Laatste poging tot zelf afvallen: zélf gezonder eten en zélf (gratis) bewegen. Wie doet er mee?

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door juf21, 10 mrt 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mamavanvier95

Mamavanvier95 Fanatiek lid

12 okt 2014
    3.486
    2.601
    113
    Vrouw
    Friesland
    Ik wil mij ook graag bij deze groep aanmelden. Al een aantal keer heb ik mij aangesloten bij andere groepen, maar toch telkens afgehaakt omdat ik niet de tijd had overal op te reageren en mij hier wel toe verplicht voelde.

Mijn naam is Johanna, 22 jaar en 1,71 lang. Tijdens mijn zwangerschappen ben ik zo'n 25 kilo aangekomen, wat er ook zo goed als allemaal aan is blijven plakken. Op dit moment weeg ik rond de 92 kg. Dit schommelt met de dag een beetje tussen 91,8 en 92,4.

Qua beweging ben ik sinds maart begonnen bij basic fit met 2/3 keer per week sporten, en dan vooral krachttraining en qua cardio op het roeiapparaat. Ik hoop af te vallen tot ongeveer 75 kg, maar vooral strakker te worden. Een moeilijk punt voor mij is gezonder eten. Ik vind het moeilijk van bijvoorbeeld chocola af te blijven, en eet liever een patatje als een salade bij wijze van .Ik hoop dus met behulp van dit topic toch gemotiveerder te raken om gezonder te gaan eten :)

2. 1982Justme

1982Justme Niet meer actief

@tessa321 ohhh ik heb spontaan zin in worteltjes! Heerlijk zeg. Ik had vanmiddag een smoothie gemaakt met banaan, kiwi, avocado, griekse yoghurt en melk. Het was heerlijk. Heb ook nog een portie voor als ontbijt.
    @Johanna01 wat nij betreft ben je welkom. Wat maakt het nu anders dat je denkt dat je hier wel blijft reageren?

3. Elsa86

Elsa86 VIP lid

30 jun 2014
    6.570
    3.507
    113
    @1982Justme toevallg heb ik vanmorgen mijn dochter op de fiets naar school gebracht, 2 km heen en 2 km terug. Zondag en gisteren moest ik werken, dus geen tijd gehad.

4. 1982Justme

@Elsa86 goed bezig! Die heb je toch maar weer meegepakt dan!

Ik hier de hele avond met de kleine van3.5 mnd in de weer geweest. Nonstop huilen en waarom? Dat heeft ze nog nooit gedaan. Ze is nu stil hoop dat dat zo blijft... maar, 1 voordeel.. geen tijd gehad om iets te snoepen. Heb nu wel echt trek maar dat is alleen maar goed. Mijn lichaam moet er aan wennen dat het s avonds niks meer krijgt :roflmao:

5. tessa321

tessa321 Fanatiek lid

13 feb 2013
    1.050
    178
    63
    Gelderland
    Groot glas water drinken en lekker naar bed :thumup: goed bezig! Al is zo'n huilend moppie dan wel heel vervelend. Is het sprongetjes tijd?

Hier ook 2x daags op een neer naar school op de fiets. Is ook zo'n 2-2,5 km enkele reis. Dan ook nog wel eens uitwijken naar de supermarkt. Niet eens aan gedacht dat dit ook onder de beweging valt. Als mijn dochter zelf fietst hoef ik alleen niet zoveel moeite te doen, die gaat logischerwijs niet zo hard...

Morgen weer gezond verder.
    Welterusten allemaal!

6. 1982Justme

@tessa321 nou ze heeft gelukkig goed geslapen. Zou kunnen hoor sprongetje.
    Ja fietsen valt natuurlijk onder bewegen. Goed bezig. Ik heb net een heel eind met de kinderwagen gewandeld en goed bezig qua eten. Heb een boek gehaald uit de bieb met gezonde en voedzame recepten, echt super gemotiveerd. En mn man ook overgehaald mee te doen dus we gaan een heel confronterend lijstje hangen ergens. En ohja, vanmorgen gewogen. Viel me alles mee 96.

7. Elsa86

Elsa86 VIP lid

30 jun 2014
    6.570
    3.507
    113
    Ik ga volgende week naar de fysio omdat ik vermoedt dat ik een rectus diastase heb. Heb een flinke opening tussen mijn buikspieren, vandaar dat het waarschijnlijk ook lijkt alsof ik nog steeds 5 maanden zwanger ben. Dat buikje vind ik namelijk nog het ergste van mijn hele lichaam.

8. Elisabeth83

Elisabeth83 Fanatiek lid

17 aug 2015
    4.155
    1.493
    113
    Hallo meiden,
    Mag ik mij hier bij jullie aansluiten?

Ik wil graag afvallen voor mijn gezondheid. Ik weet het al jaren, maar steeds lukt het me niet. Ik kan mijzelf te makkelijk overhalen om toe te geven aan rotzooi!

Het frustreert me enorm, want als ik normaal zou eten, vliegen de kilo’s eraf. Hierdoor ben ik dus een jojo-er ten top. Ene week 1,5 kilo eraf andere week er weer aan.

We hebben besloten dat we voor een vierde en laatste kindje willen gaan. Ik heb bij alle zwangerschappen diabetes gehad, dus verwacht ik nu ook weer. Maar wil nu tot en ook tijdens de zwangerschap normaal en netjes eten.

Gegevens:
    Elisabeth83, 34 jaar, lengte 165 en gewicht 85 kilo. :(

Mega lang verhaal hahaha

9. Elisabeth83

Elisabeth83 Fanatiek lid

17 aug 2015
    4.155
    1.493
    113
    Wat grappig ik zit ook sinds augustus 2x in de week op school om docent Wiskunde te worden :)
    Ik Vind het behoorlijk pittig met 3 kids en een baan en stage. Maarrr tot nu toe gaat jet goed! :)
    Bij jou ook?

10. juf21

juf21 Bekend lid

20 mei 2012
    726
    139
    43
    Welkom terug Justme! Wat goed dat je nu zo super gemotiveerd bent!
    Ik merk dat ik het zelf nog wel eens vergeet om te reageren. Dan plof ik na een lange dag op de bank voor de tv en denk ik er niet aan om even de laptop aan te zetten.
    Ik ga zo maar even email meldingen aan zetten zodra er berichten op dit forum zijn.

Met mij gaat het deze week toch echt minder. Ik was zaterdag helemaal happy met m'n 88,4 en zei hier nog dat ik met Pasen gezond door wilde gaan. Maar toch niet helemaal gelukt met de Paasdiners. Ik eet niet zeer slecht, maar vooral veel te veel: tijdens één maaltijd 4 witte bolletjes, 3 eieren, een matzes en een cracker. Niet normaal wat bunkeren. Ik houd zooo van brood, ik kan me daar wel klem in eten... :oops:
    Nu moet ik ook nog eens ongesteld worden, dus sowieso zwaarder. Vanmorgen stond de weegschaal op alweer 89,3. :(

Maar goed... de knop moet weer om.
    Gisteren een super heerlijk gezond appeltaartje gemaakt. Deze moet je als vervanger gebruiken voor bijvoorbeeld je ontbijt (en niet 's avonds om 21.00 een punt eten zoals ik gisteren deed...).
    Heel makkelijk te maken en je kunt 'm gewoon invriezen. Echt een aanrader!

https://jenniferkrijnen.com/2017/03/03/gezonde-appel-kruimel-taart/

11. juf21

juf21 Bekend lid

20 mei 2012
    726
    139
    43
    Aah lastig he, Tessa. Zo gek (maar zooo herkenbaar) dat je de ene dag super gemotiveerd, gezond en sportief bezig bent en de volgende dag trap je zo weer in je oude valkuilen... :(
    Maarr... niet vergeten dat een nieuwe dag ook weer nieuwe kansen betekent! :thumup:

tessa321 vindt dit leuk.
  12. juf21

juf21 Bekend lid

20 mei 2012
    726
    139
    43
    Welkom Elisabeth!
    Heel herkenbaar wat je schrijft! Doe gezellig met ons mee! In het weekend verwerk ik je gegevens. Je weegt 85. Wat is je uiteindelijke doel en wat is je eerste tussendoel?

@alle anderen: wat willen jullie qua grootte van dit forum? Justme schreef dat ze het te groot vond worden en Tessa was het er mee eens. Zullen we Elisabeth als laatste laten aansluiten of maakt het jullie niet uit hoe groot de club wordt?
    Het is natuurlijk jammer als we over een tijdje hiermee stoppen omdat de club te groot is geworden.

13. Elisabeth83

Elisabeth83 Fanatiek lid

17 aug 2015
    4.155
    1.493
    113
    Hoi hoi,
    Als door mijn komt de groep te groot word, dan kan ik miss beter zelf een groepje starten? Zou zonde zijn als de groep uit elkaar valt.

Ik hoor het wel. :)

14. 1982Justme

Hoi meiden, neehoor @Elisabeth83 kom er gezellig bij!
    Wat mij betreft mag er dan wel ff een stop op maar als er nog meer afvallen kan er wel weer wat bij toch? Ik reageer straks verder! Ben wel nog heel goed bezig :D

15. juf21

juf21 Bekend lid

20 mei 2012
    726
    139
    43
    Nee hoor Elisabeth, kom er gezellig bij!

16. Elisabeth83

Elisabeth83 Fanatiek lid

17 aug 2015
    4.155
    1.493
    113
    Oke leuk! :)

Mijn tussendoel is 79,9. Ik wil zo graag van die 8 af!!:confused::confused:

Uiteindelijk wil ik heel graag 70 kilo als eerste einddoel hebben. Mocht dat mij lukken en ik heb het gevoel dat er nog iets af kan (weet het wel zeker mijn mijn lengte) kijk ik verder.
    Maar ik verwacht en hoop tussendoor al wel zwanger te zijn.
    Ik zal ook niet stoppen tijdens de zwangerschap. Ik ga ervan uit dat ik weer diabetes zal hebben en moet prikken, en dan willen ze juist dat ik ga afvallen. Dus zwanger of niet. Ik zal hier blijven.

Ik zal mij zaterdag echt wegen en het correcte gewicht benoemen.

Volgen jullie nog een dieet? Of gewoon netjes eten?

17. 1982Justme

@juf21 jammer dat het het paasweekend niet zo lekker ging! Maar he, gewoon weer met frisse moed er tegenaan nu he! Ik herken dat hoor van het op de bank ploffen haha. Die appeltaart ziet er heerlijk uit. Denk dat ik doe van het weekend ook ga maken. Als vervanger :p

@Elisabeth83 jeetje een 4e kindje. Hoe oud zijn de anderen? Goed dat je ook in de zwangerschap door wil gaan. Heb ik ook gedaan bij de 3e

Ik heb vandaag wat meer gegeten. Ik merkte dat mn kleine wat onrustig was en ik was bang dat er niet voldoende voedingsstoffen in mn moedermelk zou zitten. Dus ff wat meer maar wel gezonde dingen. Ben nog steeds erg gemotiveerd. Ik ga nu afbouwen met de borstvoeding en dan kan ik ook wat strenger zijn. Maar niet om die reden hoor. Nou slaap lekker straks!

18. Elisabeth83

Elisabeth83 Fanatiek lid

17 aug 2015
    4.155
    1.493
    113
    Ja en bij de vierde blijft het hoor:D
    Het is dat het met onze drie kindjes Zo makkelijk gaat dat we geen moeilijkheden voor een vierde zien.

Leeftijden: net 5 zoontje, bijna 3 dochtertje en eentje nog niet heel oud: 10 maanden meisje:o:

Hoe oud zijn jouw kindjes?

19. juf21

juf21 Bekend lid

20 mei 2012
    726
    139
    43
    Wow, ik vind dat altijd geweldig zo'n groot gezin! Zelf durf ik niet eens aan 3 kinderen te denken. Lijkt me zo moeilijk! Denk dat je altijd handen te kort hebt. ;)

Wij gaan zelf ook weer bezig voor een tweede. In ons geval betekent dat dat we binnenkort een afspraak hebben in Düsseldorf. In mei gaan we waarschijnlijk weer starten met ICSI.

20. juf21

juf21 Bekend lid

20 mei 2012
    726
    139
    43
    Vandaag een goede dag! Vanavond eerst flink gewandeld met m'n vriendin en daarna nog met manlief en zoon. In totaal 950 kcal verbrand volgens m'n app. :)

Oh die borstvoedingen... verschrikkelijk hoe onzeker je daarover kan zijn hè.
    Moet wel zeggen dat ik pas ben aangekomen toen ik stopte met de borstvoeding. Ik was op mijn uitgerekende datum alweer op mijn 'oude' gewicht (mijn zoontje is 10 weken te vroeg geboren, dus 10 weken na de bevalling was de uitgerekende datum).
    Maar toen ik na een half jaar stopte met bv vlogen de kilo's eraan. Ik was gewend flink te bunkeren, mijn zoon at lekker van mij mee en ik kwam maar niet aan. Maar toen ik stopte zat ik nog steeds in de bunkermodus. En daar ging het mis.... :roflmao:

Deel Deze Pagina