Laatste trimester

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Sweetangel28, 13 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ghurabaa

Ghurabaa Fanatiek lid

30 jul 2010
    1.236
    1
    38
    The Netherlands..
    Spannend bloempie, hoop ook voor je dat ze je dinsdag kunnen inleiden. Hoewel, hoop nog het meest voor je dat het gewoon voor die tijd spontaan begint natuurlijk :)

2. Ghurabaa

Ghurabaa Fanatiek lid

30 jul 2010
    1.236
    1
    38
    The Netherlands..
    Ooh ik had je nog niet eens gefeliciteerd Sweet! *bloos* Hartstikke gefeliciteerd met de geboorte van je prachtige meisje! Gelukkig is alles goed gegaan.. Hoe voel je je nu? En hoe doet ze het?

Is het voor jullie allemaal trouwens ook jullie eerste kindje?

Hier gaat het goed, wel last van kraamtranen af en toe. Moet snel huilen en merk dat ik heel erg moet wennen aan de gigantische verantwoordelijkheid die ik nu heb. Alles draait nu om haar en dat is in 1 klap zo'n grote verandering. (klinkt gek want je heb 9 maanden om je voor te bereiden, maar pas als de kleine er is veranderd echt alles!)

De borstvoeding gaat op zich wel goed. Op mijn rechterborst zit wel een tepelkloof en voeden doet bij die borst ook een stuk meer pijn als bij de linker. Gelukkig drinkt ze heel goed en hoef ik elke voeding maar 1 borst te geven. Hopelijk komen de plekjes snel tot rust en zal de pijn gauw minder worden. Het lijkt me zo heerlijk als het op een gegeven moment geen pijn meer doet! Dan pas kan je echt van de borstvoeding genieten denk ik..

Nu weer even alleen thuis met de kleine, vanmiddag ook al een uurtje. Gaat best goed eigenlijk :) Vanmiddag zijn we met haar voor het eerst naar buiten geweest, een blokje om. Was snel moe maar vond het wel heel leuk om voor het eerst met haar achter de kinderwagen te lopen :D

Vanmorgen was de kraamverzorgster voor het laatst. Ik keek er vooraf heel erg tegenop maar ik denk dat het wel goed is dat we het nu allemaal zelf moeten doen..

3. lydia1986

lydia1986 VIP lid

16 aug 2009
    22.737
    2
    38
    Vrouw
    pm'er kinderdagverblijf
    uden -> NB
    jep hier 1e kindje :)

denk dat het wel normaal is dat we ons in het begin zo voelen.. best eng ook dat dat mini mensje 100 procent afhankelijk is van ons ;)

hoop ook voor je dat je boobies snel niet meer zoeen pijn doen en je lekker (nog meeR) kunt genieten van de borstvoeding geven :) !

lijkt me echt super om lekker met kleintje te kunnen wandelen !

4. Kabouter Klus

Kabouter Klus Fanatiek lid

6 nov 2006
    2.657
    0
    0
    Noord-Brabant
    Oooooooooooooooooooooow, da's ook niks......

Ben zowaar de hele zwangerschap NIET misselijk geweest, alleen de vrijdagochtend toen ik volop in de weeën zat, tot 2 keer toe moeten overgeven...:$:(:$:( Man, wat voelt dat ellendig; over je nek gaan terwijl je een wee probeert op te vangen.... Never nooit meer:D

5. lydia1986

lydia1986 VIP lid

16 aug 2009
    22.737
    2
    38
    Vrouw
    pm'er kinderdagverblijf
    uden -> NB
    hihi.. Never nooit meer :p hier weer goedgekeurd bij de vk.. Meisje vast in mn bekken en ik 1 kilo afgevallen haha.. Goeie kant op dus ;) alvast

6. Sweetangel28

Sweetangel28 Fanatiek lid

3 nov 2009
    2.007
    0
    0
    Fulltime mama
    nijmegen
    Hoii meiden :D

Heb nu eventjes de tijd om lekker te reageren !!

Bloem hoe is het met je ?? Ben zo benieuwd of je baby er nu is :)

Ghurabaa hier gaat alles goed hoor :D Isabella doet het fantastisch ze is sinds vandaag ook weer mooi aan het aankomen dus de borstvoeding loopt ook goed !! Ze is zo'n lief kindje huilt weinig alleen als ze zo'n last heeft van krampjes echt zo zielig :( De kraamverzorgster is ook echt fantastisch een hele leuke meid !! Ga haar straks nog missen als het voor bij is .. Wat vervelend dat je last hebt van kloofjes gelukkig hier geen last van het doet alleen een beetje pijn als ik ze aanleg ze hapt namelijk heel erg hard haha echt zo van happpp nu heb ik je :p Daarna zakt de pijn snel weg en lig ik echt van haar te genieten :) Hoe gaat het trouwens met het vasten is dat nog steeds??

Lydia hoe gaat het met jou meisje ?? Nog steeds erg misselijk ? Ben zo benieuwd wanneer het bij jou gaat beginnen :D Erg nieuwschierig naar jullie meisje hoor !!

xxxxxjes

7. lydia1986

lydia1986 VIP lid

16 aug 2009
    22.737
    2
    38
    Vrouw
    pm'er kinderdagverblijf
    uden -> NB
    indd is wel errrug stil geweest rondom bloem.. hoop dat de baby er is :D!

Sweet mooie avatar :):)!!
    hier ook heel nieuwschierig.. verder eigenlijk nergens meer last van gehad.. gister dan hele dag misselijk maar vandaag niks.
    vanacht wel 100 keer naar de wc,10 keer omdraaien,niet op mn rug kunnen liggen :p maar dat hoort erbij ;) !

8. Ghurabaa

Ghurabaa Fanatiek lid

30 jul 2010
    1.236
    1
    38
    The Netherlands..
    Wat fijn dat de borstvoeding lekker loopt Sweet! Vandaag is je derde dag, erg last van de stuwing of valt het mee?

Hier is vandaag (op aanraden van mijn vk) een lactatiedeskundige langs geweest. Goh wat fijn zeg! Ze heeft meegekeken bij het aanhappen en kon zien dat er met de 'drinktechnieken' van Juwayria niks aan de hand is. Alleen het aanhappen gaat niet goed, en dat komt vooral omdat ik het verkeerd doe haha.
    Ik heb haar telkens als ik haar aan ging leggen niet hoog genoeg gelegd waardoor ze eigenlijk aan mijn tepel hangt. Ook breng ik mijn tepel naar haar mond zodra zie die redelijk ver open doet, terwijl ik echt moet wachten tot zij zelf een hele grote hap maakt en dan moet ik haar hoofdje juist naar de tepel doen ipv andersom.

Nou zo dus aangelegd (met hulp van de ld) en het deed echt amper pijn! Kon het haast niet geloven haha..

Om mijn rechterborst nog wat beter te laten herstellen afgesproken dat ik net weer gewoon zou kolven.
    Over een uurtje moet ik haar weer aanleggen aan mijn goede borst, dus hopelijk doe ik het nu goed!!

Was vanmiddag echt voor het eerst dat ze lekker lag te drinken en ik er gewoon van kon genieten zonder kromme tenen en stijve kaken.. :D

Verder vandaag met mijn moeder en de kleine voor het eerst naar het winkelcentrum geweest! Ze lag heerlijk te slapen hihi, ze vind ook alles best. Heb aardig lang gelopen, ging best goed. Alleen nu wel gesloopt dus ga lekker languit op de bank!

Bloem, hoe staat het er voor??

9. Sweetangel28

3 nov 2009
    2.007
    0
    0
    Fulltime mama
    nijmegen
    @ Ly dank je meis :D fijn dat de misselijkheid over is ! En die slapeloze nachten mja helaas hoort er wel bij maar wel erg vervelend !! :D:D

@ Ghurabaa fijn dat het toch ook wel goed kan gaan met de borstvoeding !! :D Het is heerlijk om te doen :)

Hier wel stuwing maar geen last van gelukkig !! tepels alleen wat gevoelig als ik ze aanraak verder niets eigenlijk :) Maar goed wat niet is kan nog komen natuurlijk .. Ze heeft net weer lekker gedronken en ligt weer heerlijk te slapen :D

10. lydia1986

lydia1986 VIP lid

16 aug 2009
    22.737
    2
    38
    Vrouw
    pm'er kinderdagverblijf
    uden -> NB
    ohh ghurba wat super! fijn dat ze mee heeft gekeken en het nu wel goed gaat..
    had je dan geen kraamzorg? die zorgen toch juist dat de BV goed verloopt ?!

11. Ghurabaa

Ghurabaa Fanatiek lid

30 jul 2010
    1.236
    1
    38
    The Netherlands..
    Nou fijn dat die stuwing geen pijn doet! Ik werd echt wakker met keiharde meloenen van borsten, alsof ik in mijn slaap een borstvergroting had gehad waar ik niks van wist! Haha was zo gek.

Ik heb wel kraamzorg gehad, maar die blijft maar 8 dagen. Zij heeft me ook goed geholpen, maar een ld weet denk ik net wat meer. En die kloof ontstond eigenlijk pas op de laatste dag dat de kraam er was, dus zij had me ook aangeraden om het op te pakken met een ld als het niet beter zou gaan..:)

12. Elines

Elines Fanatiek lid

23 mei 2010
    1.252
    1
    36
    Holland
    Hi meiden! Hoe staat het hier? Lydia, nog rustig?? En bloem? Ben je ingeleid gister?? Ik ben benieuwd!!
    Ghurabaa en Sweet: wat lekker dat de bv goed loopt! Ik had ook een lactatiedesk. gehad maar die kon niet achterhalen waardoor het bij mij zo'n pijn bleef doen..Mocht je trouwens nog kloven houden: mothermates werkte erg lekker bij mij!

Hier gaat het goed. Maandag even langs het CB geweest om te wegen en ze weegt inmiddels 2960gr! Ze doet het goed dus :D Gister is de wijkverpleegkundige langs geweest voor het intake gesprek. En vandaag gaan we voor het eerst een stukje weg met de auto naar mijn oma (is half uur heen en half uur terug). Spannend ;).
    Ze heeft wel geregeld huilbuien waar niks goed is. Herkennen jullie dat? dan wil ze het liefst de hele tijd bij ons liggen maar ja, dat kan ook niet altijd. Ik merk dat daardoor bij mij wel twijfels komen: doe ik het wel goed allemaal, ben ik wel een goede moeder etc etc. Ze drinkt haar fles ook veel te snel leeg waardoor de helft ernaast komt. Dan ben ik ook bang dat ze niet voldoende binnen krijgt. Pff wat een twijfels en onzekerheden kan het moederschap brengen! Gelukkig zijn de kraamtranen inmiddels een stuk minder. Morgen gaat mn man ook weer werken dus moeten we het met zn 2en doen. Ben benieuwd hoe dat gaat!

13. lydia1986

lydia1986 VIP lid

16 aug 2009
    22.737
    2
    38
    Vrouw
    pm'er kinderdagverblijf
    uden -> NB
    ohhke.. ja vond het al zo apart ik dacht je krijgt juist extra uren als je BV geeft..

hier rustig.. gister avond eventjes last gehad van harde buiken maar nam op zich binnen t uur alweer af en heb redelijk geslapen..

zoe, ze doet het goed indd :)
    ik denk dat het heel normaal is dat je in het begin over van alles en nog wat twijfeld.. dat hoort erbij zeggen ze dan denk ;)..
    het zal toch even zoeken zijn allemaal.

14. bloempie 1983

bloempie 1983 Bekend lid

24 aug 2010
    741
    0
    0
    overijssel
    Hallo Allemaal! Ik ben maandagavond om 22.01 bevallen van een gezonde dochter Lana. Ze weegt 3962 gram en is 54 cm lang. Het was een hele zware bevalling. Verslag volgt later!

Groetjes!

15. lydia1986

lydia1986 VIP lid

16 aug 2009
    22.737
    2
    38
    Vrouw
    pm'er kinderdagverblijf
    uden -> NB
    Jaaaa ! eindelijk :D:D

van harte gefeliciteerd en we wachten natuurlijk met smart op het verhaal :)

genietze !

xx

16. Elines

Elines Fanatiek lid

23 mei 2010
    1.252
    1
    36
    Holland
    Jeeej!!! Gefeliciteerd!!! Mooie naam

17. Sweetangel28

3 nov 2009
    2.007
    0
    0
    Fulltime mama
    nijmegen
    Yaaaay gefeliciteerd bloem !!!

18. Ghurabaa

Ghurabaa Fanatiek lid

30 jul 2010
    1.236
    1
    38
    The Netherlands..
    Yes eindelijk bloempie!! Gefeliciteerd en geniet er van!! Ben benieuwd naar je bevallingsverhaal..

19. lydia1986

lydia1986 VIP lid

16 aug 2009
    22.737
    2
    38
    Vrouw
    pm'er kinderdagverblijf
    uden -> NB
    Ik wil ook mijn beeeebjeee ! :p
    hihi.. 3 dagen voorweeen gehad en afgelopen nacht eindelijk met paracetamol ( eigenlijk niks voor mij ) kunnen slapen :)

20. Kabouter Klus

Kabouter Klus Fanatiek lid

6 nov 2006
    2.657
    0
    0
    Noord-Brabant
    Aaaaaaaaaaaaaaah... je geduld toch beloond, hihi!!!
    Proficiat met de kleine meid, hoor! En nu lekker genieten!

Deel Deze Pagina