Mijn schoonouders zijn hier vaak en meestal gaan zij dan met mij mn dochtertje halen. Vandaag voor het eerst in lange tijd zijn ze hier niet en moet ik mn dochter van school halen. Nu vroeg ik me af, is het nog een goed idee om te fietsen met haar achterop? Ik merkte de laatste keer dat het nogal moeizaam ging, ik moest erg hard duwen op de trappers omdat mn dochter al 14 kilo weegt en kreeg een harde buik. Misschien ben ik gewoon lui, geen idee maar ik kwam hier uitgeput en bezweet toe en moest haar dan uit het stoeltje tillen wat ook niet zo vlotjes ging. Wat denken jullie? Lui, en dus gewoon doorzetten? Of gewoon beter de fiets laten staan?
ik zou naar mijn eigen lichaam luisteren. Als je vind dat het niet meer gaat dan gaat het niet meer en gaat het nog wel denk je dan gewoon lekker doen
Ik fiets elke dag naar me werk...zonder kindje. Maar merk idd dat het een stuk minder makkelijk gaat. Ik zou goed naar je lijf luisteren...wat rustiger fietsen..dat scheelt bij mij wel (idd met zweten en zere buik..) Bewegen is nog steeds wel belangrijk maar het niveau is gewoon lager
hoihoi ik fiets ook altijd boodschappen naar schooltje allemaal met kindje achterop (hihi hij weegt 20 kilo) en ik merk wel dat als ik thuis kom dat ik dan ff moet bijkomen hoor en dat doe ik dan ook hihi effe lekker op de bank een glasje drinken. Ik snap wat je bedoelt hoor en vooral met dat getil op af op af.ik zou adviseren luister naar je lichaam en weet dat geen lichaam hetzelfde is wat de een nog wel kan hoeft niet te betekenen dat een ander dat ook nog kan. Soms ga ik ook gewoon lopen naar het dorp en dan heb ik zo'n loopwagentje(vr boodschappen)mee ideaal gewoon omdat ik geen zin heb om te fietsen liefss
ik fiets ook nog bijna elke dag en het gaat idd wel een stuk minder vlot dan zonder de dikke buik.bij mij zit wel geen kleintje achterop. als het gaat gewoon doen,anders te voet als dat lukt. allesinds blijven bewegen
Ik fiets ook nog regelmatig, alleen niet met een kleintje achterop. Maar ik merk wel dat het moeilijk gaat. Een heuveltje op ofzo gaat bijna niet meer. Als ik gewoon rustig fiets krijg ik niet harde buiken maar als het echt hard waait dan weer wel. Ik moet af en toe wel op de fiets, de auto staat door de week niet voor de deur, mijn vriend heeft m nodig voor het werk helaas. En geen geld voor een 2e auto hier. groetjes
Fiets laten staan. Het fietsen deed mij laatst ook erg pijn (had ook een erg oude fiets waar van alles aan mankeerde) De vk zei tegen me dat ik het ff rustig aan moest doen en als het weer goed voelde weer kon gaan fietsen. Heb een poosje niet gefietst en heb nu een nieuwe fiets en die fietst heerlijk.
tja ik fiets met kind van 14 kilo voorop en kind van 19 kilo achterop. En dan dus 14w zwanger. Tja ik word wel eens ingehaald en kom hijgend aan op school, maar het is nou eenmaal zo. De oudste zou overigens als het niet te hard waait zelf kunnen fietsen maar de laatste dagen is het weer daar niet naar. Toen ik zwanger was van mijn jongste kreeg ik trouwens juist last van harde buiken als ik ging lopen. Dus toen heb ik tot week 41 elke dag gefietst.
Ik kreeg ook veel harde buiken van fietsen vanaf 25 weken ongeveer. Op aanraden van de vk toen niet meer gaan fietsen. Het kan geen kwaad, zeker niet rond de 20 weken. Als je voorbij de 30/32 weken bent moet je oppassen met harde buiken (volgens mijn vk hoor!)
Ik fiets ook nog wel eens, alleen niet vaak meer, krijg er laatste tijd harde buiken van, heel vreemd..
Ik krijg er gelukkig geen harde buiken van, alleen als ik te snel wil ofzo. Maar dat heb ik met lopen ook. Vandaag een stuk gewandeld en ik kon bijna niet vooruit komen, mijn benen leken wel te verzuren
Me dochtertje weegt ong 27 kilo, komt vaak achterop, soms op haar eigen fiets, maar wat handiger is met mammafiets, kan je gewoon rustig fietsen. ik ben niet zo ver idd, maar ik ga gewoon blijven doen en haar blijven stimuleren om met eigen fiets te gaan als ik zo ver ben.
ik fiets dan niet met een kindje achterop maar met een hond voorop! en 13 kilo in en uit de mand tillen is ook niet alles, maar het gaat wel. Goed door de knieen en niet met 1 hand of arm willen doen. Ook boodschappen op de fiets doen gaat goed. Alles 1 voor 1 en niet meer alles tegelijk mee willen nemen. Als je niet anders kan heb je niet veel keuze, maar je kan het wel allemaal rustiger doen, wat maakt het uit als je ingehaald wordt?
Als je een harde buik krijgt van het fietsen, moet je wat rustiger trappen, maar ik denk dat het best kan hoor. Denk je maar eens in dat 30, 40 jaar geleden niemand een auto had, alles moest toen lopend en fietsend gebeuren. Vaak hadden zwangere moeders wel een aantal kids aan hun rokken hangen, en zij moesten gewoon de hele dag hurry up! En daar werd niet naar gekeken. Nu wil ik niet zeggen dat je maar als een gek moet fietsen en harde buiken moet negeren, absoluut niet hoor. Maar ik denk dat een beetje beweging moet kunnen, dat het zelfs goed is! De bevalling komt straks ook en dan moet je er ook tegenaan! Als je twijfelt moet je het gewoon aan je vk vragen.
Tis niet zo dat ik niet vaak fiets, als ik fiets, fiets ik ook gewoon lekker rustig, maar krijg dan last van harde buiken. Wil niet zeggen dat ik dan niet meer tijdens de zwangerschap op de fiets spring.
Hoi hoi, Mijn antwoord is ook luister naar je lichaam, bij mij is het zo dat ik de ene dag meer kan als de andere. Daarnaast is ieder lichaam anders. De enige die weet wat je moet doen ben jezelf. Liefs Silvia
Ik zou gewoon de fiets laten staan. Ik ben nog maar 20 en heb sinds ik zwanger ben al geen energie meer. Je kan er wel tegen blijven vechten maar ach na de zwangerschap komt het wel weer goed.