ja vandaag ist weer kei mooi weer... typisch nederland he ! ja ik heb 4 augustus nog een echo ! kan ik nog even spieken naar ons meisje ! verder voel ik me wel goed alleen af en toe ineens hartkloppingen en dizzy.. maar das dan met rust zo weer over.. ach ja nog een paar weekjes.. !
Inderdaad typisch nederland Wat leuk toch nog een echo Jeetje das lastig ja die hartkloppingen heb ik ook een paar keer last van gehad heel vervelend gevoel ! Zekers nog maar een paar weekjes meis het is allemaal zo voorbij Geniet nog lekker van je laatste dagje op vakantie liefsss
Jippie ik heb verlof!!! En het eerste wat ik doe is wakker liggen om werk Straks nog maar ff wat uurtjes proberen te slapen want ik ben aardig moe! Gister afscheid gehad op werk, ze hadden allemaal leuke dingetjes voor mij en mn man gekocht om de laatste weken door te komen. @sweet: fijn dat ze is ingedaald! Toch wel een geruststelling vond ik! Vandaag alweer 36 weken, pff de tijd gaat snel. Vanaf volgende week mag ze komen, dan mag ik bevallen in het geboortehotel (staat gelijk aan een thuisbevalling). Waar gaan jullie bevallen??
Ikzelf heb vanaf het begin geroepen dat ik in het ziekenhuis wil bevallen, maar moet zeggen dat ik laatste weken twijfel of ik niet misschien toch gewoon thuis wil bevallen. Mijn man vind het alleen erg spannend en wil heel graag dat ik in het ziekenhuis beval. Ik wil ook met hem rekening houden, dus denk dat we er voor kiezen om naar het ziekenhuis te gaan.. Wordt dan (als er plek is uiteraard) een ziekenhuis hier vlakbij waar ze kraamsuites hebben, dus ziet er wat gezelliger en huiselijker uit en je man kan er ook slapen..
In welk land wonen jullie? Haha.. In het stukje Nederland waar ik woon was het gister helemaal geen mooi weer! haha.. Geen zonnetje gezien, alleen die vieze benauwdheid en 's avonds nog wat druppels gehad..
Hey meiden @ Zoe heerlijk zeg verlof probeer maar lekker te genieten !! En wat leuk van je werk die afscheidskadootjes Inderdaad alweer 36 weekjes de tijd vliegt hier ook over 3 daagjes op de 36 weken het komt nu zo dichtbij ! Inderdaad een geruststelling dat ze het zo goed doet en ingedaald is ben benieuwd naar de echo maandag . ik ga trouwens bevallen in het NEO dat is het nieuwe geboortehuis hier in nijmegen aangesloten aan het ziekenhuis Zijn ook kamers in huiselijke sfeer ze hebben 3 thema's... 1001 nacht met warme speelse tinten - een kamer in japanse sfeer en een kamer in lentesfeer ben dus erg benieuwd Kan er ook voor kiezen een waterbevalling te doen daar maar ben er nog over aan het twijfelen het lijkt me wel erg mooi om te doen. @Ghurabaa hier gisteren ook heerlijk weer hoor vond het zelfs soms erg warm in de zon
hoi dames, Hier gister ook mooi weer! @zoe: Heerlijk hoor dat je verlof is begonnen. Lekker nog even genieten van de rust haha. Ik ga als alles goed blijft gaan met mijn bloeddruk thuis bevallen. Mijn man heeft juist zoiets van in het ziekenhuis hebben ze alles bij de hand, dus hier ook nog een beetje twijfel hierover. Dit ook besproken bij de vlos, maar zij zegt dat ik elk moment nog kan beslissen om in het ziekhuis te bevallen tot 8 cm ontsluiting. Daarna niet meer. @ Sweetangel: een waterbevalling! Dat zou mij echt wel heel erg mooi lijken om te doen!
Hey bloem Ja inderdaad denk ook dat ik dat ga doen Ga het eens met de verloskundige over hebben als de mogelijkheid er toch is in het geboortehuis waarom niet Mijn manneke wilde ook graag het ziekenhuis idd omdat alles bij de hand is mocht er wat mis gaan en was het hier ook wel mee eens. Nog 2 dagen zie ik bij jou en dan ben je bij de magische 37 weken !!
hoii ! lekker zoe VERLOF! bevallen: ik wil als het kan thuis bevallen... had het er alleen met ferdi over dat als ik inscheur moet je dan direct naar het ziekenhuis ?? (wonen wel 5 min van t ziekenhuis af dat scheelt wel maar toch..) ghurba, ik zat in bloemendaal aan zee nu weer thuis in veghel.. met DIKKE buien!
nee, volgens mij hecht de vk toch ook thuis??? ja idd nog 2 dagen en dan 37 weken! hebben het bed al op kratten staan en en het spul voor de thuisbevalling staat klaar! joehoe! Van mij mag ie wel komen hoor! Ben t best wel zat zo op t eind.
@bloempie: lekker hoor, bijna op die 37 weken grens. Je bent er klaar voor!! Hopelijk hoef je niet zo lang meer te wachten! @lydia: Volgens mij hecht een vlos ook gewoon thuis hoor, denk niet dat het een reden is om alsnog naar het zh te moeten. @sweet: klinkt goed die kamers, leuke thema's! Staat zo'n bad dan in een badkamer of echt in een kamer zelf? Heb er niet echt een voorstelling van. Hier vanavond in het zh geweest omdat ik al een paar uur totaal geen leven had gevoeld. Sinds gister, na mn laatste werkdag, ben ik een beetje ingestort. Die laatste dagen waren toch te zwaar en ik ben nu ontzettend moe en redelijk emotioneel . Ik denk dat onze bibi zich daardoor ook rustig heeft gehouden maar het was op een gegeven moment wel errug stil . Dus om half 6 lag ik aan de ctg. Gelukkig was alles goed en aan het einde vh onderzoek gaf mw. toch maar even een trapje om te laten zien dat ze er nog was! Pff wat een eigenwijs haha. Ze heeft ons iig behoorlijk laten schrikken!
oeh das schrikken zoe.. gelukkig is alles goed met jullie meisje... oh dat doen ze wel thuis ? zou wel beter zijn.. ( hooop natuurlijk dat het helemaal niet nodig is )
dat is zeker schrikken zoe! gelukkig was alles goed. nu lekker gaan uitrusten hoor! Je moet straks ook nog een bevalling doen!
dag dames! zoals beloofd mijn bevallings verhaal: De nacht van zaterdag 9 en zondag 10 juli had ik last van krampen. Ik d8 dat het begonnen was, maar het was continu. Dus ik d8 het zal er wel bijhoren. de volgende ochtend voelde ik me toch wat vreemd, mijn kleine meid had ik heel de nacht niet gevoeld en de ochtend ook nog niet. Toch maar even een vriendin gebeld ( die al een kleine heeft ) en die vond toch dat ik even moest bellen. ma 11 mei toch maar even gebeld, en ik moest meteen komen voor een CTG. Dit bleek gelukkig allemaal goed te zijn, alleen mijn bloeddruk was erg hoog! zo hoog d at hij wilde overleggen wat hij met me ging doen, uiteindelijk toch opgenomen, met de mededeling dat als de bloeddruk niet zou zakken, ik rekening moest houden met een inleiding aan het einde van de week. Ik riep al weken dat ze van mij wel eerder mocht komen, maar het was toch even schrikken! Die middag kreeg ik meteen medicijnen toegediend, en later in de middag werd me verteld dat ze de volgende dag de inleiding wilde starten! Die nacht werd ik nog naar een verloskamer gebracht, en hier kreeg ik een ballonnetje die voor 2cm ontsluiting moesten zorgen, pas dan mochten ze inleiden. Heel de nacht heb ik pijn gehad! en dus ook niet geslapen. sochtends om 7 uur kwamen ze uber vrolijk vertellen dat ze mijn vliezen gingen breken, toen werd het me toch een beetje teveel, ik was al als de dood voor de bevalling ( liep bij een angst arts ) en nu kwam het toch wel heel dichtbij! goed, vliezen gebroken, en infuus werd in werking gezet. de weeen waren in het begin prima op te vangen, maar mijn bloeddruk ging maar niet naar beneden ( ook door de spanning natuurlijk ) om 2 uur had ik nog maar 2 cm ontsluiting, het schoot maar niet op! waardoor ze me aanraadde een ruggepruk te nemen, omdat het nog een lange dag zou worden. Dit heb ik gedaan, en het infuus werd hoger gezet, zodat de ontsluiting sneller kon gaan. Al snel merkte ik dat er iets niet klopte, mijn lichaam was voor een deel gevoelloos, en de weeen voelde ik gewoon nog! mijn vriendin keek nar mijn rug, en zag dat er een hele bloedzak op mijn rug was verrschenen! de ruggeprik was niet goed gezet!! ik de grote angsthaas, raakte helemaal in paniek natuurlijk, want ik moest opnieuw een ruggeprik laten zetten. dat zag ik dus echt niet zitten, vond het al een hel namelijk! ( heb t niet zo op naalden ) uiteindelijk heb ik zo mijn hele bevalling gezeten, voor een groot deel verlamd, en maar weeen vangen. Geen pretje kan ik je vertellen! rond 5 uur was ik het dan ook behoorlijk zat! en overwoog een kz, aangezien mijn ontsluiting nog maar 4 cm was! en de weeen waren al bijna op zn hoogst gezet! ik kon ze bijna niet meer wegpuffen, en wist echt niet wat ik ermee moest! er werd me verteld, dat ik nog moest volhouden. Gelukkig had ik veel steun van mijn beste vriendin en vader die er ook bij waren. en dat heeft me nog 2 uur zoet gehouden. Mn vriendin hield de weeen bij op de monitor, zodat ik me hierop kon voorbereiden. Uiteindelijk kwamen ze weer kijken naar mijn ontsluiting, 6 cm! woehoe er kwam vordering in, en ze zou over 2 uur weer komen kijken,. pardon 2 uren?! dat hield ik nooit vol! na een half uur kreeg ik voor mijn gevoel persdrang! en riep steeds dat ik moest poepen ... na een tijdje toch maar op de bel gedrukt, en jahoo 8 cm ontsluiting...yesss het ging beginnen!!! na een half uurtje pakte ze de spullen, en al snel mocht ik persen! wat een verademing! het kon me allemaal niks meer schelen! ze moest en zou eruit! en de zusters maar zeggen: denk niet aan de pijn,kom op nog even. Het enige wat ik kon denken was: wat pijn??? ik voel alleen maar pijn! boeiend, ze moet eruitttt hahaha en in dikke half uur was ze er dan eindelijk!!! en de cliches zijn waar! ik was alles binnen no time vergeten..dikke 13 uur heb ik erover gedaan, maar de pijn en vermoeidheid konden me meteen gestolen worden. Mijn prinses was er eindelijk! Ben niet uitgescheurd, en niet ingeknipt mn vriendin vroeg me meteen of ik het nog een x zou doen? waarop ik zei: hmnn mn hobby zou t nooit worden...maar ohww wat is ze heerlijk Ben nu lekker aan het genieten van dr...en ja, ze is idd heeeeerlijkkkkk!!!!!
Hoii meiden @ Zoe jeetje meid wat schrikken zeg !! Blij dat alles goed is Dat bad staat in een aparte badkamer @ K1986 jeetje wat een heftig verhaal !! Fijn dat je zo lekker aan het genieten bent van je kleine meid liefss
hoi dames, Hoe is het bij jullie? hier kom ik net terug van de vk. Bloeddruk was goed gelukkig. Kindje ligt nu vast ingedaald. Dus dat is ook mooi. Ze heeft een schatting gemaakt dat ons kindje een flinke zou worden. Een 8 ponder bij 40 weken . Dus dat wordt nog wat. Hoop echt dat het kindje wat eerder komt. Zou voor mijn man ook mooi zijn, omdat hij dan vakantie heeft . Volgnes mij nu wat last van voorweeen. Heb een beetje buikkrampen alsof je ongesteld gaat worden. Zit geen patroon in wat ik weeen zou kunnen noemen. Meer een constant gevoel zeg maar. Hebben al meer van jullie hier last van?
jep bloempie hier ook .. helemaal onderin mn buik .. hoop voor jullie ook dat beebje eerder komt , maar het is maar een schatting he .. je hoort zo vaak dat dat toch niet klopt..