De naam 'Vilyne'

Discussie in 'Babynamen' gestart door R85, 16 dec 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. R85

R85 Fanatiek lid

11 feb 2011
    1.987
    0
    36
    Verpleegkundige
    Ha meiden,

Even een vraag aan jullie.
    Mijn man en ik willen onze dochter graag Vilyne gaan noemen (uitspraak als Phileine zoals in de film Phileine zegt sorry).
    Maar nu zaten wij eens te denken, gaan mensen die y niet aanzien als een ie? Ik bedoel daar mee dat ze hem uitspreken als een i of ie.
    Wij willen dat de y als een ij wordt uitgesproken, maar als je de naam zo ziet zouden jullie dat zo dan ook uitspreken?

2. Babystew

Babystew Niet meer actief

Ja, ik zou het inderdaad als een ie uitspreken.. Of misschien zelfs wel als 'Feline' op z'n Engels uitgesproken zeg maar.. Dus "vielain"Waarom wil je het niet als Phileine gespeld hebben?

3. Suzee

Suzee Lid

14 okt 2012
    67
    0
    0
    Accountant
    Persoonlijk vilijne

4. MamaR

MamaR Fanatiek lid

4 jul 2010
    3.420
    17
    38
    Toen ik de naam in je titel zag staan, dacht ik Viliene..

Maar het staat er inderdaad mooier met een Y.. Ik denk dat mensen er snel genoeg aan gewend zijn dat ze het uit moeten spreken met een ei..

5. Leann

Leann Lid

10 mei 2012
    70
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik zou hem op zn engels uitspreken: filijn
    Niet zoals je bedoelt dus...

6. Luffy90

Luffy90 Niet meer actief

Ik dacht ook Philiene.

Vind het trouwens geen mooie schrijfwijze, waarom niet gewoon Phileine als jullie het zou willen uitspreken?

7. Kari37

Kari37 Fanatiek lid

19 nov 2009
    2.571
    1
    0
    Zou het uitspreken als Vieliene.

8. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.234
    7.280
    113
    Vrouw
    Brabant
    Een y spreek je toch nooit uit als ij? Dus dat zou ik nu ook niet doen. Vind het een beetje apart.

Zo ken ik via via iemand die haar kind als 2e naam Viggo heeft gegeven, maar je spreekt het uit als Vigo. Vind ik raar, het is dan toch gewoon verkeerd geschreven?

9. R85

R85 Fanatiek lid

11 feb 2011
    1.987
    0
    36
    Verpleegkundige
    Vind Phileine niet zo mooi staan, vind mijn man dan voornamelijk. Maar mijn voorkeur gaat dan eerder uit naar Vileine en die van m'n man naar Vilijne... Pff dat wordt nog even goed overleggen. Maar als ik het zo begrijp moeten we het niet met een y gaan spellen

10. Aug2010

Aug2010 Lid

22 mei 2010
    34
    0
    0
    NULL
    NULL
  11. Vioow1992

Vioow1992 Actief lid

27 nov 2012
    248
    0
    0
    Ik zag de naam en sprak 'm ook uit als Feline in eerste instantie.

12. MamaLinnie

MamaLinnie Bekend lid

19 dec 2009
    885
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik twijfelde, is het Vie-liene of Vie-lijne. ik vind het er wat geknutseld uitzien sorry.

13. Ises

Ises Actief lid

26 mrt 2012
    255
    0
    0
    Ja...ik dacht ook meteen aan de betekenis van vilein..niet zo positief...

14. R85

R85 Fanatiek lid

11 feb 2011
    1.987
    0
    36
    Verpleegkundige
    Maar we bedoelen phileine of Vileine en niet Vilein.... en Vileine betekent liefhebben ;) Het gaat natuurlijk om de uitspraak, en er staat een e achter dus is het Vileine en niet Vilein

15. Bougainville

Bougainville Niet meer actief

Mee eens.

16. topper12

topper12 Niet meer actief

Ik ook.

Mag ik vragen waarom je niet gewoon voor de schrijfwijze phileine kiest? Op deze manier zal je kindje altijd haar naam moeten spellen. Waarschijnlijk zal dit ook gebeuren als je voor phileine kiest, maar dan is de kans groter dat mensen het wel kunnen schrijven/spellen dan wanneer je voor deze schrijfwijze kiest :)

17. Lappie

Lappie VIP lid

27 aug 2012
    5.599
    1
    0
    Ik moest eerst een tijdje goed kijken om te zien wat er stond. Ik spreek het uit als vieliene. Zelf ken ik een Philine en vind dat persoonlijk een veel mooiere naam.
    Phileine vind ik dan weer geen mooie naam. En Vilyne vind ik eigenlijk helemaal geen mooie naam, erg geknutseld, sorry.

18. R85

R85 Fanatiek lid

11 feb 2011
    1.987
    0
    36
    Verpleegkundige
    Dank voor jullie reacties. En of jullie de naam niet mooi vinden of geknutseld vinden maakt mij niets uit. Het ging mij erom hoe jullie hem uit zouden spreken, en dus niet zoals wij bedoelen als ik het zo lees. We gaan het er nog over hebben samen, ik vind het namelijk wel een hele mooie naam en heb het er dan ook voor over om haar Phileine te noemen......ondanks ik een naam die met Ph begint niet zo mooi vindt. Misschien dat Filijne nog een optie is. Maar iig bedankt voor jullie reacties

19. Aug2010

Aug2010 Lid

22 mei 2010
    34
    0
    0
    NULL
    NULL
    Filijne lijkt me dan ook een betere schrijfwijze dan Vilijne inderdaad! Ziet er eigenlijk wel mooi uit.

20. R85

R85 Fanatiek lid

11 feb 2011
    1.987
    0
    36
    Verpleegkundige
    Ja vond ik ook, zag dat Fileine ook kan, maar dan gaat mijn voorkeur toch uit naar Filijne.... nu manlief nog benaderen vanavond, hij is soms best moeilijk in dit soort dingen. De naam van de hond duurde al een eeuwigheid ;)

Deel Deze Pagina