Laatste poging na onderzoeken met Ustrogan

Discussie in 'Miskraam' gestart door Dreamflower, 12 jan 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dreamflower

29 jul 2014
    64
    0
    0
    NULL
    NULL
    Emma 79
    Snap ik hoor! Zo heb ik het ook niet opgevat. Het zou gewoon zoooo fijn zijn als er een wonderpil bestaat voor ons allemaal.

Ik ben er net achter dat ik weer zwanger ben. Ben zeer verbaasd want dacht dat ik te snel met utro bollen was begonnen en dat deze een eventuele bevruchting hadden tegen gehouden.

Pffff, na 3 miskramen weer zwanger. Kan zeker nog niet blij zijn want ik neem mezelf direct in bescherming. Ik heb de zwangerschapstest ook 2 dgn te vroeg gedaan en verwachte eigenlijk niks. Heb al ruim een week een zeurderig ongesteldheid gevoel in mijn buik en dacht dat dit gevoel zo lang bleef zeuren omdat door de utro mijn ongesteldheid werd tegen gehouden.

Maar 2 dikke dikke strepen :$:$

Er is 1 verschil met de laatste 3 keer dat het fout ging, ik heb dus toch na de eisprong een klein beetje oud bloedverlies verloren. 2 dgn of zo. Dat zie ik maar meteen als een goed teken, dat het eitje goed is ingenesteld, door de utro ;)

Positief blijven denken zal vast ook helpen.

Ik heb ook net bedacht dat ik dit keer geen extra echo's wil laten maken. Misschien de eerste pas bij 11/12 weken. Is dat gek?

Ohhh meiden ik ben meteen bang...

Sorry ik moest direct mijn hart luchten:(

2. Nuage

Nuage VIP lid

12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    Dreamflower wat een fijn nieuws!! Ik ga duimen dat het deze keer wel blijft zitten. En dat is helemaal niet gek, ik heb ook een hekel aan echo's gekregen en wilde liever tot week 11 m'n kop in het zand steken. Uiteindelijk hield ik dat toch niet vol, maar doe vooral wat goed voelt!

3. Dreamflower

29 jul 2014
    64
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dankjewel Nuage.

Ben je toen met 11 wkn voor de eerste echo gegaan? En kreeg je toen te horen dat het mis was? Hoe is het afgelopen?

4. Nuage

Nuage VIP lid

12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    Nee uiteindelijk ging ik wel met 6,5 week al want ik moest medicatie spuiten zodra er een hartslag was. Dus het kon niet anders. Maar zodra we een hartje zagen heb ik inderdaad bijna 3 weken gewacht. Ik wilde het eigenlijk niet weten geloof ik. Toch heb ik wel een eerdere echo gevraagd, geloof een halve week eerder, omdat het me niet lekker zat en ik werd toch nerveus. Ik ben alleen naar de echo gegaan want ik dacht dat het wel goed zou zijn en ik mezelf gewoon gek had gemaakt. Maar helaas was dat niet zo. Maar goed, dat zegt natuurlijk helemaal niks over jou! Als eerdere echo's jou meer stress geven dan moet je het zeker niet doen. Voor de uitkomst maakt het niks uit, of nou ja stress maakt juist wel uit. Dus kies voor het minst stressvolle. En ik zou wel de eerste echo met 10 weken laten maken uiterlijk. Dan kunnen ze de termijn goed bepalen en eventueel ook de combinatietest doen.

5. Dreamflower

29 jul 2014
    64
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nuage:

Vervelende situatie telkens weer..:(
    Bedankt voor je tip, ik vind dat een hele fijne!
    Ik moet er nl. niet aan denken om over 2 weken een echo te laten maken, na de 2de miskraam mocht ik komen met 6 wkn/8 wkn /10 wkn.
    Een stress, telkens weer. Huilend lag ik op het bed voordat ze uberhaupt begonnen met de echo.

Het is 3x misgegaan met 5 wkn, 6,5 week en 9,5 week.

Dan is een 10 wkn echo misschien dit keer de beste optie voor mij.

Ik kan het eigenlijk ook echt niet geloven! Heel verwarrend allemaal.
    Ik kan mij ook niet voorstellen dat dit mogelijk is.

Minniemo: Hoe is het met jou nu?

6. Nuage

Nuage VIP lid

12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    Ze bieden de vroege echo's standaard aan voor vrouwen die eerder miskramen hebben gehad. De bedoeling is dat het je gerust stelt. Maar als jij zegt luister ik wil gewoon het normale schema volgen en pas met 10 weken komen dan denk ik niet dat ze daar een probleem mee hebben hoor. Heel veel sterkte en ik ga duimen!!

7. Dreamflower

29 jul 2014
    64
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ha ha ja bij mij werkt het denk ik toch anders.
    Sterker nog, ik denk dat ik zelfs naar een andere verloskundige praktijk ga, omdat ik helemaal naar wordt als ik weer diezelfde kamer moet inlopen en op dat zelfde echo bed moet liggen...

Over 2/3 weken maar eens kijken hoe ik mij voel. Ik zal ook vast iedere week een zwangerschapstest gaan doen ;)

Hoe is het met jou Nuage? Is de miskraam uiteindelijk zelf op gang gekomen of heb je een curretage gehad? Trek je het?

8. Nuage

Nuage VIP lid

12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    Curettage gehad en het bleek een partiele mola te zijn voor de tweede keer. Trek ik het... Goede vraag. Geloof het niet echt maar functioneer nog wel. Dankzij kalmeringspillen. Zal blij zijn als het achter de rug is.

9. Dreamflower

29 jul 2014
    64
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nuage:

O wat vreselijk zeg..En ik zie dat je voor de 2de keer een p.mola zwangerschap hebt gehad. Dat is toch heel uitzonderlijk..?

Deze maand ga je naar Gent! Hopelijk kunnen ze je daar helpen. Zorg maar goed voor jezelf.😙

10. Nuage

Nuage VIP lid

12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    Ja dat is echt onwijs zeldzaam blijkbaar... stond er ook van te kijken. Vandaar die kalmeringspillen. Voorlopig mag ik niet eens zwanger worden maar in Gent wilden ze me toch zien dus ben erg benieuwd.

11. Dreamflower

29 jul 2014
    64
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi Nuage, hoe is het in Gent gegaan?

12. Nuage

Nuage VIP lid

12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    Ja wel goed. We krijgen ontzettend veel onderzoeken. Beiden bloedonderzoek gehad en ze gaan ook iets doen wat MOAT heet. Pas half juli de uitslag.

13. Dreamflower

29 jul 2014
    64
    0
    0
    NULL
    NULL
    Even een algemene vraag.

Ik ben vandaag 6 weken zwanger en moet Utrogestan gebruiken tot de 12 weken en dan langzaam afbouwen. Hopelijk kom ik daar! (zucht..)

Worden de bijwerkingen vd utro in de loop van gebruik minder? Er komen regelmatig misselijke vlagen voorbij en pijnlijke borsten, slechte stoelgang etc..maar is dit de utrogestan of komt het door mijn zwangerschap?

Bij de vorige 3 miskramen had ik deze bijwerkingen niet..vandaar. Dan moet het mij toch wat moed geven :)

Vorige keer toen ik niet zwanger bleek te zijn namen de verschijnslen na 6 dgn utro weer af. Alsof mijn lichaam eraan gewend raakte.

14. piccolina

piccolina VIP lid

5 mrt 2012
    7.199
    5
    0
    Volgens mij is bij idereen anders is.
    Mijn vrindien heeft ook utro na ivf nu. Ze heeft wel enorme lage rugpijn en hematoom in bm. Het blijft spannend ze is nu 9wk bijna.
    Ze gaat met utro tot 12 weken en wellicht zelfs tot 20wk
    Ze is verder niet misselijk geweest wel pijnlijke borsten.

Ik ben 3x zwanger zonder utro en alle keren niet misselijk, geen pijnlijke borsten, niets. Enige is erg erg moe en kater gevoel ;))

Omdat je niet weet wat bij deze zwangerschap je sympthomen zijn kan je ook inschatten lastig of dat door utro komt of niet.
    Met 12-15wk sympthomen nemen ook af en utro bouw je af dus je weet het noooy zeker..

Succes met je zwangerschap!

15. Dreamflower

29 jul 2014
    64
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dat is ook wel zo...maar het is nu mijn 7de zwangerschap en telkens als het misgaat loopt het zo. Ik knijp hem echt zo ontzettend :( want sinds 2 dgn zijn mijn borsten helemaal niet meer gevoelig.

En ik heb alleen in week 4/5 een misselijk en strak gevoel in mijn buik gehad en de laatste week voel ik niks meer. (cry)

Ik zou toch op z'n minst een krampje in mijn baarmoeder of een pijnscheutje in mijn been moeten opmerken. Ik merk op geen enkele manier dat mijn baarmoeder groeit momenteel.

Mijn eerste echo staat op volgende week maar ga morgen bellen of ik eerder kan komen...

Wat is dit moeilijk zeg..

Deel Deze Pagina