Herstel na buitenbaarmoederlijke zwangerschap

Discussie in 'Miskraam' gestart door Laana, 15 mrt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Laana

Laana Lid

19 dec 2014
    87
    0
    6
    NULL
    NULL
    Hoi,
    Ik ben afgelopen donderdag geopereerd aan een buitenbaarmoederlijke zwangerschap. Mijn linker eileider is verwijderd.
    Ik ben benieuwd naar de verhalen van lotgenoten.
    Hoe ging jullie herstel?
    Hoe lang bleef het pijnlijk?
    Hoe lang tot de menstruatie weer op gang kwam?
    Dat soort dingen.

Ik merk dat ik het best heftig vind..

2. klarinet

klarinet Fanatiek lid

23 apr 2007
    2.985
    132
    63
    Praktijkondersteuner somatiek
    Zuid limburg
    Hoi Laana,
    Ik heb februari 2014 een buitenbaarmoederlijke zwangerschap doorgemaakt. Bij mij verliep het acuut.
    Ik ben in de nacht met hevige buikpijn wakker geworden, buiten bewustzijn geraakt. Ik ben door de ambu gehaald en vrij snel was duidelijk dat ik geen miskraam had gehad (wat ik dacht) maar een buitenbaarmoederlijke zwangerschap.
    Ik was snel op ok, maar was al 2 ltr bloed verloren.

Mijn herstel verliep moeizaam. Zowel lichamelijk als psychisch heeft het me enkele maanden gekost. Ik heb 3 mnd niet gewerkt.
    Uiteindelijk heeft de tijd de wonden geheeld, maar het blijft een zeer pijnlijke plek (emotioneel gezien).
    Ook ben ik het vertrouwen in mijn lichaam kwijt geraakt.

Bij ons lukt het helaas niet meer om zwanger te worden, waardoor de gyn ons heeft verwezen voor IVF.

Neem je rust en de tijd om te herstellen! Als je vragen hebt of je verhaal kwijt wil dan mag je me gerust PBen.
    Sterkte!!!

3. rae

rae Bekend lid

17 mrt 2015
    576
    0
    16
    Medemblik
    Hallo :)

19 feb ben ik geopereerd met spoed. 3 dagen erna mocht ik naar huis.
    Wat een ellende! Vakantie en 3 kids thuis aan het rennen. Door onmacht kon ik alleen maar huilen.
    Bij mij is de rechter eileider weggehaald dmv laparascopie.
    2dagen na de oprtatie begonnen met vloeien. Dat duurde bij mij 2 weken.
    Geestelijk kan ik het heel goed een plek geven, lichamelijk voel ik mij slecht.
    Veel buikpijn en draaien/ op mijn zij liggen is nog gevoelig.
    Ik werk nu weer 3 uur op een dag en dan ben ik gesloopt. Vaak slaap ik nog smiddags.
    Voor mijn eigen gevoel heb ik de na controle vervroegd.
    De inwendige blauwe plek, zo als de gynaecoloog zegt, daar heb ik last van.
    Als ik te veel, te snel of te lang loop krijg ik een soort van krampen/ steken.
    Elke week bloedprikken is ook geen pretje, altijd weer spannend of het Hcg is gedaald.
    Nu wacht ik met smart op mijn menstuatie zodat we voor # 4 mogen gaan!

Waar ik veel aan heb gehad was het na-gesprek met de gynaecoloog, alle vragen op papier gezet, echo gehad en foto bekeken.

Probeer goed naar je lichaam te luisteren, teveel is teveel!

Liefs Rae

4. Ligero

Ligero VIP lid

1 aug 2011
    6.823
    1.533
    113
    Ik kwam er op 22 mei 2014 achter dat ik een buitenbaarmoederlijke zwangerschap had. Op 23 mei werd ik geopereerd. Eileider is verwijderd. Na de operatie moest ik een nachtje blijven en daarna naar huis. De dag daarna begon ik met vloeien wat ongeveer 5-7 dagen heeft aangehouden (denk ik, weet het niet meer)
    Na een dag of 3 was de ergste pijn wel voorbij. Een week na de operatie was ik weer wat uurtjes thuis aan het werk en 3 weken na de operatie volledig (32uur) aan het werk en nergens meer last van.
    Na een week of 4 of 6 ofzo (weet ik ook niet meer) had ik controle bij de gyn. Heb in die tussentijd geen bloed hoeven prikken itt Rae maar heb na een weekje ongeveer wel een zwschapstestje gedaan, benieuwd of die al wit was, dat was het geval.
    Psychisch heb ik er niet van hoeven herstellen, ik was 7,5 week zwanger, wist het toen een week of 4 dat ik zwanger was maar had ook al de hele tijd geen goed gevoel erover. Heb niet het idee gehad dat ik een kindje was verloren. Gewoon dikke pech gehad...

Mijn cyclus en volgende zwangerschap na de buitenbaarmoederlijke zwangerschap; zie banner.

5. Laana

Laana Lid

19 dec 2014
    87
    0
    6
    NULL
    NULL
    Bedankt voor jullie reactIets.
    Het is inmiddels 1 week na de operatie en lichamelijk voel ik me opknappen. Het wondje in mijn navel lijkt alleen niet dicht te gaan.
    Ook het lopen en op mijn zij liggen is niet pijnvrij, maar het gaat al een stuk beter. Emotioneel gezien heb ik af en toe een verdrietig moment waarin ik vreselijk moet huilen , maar ik kan het op zich wel goed relativeren.
    Ik heb geen afspraak gemaakt om bloed te prikken, al zou ik dat wel fijn vinden. Hoe lang duurde het voordat het HCG uit jullie lijf was?

6. rae

rae Bekend lid

17 mrt 2015
    576
    0
    16
    Medemblik
    Fijn dat je je al wat beter voelt! Het wondje zoveel mogelijk aan de lucht laten drogen. Anders even de poli bellen.
    Hcg was gister ( na een maand) 7! Het gaat heel Snel omlaag zegt mijn gynaecoloog.
    Over 2 weken laatste keer bloedprikken. Ik heb er niet zelf om gevraagd. Hier is dat standaard. Vind het wel fijn.
    Vandaag heeft ook de eerste hechting los gelaten. Is ook weer een touwtje minder. :)

Groetjes Rae

Deel Deze Pagina