ook geen pijn meer bijna in mn schaambot sinds hij op school zit dus ben er wel blij mee dat ik nu wat meer rust heb! En als ik t veel heb gedaan dan krijg ik er weer last van ! En dus ook hardebuiken.

2. happymom21

Dat klinkt meer als een oefenwee torretje

3. Torretjeee

Torretjeee Niet meer actief

Nu al o_O... is dat normaal.

4. Wenda

Wenda Fanatiek lid

12 dec 2013
    2.431
    1.398
    113
    Gelderland
    Hier ook herkenbaar. Komt ook doordat het een volgende zwangerschap is.
    Van mij mag de tijd ook heel hard gaan zodat ik snel bevallen ben:D mn buik zit al aardig in de weg. Maar het gespartel vind ik wel heerlijk.

5. MirW

MirW Fanatiek lid

20 apr 2017
    1.748
    555
    113
    @Torretjeee komt ook omdat het niet de eerste zwangerschap is. Ik heb ook harde buiken als ik lekker onder de douche sta, bijvoorbeeld. Zolang ze geen zeer doen en niet met een zekere regelmaat terugkomen is er niet zoveel aan de hand. Misschien wat meer rust nemen als dat kan? Anders even met je vk overleggen als je je zorgen maakt?

Hier begint de bekkenpijn ook steeds vaker op te spelen. Meestal als ik me te veel uitgesloofd heb in huis. Moet mijn grenzen goed in de gaten houden. Het lastige is dat het zolang ik bezig ben wel best gaat en ik het pas opmerk als ik op de bank zit.

6. Torretjeee

Ja op zich maak ik mij geen zorgen, ik heb het niet achter elkaar maar soms zo ineens. Rustig aan doe ik al behalve gister :rolleyes:. Baby kamer behangen en de wc beneden, hele boven verdieping opgeruimt en gestoft. Daarna indd veel last van mijn bekken.. maar dan niet van harde buiken.

7. Elisabetta

Elisabetta Fanatiek lid

3 apr 2017
    1.463
    412
    83
    Ja, ik heb ze juist op de rustige momenten...vooral 's avonds of 's ochtends in bed. Maar de verloskundige zei dat het ook van een volle blaas kan komen.

8. happymom21

Gisteren goedgekeurd weer bij de vk!
    Nu totaal 5 kilo aangekomen

9. Wenda

Wenda Fanatiek lid

12 dec 2013
    2.431
    1.398
    113
    Gelderland
    Fijn! Oh netjes. Ik heb het niet bijgehouden maar denk dat ik al wel meer aangekomen ben:oops:
    Maar ik heb ook al een flinke buik.

Vanmiddag weer lekker verder aan de babykamer.
    Voor mn gevoel moet ik nog heel veel doen voor de baby er is en de tijd gaat behoorlijk snel

10. MirW

MirW Fanatiek lid

20 apr 2017
    1.748
    555
    113
    Netjes! Ik heb inmiddels de 10 kilo al aangetikt... Maar heb dan ook al een flinke buik.

Hier eindelijk definitief uit de roepnaam. Nu nog 2 doopnamen erbij, een met een R en een met een J :rolleyes:. Voor ML hoeft dat geloof ik niet per se, maar L. en C. hebben ook allebei 2 doopnamen waarvan de 2e met een J begint. Dus dat wil ik graag vast houden.
    Vorige week al een beetje gekeken naar geboortekaartjes. ML raakte ineens in de stress om alles wat nog moet gebeuren. Volgens mij valt dat reuze mee want we maken geen babykamer, dus zijn het vooral regeldingetjes.
    Ik kom in elk geval niet verder dan: klossen voor onder bed, geboortekaartjes, een extra aankleedkussen, wieg van zolder halen en schoonmaken, kleertjes. En allemaal hoeft het niet a la minute... Of vergeet ik nu cruciale dingen?

@Torretjeee hoe is het met je harde buiken?

Elisabetta vindt dit leuk.
  11. happymom21

Ik was bij mn vorige zoon 15 kilo aangekomen dus dit is erg netjes voor me idd hihi maar goed moet nog 12 wk dus wie weet!!

12. happymom21

Geboortekaartje hebben we al af zijn nu de kamers boven aan t schilderen als dat af is kunnen we gaan inrichten

13. MirW

MirW Fanatiek lid

20 apr 2017
    1.748
    555
    113
    Werd vanmiddag gebeld dor de gynaecoloog die de 20wekenGUO maakte. Zij vertelde na die echo dat ze zou gaan overleggen met de klinisch geneticus of een nieuwe GUO met 30 weken zinvol was. Nou, die gaan ze toch maken. Baalde er wel een beetje van eigenlijk. Hoopte dat ik er nu vanuit kon gaan dat het gewoon goed was. Maar de klinisch geneticus raadde het toch wel aan gezien de familiegeschiedenis en omdat evt. mildere varianten van de afwijking die Nadia* had mogelijk later in de zwangerschap openbaar kunnen komen.
    De gyn verzekerde me dat het echt voor de zekerheid was en niet omdat ze verwachten dat er misschien toch iets niet goed zou zijn.

Ze vertelde ook dat ze me de hartelijke groeten moest doen van de gynaecoloog die ons begeleidt heeft tijdens de zwangerschap van Nadia*. Dat vond ik echt wel lief en bijzonder dat ze zich dat nog kon herinneren. In een (academisch) ziekenhuis ben je toch bij lange na niet de enige bij wie iets goed mis kan gaan.

Hier een pittig dagje achter de rug met een bijzonder dwarse peuter. Pfff... ML legt nu allebei de jongens op bed zodat ik kan gaan relaxen. Ga zo lekker een poos onder de douche staan. Heb echt een strakke zere buik.

14. Wenda

Wenda Fanatiek lid

12 dec 2013
    2.431
    1.398
    113
    Gelderland
    Hmm ja snap dat je dat gehoopt had. Nu zit je toch nog weer een beetje in spanning. Hopelijk is alles gewoon goed!

Oh pittige dagen zijn dat hѐ. Ik vind het soms ook echt zwaar. Heb haast elke dag buikpijn maar rustiger aan doen lukt gewoon niet.

De jongens zijn nu nog steeds wakker. Liggen er al anderhalf uur in en ml is weer eens niet thuis.
    Hopelijk gaan de jongens snel slapen. Dan heb ik ook tijd voor mezelf:rolleyes:

15. Wenda

Wenda Fanatiek lid

12 dec 2013
    2.431
    1.398
    113
    Gelderland
    Oh leuk! Wij moeten nog gaan bedenken wat voor geboortekaartje we willen:oops:
    Binnenkort maar een keer voor gaan zitten.

happymom21 vindt dit leuk.
  16. Torretjeee

@MirW de harde buiken vallen mee, niet veel meer last van gehad. Rustiger aan doen helpt denk ik toch. Als de echo echt voor de zekerheid is dan ook wel fijn dat ze gewoon extra voorzichtig zijn. Maar snap wel dat je er van baalt.. toch weer die onzekerheid en spanning nu.

Wij hebben nog geen naam, baby kamer is nog lang niet af en geboorte kaartjes nog niet eens over nagedacht. Ben ik zo langzaam of andere snel? :$.. wieg moeten we ook nog een matras voor en hij moet opnieuw bekleed worden. Binnekort maar eens in verdiepen wat ik wil.

Deze week druk gehad.. met mijn zoontje gister in het ziekenhuis geweest voor zijn allergie. Er is nu een plan gemaakt en bloed geprikt. Morgen ben ik jarig :D. En hebben we een afspraak bij de kinderarts voor zijn benauwdheid.

17. Number2

Number2 Fanatiek lid

10 okt 2016
    1.647
    495
    83
    netjes zeg!

happymom21 vindt dit leuk.
  18. Number2

Number2 Fanatiek lid

10 okt 2016
    1.647
    495
    83
    gefeliciteerd met je verjaardag!

19. Torretjeee

Dank je wel

20. Number2

Number2 Fanatiek lid

10 okt 2016
    1.647
    495
    83
    maxi cosi en 'vlucht'-koffertje klaar zetten misschien? hoeft nu nog niet natuurlijk maar ik geloof vanaf week 35 adviseren ze dat. maar op je lijstje zetten kan nooit kwaad. vrienden van ons zijn ooit vergeten de maxi cosi mee te nemen door de spanning... dan kan manlief meteen terug naar huis rijden na de bevalling of iemand vragen om het op te halen :)

Deel Deze Pagina