haha dat viel mij gister al op ja! Staat je goed Fijn dat je al bijna weer op je normale gewicht zit. Hier is het echt flink tegen gevallen. Ik ben 15g aangekomen tijdens de zwangerschap en ik ging ervan uit dat zeker de helft na de bevalling wel zou verdwijnen. Nou niet dus! Slechts 5 kg woog alles bij elkaar. En sinds 2 weken is er nog 1 kg afgegaan omdat ik heel weinig eet (geen trek). Dus nog 9 te gaan :x:x
Lydia! GEFELICITEERD! Ik zie aan je banner dat je vandaag bent bevallen! Geniet van je kleine meisje en we horen graag je bevallingsverhaal!! (Maar kom eerst nog maar even tot rust ) Aambeien: Hier ook Had het al voor de bevalling en nu nog steeds. Had in de zwangerschap mega last van obstipatie en had gehoopt dat dat nu over zou zijn (ook omdat ik nu veel meer drink). Maar helaas Werken: Ook totaaal geen zin in! Ik ga nu na mijn verlof bij een andere locatie beginnen, en ken daar nog niks dus dat maakt ook dat ik er totaal geen zin in heb. Maar wie weet wordt het hartstikke leuk.. Zwangerzijn: Het is inderdaad wel fijn dat ik nu weer veel mobielen ben, maar bij elke zwangere vrouw die ik op straat zie denk ik gelijk aaaaaaahwwwwww ik wil ook (weer?)!!! En zoals Zoe ook al zei, ik zou de bevalling ook zo weer overdoen. Het is zoiets unieks en fantastisch! Kijk wat we er voor terug hebben gekregen.. Afvallen: Ik was in totaal 6 kilo aangekomen en woog aan het eind van de kraamweek al 5 kilo minder als mijn 'startgewicht'. Dus ik maak me nergens druk om gelukkig haha.. Sporten: Weten jullie wanneer je weer gewoon volop kan sporten? Ik heb hiervoor aan Thaiboxen gedaan en zou graag weer gaan beginnen met trainen. Maar geen idee hoe lang je moet wachten met intensief sporten, en buikspieroefeningen etc.. Iemand een idee?
jaaaah! Gefeliciteerd lydia!! mooie naam ook! Sporten mag je vanaf 6 weken na de bevalling rustig gaan opbouwen heb ik begrepen. Ik deed aan hardlopen en wacht tot 8 weken na de bevalling (pff hoe moeilijk ook). Het risico is als je te snel begint dat je last blijft houden van urine verlies door verzwakte bekkenbodemspieren. Idd is het heerlijk om weer te kunnen bukken en veel mobieler te zijn. Maar toch, dat magische om de zwangerschap heen... Ach, er komt hopelijk nog wel een tweede hier
Oh Lydia, eindelijk! Het lange wachten toch eindelijk beloond dan!!! Dat moet wel een heeeeeeeel mooi "eindproduct" zijn geworden!!! Van harte gefeliciteerd en geniet van elkaar!!!
Wijfie GEFELICTEERD MET DE GEBOORTE VAN JINTE !! Geniet er maar lekker van jullie hebben er lang genoeg op moeten wachten kussssies
jaaa lydia ook eindelijk bevallen!!! Gefeliciteerd meid! Mooie naam! Ben benieuwd naar je bevallingsverhaal! Geniet maar lekker van de kraamtijd!
Hier vanmiddag naar het weegspreekuur geweest bij het cb. Lana was goed gegroeid! Ze weegt nu 4590 gram! Dus een pond erbij sinds 1,5 week! Naveltje zag er ook goed uit! Even gesproken over de voorkeurshouding. Hebben wat tips en adviezen gekregen om haar ook naar de andere kant te laten kijken. Word het volgnede week niet beter, dan moeten we naar de fysio met haar. Verder toch maar een aambeienzalfje gekocht gister. Hopen dat het snel helpt. VErder lekker geslaagd voor nieuwe kleding en nieuwe laarzen! Kan ik dit weekend mooi aan als het wat kouder wordt. Wat kilo's betreft, was ik na de geboorte al 9 kilo kwijt (was in totaal 13 kilo aangekomen). Mijn placenta woog al 915 gram! De zuster in het ziekenhuis schrok ervan, omdat dit normaal zo'n 600 gram weegt. En lana was 8 pond + het gewicht van het vruchtwater. Dus op zich wel lekker dat de kilo's er zo snel afgaan! Was dan ook erg dik tijdens de zwangerschap, maar zat alleen maar op de buik. Maargoed, kan altijd nog wel wat extras kilo's eraf gebruiken, want ik was voor de zwangerschap ook al te dik.
Hoii meiden hoe is het nu met jullie ???? Hier toch het juiste gevoel wat betreft mijn eisprong 2 weken terug heb nu mijn menstruatie wel donker maar neem aan dat het de ongi is Isabella doet het erg goed we zijn afgelopen donderdag bij het CB geweest en ze is nu 4200 gr en 52 cm ben zo trots !!
@ bloem wat goed dat jullie meisje het zo goed doet !! hoe is het nu mbt haar voorkeurshouding ?? Hoop dat er verbetering is En wat fijn al zoveel kilos kwijt hier 16 kilo kwijt was ook meer dan 20 kilo aangekomen
hee meiden sorrryy !! dat ik ni gereageerd heb maar had helemaal geen melding.... !! hier mijn verhaal : Woensdag 17.00 begon mn buik te rommelen.. aangezien ik dit al vaak genoeg had gehad had ik er geen idee van dat ik dit al als weeen moest gaan zien (buitenom dat deed het ook niet echt zeer en voelde het als die standaard VOORweee die ik al weken had gehad ) ook kwamen ze niet echt regelmatig maar om het kwartier / 10 minuten.. Rond een uurtje of 22.00 naar bed gegaan en gedacht als het doorzet dan voel ik het vanzelf wel.. niet dat ik echt kon slapen maar oke.. tot een uur of 02.30 kwamen ze heel onregelmatig is kreeg ik ze nog (met een beetje gespannen lichaam ) aardig onder de knie en weggezucht.. om 02.30 was ik klaar wakker en gingen ze voort echt pijn doen.. ben toen even naar de wc gegaan en verloor daar (een deel van ) mijn vruchtwater & dacht .. ''nu zal het toch wel ECHT gaan doorzetten'' ! Ik dacht laat Ferdi nog maar even liggen ik ga eerst wel eens timen.. Al snel kwamen de weeen om de 5 á 4 minuten .. maar eigenwijze Lydia wilde eerst dat het ook echt een uur aan bleef houden.. Om 03.00/03.15 toch maar Ferdi wakker gemaakt want wist van gekkigheid niet meer hoe ik die pijnlijke weeen weg moest krijgen.. niks hielp meer dus ik tegen Fer gezegt '' bel de verloskundige maar'' hij aan mij vragen ''weet je het zeker.. het is midden in de nacht..?'' Haha JA ik weet het zeker.. dus eerst ons mam gebeld en daarna meteen de VK dat het toch wel zeer deed en of ze langs wilde komen..? ze zei toen dat ze binnen 10 minuten terug zou bellen dat werd al snel 3 kwartier ( ze was met een bevalling bezig ) Pas een uur later kwam de VK en de weeen kwamen voort om de minuut! .. ik denk waar blijft dat mens!! (zat rustig in de auto te bellen maar dacht natuurlijk dat ik bijv. net op 2 cm zat omdat de meeste dan bellen ) na 10 minuten kwam ze eindelijk naar binnen en zag ze dat het toch wel menis was ! .. Even voelen en toen keek ze met verbaasde ogen Ferdi aan * al 9 cm ontsluiting! .. Dus we hadden IETSIE eerder moeten bellen volgens haar hihi oeps.. Jinte was nog niet goed ingedaald blijkbaar en de VK vond het verstandig om voor de zekerheid naar het ziekenhuis te gaan.. dus wij in de auto.. ( niet fijn ) naar het ziekenhuis geraced.. rond een uur of 06.00 waren we in het ziekenhuis en zijn we naar de verloskamer gereden .. ( al puffend en wel ) daar gevoeld en had ik al 10 cm maar Jinte lag er nog steeds niet goed voor dus moest ik nog ruim een half uur op mijn zij de weeen wegpuffen (AU ! ) daarna weer op mn rug en na 1 perswee zag ze dat als ze een kleine knip zou zetten ze er zo uit kon .. zo gezegt zo gedaan.. de volgende wee was ze er al bijna uit, die heb ik weggepuft zodat ze de wee erop (die leek wel eeuwen te duren omdat ze zei '' de volgende wee komt ze! '' ) er zo uit glibberde ! en ja hoor !! daar was ze dan , zolang op gewacht , zo ontzettend naar uitgekeken : Onze Jinte ! 15 september om 07.37 geboren ! 51 cm & 3445 gram een geweldig mooi meisje met mooie donkere haartjes !! ze was er nog niet half uit of ze huilde al ! (gekopieerd van hyves ) ze doet het nu ook super goed ! en met mij gaat het ook wel goeii ! alleen last van irri druppende boobs ( geef FV ) en heb mn arm blijkbaar overbelast en moet daarvoor naar de fysio.. ! xxx
pff lydia, is maar net goed gegaan met die verloskundige dan! wel apart van je arm! Fijn dat jinte het goed doet. @sweet: snel hoor, die ongi! ik zit er nog op te wachten, had m eigenlijk al verwacht aangezien ik geen bv meer geef. Dacht ook een eisprong gevoeld te hebben maar dat is inmiddels 3 weken terug dus blijkbaar was het niks. Nu had ik voor mn zwangerschap al lange onregelmatige cyclussen dus het zal nog wel even duren.. @bloem: hoe is het met je aambeienzalf afgelopen. Heeft het gewerkt? hier nog steeds last van pijn maar ook geen aambeienzalf geprobeerd. Hier gaat het goed. Inmiddels weegt ze alweer 3700 gram, dus 1kg erbij! Ons meisje lacht sinds vorige week zondag en dat is zooow leuk Helaas heeft ze verborgen reflux dus sinds afgelopen vrijdag aan de medicatie (maagzuurremmers), hopelijk gaat dat goed want ze had er best last van. Gister weer een huildag: de hele dag huilen zonder duidelijke reden. Ze heeft het wel goed gemaakt door vannacht voor het eerst door te slapen van half 12 tot 7 En vervolgens van 7 tot 11. Wat een heerlijkheid, mama is weer uitgerust haha!!! En vandaag is er dan ook weer niks aan de hand.. Hebben jullie kindjes dat ook af en toe, van die huilbuien??
hier nog geen huilbui gehad.. wel af en toe met krampjes dat ze er 1,5 uur last van heeft en dan veel huilt met af en toe tussenpozen dat t ff weg is ( de krampjes ) hmm verborgen reflux das niet fijn.. en al laggen !! ahhhhhh ! (hier blijft het nog bij stuiptrekkingen hihi )
Hey dames, Lana lacht ook al gericht! deed ze al heel snel, volgens mij in de kraamweek al (waren geen stuipjes). Lana volgt ook almet haar ogen, zow leuk! zit ze mooi naar de muziekmobiel te kijken! Vandaag weer naar het buro geweest. Ze weegt nu 5045 gram en is 57cm. flinke dame dus! Zat volgens de curve al op 2 maanden! verder is haar naveltje aangestipt. Zat een stukje wild vlees. wbt de voorkeurshouding wordt het nog niet beter, dus vandaag de fysio gebeld. Ze komen woe, dus dan horen we meer. Zelf al een zijligslaper gekocht, zodat ze ook op haar andere kant slaapt, want het is al wel te zien dat haar hooofdje aan 1 kant afgeplat is. wbt aambeienzalf: dat helpt nog niet echt. het is wel wat minder dik geloof ik, maar nog steeds wel gevoelig, en soms wat bloed erbij. maar goed zal ook wel overgaan. Hoe is het bij jullie met je onderkantje? Hier lrijg ik wel wat meer last. een beetje druk vanonder en soms zelfs het gevoel alsof er wat uithangt. Volgende week woensdag nacontrole bij het ziekenhuis, dus dan maar even na laten kijken. Hoop niet dat ik een verzakking oid heb!
Dat gevoel van iets eruit hangen had ik 2 weken terug ook. Toen ben ik dagelijks oefeningen voor de bekkenbodemspieren gaan doen en nu vrijwel geen last meer van! Volgende week wil ik weer starten met hardlopen (dan 8w na bevalling) dus dan wil ik dat gevoel niet meer hebben
ik ben gister er zelfs mee naar de huisarts geweest. Begon namelijk ook ineens weer te bloeden helder rood. Na mijn idee geen ongi omdat ik verder geen krampen oid had. Maar heb iig geen verzakking (gelukkig) en moet idd mijn bekkenbodemspieren wat meer gaan trainen. Het lukt me alleen niet om het zolang vast te houden, het aanspannen lukt wel, maar dat vasthouden dus niet. Maar goed hopelijk wordt het snel beter. Anders maar ff naar fysio ermee. Wbt de bloeding, kwam wel uit de baarmoeder. Dus kon wel een ongi al zijn, of nog iets van de vliezen ofzo. Nouja gelukkig dan maar. Wil volgnede week gaan zwemmen met Lana en mijn zus en haar kleine. Hopen dat het dan allemaal weer over is. Vandaag lekker een stukje gewandeld. Heerlijk zo deze nazomer!
lekker he dit weer! Hoewel het binnen bij ons ook alweer erg warm is waardoor S.enna minder goed slaapt. (is al gauw 25gr). O leuk, zwemmen. Dat mag dus wel al?? En kan je dan zwemluiers kopen in kleine maten (nog niet in verdiept..). Wij gaan eind oktober een weekendje weg en dan wil ik ook gaan zwemmen met man en kind, dus informatie is welkom O en wat betreft die aambeien; ik heb bij mezelf even goed gekeken en ik heb dus geen aambeien maar een scheurtje in mn anus.. nou lekker dan! Lees wel op internet dat het vanzelf kan helen maar dat het wel een tijdje kan duren. Dus nu maar dagelijks een grote schep lijnzaad door yoghurt en veel water drinken om het allemaal goed soepel te houden. Scheelt een hoop pijn! Overigens heb ik ook een stukje wild vlees op mn perineum (op de plek van de hechting), dus het gaat lekker allemaal. Het wordt allemaal steeds leuker. S.enna is dol op 'klap eens in je handjes' en moet daar ook erg om lachen haha. Ze begint ook meer met haar handjes te kunnen dus die verdwijnen steeds meer in haar mond. En als ze moe is wrijft ze met haar vuistjes in haar ogen Ook maakt ze steeds meer verschillende geluidjes. Sommige zoooow lief. *zucht* ik word steeds verliefder haha. Gelukkig werkt de medicatie voor de verborgen reflux en is ze een stuk rustiger. Ze lacht ook meer de laatste dagen dan vorige week en ik denk dat het komt omdat ze geen pijn meer heeft.
Lydia wat fijn dat de bevalling en ontsluiting zo vlot gingen1 Inmiddels alweer 2 weken geleden, hoe voel je je nu? Van de aangekomen 6 kg ben ik inmiddels 11kg kwijt haha Mijn buikspieren waren in de kraamweek ook alweer te zien. Maar kijk er wel naar uit om weer lekker te gaan sporten.. Wat is verborgen reflux eigenlijk? Waar heeft je kindje dan last van? Mijn meisje lacht al vanaf dat ze 3 weken oud was. Ze gaat steeds meer geluidjes maken en ze doet ook hard haar best om geluid te maken tijdens het lachen zo schattig. Af en toe heeft ze een soort speel uurtje, dan is ze heel druk met dr armpjes en beentjes aan het slaan en constant aan het lachen, geweldig. Vind die ontwikkelingen zo leuk om te zien.. Hier nog geen huildagen gehad, maar ze is wel sinds eergister wat onrustiger. Ze is af en toe aan het jammeren en is niet meer zo makkelijk te trootsen. Af en toe schreeuwt ze het onverwachts uit, en dan is het weer over. Toch heb ik niet het idee dat het krampjes zijn. Ook huilt ze nu soms heel eventjes (minuutje ofzo) voordat ze in slaap valt, had ze normaal ook niet. Al met al begrijp ik niet zo goed wat er aan de hand is, iemand een idee? Mijn man is wel ziek geweest laatste dagen, en zijzelf is verkouden en moet vaak niezen. Kan het daar aan liggen? Vind het heel naar dat ik niet precies weet wat er is en wat ik haar kan bieden Voel me gelijk een slechte moeder.. Zijn jullie trouwens ook zo moe? Ik ben doodop. Ik vind het toch wel zwaar worden om naast de kleine ook het hele huishouden op orde te houden. Het moet bij mij ook altijd spik en span zijn, maar dat is gewoon niet haalbaar (zeker niet als ze zo'n jammer-dagje heeft). Word doodmoe van mezelf, maar ik kan gewoon niet rustig zitten als ik spullen zie slingeren om me heen of als ik weet dat de was nog opgevouwen moet worden.. Zucht.. Hoe doen jullie dat nu??
Dan komt haar maagzuur met eten weer omhoog na de voedingen. Ze had soms 4 uur na de voeding weer melk in haar mond. Je kan je voorstellen dat als er elke keer maagzuur door de slokdarm omhoog komt, dit op een gegeven moment gaat irriteren en pijn gaat doen. Bij reflux komt de melk er echt uit (spugen in bogen zoals je ziet in die funniest home videos) maar bij verborgen reflux slikt ze het weer terug en is dus moeilijker te ontdekken. Ze slikte heel veel en rook regelmatig naar zuur. Ook verslikte ze zich vaak en kokhalste regelmatig. Na de fles was ze soms van de pijn aan het huilen. Maar dat is allemaal over Misschien huilt je meisje om het eea te verwerken? Ze leert heel veel en ik las laatst dat als ze lachen, dat inhoudt dat ze iets onverwachts leren. Dit moeten ze kunnen verwerken, soms is huilen hier een middel om alle prikkels te verwerken. Hoewel dat uitgillen daar niet inpast. Zou wel krampjes kunnen zijn hoor. Als S.enna last heeft dan gilt ze af en toe het ook uit als ze weer een kramp heeft. Misschien een reactie op iets wat jij hebt gegeten?? (je gaf bv toch??) Ik ben niet echt moe eigenlijk. We hebben het hier ook goed verdeeld: ik doe de laatste avond en nacht voeding (hoewel die vannacht wegviel), mn man de ochtend voeding om 7 uur, dan ik weer die van 11 uur. Dus ik slaap tot 11 uur Huishouden komt wel als ik eraan toe kom, dagelijks iets. Maar ik ben nooit iemand geweest die alles helemaal schoon moest hebben (wilde wel, maar geen zin in haha). Ik probeer veel in het weekend te doen als mn man met haar bezig is. Dan kan ik doordeweeks als ze slaapt ook wat tijd voor mezelf houden.
Bedankt voor je uitleg Zoe Mijn dochtertje geeft ook soms een paar uur nadat ze gegeten heeft nog een mondje terug, maar merk niet dat ze daar last van heeft. Ze heeft 2x echt een golf overgegeven, maar daarna merkte ik ook niets anders aan haar. Lijkt me sneu als je kleine zo'n pijn heeft! Heb zelf tijdens mijn zwangerschap voor het eerst last gehad van brandend maagzuur, wat vond ik dat naar zeg! Laat staan hoe dat voor zo'n kleintje is Ik geef inderdaad borstvoeding, maar ik denk niet dat het komt door iets wat ik gegeten heb. Het zijn ook geen krampjes, omdat ze dan altijd haar beentjes optrekt en weer strekt, dat dus ze nu tijdens die uitbarstingen niet. Ze heeft overigens maar 2 of 3 keer last gehad van krampjes, alleen in de kraamweek even. Ze lijkt vandaag weer wat rustiger. Net ging ze even huilen en toen ik naar haar toe liep sliep ze al, dus misschien gewoon iets nieuws? Handig dat je met flesvoeding de voedingen kan verdelen! Dat kan hier helaas niet haha, al zou ik het ook niet willen eigenlijk. Vandaag ben ik gewoon vroeg opgestaan, en heb het nu zo ingedeeld dat als de kleine wakker is, ik met haar 'speel' of knuffel. En dat zodra ze slaapt ik aan de gang ga in huis. Heb nu al de badkamer grondig schoongemaakt, bed verschoond, slaapkamer opgeruimd, de was opgevouwen en een nieuwe was gedraaid.. Dus nu even lekker uitrusten, zucht..