Laatste maand van 2017 mama's

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Yasmientje14, 17 mrt 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Wenda

Wenda Fanatiek lid

12 dec 2013
    2.431
    1.398
    113
    Gelderland
    Nee viel een beetje tegen. Om 11 werd ik wakker gebeld. Mn man was in de douche en toen ging z'n telefoon die op zijn nachtkastje lag. En toen kon ik niet meer in slaap komen. En om 3uur was de oudste wakker.

Oh bah dat is balen zeg. Hopelijk kun je ergens een auto vandaan halen.

2. Wenda

Wenda Fanatiek lid

12 dec 2013
    2.431
    1.398
    113
    Gelderland
    Oh bah zeg. Dat is wel vervelend

happymom21 vindt dit leuk.
  3. pannenkoekenmix

11 apr 2017
    36
    2
    8
    Veenendaal
    Wij hebben ook wel interesse in wasbare luiers. De keuze voor welke soort vind ik wel heel lastig dus wil ik met zo'n proefpakket beginnen om te kijken welke luier goed bevalt. En het is ook nog even afwachten of wij het wel fijn vinden. :)

Vervelend dat je zo moe bent Wenda. Heb je iemand in je omgeving waar je de kinderen soms even zou kunnen brengen? Dan zou je even een dutje kunnen doen.

Wij zijn weer goedgekeurd door de verloskundige. Vorige keer lag hij al wel mooi naar beneden met het hoofdje maar deze keer was hij meer zijwaarts gegaan. Nou heb ik het idee dat hij vandaag wel weer beter aan het draaien is en ik probeer hem ook echt zijn ruimte te geven.
    Tot nu toe ben ik negen kilo aangekomen, daar ben ik best tevreden mee. :D Bloeddruk was ook heel netjes. Eigenlijk hebben we nooit spannende dingen, gelukkig.

De bevalling zie ik ook wel wat tegenop. Ik probeer wel om te lezen hoe het voor anderen is geweest maar daar word ik ook niet vrolijk van. Toch probeer ik er gewoon positief in te staan, ik wil geen negen weken bang zijn voor wat komen gaat. :rolleyes:

4. Torretjeee

Torretjeee Niet meer actief

Ja best nog veel doen. Nu zijn alle muren geschilderd en er ligt een vloer in sinds dinsdag. Nu nog de deur en deurpost van de inbouwkast. Ik moet nog opzoek naar gordijnen. Meubels hebben we nog wel. Maar voor de wieg hebben we nog een nieuw matras nodig. En zo nog wat meer dingen :rolleyes:. Vrijdag gaat mijn zoontje naar het kinderdagverblijf dan kan ik weer schilderen.

5. happymom21

happymom21 Niet meer actief

Vandaag 33 weken t gaat hard

6. MirW

MirW Fanatiek lid

20 apr 2017
    1.748
    555
    113
    C. is in een wasbare luier naar bed vanavond. Voor het eerst. Ben benieuwd!
    Verder sinds 2 dagen veel bekkenpijn. Echt vervelend, morgen onverwachts een paar uurtjes werken, afwachten hoe dat gaat.

@happymom21 Gaat hard ineens!

Elisabetta en happymom21 vinden dit leuk.
  7. Elisabetta

Elisabetta Fanatiek lid

3 apr 2017
    1.463
    412
    83
    @MirW Is het goed gegaan met die wasbare luier? Onze zoon gaat binnenkort ook in de wasbare. Ze zitten nu in de was, moet ze voor gebruik eerst drie keer was voor betere absorptie (zijn nieuwe luiers). Benieuwd hoe het gaat!

8. happymom21

Vandaag bij vk geweest ivm minder beweging voelde hem wel ma veel minder dan anders! Moest langs komen en ja hoor blijkt dat meneer gedraaid is hij ligt nu in stuit!! Bewegingen zijn nu dus anders en heb ze gelukkig meer gevoeld! Nu al een draakje! o_O

9. Torretjeee

Gelukkig dat dat de rede was. Altijd onzeker als de beweging minder wordt. Fijn dat ze dat altijd serieus nemen.

happymom21 vindt dit leuk.
  10. happymom21

Jaa vreselijk is dat!! Jaa ben blij toe dan voel ik me maar een zeurderd hoor maar t gaat wel om je kindje maar gelukkig doen ze bij ons echt niet moeilijk ze zei al goed dat je belde! Als de bewegingen ook nie meer werden werdt ik zoieso doorgestuurd naar t zkhuis om t daar na t laten kijken ! Moest t nu zoieso in de gatem houden!!

11. Wenda

Wenda Fanatiek lid

12 dec 2013
    2.431
    1.398
    113
    Gelderland
    @happymom21 , fijn dat het goed was! Niks aan hѐ als je ze minder voelt.

Wij hadden gisteren een dagje weg met mijn familie. Veel gelopen en gestaan. En ik was echt doodop toen we weer thuis waren. Mijn hele lijf doet nog pijn. Dus vandaag maar rustig aan doen. Voor zover dat wil met 2 humeurige kinderen :D

12. Elisabetta

Elisabetta Fanatiek lid

3 apr 2017
    1.463
    412
    83
    Ik voel de kleine ook een stuk minder. Hij beweegt wel, maar het is meer schuiven. En ook minder dan eerst. Ik heb zo'n angelsound doppler en heb vanmorgen nog even naar het hartje geluisterd. Donderdag moet ik weer naar de vk. Dan maar even vragen of het normaal is voor deze termijn. Ik weet niet meer zo goed hoe het de vorige keren was.

@Wenda Hopelijk gaat het vandaag beter met je lichaam. Nog een rustige dag gehad gisteren?

13. Torretjeee

Ja als ze minder ruimte krijgen wordt de beweging wel anders meer schuiven. Maar met welk termijn dat is weet ik niet.
    Ik heb vandaag nog een controle bij de vk, en dan met 2 weken weer een echo

14. MirW

MirW Fanatiek lid

20 apr 2017
    1.748
    555
    113
    @Elisabetta , het wasbaar luieren gaat heel goed! Echt, met de wegwerp luiers is hij met regelmaat nat, zeker als ik hem `s morgens uit bed haal, altijd een natte romper/pyjama. En nu alle 3 de ochtenden niets! Zondag hebben we wel wegwerp gebruikt, dan gaat hij 2x naar de creche als wij naar de kerk gaan en ML vond dat we die moeders dat niet konden aandoen. Maar doorgelekt toen we thuis waren... Ik moet nog wel even een goede luieremmer met waszak aanschaffen en mezelf aanleren een inlegvliesje in de luier te doen want dat vergeet ik steeds en dat is balen als hij gepoept heeft... ML draait er ook zijn hand niet voor om, dat vind ik zo leuk! Die was juist wat sceptisch, vies/nat/stinken/veel was etc. Maar hij doet het gewoon.
    C. vindt het zelf nog niet zo tof, die stribbbelt met verschonen best tegen en wijst dan huilend naar het stapeltje wegwerp dat er nog ligt: mij die, mij die! Maar heeft hij de luier eenmaal aan dan hoor ik hem er niet meer over. Hij zal ook moeten wennen, vermoed ik.

@Wenda , balen dat je zo`n zeer lijf hebt. Is het gelukt met de rust? Wel gezellige familiedag gehad?

@happymom21 Goed dat je gebeld hebt! Beter een keer teveel dan een keer te weinig, en op zich kunnen ze nog alle kanten op, zeker als het niet je eerste is. Gelukkig dat er niets vervelends aan de hand was.

@Torretjeee hoe was het bij de vk? En heb je een groeiecho over 2 weken?

Hier gaat het zijn gangetje. Vakantie is begonnen en uiteraard was L. om 5.30 wakker... Maar goed, hij mocht om 6.30 het licht op zijn kamer aan doen en om 7 uur met de Lego gaan spelen. Om 7.30 was C. ook wakker, dus viel al met al nogal mee. Vanmorgen belde de man van een vriendin of L. zin had om mee te gaan naar het strand en dat had hij uiteraard, dus die werd om 11 uur opgehaald en tussen 5 en 6 weer thuis afgezet.
    Zaterdagochtend gewerkt, met veel bekkenpijn, viel echt niet mee. Vandaag gaat het beter, dus hoop dat het eenmalig was. Heb wel mijn teamleider op de hoogte gesteld, moet komend weekend 2 hele dagdiensten maar vraag me af of dat gaat lukken als ik dan zoveel pijn heb. We gaan het wel zien, dan weet hij er in elk geval van.
    Verder echt een drukke buikbaby, ML vroeg zaterdag nog of ik hem (de baby dan he) veel voelde en toen bedacht ik dat hij eigenlijk maar zelden stilligt. Zelfs als ik `s nachts wakker wordt is hij in beweging.

Ik vind het steeds moeilijker worden een fijne houding in bed te vinden. Hoe ervaren jullie dat? Het voedingskussen gebruik ik al een tijdje, afgewisseld met een wat platter kussen, maar helemaal lekker lig ik gewoon niet. Vannacht een poosje halfzittend geslapen, maar dan krijg ik last van mijn ribben na verloop van tijd omdat daar dan billen of een hoofdje tegenaan drukken.

15. Elisabetta

Elisabetta Fanatiek lid

3 apr 2017
    1.463
    412
    83
    @MirW Wat fijn dat het goed gaat met de wasbare luiers. Vanaf vannacht ga ik ze ook gebruiken voor mijn zoontje. Kunnen we vast oefenen voor als de baby er straks is. Als je een goede luieremmer/waszak gevonden hebt die bevalt dan hoor ik het graag.
    Vervelend dat je zoveel pijn hebt :( A
    Wanneer gaat jouw verlof in? Ik moet nog 5 weken werken.

16. Wenda

Wenda Fanatiek lid

12 dec 2013
    2.431
    1.398
    113
    Gelderland
    @Elisabetta , ja het gaat alweer beter hoor. Gisteravond ook weer lekker op tijd naar bed gegaan.
    Ja ze gaan idd meer schuiven als ze minder ruimte hebben.
    Is deze dame sowieso niet zo heel bewegelijk. Maar het voordeel is dat het geschop ook nog niet echt zeer doet.

@MirW , ja was zeker gezellig! De jongens hebben zich ook heerlijk vermaakt dus.
    Ik vind het ook lastig om nog lekker te liggen. Krijg vaak na een poosje ook last van mijn heupen en heb ook veel last van maagzuur dus lekker slapen wil niet meer zo.

Al gaat het nog redelijk goed als de jongens niet wakker worden. Ik word nog niet wakker van dat ik niet lekker lig. Maar kom wel weer moeilijk in slaap als ik eenmaal wakker ben.
    En vannacht moest ik er 5 keer uit voor de jongens dus:rolleyes:

Verder heb ik nu ook een mooie spatader van onder:| had van de week al last en het was al een paar weken 3 keer zo dik van onder. Maar nu zit er ook echt een spatader. Nou ja, maar duimen dat hij na de bevalling weer snel weg trekt:D

17. MirW

MirW Fanatiek lid

20 apr 2017
    1.748
    555
    113
    @Elisabetta ik kijk regelmatig op de fb -pagina Luiermarkt daar worden mooie dingen aangeboden. Ga daar denk ik een wasnet overnemen van LL. En dan zien of die in een gewone luieremmer past.
    Ik moet ook nog een week of 5. Tot 17 november.

@Wenda fijn dat het beter gaat. Oeh een spatader down there. Geen last met zitten?

18. Elisabetta

Elisabetta Fanatiek lid

3 apr 2017
    1.463
    412
    83
    @Wenda Ai een spatader op die plek lijkt me ook niet prettig. Hopelijk trekt het idd weg na de bevalling. Meestal is dat wel zo met spataderen die tijdens de zwangerschap onstaan.

19. Wenda

Wenda Fanatiek lid

12 dec 2013
    2.431
    1.398
    113
    Gelderland
    Nee dat valt gelukkig nog mee. Maar als ik een tijdje sta komt er heel veel druk op te staan en dat doet wel flink pijn. En fietsen Enzo is ook niet zo fijn.

20. Torretjeee

@Wenda ik heb het ook :(. Niet fijn.. eind van de dag na veel lopen en staan voelt het echt niet prettig.

@MirW hier ook een redelijk bewegelijke baby. Niet heel krachtig aan schoppen zoals mijn zoontje. Maar wel veel beweging, ook in de nacht. Ik kan alleen of mijn linkerzij of de rechterzij. En als ik van kant wissel word ik eerst wakker om mij om te draaien :confused:. Maar slaap wel snel weer gelukkig.

Ik zit al een tijdje in de ziektewet, eerst vond ik dat niet leuk maar nu vind ik dat echt wel lekker als ik me bedenk dat jullie nu nog moeten werken. Dat zou ik op moment niet trekken. Hoop dat jullie ook snel verlof mogen, het lichaam kan wel wat rust gebruiken.
    Mijn vriend is op moment ook thuis, kan in januari pas weer aan het werk. Ene kant wel fijn maar merk wel dat ik echt gek van hem wordt, en hij van mij. Hij is nogal lui met opruimen.. nu ruim ik van twee kleuters zooi op voor mijn gevoel.

Deel Deze Pagina