@Elisabetta Wij hebben ook geen televisie, dat scheelt idd wel. Maar Er wordt nu wel de hele dag om Bibaboe gevraagd... Geen idee hoe je dat rustig aan/afleert. Op een matrasje op de grond slapen lijkt me ook niet alles nu. Hoe oud is je zoontje? C. komt (nog) niet uit zijn ledikant. @Wenda Wat een acties verzin jij nog zeg! Ik zou zo`n familie-aangelegenheid lekker aan me voorbij laten gaan... Zeker als je alles eigenlijk alleen moet doen. Is je jongste nog ziek geworden verder na het spugen? Of was het een eenmalige actie? @happymom21 Is extra magnesium niet iets tegen die onrustige benen? Vervelend he, dat slechte slapen. Hoort er een beetje bij maar ik vind het wel pittig. @Torretjeee Gezellig even langs je werk! Heb je leuk contact met je collega`s? Hoe staat het met je studie? Misschien even langs je huisarts voor die hoest? Ik heb volgende week ook weer een GUO. Vind het best spannend, eigenlijk... Hier: een kort lontje en daar schaam ik me voor. Ik moet echt bewust tijd maken om even met C. te spelen en vind het al gauw te veel. C. is een ondeugende, lieve dondersteen waar ik maar weinig indruk op kan maken met een waarschuwing voor het een of ander... Voel me moe, veel harde buiken, toch echt een zeer bekken en ik zeur tegen ML... Terwijl die al best veel doet. Komende 2 weken hoef ik niet te werken, gelukkig, maar zaterdag gaan we met 2 bevriende gezinnen een dagje naar Plaswijckpark en daar heb ik helemaal geen zin in... Het zijn oude vrienden van ML en ik heb eigenlijk niet echt aansluiting bij hun vrouwen, die elkaar wel goed kennen (wonen hier niet in de buurt) Bleh... Goed, klaagmodus weer uit... Ik ga even met C. naar boven om te stofzuigen, een was op te hangen en dan C. op bed leggen daarna kan ik een poosje met mezelf op de bank hangen...
@MirW Mijn zoontje vraagt ook de hele dag om filmpjes inderdaad. Hij mag in de ochtend even kijken en eind van de middag als ik ga koken. Verder probeer ik het echt te beperken. Mijn zoon is trouwens 3 jaar. Hij slaapt in een peuterbed en kan er dus zelf uit. Je mag trouwens best even je klaagmodus aanzetten hoor. Dat doe ik ook regelmatig. Het is nu eenmaal niet gemakkelijk en soms is het fijn om het even van je af te schrijven of tegen je man aan te zeuren Jammer trouwens dat je geen zin hebt in zo'n uitje met vrienden. Kan het me wel voorstellen hoor. Wij gaan over een paar weken een weekendje weg met vrienden. Het zijn 'gelukkig' vrienden van mijn kant met hun mannen en kinderen, dus ik vind dat wel schelen. Maar ik heb al gezegd dat ik weinig actiefs ga doen dat weekend. Ik vind de december-activiteiten lastiger... Onze familie woont allemaal ver weg. Schoonfamilie anderhalf uur rijden en mijn familie twee uur rijden Straks is het 5 december en kerst en zo. Het liefst doe ik helemaal niets meer, maar mijn man en kids vinden het natuurlijk wel leuk om dan ergens naar toe te gaan. We zien het tegen die tijd wel. Mijn man zegt steeds: Geen zorgen voor de dag van morgen Dus ik mag van hem niet teveel vooruit plannen en kijken.
Geen zorgen voor de dag van morgen dat is een mooie nooit eerder gehoord die ga ik onthouden. @MirW klagen mag uiteraard hier. Volgens mij hebben we het allemaal wat zwaarder op moment. En geen televisie lekker hoor. Het is dat mijn vriend dol is op de tv maar van mij mag hij de deur wel uit. Hij zou er ook wel een op de slaapkamer willen, maar dat heb ik tegen kunnen houden gelukkig
Het een citaat uit de Bijbel "Maak je dus geen zorgen voor de dag van morgen, want de dag van morgen zorgt wel voor zichzelf. Elke dag heeft genoeg aan zijn eigen last."
Mooi.. geen bijbel ervaring, kan daarom dat ik het nooit eerder ben tegen gekomen. Ik ga deze even opschrijven dan vergeet ik hem niet.
@Elisabetta , lastig zeg van je zoontje. Ik weet ook niet goed hoe je dat moet afleren. Ik denk maar gewoon volhouden met wat je nu doet. Kan me voorstellen dat je er tegenop ziet. Al heb ik niet zoveel moeite met zulke dingen. Vind het altijd leuk om weer familie Enzo te zien. @MirW , haha ja nou ja ik moest nog steeds op kraambezoek. Ventje was ondertussen al 4 maanden. Man was steeds druk dus ben uiteindelijk maar met mn moeder gegaan. Zitten trouwens nog wel meer van die uitjes aan te komen. Over een paar weken een verloving, mn nichtje staat op het punt te bevallen en wil ik nog graag heen. Is allebei een uur rijden. En eind november is mijn man zijn gehandicapte tante jarig. Gaan we ook altijd heen. Alleen ben ik dan al 38 weken zwanger en het is 2uur rijden. Dus weet niet of ik daarheen ga. @MirW, dat korte lontje heb ik ook Echt vervelend. Voel me savonds als de jongens op bed liggen ook vaak schuldig omdat ik zoveel op ze gemopperd heb. Maar ik kan die drukte en fijne peuterbuien nu gewoon niet zo goed meer handelen. De controle vandaag was prima! Weer helemaal goed gekeurd. Ze lag ook netjes met haar hoofdje beneden. Had ik ook wel verwacht want ik voel steeds gewroet van onder
@Elisabetta gewoon steeds je zoontje terug naar bed brengen en zeggen neej jij slaapt in je eigen bed! De aanhouder wint je bent nu eigenlijks al verkeerd bezig geweest om naast hem t liggen op een matras daarmee heb je toegegeven dat hij zn zin krijgt en dus zn bed uit mag! Ik zeg dat omdat ik namelijk toen hetzelfde deed bij mijn zoontje haha werdt echt op mn vingers getikt! Ook geen lange verhalen aan hem vertellen gewoon kort en direct zijn en doorzetten dan moet het na 1 a 2 wk wel beter gaan! Tis pittig maar bij ons heeft t gewerkt! @MirW neej magenesium helpt nie tis gewoon t week worden en het wordt zwaarder laatste loodjes he komt goed hoor even doorbijten! @ hier wel tv laptop en tablet en zoonlief kijkt hier veel tv maar speelt ook! Vaak combinatie van maar wij zelf vinden dat geen probleem!
Blegh ik geloof dat ik er een beetje doorheen zit. Een paar korte nachtjes gehad door de jongste dus ben behoorlijk moe en dat werkt niet echt positief voor mn psyche Net even een potje flink zitten huilen. Ben er echt even klaar mee en moet er niet aan denken om nog 7 weken zo door te lopen. Alles doet me pijn, de baby doet me steeds zeer. En ik kan 2 kleine jongetjes erbij, waarvan 1 nogal peuterpubert en de ander een huil week heeft, niet helemaal handelen geloof ik Het enige wat ik wil is rust. Maar dat gaat niet lukken
Pff dat klinkt zwaar.. slechte nachten zijn het ergste. Even flink huilen kan dan wel even opluchten. Heb je van het weekend geen hulp, dat je dan even wat rust kan nemen?
Mijn man is morgenmiddag vrij dus hopelijk kan ik dan even gaan liggen. Zondag is de oudste jarig dus dan wordt het niet wat. Maandag krijgen we allemaal visite voor de verjaardag en dinsdag is mijn man pas savonds na 10en thuis verder ook niet even iemand achter de hand die kan helpen. Dus moet maar even door bikkelen en hopen dat het snel beter gaat
Pff nog een druk vooruitzicht dus.. zou morgen dat moment echt even proberen te nemen voor jezelf. Hopen dat het volgende week weer wat rustiger wordt. Anders is 7 weken nog wel lang...
Oh bah @Wenda wat rot dat het zo gaat! Fijn dat je man morgenmiddag thuis is. Snapt hij dat je het even gewoon niet red in je eentje?
Ja ik ga het proberen. Maar dat hangt van mijn man af. Ik hoop het ook. Maar morgenmiddag is voorlopig de laatste middag dat mijn man vrij heeft dus dan moet ik het ook alleen doen.
Hmm vraag het me af. Het gaat nu sinds een week gelukkig wel weer beter tussen na een flinke dip. Maar ik vraag me af of hij door heeft hoe zwaar ik het vind. Ik geef het wel vaak aan en vraag of hij wat voor me wil doen. Maar het gebeurd regelmatig dat het zo lang duurt dat ik het zelf maar doe. Dus volgens hem is het dan niet zo erg en kan ik het wel zelf
Ooh zo herkenbaar heb van de week ook potje gehuild zat er ook even door heen en hier is mn man net zo duurt mij dus ook t lang waardoor k t ook maar zelf doe! Hoop dat je je rust nog even kan pakken ik slaap helaas ook elke nacht slecht door de pijnen wordt minimaal 3 tot 8x p er keer wakker elke nacht weer verschillend! Ik hoop ma dat de kleine eerder komt dan 40 wk
@Wenda Wat zwaar voor je! Kan me helemaal voorstellen dat je het even niet meer ziet zitten. Helemaal als je geen vooruitzicht hebt op rust. Als ik in de buurt woonde was ik je komen helpen! Kun je je man duidelijk maken dat je nu echt niet meer kunt? De baby en jouw gezondheid zijn nu ook heel belangrijk. Ik hoop dat hij dat ook gaat inzien dat het nu te zwaar voor je wordt. Je moet straks ook uitgerust een bevalling tegemoet kunnen gaan. Digitale knuffwl voor jou! Wilde wel dat ik iets voor je kon doen...
@happymom21 ,vervelend dat je er ook doorheen zat lastig hѐ om dan toch te wachten tot je vent het doet. Hoe voel je je nu? @Elisabetta , super lief je berichtje! Ik heb zaterdag weer met mijn man gepraat, maar het blijft lastig om hem goed duidelijk te maken hoe ik me voel. Maar mn moeder heeft zaterdag aangeboden om te helpen met het huishouden dus ik denk dat ik daar maar gebruik van ga maken. Ik voel me opzich wel weer wat beter. Mijn man doet ook echt wel zijn best op zijn manier. Vrijdagavond heeft hij heel lief de bank van z'n plek gesleept en gestofzuigd. Was heel hard nodig Zaterdagmiddag heb ik even op de bank geslapen. Man moest thuis weer verder bezig met z'n werk dus ik ben maar beneden gebleven voor de oudste. Nu lig ik lekker even op bed. Tot nu toe gaat vandaag prima. Man is thuis, oudste is helemaal aan het genieten van zijn verjaardag dus dat is super leuk. De dag begon alleen al wel om 6uur dus dat uur langer slapen ging hier niet op
@Wenda fijn dat je even wat rust heb kunnen pakken. Hier was het ook 6 uur vanochtend. Ik heb rechtop de bank geslapen, ik hoest mij nog steeds een ongeluk. links voelen mijn ribben helemaal gekneusd aan. Ben nog niet naar de huisarts geweest. Morgen ga ik toch wel bellen. @MirW ik heb wel goed contact met mijn collega's. Een collega woont hier bij mij in de straat, ga ik naast werk ook mee om. En mijn andere collega zat vroeger bij mij op school, dus ken ik al langer. Veder wat jongen meiden die ook leuk zijn. Mijn studie vlot niet zo op moment. Ik wacht op het materiaal van de volgende periode. Wordt in delen opgestuurd maar het laat lang op zich wachten. Baal ik wel van, ik wilde een voorsprong proberen te maken... in plaats daarvan loop ik nu achter.
@Wenda net ff weer potje lopen huilen ik kan nie meer ik wil t veel ma t gaat lighamelijk nie meer! Mn man heeft mn getroosd hij zeg nog paar weken schat even volhouden! Hij helpt nu wel iets meer met alles en onze zoon maar snap hoe je je voelt mijn en jou man zijn beetje t zelfde met sommige dingen merk ik al! @Torretjeee ooh ik zal wel even bellen idd klinkt niet goed!
@Torretjeee , oh jakkes vervelend zeg! Inderdaad maar even bellen. Misschien kun je wat tegen het hoesten krijgen! @happymom21 , hѐ bah pittig is het hѐ om zoveel alleen te moeten doen. Ik heb inderdaad ook het idee dat onze mannen wel wat van elkaar weg hebben misschien zijn mannen met een eigen zaak gewoon zo Knuffel! Hier vandaag wel een goede dag. Maar zie behoorlijk tegen de komende weken op. Man werkt deze week voor de 1e keer de hele zaterdag. Ben benieuwd hoe ik me voel aan het einde van de week. Stiekem hoop ik dat ik gewoon met 38 weken beval. Maar ik ben bang dat ik gewoon weer overloop.