Hi dames! ik heb gisteren de 20-weken echo gehad. Alles is goed met ons kindje tot nu toe. Heel fijn! Alleen werd er wel geconstateerd dat mijn placenta tegen mijn baarmoedermond aan ligt. Niet eroverheen, maar ook geen mm ervan af! Ze zei dat er nog een grote kans is dat met de groei van de baarmoeder de placenta omhoog trekt. Alleen nu lees ik overal dat die kans veel groter is als de placenta aan de buikwand zit. Bij mij zit hij dus aan de achterkant. Ik word hier wel erg onzeker van. Natuurlijk is er nog tijd, maar ik ben zelf erg bang voor een keizersnee of hevig bloedverlies. Dus het houdt me toch wel bezig. Wie van jullie had een laagliggende placenta aan de achterkant die toch nog is opgetrokken? Ik hoor graag jullie ervaringen!!!
Hier met de 13 weken echo net iets over de uitgang. Met de 20 weken echo zelfs al iets er van af! Ook placenta aan de achterkant en inmiddels dus niet meer laagliggend. Mij is niets gezegd over het eventueel verschil maken met een placenta aan buik of rugzijde. Bijna altijd groeit de placenta mee omhoog. Ik neem aan dat je nu met 32 weken ongeveer weer een echo hebt om de placenta ligging te bepalen? Hij ligt niet over de uitgang, dus dat is alvast gunstig. Én fijn dat het nu gezien is. Meer dan hopen dat ie mee omhoog groeit kun je helaas niet, maar hier een positieve ervaring.
Bij mij lag hij er grotendeels over, er werd al een doorverwijzing gepland voor de gyn omdat de kans op een ks groot was - maar hij is volledig mee omhoog gegroeid.
Ik heb dit ook a.s. maandag heb ik een echo om te kijken of hij al meer omhoog is getrokken, maar iedereen verwacht van wel. De echoscopiste, gyn en vk hebben zich geen seconde druk gemaakt - dus ik denk dat we er echt op kunnen rekenen dat het wel mee zal vallen. Ik zal als ik eraan denk nog wel even laten weten wat de status is na maandag!
Ik had dit ook, ook een laagliggende placenta en een achterliggende. Met 32 weken was hij nog niet omhoog gegroeid en met 36 weken ineens wel
Bedankt voor het reageren! Ja dat klopt rond de 32 weken gaan ze weer kijken. Inderdaad duimen, verder kan je niet veel doen. Maar fijn om te horen dat bij jou dus ook laagliggend en achterwand was. En dat dat is goed gekomen!! Fijn!!
Jeetje wat fijn voor je!! Dat is wel heel erg verrassend dat dat nog zo ver opgeschoven is. Bedankt voor het reageren.
Oe spannend! Ik hoop voor je dat het goed opgeschoven is!! Ja zou fijn zijn als je het nog wil laten weten!! Lag hij bij jou dus ook laag en aan de achterkant?
Oooh zo laat kan dus ook nog! En hoeveel cm lag hij er met 36 weken dan van af? Op het randje? Of echt ruim opgeschoven? Super!!
Hier ook een positief verhaal. Met 20 weken lag hij laag en tegen de uitgang. Maar doordat de baarmoeder nog onwijs gaat groeien was hij omhoog gegaan.
Hier wat het bij mijn laatste zwangerschap ook aan de achterkant, en over de uitgang heen. Uit eindelijk bijgetrokken.