He meiden Mijn dochter Indy van 11 weken gaat elke avond om 19.30 uur op bed. Soms slaapt ze tot 4.00 uur en soms komt ze al om 1.00 uur voor voeding. Dit is heel wisselend. Nou krijg ik van een aantal mama's het advies haar wakker te maken om 23.00 uur voor de laatse voeding. Zodat er wat structuur in komt en ze hopelijk gaat doorslapen. Dit heb ik nu 2x gedaan en de eerste nacht sliep ze tot 7.00 uur en de 2de tot 4.00 uur. Toch voelt dit niet natuurlijk. Zo'n popje uit haar slaap halen om te voeden. Ze reageert trouwens niet raar, ze gaat lekker drinken en gaat daarna weer vredig slapen. Wat is jullie ervaring hiermee en hebben jullie nog advies? Alvast bedankt Liefs een onzekere mama van Indy
Jayden gaf ik met 11 weken ook nog om 23:00 zijn laatste voeding en met 14 weken ben ik dat af gaan bouwen. Toen gaf ik 5 flessen tussen 7 uur s'ochtends en 8 uur s'avonds. Nu krijgt jayden 4 flessen van 210 CC en 7 scheppen voeding + 1 lepel rijstebloem s'avonds door zijn voeding en hij slaapt dan van half 9 s'avonds tot 8 uur s'ochtends. Ik denk dat het geen kwaad kan hoor om je dochter om 11 uur wakker te maken.
Ik heb mijn dochtertje nooit wakker gemaakt. Ik zie wel wanneer ze komt. En dat is nu, met 4 maanden, 1 keer per nacht. Persoonlijk zou ik je kindje lekker door laten slapen. Ze bepaalt zelf wanneer ze komt lijkt mij. Jij zou het ook niet leuk vinden wakker gemaakt te worden als je net lekker ligt te slapen toch? Liefs
Wakker maken heb ik nooit gedaan. Als je zelf zegt dat het niet natuurlijk voor je voelt om haar wakker te maken, waarom kies je er dan niet gewoon voor om haar lekker te laten slapen tot ze zelf wakker wordt? (Ik gaf trouwens fulltime bv, en bij bv is het geloof ik toch normaler dat het helemaal op verzoek gaat.)
Ik geef ook borstvoeding. Het gaat idd tegen mijn gevoelin, maar ik wordt onzeker van de adviezen die ik krijg. Vandaar dit topic
Ik heb dit advies ook gekregen en doe het ook niet. Heb het 2x geprobeerd maar vind het ook raar en het is tegen m'n gevoel in. Ondertussen slaapt m'n zoontje van 22u tot 8 - 10u!!! (verschilt van dag tot dag) Dus mijn raad: laat je kindje lekker slapen.
Wij hebben Iris nog best lang wakker gemaakt voor de voeding van 23u. Denk wel tot 6 maanden. Ze dronk m helemaal op, t was een heerlijk knus momentje zo samen in bed en ze sliep er lekker op door. Gewoon doen wat goed voelt. Als t voor jou niet ok voelt dan moet je t niet doen.
wow elke! die slaapt echt al lekker door. hoe doet hij het overdag? ik heb een paar keer geprobeerd om wakker te maken. soms kreeg ik em amper wakker en dan drinkt ie ook niet echt super. en vaak hielp het ook niet echt. vandaag dronk hij om half 7 (normaal om 8 uur) dus kan nu sowieso nog een late voeding inplannen. als ik hem er voor wakker maak ben ik bang dat ik zij ritme verstoor. hij begint nu eindelijk rond dezelfde tijden te komen(om de 3 uur overdag) en straks maak ik m van slag door het anders te doen. gewoon uitproberen en doen wat je zelf fijn vind toch?
Ik heb het nooit gedaan. Tot 3 maanden zat Eva vaak nog op 2 nachtvoedingen, daarna op 1 nachtvoeding en vanaf 6 maanden sliep ze altijd het klokje rond. Nu bij Lisa loopt het wat anders, die is vooral 's avonds door reflux erg onrustig dus het wisselt erg hoe laat de laatste voeding is. Maar dan slaapt ze 10 uur achter elkaar, deed ze al heel snel. Mij leek Eva wakker maken al niet prettig, maar Lisa al helemaal niet. Ik ben juist blij als ze slaapt, dat ga ik echt niet verstoren
Hihi! Ja, is erg leuk! Overdag wisselt het nog erg. Sommige dagen slaapt hij heel veel! Bv. gisteren werd hij wakker om 8u30. Na een half uurtje terug in slaapt tot 11u, daarna rond 13u terug in slaap tot 17u, dan van 18u30 tot 20u weer geslapen en om 21u30 naar bed. Vandaag is hij de ganse namiddag wakker gebleven. Heeft dan geslapen van 17u30 tot 20u. Ligt nu op bed sinds 22u00. Maar hij is altijd erg vrolijk en gaat bijna altijd makkelijk slapen in z'n wiegje of kinderwagen (als we op visite zijn). De momenten dat hij wakker is, wil hij natuurlijk wel veel drinken... Moet hem dan soms 3x op een uur tijd voeden. We hebben echt een droomkindje!
ik heb toch besloten het een weekje te proberen. Heb haar nu 3 avonden om 23.00 uur aangelegd. Ze is dan zelf al op haar handjes aan het sabbelen, maar wordt niet wakker als ik haar aanleg. Ze drinkt 2 borsten leeg zonder wakker te worden of maar een kik te geven. Kan haar zelfs verschonen dan pit ze nog door hihi. De eerste nacht sliep ze tot 7 uur, de 2de 4 uur en vannacht tot half 5. Even aankijken dus
Hai Danif, Ik heb dat vroeger ook gedaan, maar dan rond 10 uur, veel later trok ik het zelf niet. Hij dronk slapend van beide borsten een beetje. Niet heel veel, hij sliep het grootste gedeelte van het half uur, maar hiermee sliep hij 's nachts wel heel wat beter. Het heeft wel even geduurd voordat hij ermee in het goede ritme kwam, maar daarna sliep hij lekkerder en werd hij 's ochtends wat later wakker. Succes meis! En oooh, geniet er nog lekker van. Ik zou zo graag weer die droomvoedingen geven. Heerlijk dat slapende ventje tegen me aan...
ik heb het ook altijd gedaan, maar ik gaf fv misschien is dat een verschil? Als ik om 23.00 uur een voeding gaf, was het meestal dat ze het tot een uur of 7a 8 volhield. En zonder die voeding kwam ze zeker s nachts. Dat was voor ons een makkelijke keuze.
he meiden Vannacht was niet zo'n succes. Ze was de hele dag al wat onrustig vannacht was kon ze na de voeding niet meer goed verder slapen. Om 12 uur wilde ze haar speen en om 3 uur weer eten grrr. Half 6 was ze weer wakker. Toen bij ons gelegd en heeft ze geslapen tot 8 uur. Tjong, maar toch even aankijken deze week
Danif, bij mij gaat het precies hetzelfde. Ik heb ook op aanraden van iemand hem om 23.00 wakker gemaakt voor de laatse voeding. De eerste nacht ging prima; hij sliep dan van 23.30 tot 5 a 6 uur. Maar de nachten daarna werd hij steeds vroeger wakker. Dus kon ik er nog 2 keer per nacht uit. Nu laat ik hem gewoon slapen en wacht tot hijzelf komt voor een voeding. Hij heeft vanacht zelfs 7 uren achterelkaar geslapen! Dat deed hij als ik hem wakker maakte om 23.00 nooit! Het enige nadeel is dat als hij vroeg gaat slapen (voor 20.00) hij dan wakker wordt om ongeveer 3.00. Dus ik probeer hem tussen 20.00 en 21.00 op bed te leggen. Je moet doen waar jij je goed bij voelt!
Wij maken ons meisje nog steeds elke avond om 22:00 even wakker voor een laatste flesje, zodat we daarna doorslaapt tot 7:00. Anders zou ze 's nachts wakker worden. Gaat hartstikke goed hoor. Ze wordt niet echt wakker, ze drinkt het flesje leeg en slaapt daarna lekker verder als we haar terugleggen. Ze heeft daardoor een prettig dagritme en is altijd vrolijk en opgewekt, dus ik zie er geen kwaad in. Maar is aan iedere ouder zelf om te bepalen natuurlijk. Succes !
ik geef ook bv, en maak haar nog steeds iedere avond wakker om 22.00. ze slaapt daarna direct door tot de volgende morgen 9.00. dit doet ze al vanaf 10 weken. Daarvoor was het iets rommeliger. Dan weer 5.00 dan weer 6.00. Ik houd persoonlijk erg van regelmaat, het geeft mij rust en ik vind dat de kleine er ook rust door krijgt. Door een beetje tijden te verbinden aan de voedingsmomenten hebben we dit gekregen. Dus geen bv op verzoek. Mijn oudste heb ik op deze manier 9 mnd bv gegeven en de jongste alweer 7,5 maand.
Jullie meisje is pas 11 weekjes. Dan is het helemaal niet raar dat ze nog komt voor een nachtvoeding. Geef haar gewoon de tijd en doe wat voor jóu goed voelt.
Ik heb dat ook gedaan met borstvoeding, voor die laatste voeding maakte ik hem wakker rond een uur of 11. Tot 8 maanden heeft hij die avondvoeding bv gegeven en sindsdien krijgt hij 's avond nog een flesje kv. Die voeding wil ik deze maand helemaal laten vervallen, maar de afgelopen 3 weken was hij zo verkouden, waardoor hij al onrustig sliep, dat ik niet nog extra onrust kon gebruiken. Bij ons dochtertje net zo gedaan tot een maand of 10. Na een paar dagen worden ze uit zichzelf vaak gewoon wakker rond die tijd, eigenlijk wordt het gewoon een gewoonte. Als we het weglieten, ging dat 1 nacht goed en vervolgens werd hij 's nachts weer hongerig wakker, dus hebben we het er nog maar in gelaten. Verder gaf ik altijd op verzoek.
Ik deed het wel, hier ook zo'n ritme van 's avonds doorslapen. Anders komt ze een uurtje later en slaap ik NET een uur. Dat trek ik slecht met werk, want ze komt om 4 uur ook weer. Nu komt ze zelf om 11 uur. Ze klokt die borst heerlijk weg, en slaapt dan gewoon door. 's Ochtends leg ik haar ook wel eens aan zonder dat ze enorm 'vraagt', gewoon om te kijken of ze al wil drinken, ik moet wel op tijd op werk zijn. Als je gaat werken is het voeden op verzoek (in ieder geval bij ons) een soort samenspel. Het werkt ook wel eens niet, en die schade haalt ze meestal 's nachts met een enorme clusteractie in. Dan zit ik de dag erna met kleine oogjes op mijn werk. Pech