Man oh man wat een vaderdag hebben wij achter de rug. Gistermorgen ben ik van de trap gevallen op mijn rug en stuitje terecht gekomen. Eenmaal beneden was ik helemaal nat tussen mijn benen. Dikke schrik natuurlijk, meteen de vk gebeld, maar die was bezig en kon niet eerder dan in de middag komen. Toen ze er uiteindelijk was meteen naar het hartje gezocht en die kon ze gelukkig nog vinden. Ikzelf had nl sinds die morgen al geen leven meer gevoeld. Vanmiddag is de HA nog langs geweest en nu blijkt mijn stuitje zwaar gekneusd te zijn, een paar weken rust moet ik nu dus nemen. Wie heeft dit nog meer eens meegemaakt? Ik maak me nl nog steeds zorgen ondanks dat we het hartje hebben gehoord. Waarschijnlijk ben ik urine verloren en geen vruchtwater, maar zeker weten doe ik het niet. Is verder ook niet gecontroleerd. Er werd door de VK gezegd dat ze er in dit stadium toch niets aan kunnen doen en dus ook geen echo maken om alles te controleren. Dat wil je natuurlijk niet horen! Wie herkent dit, ik vind het heel eng en ben nog steeds bang om mijn kindje te verliezen. Liefs Puck.
Jeetje, wat zal je geschrokken zijn! Als ik jou was zou ik vandaag gewoon de vk nog een keer bellen. Geef aan dat je je enorm zorgen maakt en graag zou willen dat ze wat meer onderzoek doen. Heb je de 20w echo al gehad? Anders miss vragen om die naar voren te trekken? Volgens mij kunnen ze prima een meting doen van de hoeveelheid vruchtwater toch rond 20 weken? Sterkte!
eisen dat je door gestuurt word. en desnoods buiten je vk om naar de eerste hulp gaan als je man thuis is dan krijg je gelijk een echo. ik vind het behoorlijk nalatig dat ze niet even een echo heeft laten maken. want hoe je ook valt het is gevaarlijk! ik ben bij fynn met 25 gevallen maar ik moest gelijk naar de eerste hulp van de vk en een echo laten maken
Ik vind het raar dat ze je niet toch voor een echo heeft gestuurd... ook al is vast alles goed met de kleine (zit zo goed ingepakt) het is ook heel belangrijk om dat zeker te weten! En ze heeft ook niet even je broek geroken voor de zekerheid? Overigens, mocht het wel vw zijn, is dat niet heel erg, het wordt vanzelf weer aangemaakt. sterkte met het herstel!
volgens mij moet je naar een andere vk toe. je hebt toch gewoon het recht om te weten waar je aan toe bent. als je je kindje gaat verliezen (hoe hard ook) wil je dat toch op tijd weten of als je vruchtwater verliesd, wat je eraan kunt doen?? vind het echt raar hoor.. Ik liet me niet zo afschepen.
Wat je verloskundige zegt is gewoon niet waar, wanneer je in dit stadium vruchtwater verliest kunnen ze er nog wel wat aan doen, alleen wanneer je al je vruchtwater verloren bent, dan kunnen ze soms niets meer doen. Ga anders even langs de eerste hulp, daar kunnen ze direct zien of je kleine nog genoeg vruchtwater heeft.
Ik zou gewoon een echo afdwingen, belachelijk dat ze dat niet doen :x Al is het alleen maar om jezelf gerust te stellen, dat is toch ook wat waard????!!! Dat moet die vk toch ook snappen? En als het niet mag, zou ik gewoon een echobureau bellen, daar hebben ze vaak veel begrip en kun je soms diezelfde dag nog terecht... Misschien dat dat dan een optie is. Liefs
Vragen of ze een echo willen doen. Zeker de 20 weken echo laten maken. Ik vind het erg slordig van je verlos dat ze dat zelf niet advieseerd. Erg apart., Succes.
De 20 wkn echo hadden we net vorige week gehad, en ik heb er ook echt op zitten aandringen dat ik een echo wou om alleen maar wat meer gerustgesteld te zijn. Maar dat kon dus echt niet want het was niet medisch zei ze. Ze hebben al een achterstand bij de echo's hier werd er verteld dus gaan andere gevallen gewoon voor. Als ik een echo wou moest ik maar een pretecho regelen. Aan mijn broek heeft ze idd niet geroken, ik wel maar weet niet wat ik nou moet ruiken. Als ze nou gewoon even een echo hadden gemaakt was het voor mij gewoon klaar. Nu zit ik flink in de zenuwen, maar ik moest maar vertrouwen hebben in de natuur, dat was zo geregeld Naar de eerste hulp is ook geen optie want daar zijn ze ook helemaal niet begripvol, dat heb ik al eerder meegemaakt met ons doodzieke zoontje wat ze niet nodig vonden dat ie kwam. Uiteindelijk toch gegaan en het mannetje moest per direct opgenomen worden. Qua medische zorg laat het hier dus nogal te wensen over.
ik heb zelf met 17 weken een stomp in mijn maag gehad tijdens een feest. Moest toen ook direct komen, werd bloedgeprikt en direct een echo. Dus raar hoor, hoezo een achterstand dan moeten ze dat zelf maar oplossen, daar hoef jij toch niet de dupe van te zijn. En fijn trouwens zo'n eerste hulp zeg, voel je je echt vertrouwd. Succes met alles!
sjonge jonge....ik snap eerlijk gezegd niet dat je geen stappen onderneemt..of valt het wel mee?? je kunt nooit meer de tijd terugdraaien als het misgaat. waarom ga je neit gewoon naar de eerste hulp en kies je niet een andere verloskundige als je echt bang bent en je absoluut niet serieus genomen wordt??? zorg dat je er geen spijt van krijgt!!
Sluit me bij de rest aan.. hoe rot ook.. ga het wel proberen bij de eerste hulp! Je weet niet hoe ze nu reageren, welke verpleegkundige je hebt etc.. Voor mij part verzin je dat je de beeb de hele dag niet gevoelt hebt ofzo.. of dat je steeds vocht verliest.. alles om maar een echo te krijgen. Lijkt me toch ook belangrijk dat jij gerustgesteld bent ipv zo gespannen rond te lopen met al die vragen.. das ook niet gezond voor de beeb. Echt ik had gewoon een leugentje om bestwil in de strijd gegooit om mijn zin te krijgen.
Ben zelf woensdag van de trap gestuiterd met de wasmand in mijn handen.. Heb wel gelijk gebelt..(2 weken ervoor auto ongeluk gehad en niet gebeld.. aar wa me op het hart gedrukt dat ik dat echt moest doen met zoiets.) Ze is bij me langsgekomen en heeft naar het hartje geluisterd wat goed klonk. Heb geen echo gehad maar had dan ook geen "vocht"verlies oid. Morgen de 20 weken echo dus dan zien we wel of alles goed is met de kleine!
Jeetje wat lastig voor je! Stel je voor dat het wel vruchtwater is, kunnen ze je goed in de gaten houden en handelen (opnemen, extra echo's, bedrust advies). Wat je VK zegt slaat echt nergens op, wat rot zeg! Misschien toch even spoed eisende hulp bellen voor òverleg? Wie weet laten ze je gewoon komen, ben echt een beetje verbaasd. Voel je je kindje wel? Heb je zelf geroken aan het vocht? Rook het naar urine? Heel veel succes in ieder geval!!
Jeetje, dat is schrikken zeg. Nou kan ik er zelf ook een beetje over meepraten. Een aantal weken geleden ben ik ook bijna van de trap gevallen. Ik gleed uit, waarschijnlijk doordat mijn sokken nogal glad waren op de trap. Ben een paar tredes naar beneden gegleden, kon me gelukkig nog aan de leuning grijpen. Wel een kapotte teen en een blauwe kont maar dat was het gelukkig. Verder hiervan geen melding bij de verlos gemaakt. Maar als het bij mij zo afgelopen was als bij jou, dan wilde ik toch echt wel zekerheid hebben dat alles goed is met mijn kindje.
Eis een echo of ga naar de eerste hulp! Echt waar meid. Ik heb het van dichtbij meegemaakt en dit is helaas niet goed afgelopen Sorry.
Ik ben bij mijn vorige zwangerschap met 25 weken van de trap gevallen. Ik moest toen wel naar zh omdat ik tijdens die val mijn teen had gebroken. Daar weigerden ze ook te kijken naar de kleine. Toen heb ik leugen om bestwil gebruikt, dat ik vreselijke buikpijn had (had wel buikpijn, maar niet zo erg) en dat ik de kleine amper voelde (voelde dr ook wel wat minder. Toen kreeg ik ook eindelijk een echo. Gelukkig alles goed afgelopen. Maar, eis een echo of extra controle. Al deze stress is ook niet goed.