Laatste maand van 2017 mama's

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Yasmientje14, 17 mrt 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Elisabetta

Elisabetta Fanatiek lid

3 apr 2017
    1.463
    412
    83
  2. Torretjeee

Torretjeee Niet meer actief

Ja vorige keer hadden we dat niet. Maar nu leek me dat toch handig. Als mijn zoontje iets heeft en 's nachts tussen ons in beland dan wordt het toch een beetje krap :D. En met borstvoeding is het toch handig zo dichtbij in de co sleeper.

Elisabetta vindt dit leuk.
  3. Wenda

Wenda Fanatiek lid

12 dec 2013
    2.431
    1.398
    113
    Gelderland
    Ik heb ook even getwijfeld over een cosleeper. Maar ik slaap zo licht als ze bij ons op de kamer liggen. Ik word van elk zuchtje wakker.
    Dus de oudste is na 6 weken verhuisd naar zijn eigen kamer en de jongste al na 3 weken.

4. MirW

MirW Fanatiek lid

20 apr 2017
    1.748
    555
    113
    Leuk, een co-sleeper. Ik vroeg me af: past dat qua hoogte ook als je bed nog op klossen staat in de kraamweek?
    Hier de wieg naast mijn bed, dus niet per se noodzakelijk, zo`n co-sleeper, maar je moet er wel uit om de baby te pakken. Een co-sleeper lijkt me dus ook wel wat.
    Ze slapen hier toch minimaal een half jaar naast/op me...

Van t weekend een nachtdienst gedaan... Zag er best tegenop, maar zelf aangeboden (blond he) met een eveneens zwangere collega. Ging eigenlijk best! Tegen de ochtend werd het pittig, moe, harde buiken, heel de nacht een drukke baby. Arme kind natuurlijk helemaal van slag :rolleyes: Best aardig geslapen toen ik eenmaal thuis was, tot een uur of 13. Om 22 uur weer op bed en lekker verder geslapen. Voel me nu een beetje brak maar niet heel moe ofzo.

Ik wil vandaag de bak met babyspullen even van zolder halen, kijken wat er nu eigenlijk nog inzit en dan een lijstje maken van wat ik nog nodig heb. Zal niet heel veel zijn, maar dan is er wat overzicht.

Wenda en Number2 vinden dit leuk.
  5. happymom21

happymom21 Niet meer actief

Vandaag weer goedgekeurd bij de verloskundige kleine ligt met hoofdje beneden ijzergehalte was goed en bloeddruk was weer laag dus top!

Ook ben ik gebeld door de kraamverzorgende en is alles besproken!

T wordt nu wel weer echt zo hihi tijd vliegt.

Number2, Elisabetta en Wenda vinden dit leuk.
  6. Wenda

Wenda Fanatiek lid

12 dec 2013
    2.431
    1.398
    113
    Gelderland
    Leuk meiden!

Ik ben vandaag vooral druk met de troep van het weekend opruimen :cool:

Ik hoop dat ik van de week de box een keer kan schilderen. Vrijdag gaan we waarschijnlijk de wieg ophalen bij mn man z'n oma. Dus die kan ik dan ook wassen en klaarzetten.

Ik moet verder voor de babykamer alleen nog een lampenkap. Maar wat zijn die dingen duur zeg:eek:

Elisabetta en Number2 vinden dit leuk.
  7. happymom21

Jullie bekend met zwangerschap ichias?

Ik heb nu 1 a 2 wk last van mennn pff..... kan niks meer doet zon pijn vooral snachts draaien!! Slaap zo slecht

8. Elisabetta

Elisabetta Fanatiek lid

3 apr 2017
    1.463
    412
    83
    Ik heb er volgens mij ook last van. Bij mij is het een zenuw in mijn rechterbil die continu opspeelt. Vooral als ik van zitten naar liggen ga en met omdraaien in bed. De vk zei dat het de ischias spier/zenuw is. Het kan zo'n pijn doen he? Overdag gaat het wel als ik een beetje in beweging blijf. Ik weet nog niet of ik ervoor naar de fysio wil gaan, moet het nog even aan kijken.

9. Wenda

Wenda Fanatiek lid

12 dec 2013
    2.431
    1.398
    113
    Gelderland
    Oh vervelend zeg! Misschien even de fysio inschakelen?

Ik heb wel last van mijn heupen maar dat is geen ischias. Maar het enige wat bij mij helpt is zo rustig mogelijk aan doen maar wel voldoende bewegen.
    Maar dan nog kan ik regelmatig haast niet lopen.
    Maar ik heb het natuurlijk al vanaf vroeg in de zwangerschap dus het went ook wel ofzo om pijn te hebben.

10. happymom21

Dan heb je het ook idd

Fysio ben ik al geweest heb oefeningen meegekregen!

Voor de rest alleen pcmol warm houden en blijven bewegen zeggen ze
    Ze kunnen er niet veel aan doem helaas!

Maar idd die pijn bij elke beweging snachts vreselijk!

11. Wenda

Wenda Fanatiek lid

12 dec 2013
    2.431
    1.398
    113
    Gelderland
    Vervelend zeg dat de fysio er ook niks mee kan

happymom21 vindt dit leuk.
  12. Elisabetta

Elisabetta Fanatiek lid

3 apr 2017
    1.463
    412
    83
    Ja. echt pijnlijk :( Bij de vorige zwangerschappen heb ik er geen last van gehad.
    Omdat ze er niet veel aan kunnen doen ontzie ik het een beetje om naar de fysio te gaan. Dan houd ik dat geld liever bij me ;) Ik probeer 's nachts ook zo min mogelijk te keren, maar dat is best lastig.

13. happymom21

Neej ik bij mn vorige zwangerschap dus ook niet gehad!... ben hierna ook wel klaar ermee :eek:

14. Elisabetta

Elisabetta Fanatiek lid

3 apr 2017
    1.463
    412
    83
    Ik ook! Vandaag echt veel last. Ik zit nu op de bank, dat gaat best. Net bracht ik mijn dochter naar bed en ging ik er nog even naast liggen. Auw! Echt niet leuk. Ik merk wel dat het met rust minder wordt, dus vanavond maar niet teveel meer doen.

happymom21 vindt dit leuk.
  15. Number2

Number2 Fanatiek lid

10 okt 2016
    1.647
    495
    83
    wat vervelend meiden! ik heb alleen een plek net boven mijn stuitje die, als ik te lang bv onderuit heb gezeten, heel zeer doet. zeker als je dan rechtop gaat zitten draai je net over een punt dat je het gevoel hebt dat je door je rug zult gaan. tip van mijn fysio is om eerste je bekken even op en neer en heen en weer te kantelen zodat je het gewricht los maakt. dan voorzichtig draaien of opstaan (via je zij niet recht naar voren). mocht je bil juist heel zeer doen, dan kun je deze voorzichtig masseren door op de grond te liggen, ok niet heel comfortabel, en een kussen onder je niet pijnlijke bil te leggen en een tennisbal onder de zere kant. door je bekken en heupen te draaien rol je de bal over de pijnlijke plek. hierdoor ontspant de spier en stimuleer je de doorbloeding. en ja.... probeer iedere dag even te wandelen om in beweging te blijven..

lastig hoor als het zo een pijn doet... zeker in de nacht. sterkte!!

Wenda en happymom21 vinden dit leuk.
  16. Number2

Number2 Fanatiek lid

10 okt 2016
    1.647
    495
    83
    oh en is het meer aan je heup / zijkant, dan kun je de bal tussen je heup en de muur klemmen en voorzichtig laten rollen door je heupen te draaien. wat een verademing kan dat geven !

Wenda, happymom21 en Elisabetta vinden dit leuk.
  17. Wenda

Wenda Fanatiek lid

12 dec 2013
    2.431
    1.398
    113
    Gelderland
    Hoe is het nu dames?

Nog zo'n last @happymom21 en @Elisabetta ?

Hier gaat het allemaal z'n gangetje. De tijd vliegt. Morgen alweer 30 weken.
    Ik heb mn kraampakket vanmiddag ook binnen gekregen dus die is mooi op tijd.

Ik heb van de week te horen gekregen dat mijn man nu ook zaterdags de hele dag gaat werken en ik 6 dagen per week alleen ben met de kinderen. En dat vind ik best pittig. Sommige dagen vind ik nu al zwaar en kijk ik echt uit naar het weekend. Maar daar blijft zo weinig van over. Maar eens even bedenken hoe we dat gaan doen straks.

Hebben jullie al last van voorweeen? Hier zijn ze nu wel begonnen:rolleyes:

18. Elisabetta

Elisabetta Fanatiek lid

3 apr 2017
    1.463
    412
    83
    Wat pittig dat je man6 dagen gaat werken! Werd dat van hem gevraagd of heeft hij een baan waarvoor dat moet? Lijkt me erg heftig voor je... Straks heb je dan nog maar 1 dag per week om samen te zijn en dat je het niet alleen hoeft te doen. Lastig

Ik heb nog geen voorweeen gehad. Pijn is gelukkig ook wat minder overdag. Vandaag had ik controle bij de vk en het zag er goed uit. Geen bijzonderheden.

19. Monet

Monet Bekend lid

13 nov 2012
    586
    225
    43
    Ik weet niet of het voorweeen zijn, wel soms weer dat menstruatiegevoel wat ik voornamelijk de eerste 12 weken had...

Ik ben gek op salami maar omdat dat niet mag, eet ik het wel eens op pizza... net dus ook kwam ik er na de 4e hap ofzo achter dat ie niet goed gaar was, het middelste gedeelte was nog ijskoud.... baal ik dan weer van he.. zal vast geen kwaad kunnen die paar hapjes.
    Er zijn er ook zat die wel gewoon salami eten, maar toch...

20. happymom21

Ik eet ook gewoon pizza salami hoor dat mag gewoon als ma niet rauwe is verse zeg maar dat mag je niet hebben!

Jeetje dat s best pittig voor je idd hier werkt mn man ook vaak 6 dagen per week waarvan doordeweeks normale tijden en weekenden nachten we hebben 2 eigen bedrijven dus ja t moet wel soms!

Kan je niet afspreken dat het niet elke week is?

Jaa heb nog steeds last gaat wss pas over na de bevalling als ik geluk heb dus ja moet er maar mee dealen !

Deel Deze Pagina