Hoi! Het is mij helaas nooit gelukt om mijn dochter aan mijn borst te krijgen. Ze is geboren na 35 weken zwangerschap en werd een tijdje via de sonde gevoed waardoor die eerste aanlegmomenten helaas niet gelukt zijn. Daarna (tot ze zo'n maand oud was) heb ik nog vaak geprobeerd haar aan de borst te krijgen (ook met tepelhoedjes e.d.) maar is nooit gelukt. Ze was een ongeduldige baby en drinken ging ook met de fles niet zo goed. Ze krijgt dus vanaf het begin volledige borstvoeding via de fles. Ik kolf zo'n 6 keer per dag en heb genoeg productie. Nu is ze 4,5 maand en een heel tevreden baby, drinkt lekker haar flesjes leeg en eigenlijk geen problemen. Het begint toch steeds meer aan me te knagen dat ik haar nooit aan de borst heb. Het lijkt me echt heerlijk om zo'n intiem rustmoment met je kindje te hebben. Daarnaast zou het fijn zijn om, ook al is het maar 1 voeding per dag bijvoorbeeld, even niet te hoeven kolfen. Ik ga absoluut door met kolven, ook als bovenstaande niet lukt, maar ik vroeg me af of hier mama's zijn die ervaring hebben met een baby later aan de borst krijgen, of misschien ideeen hebben hoe ik dit het beste kan aanpakken. Of misschien is het een verloren zaak? xxx
Misschien kun je je vraag ook even stellen op het borstvoedingsforum, daar hoor ik wel eens ervaringsverhalen.
een lk inschakelen!!! ik heb 2 kids alsnog aan de borst gekregen, de ene na 6 weken daarvoor volledig gekolfd en toen aan de borst volledig gekregen. De ander met 5 dagen gestopt en niet meer gekolfd, met 5 weken weer begonnen en nu drinkt ze elke voeding 60-100 aan de borst en de rest kv uit de fles! het kan dus!!! Wat ik bij de eerste heb gedaan: tijdens de fles aan de borst proberen. Flesvoeding geven net als de borst: liggend, huid op huid contact. Pas geven als ze goed aanhapte. En dan als de eerste honger voorbij was: de fles eruit en aan de borst proberen. wel zorgen dat je een druppel aan de tepel hebt zodat ze weet dat er wat te halen valt. Als ze niet aanhapt, gewoon even laten lebberen en dan de fles weer. En zo ben ik steeds een stapje verder gegaan. maar goed, zij was nog maar 6 weken, dus misschien wel een verschil.
ik ben benieuwd. wel leuk dat je het alsnog wil proberen. misschien helpt het als je kleintje een andere baby bij zijn moeder ziet drinken. een vriendin van me heeft een kindje van 1 en toen ik laatst bij haar was en mijn dochter bv gaf, zat dat kindje mee te kijken wat er gebeurde. later vertelde ze mij dat het kindje die avond bij haar had geprobeerd te drinken. er kwam niks uit, omdat ze wegens omstandigheden gestopt was toen het kind 4 maanden was. maar ze vond he wel bijzonder dat dat kindje dat interresant vond en het ook wilde proberen. je kunt het altijd iets later weer proberen, als ze iets meer begrijpen. en misschien voordoen met een popje