Ah, ok, kom uit BE en (bij mij toch) staan zulke zaken niet op de loonfiches. Enkel verzekeringen, verplaatsingsonkosten en maaltijdcheques.... Weer wat bijgeleerd
Je salarisstrook wordt inderdaad gevraagd zodat ze kunnen zien wat je nu verdient. Niet perse omdat ze proberen er een slaatje uit te slaan door daar niet veel van af te wijken, maar ook om te zorgen dat het een beetje aansluit bij wat je nu verdient. Stel dat je nu heel veel zou verdienen, dan zouden zij ook iets omhoog moeten in de onderhandelingen. Maar ik kan me je overwegingen wel voorstellen hoor. Dat ding anders gewoon maar thuis laten! Er zijn altijd wel standaard indelingen voor functies en aan de hand van ervaringsjaren kun je er dan nog periodieken bij krijgen. Dus het valt of staat niet met je loonstrook Veel succes!
Ik zou hem denk ik wel meenemen maar wel een beetje achter de hand houden. Alleen laten zien als je toch geen andere keus hebt dan hem te laten zien. Vind het eigenlijk ook een beetje vreemd, hebben ze in mijn ogen niets mee te maken.
Is mij nog nooit gevraagd. Als ze willen weten wat ik nu verdien dan zeg ik dat (waarschijnlijk ), maar zelfs dat vind ik niet relevant. Het gaat erom wat ik bij hen zou willen verdienen voor de baan waar ik op solliciteer. Als ze een aanbod willen doen, kunnen ze op basis daarvan gaan kijken. Ik zou hem ook niet meenemen en vragen waarom ze je salarisstrook zouden willen zien.
Ik heb een leuke aanbieding gehad! Eigenlijk precies wat ik in gedachten had. Lekker!!! Ze vroegen er wel naar. Ik had hem niet meegenomen en ook verteld waarom. Toch vroeg hij naar het bedrag wat ik nu verdiende. En toch was de aanbieding nog meer dan het bedrag wat ik had moeten verdienen bij mijn huidige baas. Echt fijn! Nu eerst daar nog even babbelen.... Als hij niet over de brug komt met een verhoging, dan ben ik weg. Zo simpel is het nu.
Fijn dat je een mooie aanbieding hebt gehad! Wat zou je het liefst willen: je huidige werk met verhoging of die nieuwe baan?
Mijn huidige werk met de verhoging Ik zit op dit moment namelijk op een leuke opdracht, héél dicht bij huis. Veel dichterbij kan haast niet in mijn vakgebied... En het ziet er naar uit dat ik zeker tot maart op die opdracht kan blijven. Bij de nieuwe baan is het maar afwachten waar ik geplaatst wordt. Misschien op de zelfde locatie, maar het kan ook op >1 uur reistijd (enkele reis) zitten...
Wat raar, ik heb het nog nooit hoeven doen. Als ze het wel zouden vragen zou ik het nooit doen. Ik gooi altijd een paar honderd euro op mn salaris en met een salarisstrook zouden ze daar natuurlijk nooit op in gaan. Inderdaad gewoon vergeten