Vanaf welke leeftijd hadden jullie kindjes geduld voor voorlezen?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Naantje20, 25 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Naantje20

Naantje20 Actief lid

13 jul 2008
    241
    0
    0
    Hi Dames,

Ik wil zo graag mijn meisje voorlezen, alleen ze heeft er totaal het geduld nog niet voor!
    Het boek wordt in een keer dichtgeklapt en klaar!
    Ze vindt het wel leuk om zelf boekjes te 'lezen'. Maar daar mag ik me dan weer niet mee bemoeien.:(

Dus hoe lang moet ik nog geduld hebben?;)

2. Danabelle

Danabelle Fanatiek lid

3 jan 2008
    2.495
    0
    0
    Hangt van de boekjes af!
    Dikkie Dik was rond een jaar favoriet, dan had ze geduld voor één verhaaltje. Inmiddels heeft ze ook voldoende geduld voor Nijntje en andere, niet te lange of ingewikkelde, boekjes.

3. Sylvia29

Sylvia29 Fanatiek lid

2 jan 2010
    1.996
    0
    0
    Tsja...hier is het al met enkele weken zo dat ze het geweldig vindt om voor gelezen te worden, terwijl mijn moeder mij nauwelijks voor heeft kunnen lezen omdat ik er als kleine meid niets aan vond, in slaap viel, boek dicht klapte of het zelluf wou doen :D

Maar ukkepuk hier gaat er echt voor zitten of liggen, kijkt mee naar dee plaatjes en aait ze maar verder wacht ze geduldig elke bladzijde af.

Nu is uk er ook gek op als ik voor der zing (en dat is niet logisch gezien mijn stem) dus misschien dat de 1 liever luistert en de ander liever zelf doet?

4. happymama

happymama Niet meer actief

hier ook hoor kan haar echt niet voorlezen
    of ze doet m dicht of ze loppt gewoon wel
    kan t wel doen als ze in bed ligt maar ze is gewent dat als ik haar in bed leg dat ik meteen ga en ze slaapt dan ook gelijk , dus ben bang dat als ik erbij ga zitten dat ze er dan weer uit wil miss

5. Marijee

Marijee Fanatiek lid

21 jan 2008
    2.295
    0
    0
    kian wil nog steeds niet rustig ervoor gaan zitten overdag.
    savonds voor het slapen gaan is het wel een vast ritueel geworden vanaf dat hij 1,5 was en dan vind hij het wel leuk.

6. Wij zijn sinds een week begonnen met voorlezen, mijn zoontje wordt in april 2.
    Hij heeft er nog niet echt het geduld voor. Wil zelf de blz omdraaien en luisterd nauwelijks. Ik vertel gewoon wat er allemaal op de plaatjes staat en dat vindt hij wel leuk.

7. schaapje84

schaapje84 Fanatiek lid

22 nov 2008
    1.309
    0
    0
    hier krijgen we wel dagelijkt 5 boekjes onze schoot in geworpen, ze vind boekjes helemaal geweldig, heel soms kan ze er even voor zitten, paar seconden, maar dit is niet echt voorlezen... ze is bijna 15 maanden, het zal vast nog even duren denk ik.

8. raspberry

raspberry Niet meer actief

Hier nog steeds niet echt. Ja, wel leuk om boekjes te kijken en dan de plaatjes samen te bekijken, maar als ik echt het verhaal wil voorlezen, dan is halverwege de bladzijde alweer omgeslagen enzo: dat werkt allemaal nog niet echt.
    Ja, als er heeeeeel weinig tekst staat, (zoals bij de badboekjes van Dikkie Dik bijvoorbeeld :D).

9. Gentle

Gentle VIP lid

10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    Ik lees Julia voor vanaf een half jaar ongeveer. Julia op m'n arm (voor 't slapen, dus in slaapzak), boekje op de commode (zodat ze er niet bij kan) en lekker even een Nijntje verhaal lezen. Inmiddels kent ze ze uit haar hoofd en ze vindt het heerlijk. Maar overdag niet altijd hoor, maar daar ben ik dan maar flexibel in. Als ze wil, dan lezen we, en als ze het halverwege leuk geweest vindt, dan eindig ik het verhaal in 1 zin :D

10. Eylem

Eylem Niet meer actief

Ik lees Irem al voor vanaf 3 maanden. Natuurlijk begrijpt ze er geen snars van, maar dat maakt niet uit, het gaat mij er meer om dat ze eraan gewend raakt. Altijd op een vast moment, 's avonds als ze al in haar slaapzak zit, op haar kamertje. Gewoon een klein boekje. Inmiddels is ze zover dat ze zelf de bladzijden kan omslaan :D.

Zelf ben ik gek op lezen en ik hoop dat Irem dat overneemt ;)

11. MvS

MvS VIP lid

19 okt 2008
    5.563
    1
    36
    Mijn zoon -15 maanden- is gek op boekjes en komt er dan ook minstens 30 keer op een dag mee aanzetten (en dan overdrijf ik echt niet). Hij klimt dan op de bank, slaat drie keer 'de bladzijde' om en dan zijn we alweer aan het einde van het boek en dus klaar met lezen, hahahaha!
    Ik vind het prima, ben allang blij dat hij boekjes zo leuk vindt. Dat belooft een hoop voor de toekomst, wanneer we echte verhalen gaan lezen (hoop ik), maar ik wacht het rustig af. We zullen vanzelf aan hem merken wanneer hij daar klaar voor is, denk ik en dan gaan we het wel onderdeel maken van het avondritueel.

12. Vlekje

Vlekje Fanatiek lid

12 aug 2008
    1.443
    0
    0
    voedingsdeskundige en eigenaresse van: kwestievanv
    Somewhere over the rainbow
    Oh die van mij zit ook altijd aan het boekje te trekken en wil blz omslaan.
    Ik geef s' avonds bij het voorlezen altijd haar papfles, heeft ze haar handen vol en kan mama rustig lezen ;)

13. MvS

MvS VIP lid

19 okt 2008
    5.563
    1
    36
    Hihi! Das slim! Alleen is de pap/avondfles hier al zeker 4/5 maanden eruit, dus dat gaat 'm niet worden... Misschien toch maar her-introduceren omdat ik voorlezen zo leuk vind. ;)

14. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.068
    3.862
    113
    Ik ben bij beide kinderen vanaf een maand of 10 begonnen met voorlezen. Mijn dochtertje vond het al meteen leuk, mijn zoontje vond het de eerste 3 maanden een stuk minder boeiend, maar tegenwoordig vindt hij het wel prima. Vooral boekjes met dieren met zo'n vachtje die je kunt aaien, we hebben ook een Teletubbievoelboek wat hij leuk vindt, verder Nijntje en nog wat eenvoudige boekjes.

15. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.804
    4.190
    113
    Mijn dochter is 2.5 en heeft er nog het geduld niet voor.
    Boekjes lezen vind ze heerlijk, maar dan wel zelf. En regelmatig gaat ze mij voorlezen ;)

16. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    sinds onze oudste naar een 1-persoons bed is gegaan (met haar 2 verjaardag) zijn wij echt als ritueel s avonds gaan voorlezen. En daar blijft ze rustig voor zitten. Voor die tijd lukte het eigenlijk amper.. Geloof dat we met 1,5 al eens begonnen zijn, maar dat was niet zo'n succes...

Heel af en toe - als ik érg moe ben en er ligt nog een berg vouwgoed, dan vraag ik of ze zelf wil lezen. Dan ga ik 5 minuutjes was vouwen en dan gaat zij lezen. Ze kent de verhaaltjes uit haar hoofd :p -dus dan hoor ik ongeveer waar ze is en als het uit is legt ze het boekje vanzelf opzij en kom ik weer (na max 5 minuutjes is dat dus :p ) .

Ook leuk: Eén keer op een verjaardag was ik haar nijntje boekje vergeten. Dus ik zei: Ik vertel het wel (kende het verhaaltje ook uit m'n hoofd) . Na een paar regels accepteerde ze dat.. en toen was het ook telkens -precies op het goede moment: "volgende bladzijde" - hihi en dat zónder dat we het boekje dus bij hadden :p

17. cherryl

cherryl Fanatiek lid

27 jan 2009
    2.923
    0
    0
    hier sloeg het in 1x om.
    met 15 maanden totaal geen geduld voor en met 17 maanden moest ik iedere avond voorlezen :D

18. Babel44

Babel44 Niet meer actief

Oww leuk dames, wat komt er nog heerlijk veel moois!! Leuk om te lezen hoe dat bij iedereen gaat :):)

19. MamaMarije

MamaMarije Niet meer actief

Een klein versje voorlezen voor het slapen gaan doen wij eigenlijk al vanaf heel jong (2 mnd) i.v.m. het bedritueel. Daarvoor heeft Lucas voldoende geduld (mét speen in en samen met zijn knuffels in bed ;)).

Overdag vindt hij boekjes helemaal leuk, maar echt voorlezen zit er niet in. Hij vertelt mij vaak wat ie allemaal ziet en zo oefenen we woordjes, kleuren, etc. etc. Maar het is meer benoemen dan voorlezen! Ben nu wel met iets meer prentenboeken-achtige verhaaltjes begonnen (rupsje nooitgenoeg enzo), maar dat is nog wel moeilijk voor hem qua geduld! Hij begint het heel langzaam te leren...

20. Yukl

Yukl Niet meer actief

's Avonds voor het slapen gaan is het altijd gelukt, maar ook overdags pas sinds een paar weken. Tot die tijd bladerde hij altijd snel de bladzijden door en had ik geen tijd om mijn zin af te maken :p

Deel Deze Pagina