Ja en zeurende buikpijn is ook niet fijn om nog een paar weken te hebben. Ik heb wel wat harde buiken gehad met kramp, vanochtend in bed echt een sterke. Veder verwacht ik nog niks.. Verzorgende ig kraamzorg ben ik mee bezig. Ik heb net met mijn 2e periode begonnen. Beetje lastig om een planning te maken nu, vandaar dat ik de toetsen nog maar niet inplan . Hoop dat je man de toetsen gewoon kan maken zou zonde zijn als hij het moet verzetten. Voor mij kost dat geld namelijk, als ik binnen twee weken afzeg.
@Wenda, ja zo blijft de spanning er wel in. Balen van de onrustige nacht. Is je man nog aan het leren voor iets? Ik hoop dat je toch wel bevallen bent voor dinsdag, dan kan hij misschien toch ook nog wel gaan... @Torretjeee wat een leuke opleiding! Hoelang moet je nog na deze periode? Spannend dat je nog geen naam hebt, daar zou ik zenuwachtig van worden, zo op het eind... @Elisabetta, rustig aan maar vandaag. Je kinderen waren niet thuis vandaag, toch? Straks even plat? @Juni , lekker dat je man 10 dagen thuis kan zijn! Oh, jullie hebben straks 3 jarigen dicht op elkaar. Ik moet ook nog eens even kijken wat L. op school kan trakteren als de baby er is. Hier een iets te heftige ochtend. Zelf gedaan... Moest naar de apotheek voor de medicijnen van L., die ze zaterdag niet hadden en die er vandaag wel zouden zijn. Helaas, er was niets besteld... Ik was echt woest! Ze wilde het wel bestellen en dan kon ik morgen wéér terug. Daar heb ik voor bedankt en aangegeven dat ze het dan maar moesten bezorgen want dat ik niet heen en weer bleef komen. Dat kon niet vanwege de eigen bijdrage... Met de recepten van de kinderarts kan ik in principe bij elke apotheek terecht en bij hen aan de overkant zit er nog een, dus daar ben ik heengelopen, en daar hadden ze voorraad voor 1 maand. Herhaalrecepten erbij gekregen, klaar. Moest lang wachten want we staan daar natuurlijk niet ingeschreven, maar ik had wat ik wilde. Daarna moest ik bij C&A nog een pakketje ophalen en dacht: ik loop wel even want anders moet ik C. weer uit de buggy halen, in de auto tillen, buggy in de auto, en straks weer omgekeerd. Maar daar heb ik nu spijt van... Pijn! Maar goed, C. ligt op bed, ik zit op de bank, daar kom ik voorlopig niet meer af en ik ga mezelf verwennen met een familieverpakking Monapudding Vanmiddag nog naar de fysio, daarna eten met de jongens en als ML thuis is pakjesavond...
@Torretjeee , harde buiken heb ik ook wel. Maar daar heb ik geen kramp bij ofzo. Het is meer zo'n gevoel alsof je ongesteld moet worden. Een zeurend, vervelend gevoel. Leuk hoor je opleiding! Gelukkig hoeft mijn man niet te betalen als hij een toets niet doet. Maar hij moet hem dan een andere keer herkansen. En hij loopt al uit met zn opleiding en moet nog wat toetsen herkansen. Dus als hij het nu gewoon kan doen, en ze haalt dat zou wel fijn zijn. Ik ben die school van hem met gemak wel zat @MirW , ja je zit er nu toch steeds op te letten. Wel vervelend, maar ja. Ik hoop maar gewoon dat het snel doorzet en ik er vanaf ben. Ik hoop ook wel voor dinsdag bevallen te zijn. Maar het zal me ook niks verbazen als ik nog langer doorloop. Als ik al wel bevallen ben komt er iemand van mn familie 's avonds om de jongens te doen enzo. En dan kan mijn man gewoon de toetsen maken. Hij is nu bouwkundig tekenaar en doet er nog een master? bij wat meer over de constructies berekenen enzo gaat. Hij is nu 3 jaar bezig en moet nog een jaar. Oh lekker zo'n ochtend. Wel slecht zeg, van de apotheek. Nu maar rustig aan doen! Ik lig ook lekker op de bank. Vanmorgen stoofperen geschild en appels voor de appelmoes. Ben wel een uur druk geweest ermee
Nou dat op de bank liggen was van korte duur. Want de jongste vertikt het weer om te gaan slapen. Staat als een malle te krijsen in zn bed. Ik baal er echt van want nu kan ik dus niet uitrusten en door vannacht ben ik al doodmoe. Wordt vanavond ook geen sinterklaas vieren want daar is hij dan te moe voor
He wat vervelend Kunnen jullie niet samen in jouw bed gaan liggen? Dat doe ik zo af en toe. Niet leuk dar hij zo vaak wakker is.
Nee hij ligt echt totaal niet stil. Gaat gewoon lopen klieren. En dan moet de oudste ook mee in bed. En dan wordt het helemaal feest. Ik heb hem er maar uitgehaald. Anders krijg ik dalijk buren aan de deur. Nu maar even zien hoe ik het ga volhouden tot 18uur
Pfff wat ben ik er klaar mee zeg. Moet er niet aan denken dat ik nog 2 weken moet. De jongste heeft uiteindelijk niks meer geslapen en ik heb dus niet rustig kunnen zitten en ben doodop. De jongens waren vreselijk vervelend en baldadig. Overal opklimmen, aan.mijn planten enzo zitten. Vooral de jongste. Ben uiteindelijk maar een stuk gaan lopen maar verga nu van de pijn aan m' heupen. En uiteindelijk heeft het lopen weinig nut gehad want ze zijn nog net zo aan het klieren Ik heb de tafel en vensterbank maar leeggehaald,hoef ik in elk geval niet meer om de haverklap overeind. Hopelijk vannacht weer bijslapen
Wat prut zeg! Ik gun je echt een beetje rust, want dit breekt je op! Hopelijk liggen ze nu wel allebei te slapen.... Ik heb helaas niet echt tips. Wel slim van je om de tafel en vensterbank leeg te halen. Soms laat ik de kids ook even hun gang gaan en sluit ik me er bewust voor af. Maar dat werkt niet altijd. Knap hoe je alles nog vol houdt! Ik gun je een heel ontspannen avond en een rustige nacht. Gaat je man er nu wel 's nachts uit als een van de kinderen roept?
Het is inderdaad niet echt fijn nee. Ik was ook doodop gisteravond. Lag al om 21uur in bed. Alleen kon ik niet slapen door buikpijn en doordat ik me druk lag te maken om de bevalling Gelukkig hebben de jongens vannacht wel doorgeslapen maar ik ben nog steeds moe. Ben vanavond ook alleen thuis met de jongens dus ben benieuwd. Ja hij gaat er ook wel uit hoor. Maar als ik wakker ben moet ik gelijk plassen en dan moet ik er toch uit. Hoe gaat het met jou nu je man ziek is?
Fijn dat je een goede nachtrust gehad hebt! Mijn man is weer beter, maar nu ben ik zelf weer snipverkouden Vol hoofd, moe, hoesten, warm... Niet echt prettig! Dus vandaag maar weer rustig aan doen. Beide kids zijn thuis dus dat wordt nog wel een uitdaging. Fijne dag dames! Nog geen baby's in aantocht verder? Hier alles rustig!
Jakkes wat vervelend zeg dat je nu zelf niet fit bent succes vandaag! Nope hier zit madammetje nog wel een poosje lekker binnen denk ik. Ik heb wel weer buikpijn maar ja, dat heb ik nu al vanaf maandag. Dus daar verwacht ik ook niet veel van. Straks weer controle
Hier ook alles rustig, geen gerommel of zo. Alleen harde buiken als ik buk of C. van de grond til, maar dat is logisch, denk ik. Wel een erg pijnlijk bekken. Lagen vroeg op bed gisteravond, ondanks de pakjesavond. ML was al om 18.45 thuis, dus die heeft C. op bed gelegd en ik heb met L. de tafel en keuken opgeruimd, wat kaarsjes aangestoken en L. heeft wat bakjes strooigoed op tafel gezet. Was wel gezellig, L. was erg blij met zijn zakgeldspel en Legodoos. Uiteindelijk heb ik hem toch om 20 uur al op bed gelegd en hij was gewoon moe Ik had een ongelooflijke stuiterbal verwacht dus een beetje extra Ritalin gegeven net voor het eten, heeft zijn werk dus wel gedaan Zelf zaten we om half 9 allebei te knikkebollen op de bank, dus zijn om 21 uur ook naar boven vertrokken. Heerlijk! ML had gister zijn functioneringsgesprek en vandaag een gesprek met de directeur... Was een leuke uitkomst! Per februari een periodiek omhoog, de opleiding die hij gaat doen wordt volledig vergoedt en als hij die afgerond heeft gaat hij een schaal omhoog! Ze zijn heel tevreden over hem en hij heeft het erg naar zijn zin waar hij nu zit, dus was een leuke opsteker. Vervelend dat je ziekig bent, @Elisabetta , daar zit je nu helemaal niet op te wachten...Beterschap! @Wenda, Hopelijk zijn je jongens beter te hanteren vandaag. Zo vervelend als ze zo`n dwarse bui hebben. Balen dat je vanavond weer alleen met ze bent. Kan me voorstellen dat je het goed zat bent! Ik ga nog even met een flodderdoekje door de woonkamer wapperen. Dan eten en vast wat bakken voor de verjaardag van C. morgen. ML wilde vanavond ook nog wel wat bakken, dus ik maak er niet teveel werk van...
@MirW , haha lekker rustig toch zo'n pakjesavond. Wat fijn zeg van je man! Lekker hoor. @Hier, vanmorgen weer controle gehad. Alles was weer helemaal goed. Ze ligt al erg diep en het is wat aan het rommelen. Hopen dat het niet zolang meer duurt. De vk raadde me aan om als ik savonds het idee heb dat het wel eens kan gaan doorzetten, vast kruiken in de wieg te leggen. Ze zegt dat het wel eens snel kan gaan. Geen idee waar ze dat op baseert, maar ik hoop dat ze gelijk heeft. Verder schat ze de baby nu al op 7,5 a 8 pond. Dus word weer een lekkere mollige baby. M' moeder heeft vanmorgen op de jongens gepast en de oudste is daar gebleven. Hopelijk gaat de jongste slapen, dan kan ik ook even plat
Ah, spannend @Wenda ! Hopelijk heeft die vk gelijk en heb je morgen je baby al! (haha, als ze zoiets zegt dan ook maar gelijk, toch?) Lekker dat je moeder dat voor je doet. Ik hoop dat je even kunt rusten! Er wordt wel vaker gezegd dat een 2e of volgende bevalling snel(ler) kan gaan. Toen ik van C. begon had ik net 3 cm en wilde de vk al dat ik naar het zh ging. Ze stelde zelfs voor dat ik met haar in de auto zou gaan, terwijl ML nog onderweg naar huis was. Die haast was helemaal niet nodig geweest want het duurde nog 6 uur voor hij uiteindelijk geboren werd, maar ik denk dat ze in haar achterhoofd had dat het niet mijn 1e was. Ik wil net aan de appeltaart beginnen, kom ik erachter dat C. alle appels intussen opgegeten heeft... Ik heb er nog 3... Hmmm, moet ML er vanavond maar een paar meenemen. Ik ga er niet meer uit.
Ja haha laat haar dan vanavond of morgen maar komen. Dan heb ik ook dezelfde vk als bij de jongste dus dat zou ook fijn zijn. Ja denk dat ze het daarom zei idd. De jongste was er in 5 uur. En als hij goed had gelegen was het waarschijnlijk een stuk sneller gegaan. Oh haha vind hij appels zo lekker? Groot gelijk dat je er niet meer uit gaat. Ik lig lekker even op bed. Ga lekker een dutje doen
Goed te lezen dat jullie even rustig aan doen en dat daar de kans voor is vandaag. @Wenda als je goed ontspannen en in rust bent wil de baby wel komen . @MirW fijne rustige pakjes avond gehad dus. Fijn dat je man goed gaat op zijn werk. Hier nog steeds een man die thuis is. Maar ik kan er op moment niet echt over klagen... scheelt enorm veel dat hij de meeste dagen thuis is. Wij zijn net terug van de melk provocatie en dat ging nog niet helemaal goed. Toch een reactie gekregen op de melk. Hij was in de auto in slaap gevallen en mijn vriend bracht hem net naar boven. Kijken of hij nog veder wilde slapen, ik heb al een tijd niks gehoord maar vriend is ook nog boven . Vast beide in slaap gevallen.
Het was hier net behoorlijk aan het rommelen. Flink buikpijn, een beetje misselijk en mn darmen zijn ook weer geleegd En nu is alles weer rustig. Maar vinderdaad het niet zo erg want m' man moet zo weg. Ik hoop dat het doorzet als de jongens op bed liggen ofzo. Man kan binnen 5 minuten weer thuis zijn. @Torretjeee , balen dat hij toch weer reageerde op de test. Haha grappig dat je vriend in slaap is gevallen
Vervelend is dat zeg. Hier gaat het al een tijd goed, maar ook periodes dat het slapen moeilijk gaat. Gister een kerstboom gehaald die gaan we vandaag opzetten. Vriend ligt nog te slapen dus even wachten tot hij zo wakker wordt. Dan kan hij alles van zolder halen . Wat nogal een probleem is want het staat achterin de hoek van de zolder. En de zolder is de laatste tijd nogal vol geraakt met spullen . Onder andere door wat in de kamer stond wat nu de babykamer is. En een hoop kinderspeelgoed en eventueel kleding wat ik voor deze baby nog wil bewaren. Dus eerst alles verschuiven voor we bij de kerstspullen kunnen komen.
En @Wenda , is het vannacht nog wat geworden? Of heb je eindelijk eens lekker kunnen slapen? Hier wel goed geslapen, alleen woorden gehad met ML gisteravond. Wakker geworden met hoofdpijn. Maar vooruit , ML is rond 14 uur weer thuis want vandaag is C. 2! Het feestvarken zelf ligt nog op bed, zijn vader naar zijn werk en grote broer naar school. Maar hij beseft er zelf toch nog weinig van. Straks komen mijn vader en moeder en mijn zus, vanmiddag mijn schoonouders en vanavond nog wat broers/zussen. Ben benieuwd hoe hij het gaat vinden!