stimulatiefase ICSI en gebruik medicijnen tegen verkoudheid

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door betties, 10 jul 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. betties

betties Fanatiek lid

24 feb 2011
    1.954
    168
    63
    Hi,
    Even een vraag.... ik zit in de stimulatiefase voor een icsipoging, spuit nu decapaptyl en menopur.
    En ja.... hier in huis heerst bij mij en manlief een hele flinke verkoudheid, keelpijn etc. :x Normaal grijp ik dan naar paracetamol of advil, citrosan (paracetamol plus vitamine c) en neusspray.
    Maar zit nu te dubben.... moet ik daar terughoudend in zijn? En me dus maar lekker beroerd voelen?
    En vooral, ik wil manlief aan de advil (hij kan niet zo goed tegen paracetamol) hebben om eventuele koorts te onderdrukken! Aan de andere kant, stel dat koorts invloed zou hebben op zijn zaad, bij icsi pikken ze toch de goeie jongens eruit? Dan maakt het toch niet heel erg veel uit, een dagje koorts of verhoging?

Wat te doen?

2. Staffie84

Staffie84 Fanatiek lid

10 jun 2011
    2.670
    355
    83
    Zuid-Holland
    Ik zou geen risico nemen en contact opnemen met het ziekenhuis.
    Ookal halen ze bij ICSI de juiste eruit...de juiste moet er dan wel zijn en koorts kan veel kapot maken...
    het zaad is meestal al niet top als je voor ICSI gaat..en wie weet wat koorts nog doet..

Ook voor jezelf zou ik navragen wat je het beste kan gebruiken om je wat fitter te voelen

gewoon bellen, daar zijn ze voor ;)

3. De koorts bij je man zou ik ZEKER onderdrukken! Zelf zou ik wel paracetamol nemen, geen advil. Advil mag je ook niet na de TP, en ik ben altijd bang dat ik de kwaliteit van de eicellen er ook mee ruïneer, of iets dergelijks ;)

4. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Hier twee weken na koorts bij mijn man eens 0 zaadcellen gehad, daar kwamen we pas na een punctie achter! Terwijl we ICSI deden en normaal tussen de 3 en 10 miljoen zaten gemiddeld. Dus zeker de koorts onderdrukken en contact opnemen met de gyn. Anders ben je straks een poging kwijt, als de zaadkwaliteit niet goed genoeg is. Het effect van koorts is nog maandenlang zichtbaar in de kwaliteit.

Zelf mag je paracetamol nemen. Beterschap!

5. laney

laney Actief lid

2 okt 2009
    335
    72
    28
    Mijn gyn vertelde mij ook dat koorts belachelijk veel schade kan aanrichten en het aantal zelfs tot 0 kan terugbrengen. Ik zou dus alles er aan doen om de koorts te onderdrukken.

Deel Deze Pagina