Oh wat spannend!!!!! Ja het klinkt cliché, maar de overgang van 0 naar 1 vond ik bedt groot. Daarna zeker na twee kids... het lijkt voor mij niet zoveel uit te maken.
@Elisabeth83 wauw ook allemaal nog best klein. Respect hoor. Mijn kids zijn 9, 2 en 3 maanden. Alleen maar meiden. Stiekem denk ik weleens aan een 4e maar nee we hebben vooral met de oudste best wel wat te stellen. Zij heeft add en een prikkelverwerkingsstoornis hier krijgen we 2x per week therapie voor en ze krijgt ook nog 1x per 2 weken fysio. Nou dan heb ik natuurlijk de andere 2 nog, een baan en een man dus vind het even voldoende zo. @juf21 wauw het icsi traject in. Spannend hoor! Mijn kids zijn ook door ivf ter wereld gekomen. Heb je nog crysos? En idd als ik stop met de bv moet ik ook minderen met eten. Hier nog steeds vol goede moed aan de gang. Die weegdag op zaterdag bevalt me wel. Meestal was het hier op vrijdag patatje en s avonds wat lekkers maar nu al eten voorbereid voor vanavond (groentelasagne) en me vanavond ook maar even inhouden. Heb wel weer zin in een wijntje als de bv gestopt is. Nou fijne dag allemaal!
Hier ook 3 kleine kinderen. 3 meiden van 3, bijna 2 en 5 maanden. Overdag geen tijd om te snaaien. Ik drink wel veel meer water nu. Maar dat patatje op vrijdag blijven we wel gewoon doen. Al is het ook wel eens pannenkoeken.
Oh leuk zo snel op elkaar. Maar lijkt me ook wel echt pittig? Of niet? En aan je handtekening te zien, twijfelen jullie nog over een vierde? leuk
Tjonge wat veel kids in dit forum. Gezellig hoor! En wat leuk dat er opeens zo actief gereageerd wordt!
Het is zeker pittig en voor mij gold 'een 3e doe je er zo even bij absoluut niet. Nu wel, maar in het begin was het echt zoeken naar een ritme. Die 4e is echt een twijfel. We zijn nu bezig met voorbereidingen voor een nieuwbouwwoning, dus de komende 2 jaar komt er in ieder geval geen 4e. Ik wil de oudste 2 sowieso eerst naar school hebben. Maar ik wil ook niet ouder zijn dan 35, dat is zeg maar mijn deadline.
95.7 voor mij deze week. Ben er blij mee want weet zeker dat het vorige week veel meer was! Die deadline van 35 heb ik al gehaald haha. Nou dan laten we het maar bij 3 Ik ben dit weekend niet veel online. Ff qualitytime met het gezin.
Vanmorgen 94.0 Niks bijzonders gedaan. Gisteren weer met dochter gefietst, 4 km in totaal. Maar gisteravond ook een stukje appelkruimelvlaai gegeten.
[QUOTE="1982Justme, post: 21404566, member: 96380" Die deadline van 35 heb ik al gehaald haha. Nou dan laten we het maar bij 3 .[/QUOTE]
Oh was niet lullig bedoeld hoor Ik heb zelf een moeder die bijna 37 was toen ze mij kreeg. Ik heb een hele goede band met haar, maar ik heb het regelmatig als 'vervelend' ervaren dat ze (in mijn ogen) zo oud was/Is. Vandaar dat ik na mijn 35e niet meer bewust voor een 4e zou willen gaan. Als ik toch zwanger zou raken door de ac heen, zou het van harte welkom zijn. Ik was ook niet gepland, maar wel gewenst. En ik ben de enige van de 5 kinderen waarmee mijn moeder een hele goede band heeft.
Haha neehoor, ik grapte maar wat... Ik kan niet makkelijk zwanger worden. Kids zijn door ivf verwekt. Maar we gebruiken ook niks..
Een dealine van 35 jaar is ook gewoon echt een luxe probleem! Kan mij heel goed voorstellen dat dit rottig overkomt @1982Justme Gelukkig was dit niet het geval! Xx
Hoiii! Ik meld mij hierbij ook aan. Ben tijdens zwangerschap 12 kg aangekomen en 6 kg zijn blijven plakken. Ik heb nu de juiste ritme gevonden en ben weer volop aan het trainen geslagen Ik train thuis met gewichten en weerstandbanden. Ik kwam op youtube OptimaVita tegen. Ze geeft goede trainingtips en voedingstips. Hopelijk kunnen we elkaar motiveren om af te vallen 2 fotorecepten heb ik gedeeld.
He meiden, Aangezien er al een aantal meer dan 2 wkn niet reageren is @lievemandie wat mij betreft welkom? Anders kunnen we kijken of de titel aangepast kan worden dat we een ledenstop hebben? Ik haal veel inspiratie uit de boeken van mieke kosters. Ze heeft daar ook eyeopeners. Als jullie het leuk vinden deel ik er af en toe 1. Deze keer is dat deze: 'Het is niet erg om het af en toe moeilijk te hebben met eten..daar wordt je niet minder van, daar wordt je slanker van.' @Elisabeth83 ja het is idd een luxeprobleem. Maar ik prijs mij zo vreselijk gelukkig met 3 gezonde kinderen dat het wat mij betreft ook primais zo! Oeps ik zou niet teveel online zijn.. mislukt...
Hmmm ik heb sinds donderdag niet meer gereageerd... Ik heb wel alles gelezen maar reageren op de telefoon ging niet zo makkelijk tijdens alle afleiding (lees kinderen haha) Vrijdagavond ben ik heerlijk gaan uit eten met vriendinnen en de weegschaal vertelde me de volgende ochtend 88.6 Zo schiet het ook niet op. Verder was ik goed bezig, maar dan toch na de gezonde boterhammen een enorme zin in zoet en zwichten en dan gewoon nog een boterham met chocopasta naar binnen werken waarom doe ik dat toch! Gister ook goed bezig, zat nog ver onder mijn calorieën maar thuis toch nog maar een een 1/3 zak borrelnootje gegeten *zucht* Het lijkt nu vooral de psychische strijd die ik telkens verlies. Verder vind ik een aantal gerechten die hier genoemd staan wel erg lekker klinken! Ik ben op het moment gewoon blij dat de kinderen bepaalde dingen eten en daarbij probeer ik zelf een beetje op de calorieën te letten. Gister lekker met mijn zoontje meegerend met het fietsen met zijwieltjes, daarna ook met dochter mee, maar daar moest ik flink bij sprinten en nog kon ik haar niet bijhouden enik moest wel even bijkomen van die sprint, binnenkort het hartlopen maar weer oppakken. @algemeen: mijn psychische deadline zit ook op 35 jaar, maar dat komt vooral omdat in het verleden vanaf 36 iedere baby getest werd op erfelijke afwijkingen omdat de kans na 35 jaar toeneemt. Maar goed, als je daar dan bent kun je het ook de grens weer verleggen natuurlijk, het is geen harde grens voor mij. We hebben 2 gezonde kinderen. Maar bij beide was het 1e jaar erg heftig met alle KNO problemen en dingen die door de osteopaat opgelost zijn uiteindelijk, maar voor je weet wat het probleem is en het ook daadwerkelijk opgelost is... Daarom wil mijn vriend geen 3e. Maar als hij nu komt dat hij wel wil dan ga ik er direct voor! en ben al 37 @1982Justme wat goed dat je man meedoet! Ik heb die van mij niet ingelicht. Ik wil het een keer zelf doen. En je had het laatst over pijn onder je ribben rechts. Zonder meer gegevens zou ik kunnen denken dat het mogelijk een kleine galsteen kan zijn. Schijnt bij het vetter eten meer klachten te kunnen geven. Maar goed, ik ken alleen je genoemde klacht natuurlijk. En wat goed dat je meer en dan vooral gezond gegeten hebt omdat je dacht dat je niet voldoende voeding had voor je kleintje, ik ben de leeftijd alweer kwijt, maar zou het geen regeldag geweest kunnen zijn? Mieke Kosters uitspraken zijn welkom! En zo lekker logisch, @Elsa86 vervelend van je buikspieren, heb je er ook veel last van? Of is het alleen dat je buik nog zo bol is nu? Hoe krijg je het voor elkaar om met 3 kleine kinderen niet te snaaien? Als de kinderen wat lekkers krijgen deed/doe ik meestal mee, 1 keer fruit en 1 keer een koekje oid. meestal na ik er dan meer dan 1... maar goed, daarom zit ik ook in deze groep haha. @Elisabeth83 Welkom! Leuk dat jullie voor een 4e gaan! Zwangerschapsdiabetes lijkt me echt niet leuk. Tijdens mijn zwangerschappen was zoet het enige wat ik lekker vond, groente vond ik echt vies net als vlees en zo. Zo lastig vond ik het. Tijdens de zwangerschappen niet bijzonder veel aangekomen, 11 en 13 kg. Bij mij is het vooral in de maanden erna erbij gekomen, door veel te weinig slaap agv nekproblemen bij de kinderen en KNO problemen. Van weinig slaap krijg je toch een honger! En we hebben allemaal hier onze zwakke momenten volgens mij, ik in ieder geval wel. We gaan elkaar met tips helpen! @juf21 jammer dat het met Pasen minder is gegaan, je was zo gemotiveerd! Maar de verleiding is dan ook wel erg groot met al het lekkers op tafel, niet te streng zijn voor jezelf he. Mijn ervaring is dat de motivatie komt als de kilo's verdwijnen. Alleen ben ik daar ook nog niet. Wat leuk dat jullie binnenkort voor een 2e gaan! Jammer voor je dat het niet spontaan kan gebeuren maar fijn dat het ook op deze manier kan. En wat goed dat je die dag veel gewandeld heb, lukt het ook om het vaker te doen? @lievemandie Welkom! Die fotorecepten zien er goed uit? zijn dat wraps? Heb je een startgewicht, tussengewicht wens en een uiteindelijk doel? Wat betreft leden... van mij mag er een stop op! Anders kan ik het allemaal niet meer bijhouden hahaha
@tessa321 ja, volkoren wraps. Je kan ze met kipfilet, komkommer, cherrytomaat en hummus beleggen. Ik doe er meestal carpaccio erop. Ik denk dat ik nu rond de 86 weeg en streefgewicht is 65 kg. Maar laten we zeggen dat we als doel 5 kg is met afvallen.
Hoi ladies! Ik ben er ook nog hoor! Maar Mn notificaties stonden weer eens uit. Hoe dat nou soms ineens gebeurt? Ik sta nu weer op 84,4 blijf maar een beetje schommelen tussen 84 en 85. Doe er ook nog niet echt wat voor eigenlijk Hier ook nog een kinderwens, wij hebben 3 meiden, baby J. bijna 11 maanden, peuter K. bijna 3 jaar en onze oudste L. was 5 jaar toen ze vorig jaar overleed. We wilden altijd drie kindjes, en met dat idee liep ik heel Mn laatste zwangerschap, dat het de laatste keer was. Maar toen overleed de oudste dus en nu is een vierde kindje wel mijn wens, maar mijn man wil even geen ‘gedoe’ meer, omdat het al zo hectisch is op het moment met zijn werk, mijn studie en stage en de meiden. Dus hopelijk als we in rustiger vaarwater zitten. Hij is bang dat er na de vierde weer een wens voor een vijfde komt bij mij, maar dat kan ivm keizersnedes niet. Het mág nog maar 1x namelijk. Ik ben er best veel mee bezig de laatste tijd; wat is nu handiger/fijner? Kort op elkaar dat het even tropenjaren zijn of wachten tot de 2 oudsten op school zitten zodat er meer ruimte en rust is voor een baby? Voor mij ligt de grens ook op 35 jaar. Ben nu 31 dus ik heb nog even... ben alleen bang dat ml straks als we uit de luiers zijn niet meer terugwil naar die tijd. En zo pieker ik nog even verder
Ik zou gewoon als de middelste 4 is en naar school gaat voor een 4e gaan. Dan is de jongste denk ik net 2. Eerder dat je moet bevallen zal de jongste 3 zijn en kan ze al veel dingen zelf en beetje zelfstandig.